In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Ook ik heb nog nooit pompoenensoep gehad.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Goeiemorgen Luitjes 
Tja waar zal ik ’t nu weer eens over hebben.
De was doe ik niet, de was buitenhangen doe ik niet, strijken van de was doe ik niet, bedden verschonen of opmaken doe ik niet, naai/verstelwerk doe ik niet, eten koken doe ik niet, de ramen lappen doe ik niet. Kortom, zeer weinig (op ’t ogenblik) van die huishoudelijke klussen.
‘k Ben geen dokter of verpleger. ‘k Ben geen weerman. ‘k Ben ge………………….
Nou ja, ga zo nog maar ff door?
Dus schrijft dit manneke maar over z’n hobby waar hij nu nog bijna dagelijks mee bezig is. U mag nu één keer raden waar ik straks weer te vinden ben…..

Na thuiskomst geniet iedere dag toch ook nog even van de Tour (finale).

Foto’s van mijn Vaar- Fietstochtjes
Weet U dat ook weer...
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook 'n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
wij zijn ook tourfreaks en nog meer hier. En zolang HM het allemaal alleen af kan, is het toch goed en iedereen blij.
Eten koken doet mijn man een keer per week en dan ga ik terwijl de koeien halen bv., op donderdag >das spaghetti oid dag en dan kan hij zo lekker en is zo klaar.
Was ophangen doet hij ook niet, hoeft ook niet, was inhalen wel als het begint te regenen en ik ben niet in de buurt.
Eten koken doet mijn man een keer per week en dan ga ik terwijl de koeien halen bv., op donderdag >das spaghetti oid dag en dan kan hij zo lekker en is zo klaar.
Was ophangen doet hij ook niet, hoeft ook niet, was inhalen wel als het begint te regenen en ik ben niet in de buurt.
-
Tontoos - Lid geworden op: 01 jun 2020, 06:24
Al die klusjes die Piet opnoemt doe ik ook niet, maar we hebben de taken wel een beetje verdeeld zeker buiten.
Dus ook vanmorgen ben ik weer een van mijn hobby's bezig geweest, en heb mijn rondje rennen er weer op zitten.
Het was nog donker toen ik begon te rennen.
Hoorde net Harma onze weervrouw van RTV Noord dat het vandaag en de hele week mooi wordt en zelfs erg warm.
Ik ga me douchen en dan aan de koffie.
wens jullie een fijne dag.
Mvg. Antjo
Dus ook vanmorgen ben ik weer een van mijn hobby's bezig geweest, en heb mijn rondje rennen er weer op zitten.
Het was nog donker toen ik begon te rennen.
Hoorde net Harma onze weervrouw van RTV Noord dat het vandaag en de hele week mooi wordt en zelfs erg warm.
Ik ga me douchen en dan aan de koffie.
wens jullie een fijne dag.
Mvg. Antjo
-

-
Bert
Goede morgen allemaal,

weer een prachtige dag in het vooruitzicht. Ook volgende week.
Ben vandaag even tot aan de bakkerij gewandeld. Was lang geleden.
Staan watertanden naar de koffiekoeken, maar heb ze laten liggen voor iemand anders.
Moet wel opletten hé met suikers.
Men voelt het wel 's morgens vroeg dat de herfst in aantocht is. Ook de kleuren veranderen overal.
Prachtig seizoen de herfst. Allé, vind ik toch.
Hobby's......ik heb er geen. Behalve af en toe enkele plaatjes schieten als ik iets moois zie.
Maar ben wel een goede klusjesman. Geleerd door de jaren heen.
En veel prutsen op de laptop. Een dagelijks bezigheid.
Pompoensoep.... vind ik wel lekker, maar ben dan ook een soep eter. Maar toch zijn er enkele
soepjes die ik echt walgelijk vind.
Huishouden......niet echt mijn ding al moest ik bij het leger ook zelf mijn plan trekken
mat wasjes en plasjes en strijk enz....
Ik help ons Carine wel hier en daar. Maar daar houd het ook op. In mijn eentje alles kuisen of koken, zou zeker niet lukken.
Fietstochtjes....jammer, maar wij hebben geen fiets. Ik weet ook niet waar we die zouden stallen.
Geen plaats genoeg in de garage.
Als ik het zo begin te bekijken, dan ben ik toch maar een saaie mens hé.
Ik hoor het er al een paar denken, haha.
Maar wij genieten van het leven voor de tijd dat we hier nog rondlopen.
Als ik het zo hoor, zijn er reeds veel mensen van onze leeftijd gestorven of zitten in een rustoord.
Daar denk ik dikwijls aan. En daar zou ik niet graag terecht komen.
Heb daar al veel gezien!!! En niet altijd goede dingen.
Voila sé, nu eerst mijn tekstje kopiëren zodat ik het weer niet kwijt raak.
Tot latersss...
NOGAL BEST DAT IK HET GEKOPIEERD HAD!!!!!!

weer een prachtige dag in het vooruitzicht. Ook volgende week.
Ben vandaag even tot aan de bakkerij gewandeld. Was lang geleden.
Staan watertanden naar de koffiekoeken, maar heb ze laten liggen voor iemand anders.
Moet wel opletten hé met suikers.
Men voelt het wel 's morgens vroeg dat de herfst in aantocht is. Ook de kleuren veranderen overal.
Prachtig seizoen de herfst. Allé, vind ik toch.
Hobby's......ik heb er geen. Behalve af en toe enkele plaatjes schieten als ik iets moois zie.
Maar ben wel een goede klusjesman. Geleerd door de jaren heen.
En veel prutsen op de laptop. Een dagelijks bezigheid.
Pompoensoep.... vind ik wel lekker, maar ben dan ook een soep eter. Maar toch zijn er enkele
soepjes die ik echt walgelijk vind.
Huishouden......niet echt mijn ding al moest ik bij het leger ook zelf mijn plan trekken
mat wasjes en plasjes en strijk enz....
Ik help ons Carine wel hier en daar. Maar daar houd het ook op. In mijn eentje alles kuisen of koken, zou zeker niet lukken.
Fietstochtjes....jammer, maar wij hebben geen fiets. Ik weet ook niet waar we die zouden stallen.
Geen plaats genoeg in de garage.
Als ik het zo begin te bekijken, dan ben ik toch maar een saaie mens hé.
Ik hoor het er al een paar denken, haha.
Maar wij genieten van het leven voor de tijd dat we hier nog rondlopen.
Als ik het zo hoor, zijn er reeds veel mensen van onze leeftijd gestorven of zitten in een rustoord.
Daar denk ik dikwijls aan. En daar zou ik niet graag terecht komen.
Heb daar al veel gezien!!! En niet altijd goede dingen.
Voila sé, nu eerst mijn tekstje kopiëren zodat ik het weer niet kwijt raak.
Tot latersss...
NOGAL BEST DAT IK HET GEKOPIEERD HAD!!!!!!
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Mmm lekker pompoensoep .
Mooie foto's weer Bert en Remie . Ik hou ervan.
De meeste klusjes in huis doe ik , maar mijn man doet wel was ophangen af en toe , bed mee helpen verschonen , tuinieren , soms helpen met koken , stofzuigen ook . En klussen natuurlijk .
Ja ik ruik ook de herfst in de lucht al . Heerlijk ruikt dat .
Fijne zondag allemaal.

Mmm lekker pompoensoep .
Mooie foto's weer Bert en Remie . Ik hou ervan.
De meeste klusjes in huis doe ik , maar mijn man doet wel was ophangen af en toe , bed mee helpen verschonen , tuinieren , soms helpen met koken , stofzuigen ook . En klussen natuurlijk .
Ja ik ruik ook de herfst in de lucht al . Heerlijk ruikt dat .
Fijne zondag allemaal.

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeiemiddag ,
seffens spring ik op m'n fietske ,
en zijn we ribbedebie
Remie , als 'n man al die huishoudelijke klusjes doet ,
noemen ze dat "de nieuwe man " ,
jij bent dus 'n "ouwe " hé , ik zit er thuis ook met zo ene ,
geef mij maar 'n goeie ouwe
En ik volg met veel belangstelling , de fotoos van je bootje en hobby hoor
Bertje altijd handig een "handige Harry " in huis te hebben ,
Ja Bert , we mogen al blij zijn , dat we nog niet in 'n home steken he
puzzel ja met 'n rode paprika in de pompoensoep ,
geeft ook 'n lekkerder smaak , vind ik
tantoos
grootjegerda
bloemeke
An wildflower
en iedereen nog 'n fijne zondag gewenst
geluk vind je onverwacht
-
thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52
goedemorgen,
Remie weer mooie foto's
Marrieteke veel fiets plezier.
Ook ik heb een man die niet zo van het huishoudelijk werk is,hij kon het wel als hij net als Remie alleen op zijn boot was,en toen ik nog werkte,maar hij klust ook liever,en nu laat zijn gezondheid niet alles meer toe.
Ik ga nog even wat rond koekeloeren.
toedeloe....
Remie weer mooie foto's
Marrieteke veel fiets plezier.
Ook ik heb een man die niet zo van het huishoudelijk werk is,hij kon het wel als hij net als Remie alleen op zijn boot was,en toen ik nog werkte,maar hij klust ook liever,en nu laat zijn gezondheid niet alles meer toe.
Ik ga nog even wat rond koekeloeren.
toedeloe....
Iedere dag een lach
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een late goeie morgen allemaal
voila sè we hebben zo juist onze koffie gedronken op ons overdekt terras en het was er zaaaalig
en ik ben ook al een lekker broodje aan 't bakken
wat mij hier opvalt is dat we hier in het k&t huisje vorige week een goede reis hebben gewenst aan jadi en nu zien we haar hier niet meer , wat zouden we haar verkeerd gezegd hebben ...???. ik weet het niet maar ik zit er toch een beetje mee in mijn maag
Remie kom gerust maar verder schrijven over jou bootje en al jou werkzaamheden ivm jou hobby en de fotootjes vind ik ook altijd leuk hoor en je bent goed bezig en zeker niet aan 't zeveren hoor
puzzel deze namiddag een kattenslaapje doen als je te moe bent , en dat kan ook eens deugd doen hé
Tontoos nog steeds in goede conditie om wat rondjes te rennen , groot gelijk hoor als dat nog goed gaat
gerda ook voor jou een leuke zondag hoor
Bertje tis waarschijnlijk niet altijd gemakkelijk als je diabetis hebt en al die lekkere dingen zitten allemaal vol suiker hé maar daar hoef ik gelukkig geen rekening mee te houden want ik heb vorige week mijn bloed laten onderzoeken en mijn suiker staat goed laag
An-W , dat vind ik ook altijd leuk aan de herfst dat alles zo goed ruikt en eigenlijk is de herfst mijn favoriete seizoen , voor mij mag het altijd herfst zijn
marietteke laat de pannenkoekjes maar smaken hé en geniet van jullie fietstochtje want het is er juist het weertje voor
thijli pompoensoep eet ik ook niet graag en dus dan maak ik die niet hé
en ben jij kapster misschien van beroep ??????
allé ik moet verder doen sè
onze menu voor deze middag
kalkoenfilet in champignonroomsaus met frietjes en sla en tomaten
en bij onze koffie deze namiddag een stuk lekkere rijsttaart
voor iedereen straks SMAKELIJK
voor alle leutertjes nog een gezellige zondag verder
daaaaaag

voila sè we hebben zo juist onze koffie gedronken op ons overdekt terras en het was er zaaaalig
en ik ben ook al een lekker broodje aan 't bakken
wat mij hier opvalt is dat we hier in het k&t huisje vorige week een goede reis hebben gewenst aan jadi en nu zien we haar hier niet meer , wat zouden we haar verkeerd gezegd hebben ...???. ik weet het niet maar ik zit er toch een beetje mee in mijn maag
Remie kom gerust maar verder schrijven over jou bootje en al jou werkzaamheden ivm jou hobby en de fotootjes vind ik ook altijd leuk hoor en je bent goed bezig en zeker niet aan 't zeveren hoor
puzzel deze namiddag een kattenslaapje doen als je te moe bent , en dat kan ook eens deugd doen hé
Tontoos nog steeds in goede conditie om wat rondjes te rennen , groot gelijk hoor als dat nog goed gaat
gerda ook voor jou een leuke zondag hoor
Bertje tis waarschijnlijk niet altijd gemakkelijk als je diabetis hebt en al die lekkere dingen zitten allemaal vol suiker hé maar daar hoef ik gelukkig geen rekening mee te houden want ik heb vorige week mijn bloed laten onderzoeken en mijn suiker staat goed laag
An-W , dat vind ik ook altijd leuk aan de herfst dat alles zo goed ruikt en eigenlijk is de herfst mijn favoriete seizoen , voor mij mag het altijd herfst zijn
marietteke laat de pannenkoekjes maar smaken hé en geniet van jullie fietstochtje want het is er juist het weertje voor
thijli pompoensoep eet ik ook niet graag en dus dan maak ik die niet hé
en ben jij kapster misschien van beroep ??????
allé ik moet verder doen sè
onze menu voor deze middag
kalkoenfilet in champignonroomsaus met frietjes en sla en tomaten
en bij onze koffie deze namiddag een stuk lekkere rijsttaart
voor iedereen straks SMAKELIJK
voor alle leutertjes nog een gezellige zondag verder
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
ik kan me het leven zonder fiets niet voorstellen, zonder auto trouwens ook niet. Lopend naar de winkel vanuit huis, doe ik nooit>te ver.
Gisteren mijn dochter ook soep meegegeven, was hier op haar fietske.
Dekbed verschonen doen we samen, is het een karweitje van ff, toen we nog eenpersoons hadden, kon ik het prima zelf. En de matrassen zijn eenpersoons, dus dat kan puzzeltje ook goed zelf en je blijft er een soort van fit door.
Gisteren mijn dochter ook soep meegegeven, was hier op haar fietske.
Dekbed verschonen doen we samen, is het een karweitje van ff, toen we nog eenpersoons hadden, kon ik het prima zelf. En de matrassen zijn eenpersoons, dus dat kan puzzeltje ook goed zelf en je blijft er een soort van fit door.
-
Zonnebloemetje, het valt mij ook op
dat we Lenk, Sita, Jadi en Oma C hier niet meer zien!
dat we Lenk, Sita, Jadi en Oma C hier niet meer zien!