Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

24 aug 2020, 16:01

Die Corona moet opbrengen, maskerplicht, testen, etc(we zien wel). Reisverzekeringen doen alsof ze je niet horen.
De mensen blijven dan maar thuis. De enige ontmoetingsplaats is de winkel tegenwoordig, men ziet dat aan de weinig aangekochte artikelen tov vroeger.
Ik vraag mij af wanneer ik bericht krijg om mij te laten testen of wanneer is het gratis en anders niet?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

voorn

24 aug 2020, 16:13

Wat kan men nu met uw adres doen?
Das simpel de ene gaat uw huis beroven en de andere verwittigd als ge het café verlaat.
En met een telefoonnummer vrouwen lastig vallen.

E.T.

24 aug 2020, 16:33

Dicksy schreef:
24 aug 2020, 14:03
Soms is het wijzer om even bij het onderwerp te blijven.
In dit geval Re: Coronavirus:
Oeps, het verband tussen het 'helend plasma' en het Coronavirus ontgaat u ... :?:

Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

vagelis

25 aug 2020, 06:10

mijn buurvrouw van 85 haar werkvrouw (met dienstencheques) is met verlof en het bureau stuurt een vervangster. het is, mag ik het zo wel noemen, een gekleurde dame die zegt corona-vrij te zijn en weigert mondmasker te dragen (hoewel verplicht door het "bureau) de buurvrouw belt hen en ze krijgt als antwoord : stuur ze dan maar door ! in onze gemeente zei de burgemeester eergisteren nog dat cijfers stijgen en de clusters in bepaalde gemeenschappen gekend zijn en er meertalige mensen van de gemeente deze groepen van mensen (mag ik het noord-afrikanen, turken en donkere afrikanen noemen?) duidelijk zullen maken in hun taal aan welke regels ze zich moeten houden...
nu zal ik wel weer om één of andere reden als racist bestempeld worden zeker?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

wardje

25 aug 2020, 08:54

Tegenwoordig wordt je direct bestempeld als racist , dat is zo'n trend wij doen en zien alles verkeerd en dat denken ze ook van ons, maar wij hebben niet gevraagd dat ze zich hier komen vestigen en hun wil en levenswijze aan ons opdringen, maar dat word dikwijls vergeten.
Voila, weer een zogenaamde racist erbij :P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Fred1950

25 aug 2020, 09:10

War room Sciensano reported : 156 new polluted :(
Een duidelijk dal ten opzichte van de cijfers van de voorbije dagen. :D ( of zou het een schijnbeweging van het virus zijn ? of zouden "bepaalde" cijfers nog niet doorgegeven zijn ? )

Het is schandalig te merken dat het aantal 90 plussers nog steeds massaal met covid besmet geraken. :evil:
Dat verzorgend personeel in Woonzorgcentra , zijn dat ongeschoolden of mentaal gehandicapten misschien ? :evil:
Ice

25 aug 2020, 12:35

Fred1950 schreef:
( of zou het een schijnbeweging van het virus zijn ? of zouden "bepaalde" cijfers nog niet doorgegeven zijn ? )
Begint het eindelijk te dagen dat jij je al zes maanden voor de zot laat houden door je eigen angst voor valse cijfers? :P

Speciaal voor de angsthazen hier:
https://www.knack.be/nieuws/wetenschap/ ... 86357.html
Als de maatschappij massaal in de greep is van angst en de ermee gepaard gaande voorstellingen van ziekte en dood, dan worden die voorstellingen op zich een oorzakelijke factor, zegt professor klinische psychologie Mattias Desmet (UGent).
En die angst werd opzettelijk veroorzaakt!
Laatst gewijzigd door Ice op 25 aug 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

25 aug 2020, 13:33

Ice schreef:
25 aug 2020, 12:35
Fred1950 schreef:
( of zou het een schijnbeweging van het virus zijn ? of zouden "bepaalde" cijfers nog niet doorgegeven zijn ? )
Begint het eindelijk te dagen dat jij je al zes maanden voor de zot laat houden door je eigen angst voor valse cijfers? :P
Bah nee meiske. :) De cijfers beginnen terug te dalen omdat de mensen zich wat meer zijn beginnen te gedragen toen de cijfers terug begonnen te stijgen, en door de mondmasker plicht in warenhuizen en winkels.
Ice

25 aug 2020, 14:25

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ad01a602/

Herbesmetting......nu duiken er dus al hérbesmettingen op zónder ziekteverschijnselen.
De onderzoekers konden door middel van genoomsequentieanalyse aantonen dat de man in hongkong door twee verschillende stammen van het SARS-CoV-2-virus was geïnfecteerd.
Eerder hadden onderzoekers van de faculteit geneeskunde aan de universiteit van Hongkong bekendgemaakt dat ze voor het eerst een tweede besmetting met het coronavirus hadden vastgesteld bij een patiënt die het virus eerder al overwon.
“Dit toont aan dat het mogelijk is om opnieuw besmet te worden met het virus, enkele maanden na het herstel van een eerdere infectie”, klinkt het.
Ook in Nederland werd maandag melding gemaakt van een herbesmetting.
“In het laboratorium hebben we de genetische sequentie van die twee virussen bepaald”, verklaart de viroloog aan VTM Nieuws. “En we hebben vastgesteld dat dezelfde patiënte na drie maanden opnieuw is ziek geworden - met een ander virus mét elf mutaties”, aldus Van Ranst.
Dat betekent dat het virus razendsnel kan MUTEREN en dus elk vaccin volkomen nutteloos en overbodig zal zijn...immers: ze kunnen nooit op tijd een aangepast vaccin ineen knutselen voor een ánder virus met zijn ELF snellere mutaties...ze zullen áltijd achter de natuur aanhollen maar proberen toch krampachtig hun vergif te slijten voor de poen.

Maar geen erg, ranzige leugenaar heeft er al een oplossing voor om toch nog van een nutteloos vaccin een miljardenwinst te maken door dan te proberen toch een vaccin door onze strot te duwen en dat dan zelfs vermoedelijk om de DRIE maanden, want dat zal nodig zijn? :roll: Kassa, kassa..
Goed geprobeerd, idioot....net zoals het seizoens-griepvaccin dat onmogelijk kán werken voor de 500+ griepvirussen én talloze, toenemende mutaties waarvoor ze onmogelijk jaarlijks één vaccin zouden kunnen ontwikkelen maar er maar naar raden elk jaar - vogele-pik: welk van de 500+ en mutaties gaan we nu eens kiezen voor de jaarlijkse griepprik die moet opbrengen?
Meteen ook het bedrog van het griepvaccin ontmaskerd.

Maar ze gaan in hun vaccin-waanzin voor de hebzucht nog verder:
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... /#comments
Het Britse farmaceutische bedrijf AstraZeneca, dat een mogelijk vaccin voor corona aan het ontwikkelen is, heeft vandaag aangekondigd dat het met de testen start in fase één van een geneesmiddel om coronabesmetting te voorkomen en te behandelen.
Nu gaan ze al niet meer het VIRUS bestrijden maar de BESMETTING bestrijden door VOORKOMING én dan......behandelen?!.....hoe behandel je iets dat je hebt voorkomen? 8O
Waarschijnlijk zal het voorkomen zijn door mensen in een harnas onder een glazen stolp te steken?? :P

Normaal wordt een ziekte/verwékker bestreden en niet een besmetting/gevólg, dát is op zich al onmogelijk en dan nog besmettingen die niet alleen niet met zekerheid kúnnen getest worden maar die bovendien ook nog eens géén ziekteverschijnselen of symptomen geven....KNETTERGEK!! 8O
Aan wie krijgen ze die onzin toch maar wijsgemaakt?!! Bange schaapjes? :roll:

bluevelvet

25 aug 2020, 14:35

Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië hopen dat ze aan het einde van dit jaar een eerste hoeveelheid vaccins beschikbaar hebben. Ze willen dit dan delen met andere Europese landen.
Het zou gaan om het middel AZD1222, dat wordt gemaakt door het farmaceutische bedrijf AstraZeneca en wetenschappers van de universiteit van Oxford.

AstraZeneca heeft een omvangrijk strafblad van illegale praktijken, omkoping, fraude en andere onethische zaken.
( https://www.alwareness.org/astrazeneca- ... strafblad/ )

Overhaaste ontwikkeling van vaccins, zijn ze wel veilig :?:

Een test met het overhaast ontwikkeld mRNA-1273 vaccin van de farmaceutische fabrikant Moderna is flink mis gegaan.
De gezondheidsschade werd al veroorzaakt door een kleine dosis van 250 ug (1/4e van 1/1000e gram), wat voor veel vaccins een normale dosis is. 3 van de 15 proefpersonen kregen binnen 43 dagen ‘ernstige bijwerkingen’. Als we dat toepassen op gehele bevolking, dan zouden ruim 1,5 miljard mensen doodziek worden van dit vaccin.

Na zo’n 40 jaar onderzoek en testen, is het nooit gelukt om zelfs maar één werkend vaccin tegen een RNA virus (het Covid-19 virus is een RNA virus) te creëren zoals met het HIV virus.
Wereldwijd heeft niet één potentieel vaccin deze derde fase doorstaan.
Dit weerhoudt het bedrijf er niet van om nog meer proefpersonen in te zetten, die in fase 3 worden blootgesteld aan het Covid-19 virus.

Zoals bekend hebben de vaccinfabrikanten op voorhand bedongen dat zij op geen enkele manier aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de te verwachten gezondheidsschade.

Originele tekst

Nederlands

Fred1950

25 aug 2020, 15:38

Ice schreef:
25 aug 2020, 14:25
.....
Ook in Nederland werd maandag melding gemaakt van een herbesmetting.
“In het laboratorium hebben we de genetische sequentie van die twee virussen bepaald”, verklaart de viroloog aan VTM Nieuws. “En we hebben vastgesteld dat dezelfde patiënte na drie maanden opnieuw is ziek geworden - met een ander virus mét elf mutaties”, aldus Van Ranst.
Dat betekent dat het virus razendsnel kan MUTEREN en dus elk vaccin volkomen nutteloos en overbodig zal zijn...immers: ze kunnen nooit op tijd een aangepast vaccin ineen knutselen voor een ánder virus met zijn ELF snellere mutaties...ze zullen áltijd achter de natuur aanhollen maar proberen toch krampachtig hun vergif te slijten voor de poen.
.....
Niet te snel hoera roepen als non-believer . :D Ten eerste : het is al bekend dat de immuniteit snel afneemt, en reeds vanaf 1 maand na de besmetting. Als je "licht" ziek bent geweest kan je na drie maand al volledig je immuniteit verloren hebben. Ten tweede : een mutatie betekent niet noodzakelijk een andere "stam" en dus ook een ander vaccin. Men heeft nog nooit een vaccin ontwikkeld tegen het "brave" coronavirus dat voor 25 % van de klassieke verkoudheden verantwoordelijk is. Niets belet dat een vaccin tegen alle corona varianten ontwikkeld kan worden zolang het maar op de uiterlijke vormen van het virus is gebaseerd en niet op het RNA ervan. Als het een "ander virus" is kan men het trouwens met die covid specifieke neusgewroetel PCR test of met een bloedtest op IgM/IgG covid antilichamen niet ontdekken.

De hooggeleerde *logen zouden beter eens een onderzoek doen op ..... maar goed, ze moeten er zelf maar op komen. Ik heb in het verleden al genoeg her en der "ideeën" op het internet neergepend ( niet noodzakelijk in verband met corona ) die na een aantal maanden opgepikt en gerealiseerd werden. Alleen de zon gaat gratis en voor niets elke dag op .... :twisted:

p.s. weet ge wat het echte probleem is met het HIV virus ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 aug 2020, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

25 aug 2020, 15:48

bluevelvet schreef:
25 aug 2020, 14:35
....
Na zo’n 40 jaar onderzoek en testen, is het nooit gelukt om zelfs maar één werkend vaccin tegen een RNA virus (het Covid-19 virus is een RNA virus) te creëren zoals met het HIV virus.
Wereldwijd heeft niet één potentieel vaccin deze derde fase doorstaan.
Dit weerhoudt het bedrijf er niet van om nog meer proefpersonen in te zetten, die in fase 3 worden blootgesteld aan het Covid-19 virus.
....
Men gaat nooit over op het testen op mensen als de testen op dieren niet positief waren geweest. Dus, men moet na een inenting al bij de geteste dieren antistoffen tegen het virus teruggevonden hebben vooraleer men met de volgende faze start ( en zo mogen er uiteraard ook niet van sterven of er zwaar ziek van worden). Zo werkt dat ....

Dicksy

25 aug 2020, 16:45

Fred1950 schreef:
De hooggeleerde *logen zouden beter eens een onderzoek doen op ..... maar goed, ze moeten er zelf maar op komen. Ik heb in het verleden al genoeg her en der "ideeën" op het internet neergepend ( niet noodzakelijk in verband met corona ) die na een aantal maanden opgepikt en gerealiseerd werden. Alleen de zon gaat gratis en voor niets elke dag op .... :twisted:
Godverdikke man, dan komt dat idee van die eerste elektrische wagen op de maan uit uwe koker. En ik mij maar al die jaren afvragen wie zo slim is om op dat idee te komen.
Nu begrijp ik waarom jij zo’n diehard fan bent van elektrische auto’s.
Dat idee van die Kanaaltunnel komt dat ook uit uwe koker? Alle respect man, chapeau.

Fred1950

25 aug 2020, 17:33

Dicksy schreef:
25 aug 2020, 16:45
Fred1950 schreef:
Godverdikke man, dan komt dat idee van die eerste elektrische wagen op de maan uit uwe koker. En ik mij maar al die jaren afvragen wie zo slim is om op dat idee te komen.
Nu begrijp ik waarom jij zo’n diehard fan bent van elektrische auto’s.
Dat idee van die Kanaaltunnel komt dat ook uit uwe koker? Alle respect man, chapeau.
Ken je dit ?

https://nl.banggood.com/HILDA-100V-240V ... rehouse=CN

Dat bestond nog niet in 1973 toen ik met een zelfgemaakt zoiets liep te zwaaien. Twee jaar later waren die in de winkel te koop, maar niet door mij gemaakt of verkocht ( merkloos , made in Belgium ). :oops: Wie met dat idee gaan lopen is geweest weet ik niet ( waarschijnlijk een "professor" :lol: )

bluevelvet

25 aug 2020, 17:45

Fred1950 schreef:
25 aug 2020, 15:48

Men gaat nooit over op het testen op mensen als de testen op dieren niet positief waren geweest. Dus, men moet na een inenting al bij de geteste dieren antistoffen tegen het virus teruggevonden hebben vooraleer men met de volgende faze start ( en zo mogen er uiteraard ook niet van sterven of er zwaar ziek van worden). Zo werkt dat ....
8O In de strijd tegen Covid-19 wil men geen tijd verliezen.
Moderna heeft een methode ontwikkeld om rechtstreeks bij mensen te testen, zonder dierproeven. Het vaccin van Moderna mRNA-1273 was overigens het eerste dat de fase van klinische testen bereikte.
Zoals ik al schreef waren er bij de tweede fase mensen die ernstig ziek werden.