Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

25 aug 2020, 18:06

Fred1950 schreef:
Ken je dit ?

https://nl.banggood.com/HILDA-100V-240V ... rehouse=CN

Dat bestond nog niet in 1973 toen ik met een zelfgemaakt zoiets liep te zwaaien. Twee jaar later waren die in de winkel te koop, maar niet door mij gemaakt of verkocht ( merkloos , made in Belgium ). :oops: Wie met dat idee gaan lopen is geweest weet ik niet ( waarschijnlijk een "professor" :lol: )
Ken je dit nog:

Afbeelding

daar sloeg ik vroeger vliegen/muggen/spinnen......... mee dood.

Iemand moet dat gezien hebben en verder uitgewerkt/geperfectioneerd hebben tot dit:

Afbeelding

Zo zie je maar, er lopen veel miskende talenten rond. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zo, dit was even een kleine intermezzo, nu terug naar het topic. :lol:

Fred1950

25 aug 2020, 18:23

bluevelvet schreef:
25 aug 2020, 17:45
Fred1950 schreef:
25 aug 2020, 15:48

Men gaat nooit over op het testen op mensen als de testen op dieren niet positief waren geweest. Dus, men moet na een inenting al bij de geteste dieren antistoffen tegen het virus teruggevonden hebben vooraleer men met de volgende faze start ( en zo mogen er uiteraard ook niet van sterven of er zwaar ziek van worden). Zo werkt dat ....
8O In de strijd tegen Covid-19 wil men geen tijd verliezen.
Moderna heeft een methode ontwikkeld om rechtstreeks bij mensen te testen, zonder dierproeven. Het vaccin van Moderna mRNA-1273 was overigens het eerste dat de fase van klinische testen bereikte.
Zoals ik al schreef waren er bij de tweede fase mensen die ernstig ziek werden.
Dan is "Moderna" zwaar ethisch in de fout gegaan. Men kan hiervoor zelfs voor de rechter verschijnen.

Vaccine Development
Vaccine development begins in the laboratory before any tests in
animals or humans are done. If laboratory tests show that a vaccine
has potential, it is usually tested in animals. If a vaccine is safe in
animals, and studies suggest that it will be safe in people, clinical
trials with volunteers are next.

https://www.fda.gov/files/vaccines,%20b ... States.pdf

Fred1950

25 aug 2020, 18:33

Dicksy schreef:
25 aug 2020, 18:06
....
daar sloeg ik vroeger vliegen/muggen/spinnen......... mee dood.
....
Ik doe het nog op de primitieve manier, ik vang zittende vliegen met de hand ( "speciale techniek" :P )

Charlie Maru

25 aug 2020, 18:46

Fred1950 schreef:
25 aug 2020, 17:33
Ken je dit ?

Dat bestond nog niet in 1973 toen ik met een zelfgemaakt zoiets liep te zwaaien. Twee jaar later waren die in de winkel te koop, maar niet door mij gemaakt of verkocht ( merkloos , made in Belgium ). :oops: Wie met dat idee gaan lopen is geweest weet ik niet ( waarschijnlijk een "professor" :lol: )
Miljaar Fred.......Albert Dremel is 38 jaar eerder in 1935 met uw patent gaan lopen...... :roll:
Niemeer wachten jong...... proces aanspannen...... :wink:

Neem je de mensen hier nu echt voor achterlijke goedgelovige domme kloten ?
Wat zal het volgende zijn ? Uitvinding van het wiel en daarna nog het warm water ?

https://www.dremeleurope.com/general/en ... l-history/

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

25 aug 2020, 19:11

Charlie Maru schreef:
25 aug 2020, 18:46
Fred1950 schreef:
25 aug 2020, 17:33
Ken je dit ?

Miljaar Fred.......Albert Dremel is 38 jaar eerder in 1935 met uw patent gaan lopen...... :roll:
Niemeer wachten jong...... proces aanspannen...... :wink:
.....
Ok dan, dan heb ik het heruitgevonden. :lol: In "onze" winkels heb ik dat toch niet gevonden, wel 2 jaar later. En internet om naar "Dremel" te zoeken bestond nog niet, en het was ook niet te vinden in het "Gents Advertentieblad" ... :roll:

Charlie Maru

25 aug 2020, 19:54

Fred1950 schreef:
En internet om naar "Dremel" te zoeken bestond nog niet, en het was ook niet te vinden in het "Gents Advertentieblad" ... :roll:
Idd. Fred, Internet bestond toen nog niet.
Het was dan ook den tijd van reclame & catalogusboeken soms zo dik als telefoonboeken, dat men gratis kon krijgen of soms tegen een kleine vergoeding.
Reclame boeken met alle soorten goederen, algemene of van specifieke merken.
Jaaren hebben er hier zo een hoop op mijne zolder gelegen dat ik in de jaren 70'-80' nog uit de States mee naar huis gesleurd heb. (van elektronica, gereedschap tot wapens...)
Bestellen, betalen en ontvangen ging in die tijd wel iets moeilijker en duurde ook wel wat langer.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

25 aug 2020, 20:31

Charlie Maru schreef:
25 aug 2020, 19:54
Fred1950 schreef:
En internet om naar "Dremel" te zoeken bestond nog niet, en het was ook niet te vinden in het "Gents Advertentieblad" ... :roll:
Idd. Fred, Internet bestond toen nog niet.
Het was dan ook den tijd van reclame & catalogusboeken soms zo dik als telefoonboeken, dat men gratis kon krijgen of soms tegen een kleine vergoeding.
Reclame boeken met alle soorten goederen, algemene of van specifieke merken.
Jaaren hebben er hier zo een hoop op mijne zolder gelegen dat ik in de jaren 70'-80' nog uit de States mee naar huis gesleurd heb. (van elektronica, gereedschap tot wapens...)
Bestellen, betalen en ontvangen ging in die tijd wel iets moeilijker en duurde ook wel wat langer.
States ? Ik haalde mijn RFT kathodestraalbuis uit de DDR. Eens communist , altijd communist :lol:

werewoef

25 aug 2020, 22:17

Heb hier indertijds een forumlid gekend, Katana, heerlijke man overigens ; die haalde naar de vliegen uit met zijn zwaard . En als men dan opmerkte dat de vliegen gewoon verder zoemden , repliceerde ie van : vliegen jawel maar zich vermenigvuldigen niet meer . Zoals ik al zeide, een crème van een vent en erg zeer gevat .

werewoef
AMEN en AUM

bluevelvet

26 aug 2020, 00:02

Fred1950 schreef:
25 aug 2020, 18:23

Dan is "Moderna" zwaar ethisch in de fout gegaan. Men kan hiervoor zelfs voor de rechter verschijnen.

Vaccine Development
Vaccine development begins in the laboratory before any tests in
animals or humans are done. If laboratory tests show that a vaccine
has potential, it is usually tested in animals. If a vaccine is safe in
animals, and studies suggest that it will be safe in people, clinical
trials with volunteers are next.

https://www.fda.gov/files/vaccines,%20b ... States.pdf
Maar ...... oplossingen worden dringend verwacht. Er moeten dus stappen worden overgeslagen om versneld tot oplossingen te komen.

Zoals je in onderstaande link kan lezen laat de hoogdringendheid toe dat er geen vereiste is voor het aantonen van werkzaamheid van de SARS-CoV-2-vaccinkandidaat in proefmodellen voor dieren voordat verder wordt gegaan met klinische FIH-trials (first in human) :!:

Mark Feinberg, CEO van het International AIDS Vaccine Initiative zegt dat gezien de huidige noodsituatie, het logisch is om ook veiligheidstesten bij mensen al op te starten nog voordat die studies op dierproeven zijn afgerond .

Anderen stellen het hele proces moreel in vraag wegens mogelijk onbekende gevaren omdat het onduidelijk is hoe veilig en effectief de te testen stoffen zijn........

https://infopuntproefdieronderzoek.be/k ... erproeven/
Ice

26 aug 2020, 00:31

Charlie Maru schreef:
24 aug 2020, 13:04
aie...aie....aie..... binnenkort contact tracing van uwen hond en de kat...... :roll:
En daarna zal de goudvis wellicht volgen...... :mrgreen: :mrgreen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/we ... ~aa029608/
Toch merkwaardig....geen enkele naam te bespeuren van deze zogenaamde groep "(dieren)artsen, organisaties en onderzoekers verbonden aan Belgische universiteiten en wetenschappelijke instellingen."???
Zijn ze bang om hun namen prijs te geven of is het weer uitsluitend duimzuigen van de leugenpers? :P
Anonieme bronnen zijn twijfelachtig maar tegenwoordig zeker en duidelijk rode vlaggen.
Het coronavirus heeft ons pijnlijk duidelijk gemaakt dat de manier waarop we omgaan met dieren gevaarlijk is voor onze gezondheid.
Uit welke ziekelijke, kwaadaardige en anonieme koker komt deze onzin nu weer?
Het omgaan met mensen gevaarlijk noemen voor onze gezondheid om sociaal/menselijk contact te vernietigen is mislukt, dan proberen ze maar met de huisdieren als gevaarlijk voor onze gezondheid te bestempelen? :roll:
Totale isolatie, verstoken van élk contact, zelfs dierlijk?
Of loeren ze op de poen door het massaal testen en ruimen van huisdieren misschien?
Crapuleus.
Ice

26 aug 2020, 00:50

Fred1950 schreef:
25 aug 2020, 15:38
Ice schreef:
25 aug 2020, 14:25
.....
Dat betekent dat het virus razendsnel kan MUTEREN en dus elk vaccin volkomen nutteloos en overbodig zal zijn...immers: ze kunnen nooit op tijd een aangepast vaccin ineen knutselen voor een ánder virus met zijn ELF snellere mutaties...ze zullen áltijd achter de natuur aanhollen maar proberen toch krampachtig hun vergif te slijten voor de poen.
.....
Niet te snel hoera roepen als non-believer . :D Ten eerste : het is al bekend dat de immuniteit snel afneemt, en reeds vanaf 1 maand na de besmetting. Als je "licht" ziek bent geweest kan je na drie maand al volledig je immuniteit verloren hebben. Ten tweede : een mutatie betekent .....

De hooggeleerde *logen zouden beter eens een onderzoek doen op ..... maar goed, ze moeten er zelf maar op komen. Ik heb in het verleden al genoeg her en der "ideeën" op het internet neergepend ( niet noodzakelijk in verband met corona ) die na.....
Navenant je zelfverklaarde expertise en zelfs advies aan hooggeleerden waarnaar ze onderzoek zouden moeten doen (dat overigens belachelijk arrogant klinkt komende van een medisch ongeschoolde betweter) ben je zelf niet zo happig om je medewerking te verlenen als proefkonijn om dat 'verlossende' :twisted: vaccin te vinden..of heb je je toch ingeschreven bij UZ leuven? ...hoog van de toren blazen en dan schijnt het weer maar gebakken lucht te zijn... :P
Zoals politiekers: doe wat ik zeg maar kijk niet wat ik doe. :mrgreen:

Overigens kan het mij gene ene moer schelen met welke drogredenen ze nog gaan afkomen om hun gifspuit denken te kunnen slijten: dat is uitsluitend voor bange kamikazes.

Dicksy

26 aug 2020, 07:10

Ice schreef:
Navenant je zelfverklaarde expertise en zelfs advies aan hooggeleerden waarnaar ze onderzoek zouden moeten doen (dat overigens belachelijk arrogant klinkt komende van een medisch ongeschoolde betweter) ben je zelf niet zo happig om je medewerking te verlenen als proefkonijn om dat 'verlossende' :twisted: vaccin te vinden..of heb je je toch ingeschreven bij UZ leuven? ...hoog van de toren blazen en dan schijnt het weer maar gebakken lucht te zijn... :P
Zoals politiekers: doe wat ik zeg maar kijk niet wat ik doe. :mrgreen:

Overigens kan het mij gene ene moer schelen met welke drogredenen ze nog gaan afkomen om hun gifspuit denken te kunnen slijten: dat is uitsluitend voor bange kamikazes.
Iemand met gezond verstand. Zoals ik al eerder schreef dat iedereen het beu wordt. Interessante opinie en zeker de moeite om lezen.
Bij menigeen hier heeft het coronavirus dus al duidelijk toegeslagen:

“Tast COVID-19 het gezond verstand aan?“

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/25 ... -verstand/

“Men neemt maatregelen waarvan de logica ontbreekt. Of hoe moet je dat anders benoemen wanneer je verplicht wordt een masker te dragen als je op een avond helemaal alleen loopt in een verlaten straat van de stad? Of in een bos? Men redeneert in zwart-wittermen, of op zijn best in geel, oranje en rood.“

Paniek en overdrijving:
Maar zijn we niet al een tijdje aan het ontsporen? Staren we ons niet al te blind op het virus? Er heerst hier en daar paniek, overdrijving, desinformatie en opbod. Cijfers worden uit hun verband gerukt, we slikken ze veelal en stellen haast geen vragen bij het waarom en bij de schadelijke gevolgen van sommige maatregelen. Het virus leidt zoals bekend vaak tot verlies van geur en smaak. Maar daarom moet de manier waarop we ermee omgaan nog geen stinkend boeltje of een smakeloze show worden.

Fred1950

26 aug 2020, 09:56

Fred1950 schreef:
25 aug 2020, 09:10
War room Sciensano reported : 156 new polluted :(
Een duidelijk dal ten opzichte van de cijfers van de voorbije dagen. :D ( of zou het een schijnbeweging van het virus zijn ? of zouden "bepaalde" cijfers nog niet doorgegeven zijn ? )
.....
...... men zal wat cijfers hebben laten "slingeren" :wink:
War room Sciensano reported : 355 new polluted :(
Over een aantal dagen bekeken is de trend ( terug , zoals bij de eerste golf ) dalend. De daling is er ook wereldwijd, maar dat komt vooral omdat het aantal besmettingen in de VS begint te dalen. In Indië is het nog altijd kommer en kwel met flinke stijgingen. Over Spanje gaan we het nu eens eventjes niet hebben, nietwaar ? 8O

Wat ik me woedend aan erger is dat media het steeds heeft over "problemen" met horeca, cultuur , vakantie , reizen , feestjes.... kortom alles wat met de "mannekes van plezier" te maken heeft. Waarom wordt er nooit iets verteld over de echte bedrijvigheid en economie , of zijn er daar geen problemen mee ?

Dicksy

26 aug 2020, 10:22

Fred1950 schreef:
Wat ik me woedend aan erger is dat media het steeds heeft over "problemen" met horeca, cultuur , vakantie , reizen , feestjes.... kortom alles wat met de "mannekes van plezier" te maken heeft. Waarom wordt er nooit iets verteld over de echte bedrijvigheid en economie , of zijn er daar geen problemen mee ?
Verklaar u nader?

Fred1950

26 aug 2020, 10:38

Dicksy schreef:
26 aug 2020, 07:10
.....
“Men neemt maatregelen waarvan de logica ontbreekt. Of hoe moet je dat anders benoemen wanneer je verplicht wordt een masker te dragen als je op een avond helemaal alleen loopt in een verlaten straat van de stad? Of in een bos? Men redeneert in zwart-wittermen, of op zijn best in geel, oranje en rood.“

.....
.... en als men nu eens had geschreven dat je je masker terug moet opzetten als je in de verte iemand naar u ziet toekomen, ware dat niet beter ? Dat is wat mensen met gezond verstand doen, en mekkeren over "maatregelen zonder logica" , laat dat aan de mensen zonder gezond verstand over ( en luister er tenminste niet naar )

En kijk eens , zou men hier op dit https://www.nu.nl/282701/video/corona-e ... t-bij.html idee komen ? Nooit van zijn leven , daarvoor zijn de Vlamingen/Belgen een ietsje pietsje te dom. En dus waarom .....
Ice schreef:
26 aug 2020, 00:50
....
....
De hooggeleerde *logen zouden beter eens een onderzoek doen op ..... maar goed, ze moeten er zelf maar op komen. Ik heb in het verleden al genoeg her en der "ideeën" op het internet neergepend ( niet noodzakelijk in verband met corona ) die na.....
Navenant je zelfverklaarde expertise en zelfs advies aan hooggeleerden waarnaar ze onderzoek zouden moeten doen (dat overigens belachelijk arrogant klinkt komende van een medisch ongeschoolde betweter)
...
.... en dus waarom zou ik mijn kop met een voorstel boven het maaiveld moeten uitsteken ? Die wordt al meteen afgereden.

Jij doet trouwens het ook niet slecht als "medisch ongeschoolde betweter" met je promotie van hydroxychloroquine en nog veel van dergelijke onzin van "fake geschoolden" .