covid besmetting...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

17 sep 2020, 00:13

@ Fred1950

Weet je ook per toeval hoeveel mensen er getest werden vandaag in Nederland en hoeveel op 10 april ?

Want ...... hoe meer testen, hoe meer positieven nietwaar ?

Lees eens goed de link die tokkio gegeven heeft om 16.24 u. misschien zal je begrijpen dat dat “record” niet zo veel te betekenen heeft.

Fred1950

17 sep 2020, 09:42

bluevelvet schreef:
17 sep 2020, 00:13
@ Fred1950

Weet je ook per toeval hoeveel mensen er getest werden vandaag in Nederland en hoeveel op 10 april ?

Want ...... hoe meer testen, hoe meer positieven nietwaar ?

Lees eens goed de link die tokkio gegeven heeft om 16.24 u. misschien zal je begrijpen dat dat “record” niet zo veel te betekenen heeft.
Werd er in de periode augustus-september meer getest dan in de periode juni-juli ? In juni en juli kende Nederland een dal, waarom zou men daarna meer gaan beginnen te testen. Men test als mensen zich met symptomen bij een dokter melden. Het is trouwens niet zeker dat Nederland meer testen doorvoert dan vroeger. Nederlanders apen meestal de Belgen niet na.

Op de post van tokkio heb ik gereageerd met dit :

viewtopic.php?p=4848639&sid=551b433d715 ... 3#p4848639

Lees maar eens onderaan wat ik over Barbara Pas schrijf. :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 sep 2020, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

17 sep 2020, 11:17

Fred1950 schreef:
16 sep 2020, 21:01
Dicksy schreef:
16 sep 2020, 20:48
Fred1950 schreef:
Oh ... Sandernews ..... zééééér interessant .. :lol:

Ah ja, toch iets dat waar kan zijn. Iemand die positief test en de daaropvolgende 3 weken geneest is virusvrij. :mrgreen:
'Duitsers die de quarantaine ontvluchten mogen met vuurwapens gestopt worden' 8O

“Griekenland stelt ‘corona ontkenning’ en demonstraties strafbaar – Quebec gaat ‘onwillige’ burgers in ‘geheime faciliteit’ opsluiten – Ohio opent FEMA quarantaine kampen waar ‘besmette’ kinderen gedwongen in kunnen worden opgesloten – New York Times erkent dat 90% van positief getesten in werkelijkheid virusvrij zijn.......“

Ik ben er zeker van dat die link van bluevelvet u ( voor een deel tenminste) als muziek in de oren moet klinken maar u moet natuurlijk keuzes maken in het in vraag stellen van website's. :lol:
Ach man, dat alles gebeurt in China zelfs niet. Wat men in China wel gedaan heeft is her en der een cameraatje plaatsen, en om de medewerking van omwoners gevraagd om "een oogje in het zeil te houden", maar ook niet meer dan dat. Trouwens, dat hoeft zelfs niet eens omdat Chinezen zelfdiscipline aan de dag kunnen leggen. Europeanen reageren als een bende losgelaten kinderen als men ook maar iets versoepelt.
Wijs je weer naar de website omdat je geen zinnig woord te zeggen hebt over de inhoud, idioot? Door die mand ben je al talloze keren gevallen... :roll:
Natuurlijk leest fred geen links, hij weet het immers allemaal veel beter...in dictatuur China wordt zelfs omwoners beleefd GEVRAAGD om een oogje in het zeil te houden.... :P :P

Jij had beter gisteren naar telefacts gekeken dan zou je weer zo geen kemels schieten.
In een dictatuur wordt NIKS GEVRAAGD maar daar wordt enkel VERPLICHT!
En er zijn intussen MILJOENEN camera's geplaatst die het volk onder controle moeten houden....smart cities? Ook nog nooit van gehoord, zeker? Zielepoot.
Wat een geleuter weer, man man...zijn eigen fantasiekes hier weer als feiten komen verkondigen en er dan nog kilometers naast zitten.
Fred, jongen doe eerst eens wat opzoekwerk, je kent google toch ook, voor je jezelf elke keer opnieuw weer belachelijk maakt door te veinzen dat je er iets vanaf weet.

Fred1950

17 sep 2020, 11:22

Ice schreef:
.....
Jij had beter gisteren naar telefacts gekeken dan zou je weer zo geen kemels schieten.
....
Telefacts , is dat iets van VTM ? Ik ben een Canvas kijker. VTM , dat is iets voor de plebs, en de Dag Allemaal lezers 8) :lol:
Ice

17 sep 2020, 11:46

Fred1950 schreef:
17 sep 2020, 11:22
Ice schreef:
.....
....
Telefacts , is dat iets van VTM ? Ik ben een Canvas kijker. VTM , dat is iets voor de plebs, en de Dag Allemaal lezers 8) :lol:
Telefacts is soms de moeite waard, vooral als je jezelf wil behoeden om kemels te schieten over dictatuur china omdat je te lui bent om google te gebruiken :P
Overigens is canvas intussen ook al verworden tot propaganda kanaal en niet meer de moeite van het bekijken waard door de saaie eenzijdigheid.

Ja, en fiets nu maar weer rond je kemels over dictatuur china waar je meent dat dictators de medewerking vragen van omwonenden en er maar een 'paar' cameraatjes staan.... :P

bluevelvet

17 sep 2020, 11:55

Fred1950 schreef:
17 sep 2020, 09:42

Werd er in de periode augustus-september meer getest dan in de periode juni-juli ? In juni en juli kende Nederland een dal, waarom zou men daarna meer gaan beginnen te testen. Men test als mensen zich met symptomen bij een dokter melden. Het is trouwens niet zeker dat Nederland meer testen doorvoert dan vroeger. Nederlanders apen meestal de Belgen niet na.

Op de post van tokkio heb ik gereageerd met dit :

viewtopic.php?p=4848639&sid=551b433d715 ... 3#p4848639

Lees maar eens onderaan wat ik over Barbara Pas schrijf. :lol:
Fred1950, Jouw repliek is naast de kwestie !.
Graag een antwoord op mijn vraag zodat men het percentage van besmettingen kan vergelijken volgens het aantal getesten van die twee dagen.
Het aantal getesten is uiterst belangrijk.

Hou je bij de feiten aub.

Of moet ik je even helpen met het opgegeven voorbeeld in de link ?

Ik citeer :
Om een voorbeeld te geven: vorige vrijdag, 11 september, werden er voor het eerst weer meer dan 1.000 besmettingen in één dag tijd ontdekt. Dat was van 21 april geleden.Maar op 21 april werden er maar 10.879 tests uitgevoerd, en op 11 september waren dat er 34.944. Op 21 april testte met andere woorden bijna 12 procent van de mensen positief, op 11 september was dat maar 3 procent.

Heb je begrepen dat ook de cijfers die je aanhaalt van Nederland misleidend kunnen zijn als je het aantal getesten niet kunt meedelen en aldus voor verwarring zorgen zoals dat is bij ons ook het geval is.
Heb je die niet dan moet je ook geen halve feiten komen melden. 🧐
Tsjonge tsjonge, hoe lust het jou om steeds maar de nadruk te leggen op cijfers die weinig of niets verklarend zijn en al helemaal niet te vergelijken zijn met de eerste lockdown 😠
Men zou toch beter kunnen verwachten van iemand die denkt het altijd beter te weten 8O

Ik denk dat je hersenen minder goed werken dan deze van professor Montagnier. :mrgreen:

E.T.

17 sep 2020, 11:56

Dat er daar veel camera's staan is niet zo'n groot probleem ... maar dat ze van HUAWEI zijn is des duivels :mrgreen:

Wat dat "ja, maar er wordt meer getest" gedoe betreft één simpel vraagje: zijn ze besmet of niet?

0100 testen en 1 besmet
1000 testen en 1 besmet
wat maakt dat uit voor die ene?

Ice, gelieve je te onthouden in deze. Wij weten allemaal dat er vals positieve en misschien ook wel vals negatieven zijn.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

17 sep 2020, 12:40

E.T. schreef:
17 sep 2020, 11:56
Dat er daar veel camera's staan is niet zo'n groot probleem ... maar dat ze van HUAWEI zijn is des duivels :mrgreen:

Wat dat "ja, maar er wordt meer getest" gedoe betreft één simpel vraagje: zijn ze besmet of niet?
0100 testen en 1 besmet
1000 testen en 1 besmet
wat maakt dat uit voor die ene?

Ice, gelieve je te onthouden in deze. Wij weten allemaal dat er vals positieve en misschien ook wel vals negatieven zijn.
En daar hebben we nitwit 2 ook weer, seh, die zoals gewoonlijk weer de klepel niet weet hangen... :P
Fred1950 schreef:
16 sep 2020, 14:31
Ach man, dat alles gebeurt in China zelfs niet. Wat men in China wel gedaan heeft is her en der een cameraatje plaatsen, en om de medewerking van omwoners gevraagd om "een oogje in het zeil te houden", maar ook niet meer dan dat.
Het gaat er niet om of veel camera's een probleem zijn maar dat het ermee VOL staat en volgens fred maar her en der een cameraatje staat, je mist weer the point... :mrgreen: ....of moest je enkel laten weten dat jij wel naar telefacts hebt gekeken? :P

Wat betreft de testen in de discussie tussen fred en bluevelvet, idioot, neem ik deel aan de discussie wanneer IK dat wil, onthou jij je maar van commentaar voor je ook weer door de mand dondert en jezelf belachelijk maakt omdat je er weer niks van snapt. :P

Fred1950

17 sep 2020, 12:52

bluevelvet schreef:
....

Graag een antwoord op mijn vraag zodat men het percentage van besmettingen kan vergelijken volgens het aantal getesten van die twee dagen.

Ik heb het wel degelijk over feiten. Percentages zijn waardeloos. Als er in een bepaald gebied ( Zweden , Noorwegen ) geen personen naar de huisdokter lopen met ziekteverschijnselen, dan mag je 10.000 tests uitvoeren en dan is de kans groot dat niemand positief zal testen. Het percentage is dan NUL % . Ik vrees dat jij er niets van begrijpt.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 sep 2020, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

bluevelvet

17 sep 2020, 12:55

Fred1950 schreef:
17 sep 2020, 09:24
bluevelvet schreef:
17 sep 2020, 00:01

Volgens de professor is er toch ook goed nieuws. Hij zegt :
De natuur accepteert helemaal geen moleculair gepruts. Dit onnatuurlijk virus zal door de natuur weer geëlimineerd worden. Zelfs wanneer er niks wordt ondernomen, zal het stilaan weer verdwijnen”
Dat is dikke larie en grote fantasie. De mens heeft al veel dingen "gefabriceerd" die niet door de natuur geëlimineerd worden ( plastics , gecloond schaap , ... ) Als het "onnatuurlijk" virus door de natuur geëlimineerd zou worden had het nooit tot een wereldepidemie kunnen leiden en niet kunnen muteren zoals dit nu al het geval is.

Fred1950 Wie zegt dat het gegenereerd virus al na enkele maanden zou verdwijnen ? Het zou bv. een tijdsduur kunnen hebben van twee jaar, ondertussen spreidt het zich verder uit volgens de omstandigheden.
Heeft expert viroloog Van Ranst niet beweert dat het virus bij ons goed mogelijk al in de zomer zou kunnen verdwijnen wegens de hitte.... ? Die zat er ook goed naast, gezien de warme landen niet gespaard bleven van het virus :idea:

Och, dat gekloond schaap Dolly ? hoe lang heeft het geleefd ? Werden er kleine dollyke’s geboren ? Of is men blijven doorgegaan met Dolly’s te klonen :mrgreen:
Door kruisingen van paarden met ezels verkrijgt men muilpaarden en muilezels, maar ze zijn
onvruchtbaar gebleken. Ze sterven uit !

Bij mijn weten kunnen door manipulatie alleen levende dingen uitsterven of verdwijnen. Dat is waar wetenschappers zich mee bezighouden. Niet met plastiek te manipuleren. :D
Daarbij is de verloedering van onze aarde verantwoordelijk voor het uitsterven van fauna en flora. (Dit even terzijde).

Fred1950

17 sep 2020, 13:02

bluevelvet schreef:
....
Heeft expert viroloog Van Ranst niet beweert dat het virus bij ons goed mogelijk al in de zomer zou kunnen verdwijnen wegens de hitte.... ? Die zat er ook goed naast, gezien de warme landen niet gespaard bleven van het virus :idea:
....
Dat had hij inderdaad niet mogen beweren. Hij baseerde zich op het gedrag van het griepvirus .....
bluevelvet schreef:
.....
Och, dat gekloond schaap Dolly ? hoe lang heeft het geleefd ? Werden er kleine dollyke’s geboren ? Of is men blijven doorgegaan met Dolly’s te klonen :mrgreen:
Door kruisingen van paarden met ezels verkrijgt men muilpaarden en muilezels, maar ze zijn
onvruchtbaar gebleken. Ze sterven uit !

...
Dus .... dat door de mens gecreëerde corona lab-virus zou zich ook niet hebben kunnen voortplanten :lol:

Reageer hier maar eens verstandig op :

Ik heb het wel degelijk over feiten. Percentages zijn waardeloos. Als er in een bepaald gebied ( Zweden , Noorwegen ) geen personen naar de huisdokter lopen met ziekteverschijnselen, dan mag je 10.000 tests uitvoeren en dan is de kans groot dat niemand positief zal testen. Het percentage is dan NUL % . Ik vrees dat jij er niets van begrijpt.

bluevelvet

17 sep 2020, 13:20

Fred1950 schreef:
bluevelvet schreef:
....

Jij moet terug leren rekenen ! Hopelijk was je geen boekhouder :mrgreen:
Leg eens uit (niet aan de gewone doorsnee mensen, want die begrijpen er niets van toch ? ) maar aan bv. het Ministerie van Financiën of aan het Rekenhof van België dat percentages waardeloos zijn...... 8O
Ice

17 sep 2020, 13:27

Fred1950 schreef:
17 sep 2020, 13:02
bluevelvet schreef:
....
....
Dat had hij inderdaad niet mogen beweren. Hij baseerde zich op het gedrag van het griepvirus .....
Waarom geloof jij dan nog de corona/doden/besmettingscijfers die OOK állemaal gebaseerd zijn op computermodellen met statistieken over het verloop van het gedrag van griepvirussen????
Nu zeg je zelf dat de cijfers allemaal NEP zijn... :P

Fred1950

17 sep 2020, 13:30

bluevelvet schreef:
17 sep 2020, 13:20
Fred1950 schreef:
bluevelvet schreef:
....

Jij moet terug leren rekenen ! Hopelijk was je geen boekhouder :mrgreen:
Leg eens uit (niet aan de gewone doorsnee mensen, want die begrijpen er niets van toch ? ) maar aan bv. het Ministerie van Financiën of aan het Rekenhof van België dat percentages waardeloos zijn...... 8O
Het is inderdaad blijkbaar iets te ingewikkeld voor de "doorsnee mens" . Vraag eens aan Dirk Draulans dat hij het u wil uitleggen. Misschien kan je het dan begrijpen. Ik heb ik geen goesting om er verder energie in te steken, je legt driehoeksmeting ( dat ook maar eenvoudig is ) ook niet in een paar woorden uit.

Fred1950

17 sep 2020, 13:32

Ice schreef:
17 sep 2020, 13:27
....
Waarom geloof jij dan nog de corona/doden/besmettingscijfers die OOK állemaal gebaseerd zijn op computermodellen met statistieken over het verloop van het gedrag van griepvirussen????
Nu zeg je zelf dat de cijfers allemaal NEP zijn... :P
Ge zijt niet zo zot als mijn achterdeur , ge zijt nog zotter. :lol: