covid besmetting...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Amai, wat voor een ziek land is dat segFred1950 schreef:
Ja, als die met een hoestje rondloopt .... Een mondmasker houdt geen stank van auto's , zwaveldioxide ( SO2 ) of NOx ( stikstofoxides ) tegen ...
Awel Fred1950 voor u kan het zijn met alle chinezen maar voor mij is het maar niet met den deze.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Inderdaad, uiteraard niet allemaal , alleen die met een hoestje of een snotneus.Dicksy schreef: ↑14 sep 2020, 19:28Amai, wat voor een ziek land is dat segFred1950 schreef:
Ja, als die met een hoestje rondloopt .... Een mondmasker houdt geen stank van auto's , zwaveldioxide ( SO2 ) of NOx ( stikstofoxides ) tegen ...Dan liepen al die chinezen nog voor de corona uitbraak al met een hoestje rond.
Awel Fred1950 voor u kan het zijn met alle chinezen maar voor mij is het maar niet met den deze.
-
En dan ? Kunnen de Chinezen daar iets aan doen ? Een virus kent geen ras, rang of stand. Ga je de Afrikaanse zwarten verwijten dat wij malaria of Ebola kunnen krijgen, en dat de Congolezen ( via Haïtianen ) het HIV virus hebben verspreid ? Kom zeg ...bluevelvet schreef: ↑14 sep 2020, 19:17Wat zeg je nuFred1950 schreef: ↑14 sep 2020, 16:03Dat men dan ook juridische stappen onderneemt tegen de Belgen die uit Spanje terugkeren en zich niet in quarantaine houden. Het is op dezelfde manier dat het virus vanuit China naar Italië , Spanje en de rest van de wereld geïmporteerd is geweest. Think scientifically , not politically ...“juridische stappen ondernemen tegen Belgen...... “ Waarom ?
De uitbraak is niet begonnen in België, noch in gelijk welk ander land maar in CHINA![]()
....
Weet je wat , ik ga gans het mensdom voor de rechter dagen omdat het schuldig is aan de klimaatopwarming. Met iemand te beschuldigen los je dit probleem niet op. En wat wil men dan ook nog eens van die Chinezen in zo'n rechtszaak gaan eisen ? Kan het nog zotter in deze wereld worden ?
-
Misschien niet maar je kan er anderen misschien wel van weerhouden om een identiek probleem te creëren en er mee wegkomen.Fred1950 schreef:
Weet je wat , ik ga gans het mensdom voor de rechter dagen omdat het schuldig is aan de klimaatopwarming. Met iemand te beschuldigen los je dit probleem niet op. En wat wil men dan ook nog eens van die Chinezen in zo'n rechtszaak gaan eisen ? Kan het nog zotter in deze wereld worden ?
Wie verantwoordelijk is moet ter verantwoording geroepen worden en als dat niet meer kan is de wereld pas helemaal zot en het bewijs dat ze geregeerd wordt door zotten.
-
WAT ? Bedoel je dat Trump in staat is om met zijn B52 bombers een zenuwgas boven Europa uit strooien zodat het met de westenwind naar de Russen waait ? Er is toch niemand die dergelijke problemen creëert om er dan nog zelf het slachtoffer van te worden.Dicksy schreef: ↑14 sep 2020, 20:33Misschien niet maar je kan er anderen misschien wel van weerhouden om een identiek probleem te creëren en er mee wegkomen.Fred1950 schreef:
En weet je wat , ik zat in München toen Tsernobil is ontploft. Ik ben gecontamineerd geweest door de overdrijvende wolk en moest zelfs een dag wachten om terug te keren omdat de vliegtuigen er niet mochten opstijgen. Wie gaat er voor zorgen dat de kerncentrales hier verdwijnen zodat er hier geen identiek probleem kan ontstaan ?
Allen die met hout stoken zijn verantwoordelijk voor het dodelijk fijn stof en alle dieselrijders die met hun roetfilter frauderen eveneens. Allen die nu nog op benzine rijden zijn verantwoordelijk voor SO2 uitstoot. Allemaal ter verantwoording voor de rechtbank wegens de honderden doden die ze hierdoor in België veroorzaken, of wat denk je ?Wie verantwoordelijk is moet ter verantwoording geroepen worden en als dat niet meer kan is de wereld pas helemaal zot en het bewijs dat ze geregeerd wordt door zotten.
Een beetje gezond bewaren nietwaar.
-
Bedoelt u hiermee het COVID-probleem?Fred1950 schreef:
Is uw antwoord op hoger gestelde vraag ja dan is mijn quote (identiek probleem) het corona-virus.Dicksy schreef:
Misschien niet maar je kan er anderen misschien wel van weerhouden om een identiek probleem te creëren en er mee wegkomen.
Dus uw chineeskes moeten ter verantwoording geroepen worden om te beletten dat zulks in de toekomst niet meer kan voorvallen. Logica zelve.
-
Stel dat ge de Chinezen ter verantwoording roept, wie gaat u garanderen dat de Indiërs dergelijk identiek problemen in de toekomst niet gaan veroorzaken ? Gaat ge die dan ook ter verantwoording roepen ? Waarom roept ge de Congolezen niet te verantwoording voor het verspreiden van het ongeneeslijke HIV virus ? Of denk je dat alleen de Chinezen de ongeluksvogels zijn waar in hun land een virus uitbraak kan plaats vinden ? Er vliegen hier ook "gevaarlijke" vleermuizen rond, en allerhande muggen ( tijgermug ) beginnen hier ook aan territorium te winnen. Er moest zich maar eens een gevaarlijk en van mens tot mens overdraagbaar virus in varkens van een Belgische varkenskweker ontwikkelen .... en denk dus maar niet dat dit niet mogelijk kan zijn.
-
zotspook - Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad
-
zotspook schreef: ↑14 sep 2020, 23:36dit is lezen https://de-ware-wereld.nl/2020/09/10/be ... 1o7QLNPHsQ
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
@ Fred1950Fred1950 schreef: ↑14 sep 2020, 22:49Stel dat ge de Chinezen ter verantwoording roept, wie gaat u garanderen dat de Indiërs dergelijk identiek problemen in de toekomst niet gaan veroorzaken ? Gaat ge die dan ook ter verantwoording roepen ? Waarom roept ge de Congolezen niet te verantwoording voor het verspreiden van het ongeneeslijke HIV virus ? Of denk je dat alleen de Chinezen de ongeluksvogels zijn waar in hun land een virus uitbraak kan plaats vinden ? Er vliegen hier ook "gevaarlijke" vleermuizen rond, en allerhande muggen ( tijgermug ) beginnen hier ook aan territorium te winnen. Er moest zich maar eens een gevaarlijk en van mens tot mens overdraagbaar virus in varkens van een Belgische varkenskweker ontwikkelen .... en denk dus maar niet dat dit niet mogelijk kan zijn.![]()
Waarom glijdt je van het onderwerp af ?
Het is toch niet omdat regeringen menen redenen te hebben om China ter verantwoording te roepen dat je moet afkomen met zaken zoals : Indiërs .......dit of dat in de toekomst....... die wil je toch niet vergelijken met de CCP in China ? ....... “gevaarlijke“ vleermuizen hier ?..... naar mijn weten zijn deze geen dragers van coronavirussen zoals deze in gedeelten in China, waaronder Wuhan, en zijn de “onze” dus niet gevaarlijk....... , de tijgermug..... afkomstig uit zuid-Oost Azië en Zuid-Amerika,........ onze winters zouden hier te koud zijn, ze zouden niet kunnen overwinteren !
Moeten we ons daar nu al zorgen over maken
Congolezen en HIV.........,
A propos HIV, waarom is er nog altijd geen vaccin voor gevonden ?
Aids blijft zich uitbreiden, in 2019 zijn er 1,7 miljoen nieuwe infecties bijgekomen. Zou een vaccin ook niet dringend nodig zijn zoals men nu jacht maakt op een vaccin voor Covid-19 ?
Nog even signaleren dat van alle nieuwe hiv-infecties in 2019, 62% betreft onder mannen die seks hebben met mannen, transgender personen, drugsgebruikers en sekswerkers...... Toch maar de Congolezen ter verantwoording roepen
Dat alles doet hier echter niets terzake, dat zijn zijsprongetjes die je graag maakt, in plaats van geldige argumenten aan te brengen.
Laten we het houden op China, Covid-19 en de pandemie, de terechte of onterechte maatregelen, quarantaine, lockdown, valse percentages van PCR-testen, verplichte mondmaskers, protestacties zowat overal, tegen het beleid in verband met de genomen maatregelen, enz...... toch genoeg om daar je mening over kwijt te willen ?
-
Ik glijd niet af. Ik wil hiermee aantonen dat geen enkel land verantwoordelijk gesteld kan worden voor een pandemie. Het "beestje" ziet geen verschil tussen een Chinees en Trump, en een virus kan overal muteren tot iets bijzonder besmettelijk en/of dodend. Regeringen die een reden hebben om hiervan China de "schuld" te geven zijn er alleen maar op uit om China zelf op de knieën te krijgen. Ze vergeten wel dat ze dan ook in hun eigen economisch vel gaan snijden.bluevelvet schreef: ↑15 sep 2020, 13:52
Waarom glijdt je van het onderwerp af ?
Het is toch niet omdat regeringen menen redenen te hebben om China ter verantwoording te roepen dat je moet afkomen met zaken zoals : Indiërs .......dit of dat in de toekomst....... die wil je toch niet vergelijken met de CCP in China ? .......
Juist, en de maatregelen zijn nog steeds veel te soepel, niet duidelijk genoeg en dus ook niet efficiënt.Laten we het houden op China, Covid-19 en de pandemie, de terechte of onterechte maatregelen, quarantaine, lockdown, valse percentages van PCR-testen, verplichte mondmaskers, protestacties zowat overal, tegen het beleid in verband met de genomen maatregelen, enz...... toch genoeg om daar je mening over kwijt te willen ?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ne mens zou paranoïde worden van dat Covid-2 gedoe. Teststraten zie ik dikwijls op tv, reklame mss. En zelfs zonder tussenkomst van de dr nu, je qr code en je kan er heen(ook reklame).Dra mss er rechtstreeks heen naar deze drive in.
Zou elke dag erheen gaan mogen? En bb nog geen verplichting deze testen.
Zou elke dag erheen gaan mogen? En bb nog geen verplichting deze testen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Er hoeft geen lockdown te komen als iedereen zich aan de regels houdt, de buitenlanders buiten houdt en iedereen die uit het buitenland terug keert beboet als hij zich niet laat testen.
Tijdens de lockdown sloot men de Nederlandse grenzen met behulp van opleggers en containers af. Nederland "piekt" nu nog hoger met zijn dagelijkse besmettingen dan tijdens de eerste golf. En waarom moeten de grenzen nu niet meer dicht. Hollanders komen nog steeds "leuke dingen" in Antwerpen doen en laten er hun virus rommel achter.
En waarom zou de bouw en iedere andere productieve activiteit in lockdown moeten gaan. In open lucht is het niet nodig om een masker te dragen zolang men maar voldoende afstand kan houden, en in gesloten binnenruimtes zou de verplichting moeten bestaan om een masker te dragen, en om de 2 uur een kwartier lang het lokaal te verlaten om het te laten verluchten ( de aerosols verjagen ). Iedereen gaat dan naar buiten om een "luchtje te scheppen" en mag zijn mondmasker eventjes afdoen.
Horeca en evenementen ? Dat waren nu al uit de pan gerezen beroepsactiviteiten die eigenlijk geen Euro's "importeren" maar teren op de eigen bevolking. België wordt er niet rijker door.
Voor het ogenblik zijn er gemiddeld 800 nieuwe besmettingen per dag. Dus alle dagen komen er 800 gevallen bij die 14 dagen thuis moeten blijven ( al dan niet erg ziek ). Na 14 dagen mogen die terug aan het werk, maar worden "afgelost" door 800 nieuwe besmette gevallen die ook 14 dagen thuis moeten blijven. Die "aflossing" gebeurt dagelijks waardoor telkens 800 personen terug gaan werken, en vervangen worden door 800 nieuwe besmette gevallen. Akkoord ?
Dit betekent dat er continu 800 x 14 = 11.200 actieve personen tussen 20 en 50 jaar werkonbekwaam thuis zitten. Die kunnen op zich ook nog eens een aantal in een schijn-technische werkloosheid duwen als de zieke een sleutel positie innam. Ook niet goed voor de economie, nietwaar. En als men teugels zou lossen kunnen dat gerust 8000 nieuwe besmettingen per dag worden of 112.000 actieven die thuis ziek zitten. Dat zijn 37 bedrijven met elk 3000 werknemers die "plat" liggen. Maar goed, we hebben geen 37 bedrijven meer waar 3000 werknemers tewerkgesteld zijn.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De vraag is, hoe lang nog, wat als ze een Griekenlandje doen.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.