covid besmetting...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

16 sep 2020, 15:14

MichelN schreef:
16 sep 2020, 15:08
....
Als verplichte mondmaskers dan toch zo zaligmakend zijn, waarom zijn er dan zo veel besmettingen in het VK, Frankrijk, Spanje, België e.v.a.?

....
Omdat ze godverdomme zich niet aan de plicht houden. Een aantal studenten keerde net uit Portugal terug en zijn ginder bijna allemaal besmet geraakt. Denk je dat studenten al feestend en met hun zatte kloten nog hun mondmasker ophouden en afstand houden ? :evil:

Wiana

16 sep 2020, 15:18

Volgens sommigen zal ik hier ook flagrante leugens vertellen ...
Mijn zoon, die in de omgeving van Kopenhagen woont - niet zo ver van Zweden dus ; er is overigens een rechtstreekse verbinding - liet me net weten :
" alleen wordt de corona hier weer slecht. Voorlopig alleen extra maatregelen voor Groot-Kopenhagen, maar ‘t is natuurlijk niet ver weg van ons hé. Meer en meer afgelastingen ook. "

Ofwel is Denemarken ook een dictatuur geworden, die zijn bevolking alleen maar onder de knoet wil houden .
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Fred1950

16 sep 2020, 15:25

MichelN schreef:
....
'Sweden also has fewer new daily infections than Norway and Denmark, its Nordic neighbours. ....
Klopt langs geen kanten. Zweden kent actueel ongeveer 300 besmettingen per dag, en Noorwegen ongeveer 120 besmettingen per dag. Denemarken kent nu ook sinds de laatste 14 dagen een piek van gemiddeld 340 per dag, ongeveer evenveel als tijdens de eerste golf. Een maand geleden telde Denemarken minder dan 100 besmettingen per dag. Geloof je de Guardian of CSSE ? Ik geloof CSSE !
Ice

16 sep 2020, 15:52

Fred1950 schreef:
16 sep 2020, 14:31
Maar ge staat wel tegen de muur met je "hoax" dat mondmaskers niet helpen om besmettingen te voorkomen.
Of dit al dan niet in een dictatuur het geval is, heeft er hoegenaamd niets mee te maken ....
Mij kan aan de andere kant van de wereld de fake besmettingen in dictaturen gene ene MOER schelen, de ongezonde mondmaskers veroorzaken nú bij middelbare scholieren ziekteverzuim!
Met muilkorf ZITTEND in de klas waar alle ramen en deuren openstaan voor 'verluchting' tegen besmettingen waarvan ze zelf bekend maken dat ze onbetrouwbaar zijn, ook nog eens vals geteld worden en er geen zieken of doden meer zijn...er zijn énkel nog fáke besmettingen om de TIJDELIJKE mondmaskers te blijven verplichten!
Fred1950 schreef:
16 sep 2020, 15:14
MichelN schreef:
....
Als verplichte mondmaskers dan toch zo zaligmakend zijn, waarom zijn er dan zo veel besmettingen in het VK, Frankrijk, Spanje, België e.v.a.?

....
Omdat ze godverdomme zich niet aan de plicht houden. Een aantal studenten keerde net uit Portugal terug en zijn ginder bijna allemaal besmet geraakt. Denk je dat studenten al feestend en met hun zatte kloten nog hun mondmasker ophouden en afstand houden ? :evil:
Ge moet toch al een achterlijke idioot zijn als ge denkt dat mondmaskers de FAKE besmettingscijfers zouden kunnen doen dalen of helemaal oplossen... :P
Blijkbaar is het te moeilijk om te begrijpen dat ze je met VALSE cijfertjes alles kunnen wijsmaken wat ze maar willen...en dat ook nog blijven geloven zelfs als ze zelf komen vertellen hoe ze goochelen met die cijferkes.... 8O

@wiana: en? Zijn er dan ook al opnieuw zieken of doden of enkel fáke besmettingen? :mrgreen:

boeffer

16 sep 2020, 16:07

't Wordt tijd dat men boetes uitschrijft, in een wassalon zag ik een groepje van 4 kort bij mekaar woorden toespreken. Daagt men graag die griep uit of lapt men graag de regels aan hun laars?
Evtl hangt er een camera als bewijs.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wiana

16 sep 2020, 16:14

Ice schreef:
16 sep 2020, 15:52

@wiana: en? Zijn er dan ook al opnieuw zieken of doden of enkel fáke besmettingen? :mrgreen:
Weet ik niet, Ice, maar ik kan hem momenteel niet bereiken; ik heb het hem wel gevraagd...
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

tokkio

16 sep 2020, 16:24

Ge moet toch al een achterlijke idioot zijn als ge denkt dat mondmaskers de FAKE besmettingscijfers zouden kunnen doen dalen of helemaal oplossen... :P
Blijkbaar is het te moeilijk om te begrijpen dat ze je met VALSE cijfertjes alles kunnen wijsmaken wat ze maar willen...en dat ook nog blijven geloven zelfs als ze zelf komen vertellen hoe ze goochelen met die cijferkes....
Als men gisteren naar het gewauwel van wilmes geluisterd heeft, en als men dan de uitleg leest van philip Heymans over het wetenschappelijk instituut Sciensano en "hun " dag cijfers, tja daar krijg ik een punthoofd van, als men dan leest dat ze meer testen, dat ze soms dubbel testen, dat Heymans zelf de vraag steld van de kip of het ei.....
Eerst nog even een niet onbelangrijke waarschuwing: een volledig correcte berekening valt eigenlijk niet te maken. Sciensano maakt niet bekend hoeveel positieve tests er zijn, wel hoeveel mensen besmet zijn.
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/15/stijging/
Vind ik het nog altijd natte vinger werk,en geloof ik van die dictators nu eens niks, en als men de moeite doet om dit van zotspook te lezen....
dit is lezen https://de-ware-wereld.nl/2020/09/10/be ... 1o7QLNPHsQ
stel ik mij de vraag wat is het verschil tussen een positieve test en een besmet persoon......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

16 sep 2020, 16:42

@wiana: en hecht je ook geloof aan die media misleidingen door fake besmettingen?
Ondanks de tegengestelde meningen van artsen/wetenschappers dat dit specifieke, gemodificeerde corona/griep/virus (mét patent!) reeds lang is uitgedoofd of minstens al gemuteerd is, dat de groepsimmuniteit bereikt is, er al maanden geen nieuwe gevallen geregistreerd worden en er geen doden meer zijn?
Wekt het geen argwaan op dat er reeds maanden alleen over besmettingen zónder ziekte of zelfs symptomen wordt bericht, die ze dan zelf als onbetrouwbaar bestempelen door de methode die niet geschikt is om een diagnose te stellen? 8O
Dat gegeven alleen al ontkracht elke bewering van besmetting - waarom wordt er dan nog geloof aan gehecht?! Totaal óngeloofwaardig maar begrijpelijk als het doel de wurgmaatregelen zijn==>oa verplichte mondmaskers, die aangekocht werden en nu eerst moeten opbrengen voor er sprake kan zijn van opheffing?

Aan al diegenen die zo bang zijn: waar zijn jullie dan zo bang voor?
Denken jullie te kunnen ontsnappen aan corona of zelfs gewone griep die er nu zal zitten aan te komen in het najaar, zelfs met alle 'voorzorgen', de zogenaamde maatregelen?
Denken jullie nu echt dat een mondmasker, 1,5 meter afstand, ontsmettende gels etc....zal voorkomen dat je zou ziek worden? Verkoudheid, griep? 8O
Als je het moet krijgen, dan kun je doen wat je wil, dan krijg je het toch....zelfs de griepprik behoedt je niet tegen de griep... :P
Wat is dan het nut dat je als een angstige wezel wegkruipt in je kot, elk contact vermijdt en je eigen leven tot een hel maakt?

Tot daaraan toe dat je je eigen leven verwoest maar laat dan godverdomme mensen die normaal willen leven zonder irreële angst voor iets dat mogelijk nooit zal gebeuren, met rust!
Zitten af te geven uit angst op wie het gezond verstand gebruikt en terug het normale leven wil hervatten, is weerzinwekkend en bemoeizucht!
Wie graag de rest van zijn leven in isolatie met muilkorf wil doorbrengen uit angst, die doet maar...maar die heeft wel niet het recht om anderen te dwingen hun angst obsessie te volgen!
Ice

16 sep 2020, 16:44

boeffer schreef:
16 sep 2020, 16:07
't Wordt tijd dat men boetes uitschrijft, in een wassalon zag ik een groepje van 4 kort bij mekaar woorden toespreken. Daagt men graag die griep uit of lapt men graag de regels aan hun laars?
Evtl hangt er een camera als bewijs.
Blijf in je KOT als je niet verdraagt dat mensen hun gezond verstand gebruiken en het normale leven willen hervatten! :evil:

Fred1950

16 sep 2020, 17:08

tokkio schreef:
.....
Eerst nog even een niet onbelangrijke waarschuwing: een volledig correcte berekening valt eigenlijk niet te maken. Sciensano maakt niet bekend hoeveel positieve tests er zijn, wel hoeveel mensen besmet zijn.
Vind ik het nog altijd natte vinger werk,en geloof ik van die dictators nu eens niks, en als men de moeite doet om dit van zotspook te lezen....
....
Wat is weer voor een zotte bewering die hierboven in het rood staat. Al wie positief test wordt als besmet geregistreerd. Of denkt er nu echt iemand die meent dat zoiets bestaat als "positieve test maar niet besmet" ? Hoe kan men dan vaststellen dat die dan NIET besmet is ? Aan "zijne asem" misschien. :roll:

Uiteraard testen er meer positief als er meer getest wordt, maar dat zijn er die ook allemaal duidelijk besmet zijn en het virus kunnen overdragen. In het begin van de pandemie werd veel minder getest wegens gebrek aan testsets. Als er dan een niet geteste maar besmette persoon rond liep, werd die pas getest toen hij er ernstig ziek van werd en opgenomen moest worden. In vele gevallen was hij dan nog amper te behandelen met de dood als gevolg. Iemand die nu positief test weet wat hem te wachten kan staan en gaat naar het ziekenhuis vooraleer het al te ernstig wordt. Die verblijft er dan meestal maar een week en geen maanden zoals in het begin van de pandemie, en dus met een veel geringere kans op overlijden.

Je kan het zo stellen dat het aantal besmette en geregistreerde personen nu meer correct en volledig is dan in het begin van de pandemie toen er veel besmette personen rondliepen die nog niet eens wisten wat corona was. Er zijn er ook die meteen naar de huisarts met hun kleine lopen om hem te testen als die een snotneus heeft. Dat is dus ook niet de bedoeling. In elk geval, als men nu 10 positieven telt op 100 geteste personen, dan betekent dit niet dat men 100 positieven gaat tellen als men 1000 personen test. Barbara Pas is blijkbaar zo een trutje dat denkt dat dit zo is. Draulants wees gisteren in "De Afspraak" haar erop dat ze fout redeneert, maar ik vrees dat dit bij gebrek aan de nodige grijze materie haar niet zal overtuigen :lol:

Fred1950

16 sep 2020, 17:23

En wat "groepsimmuniteit" betreft waarover 'Ice' weer aan het palaveren is, vergeet dat voor goed ! Dat is niet haalbaar.
Ice

16 sep 2020, 18:06

Fred1950 schreef:
16 sep 2020, 17:08
tokkio schreef:
.....
....
Wat is weer voor een zotte bewering die hierboven in het rood staat. Al wie positief test wordt als besmet geregistreerd. Of denkt er nu echt iemand die meent dat zoiets bestaat als "positieve test maar niet besmet" ? Hoe kan men dan vaststellen dat die dan NIET besmet is ? Aan "zijne asem" misschien. :roll:

Uiteraard testen er meer positief als er meer getest wordt, ....
......
Wie is de zot die blijft geloven dat positieve testen betrouwbaar zouden zijn? :roll:
Daar begint het mee....de testen waren nooit bedoeld en ongeschikt om er diagnoses mee te stellen, ze werden enkel ontwikkeld om research te doen......de rest van je betoog is dan verder geleuter.
Die groepsimmuniteit is er altijd al geweest omdat er ook al altijd griep was door coronavirussen: categorie GRIEPVIRUSSEN!
Daarom ook dat de meerderheid vd bevolking niet doodging of ziek werd door deze (labo)corona maar enkel de zwakkeren met onderliggende gezondheidsproblemen.
Wie ooit de griep heeft gehad, heeft sporen van corona in het bloed...iederéén dus...dan is het geen kunst om overal zogenaamde besmettingen zonder symptomen op te sporen... :P
Iedereen heeft het en de tests deugen niet.... :mrgreen:

Fred1950

16 sep 2020, 18:24

Ice schreef:
16 sep 2020, 18:06
.....
Wie ooit de griep heeft gehad, heeft sporen van corona in het bloed...iederéén dus...dan is het geen kunst om overal zogenaamde besmettingen zonder symptomen op te sporen... :P
....
Ge zijt zo zot als mijn achterdeur. :lol: Dat is nu eens echt beweren dat een paard een koe is. :) :

En wat groepsimmuniteit voor het griepvirus betreft, daar kunt ge niet levenslang immuun tegen worden, hooguit voor een jaar maar doorgaans slechts voor enkele maanden. En het ziet er naar uit dat dit voor het corona virus ook het geval zal zijn.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 sep 2020, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

16 sep 2020, 18:25

Heb eerder de indruk dat U niet deugd.

benq

16 sep 2020, 19:03

Charlie Maru schreef:
16 sep 2020, 13:34
benq schreef:
16 sep 2020, 09:02
Eigenlijk moet men eens een voorbeeld nemen aan China, daar heerst discipline en het volk luister.
Het zal eerder dit zijn benq:

Eigenlijk moet men eens een voorbeeld nemen aan China, daar heerst dictatuur en het volk moet luisteren.
OK maar dit is het probleem, hier luistert het volk niet,
Dus
weeral een voorbeeld van de jongeren in Portugal (nieuws)
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: