E.T. schreef: ↑05 sep 2020, 12:19
Hij, de Bart, weet ook wie/wat/waar de bendes zijn hoor.
"Follow the money" riep hij toch, zo éénvoudig is dat.
Volgens de titel van de rubriek is Bart politiek dood, waarover ik ook al mijn twijfels heb, maar echt dood is zeker de laatste van zijn wensen. Een rambo voertuig inzetten is indrukwekkend om indruk te maken op het publiek, en de politie die er mag mee rondrijden in Deurne en Borgerhout voelen zich waarschijnlijk een stuk veiliger, maar ik denk dat het gebeurt met wederzijdse goedkeuring en respect. Wij, en Bart zeker, weten van de lessen geleerd in Zuid Amerika dat het in geen geval "te echt" moet gaan overkomen, want dan ziet zijn toekomst er zeer somber uit en dit op korte termijn. Bart zal ook wel leven volgens de spreuk "liever blode Jan dan dode Jan", want het is geen pretje om met de gedachte te leven, dat iedere keer dat de wagen gestart wordt, gij riskeert als spaghettisaus van het asfalt geschraapt te moeten worden. Misschien kent hij wel de bazen en bendes, maar in die wereld gaat men zich pas outen nadat de kist in het graf wordt neergelaten.
Zolang de knechtjes van de bazen maar een onschuldige granaat naar elkaar gooien, zonder al te veel brokken te maken, gaat Bart zich zeker niet profileren als
de absolute terminator. Als er in Antwerpen 10.000 kg coke binnenkomt en ze laten opzettelijk 1500 kg vangen, dan blijft iedereen gelukkig.