covid besmetting...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

19 sep 2020, 00:22

bluevelvet schreef:
18 sep 2020, 19:04
.....
De epidemie stopt plotseling
.
.
.
En het vervolg ? De ziekte verdween zoals ze gekomen was ZONDER dat een behandeling was gevonden !.
....
Natuurlijk ! De Chinezen bereikten een piek van 15.136 besmettingen per dag op 13 februari ( dat was wel een correctie op achterstallige meldingen ). En op 1 maart haalden ze nog maar 536 besmettingen per dag, Dat was de laatste hoogste piek die daarna nooit meer is overschreden. Dus..... hun epidemie eindigde ook plotseling .... En hoe komt dat denk je ?

De Amerikanen hebben tijdens WOI de Fransen , de Belgen en de Engelsen besmet die op hun beurt de Australiêrs hebben besmet. Toen de oorlog eindigde ging iedere zieke soldaat naar huis en besmette die zijn familie en al met wie hij in contact kwam .... en de pandemie was geboren.

Er is echter een groot verschil met vandaag, en dat is dat alle besmettingen lokaal toen in "clusters" ( dorpen , steden ) bleven steken, gewoon omdat er weinig onderling contact was tussen die groepen. Er waren amper pendelaars die van stad naar stad reisden en van internationaal vakantie personenverkeer was er al helemaal geen sprake. En dus doofden die clusters vlug uit , vooral omdat men toen het gezond verstand had om de zieken te vermijden. Men ging zelfs geen huis meer binnen waar een zieke zat uit schrik om besmet te geraken.

Gans dat gedrag heeft China "nagebootst" door gans de provincie Hubei ( met Wuhan als hoofdstad ) van de buitenwereld af te sluiten. Niemand mocht nog van en naar Hubei reizen.

Ik schreef al :
Fred1950 schreef:
18 sep 2020, 15:49

De Spaanse grieppandemie werd indertijd gestopt door quarantaine maatregelen en contactbeperking, net op dezelfde manier zoals de Chinezen dat nu doen.
En als ik zoiets schrijf, dan zit daar een gedachtengang achter, en niet zomaar het idee van het moment dat ik dat schrijf.

bluevelvet

19 sep 2020, 15:51

TRANSPARANTIE SCIENSANO: 0,00000005%

https://terugnaar.be/transparantie-sciensano-000000005/

Er zouden nu zo’n 40.000 testen per dag gebeuren.
Per dag 8O Waar halen ze die mensen vandaan om aan zo’n immens aantal dagelijkse testen te komen ? En wie zijn die mensen ?
Uit bepaalde groepen kan dagelijks getest worden.
Iedereen die uit een rode of oranje zone terugkeert, iedereen die zich in een ziekenhuis als patiënt aanmeldt, schoolkinderen die symptomen vertonen, werknemers die symptomen vertonen, werknemers die géén symptomen vertonen, mensen met een kuchje, een loopneus, enz.....

Of er met deze groepen dagelijks 40.000 testen wordt gehaald, lijkt twijfelachtig.

Men mag zich dus vragen stellen over de enorme hoeveelheid PCR testen die beweerdelijk dagelijks uitgevoerd worden.
Erika Vlieghe weet het zelf ook niet en de diverse parlementsleden die vragen in dezelde rangorde stellen blijven ook op hun honger zitten want…. Sciensano geeft de gevraagde informatie namelijk niet vrij. Ze weigeren het.
Wat verbergen ze dat het daglicht niet mag zien :?:

En dan is er nog de kwestie PCR-test.

Wie koopt ze in ons land aan? Hoe en wanneer zijn ze aangeleverd geworden en door wie? Wie zijn de fabrikanten ? Krijgen wij hierover ook maar enige informatie ?
Hoe worden deze data door Sciensano verwerkt, enz........?

Dát en nog veel meer vragen die in het artikel worden gesteld.

Transparantie ? Zero, puncto, zero, zero, zero.

Ondertussen worden we iedere dag met angstaanjagende tijdingen over het ‘snel stijgend aantal besmettingen’ om de oren geslagen, nietwaar Fred1950 :?:

tokkio

19 sep 2020, 16:13

De Spaanse grieppandemie werd indertijd gestopt door quarantaine maatregelen en contactbeperking, net op dezelfde manier zoals de Chinezen dat nu doen.

En als ik zoiets schrijf, dan zit daar een gedachtengang achter, en niet zomaar het idee van het moment dat ik dat schrijf.
Die gedachten gang maakt wel rare sprongen,en als u dat denkt is uw keuze,maar steeds uw gelijk willen halen is iets anders dan een gedachten gang naar voor brengen,de spaanse griep is gestopt omdat de mensen die al vroeger met een griepvirus type waren bloot gesteld dat verwant was aan het spaanse griep virus, en daardoor kregen ze al vroeger immuniteit.
Degenen die in 1918 tien tot vijftien jaar waren, hadden juist het geluk dat zij op jonge leeftijd waren blootgesteld aan een H1-type virus, verwant aan het type H1N1. En de ouderen waren beschermd doordat zij in hun jeugd vaak al een H1N1-type virus onder de leden hadden gehad. Hun vroege blootstelling leverde hen nog decennialang extra bescherming.
bron;https://www.dekennisvannu.nl/site/artik ... elost/6917
Het is de menselijke immuniteit die de spaanse griep heeft gestopt,de zwakken die er geen immuniteit voor hadden zijn er aan gestorven,dus eens we er een (groeps) immuniteit tegen heeft hetzij natuurlijk, of via een vaccin is het over en uit met dat covid 19 virus,en ja er zullen veel mensen besmet worden en sommige gaan ziek worden, maar de sterkste gaan overleven, en dan is het terug afwachten welk(labo) virus men opnieuw gaat loslaten .
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

19 sep 2020, 16:24

bluevelvet schreef:
.....…. Sciensano geeft de gevraagde informatie namelijk niet vrij. Ze weigeren het.
.....
Sciensano krijgt de informatie van de labo's die de PCR tests binnenkrijgen. Meer dan wat cijfers krijgen die ook niet , wat kunnen ze daar meer over vertellen dan ze bij mekaar op te tellen. Zo te zien zijn er ongeveer 200 labo's in België ( https://www.inami.fgov.be/SiteCollectio ... 00903.xlsx ). Dat zijn dus gemiddeld 200 tests per dag per labo. Dat gebeurt grotendeels geautomatiseerd, geen probleem om dat aantal te halen.

tokkio

19 sep 2020, 16:36

Wat Bill Gates hier mee te maken heeft is me niet duidelijk.
Die wilt er aan verdienen, dat ze resultaat geven zal hem worst wezen,heel dat covid gedoe draait om geld,
en iedereen wilt er aan verdienen,niet alleen China, dus ook den Bill :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Er zijn meerdere manieren van testen. Beautytec verkoopt voor vijftien euro een teststrip die reageert op vingertopbloed. De stichting van Bill Gates is in Amerika bezig met een zelftest waarbij gebruikers een wattenstaafje met neusslijm naar een lab sturen. De GGD gebruikt een PCR-test. Daarbij wordt een kleine hoeveelheid DNA verveelvoudigd, om het daarna te analyseren.
bron;
https://www.bndestem.nl/brabant/grootha ... gle.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

19 sep 2020, 17:03

bluevelvet schreef:
TRANSPARANTIE SCIENSANO: 0,00000005%

https://terugnaar.be/transparantie-sciensano-000000005/

Er zouden nu zo’n 40.000 testen per dag gebeuren.
Per dag 8O Waar halen ze die mensen vandaan om aan zo’n immens aantal dagelijkse testen te komen ? En wie zijn die mensen ?
Uit bepaalde groepen kan dagelijks getest worden.
Iedereen die uit een rode of oranje zone terugkeert, iedereen die zich in een ziekenhuis als patiënt aanmeldt, schoolkinderen die symptomen vertonen, werknemers die symptomen vertonen, werknemers die géén symptomen vertonen, mensen met een kuchje, een loopneus, enz.....

Of er met deze groepen dagelijks 40.000 testen wordt gehaald, lijkt twijfelachtig.

Men mag zich dus vragen stellen over de enorme hoeveelheid PCR testen die beweerdelijk dagelijks uitgevoerd worden.
Erika Vlieghe weet het zelf ook niet en de diverse parlementsleden die vragen in dezelde rangorde stellen blijven ook op hun honger zitten want…. Sciensano geeft de gevraagde informatie namelijk niet vrij. Ze weigeren het.

En dan is er nog de kwestie PCR-test.

Wie koopt ze in ons land aan? Hoe en wanneer zijn ze aangeleverd geworden en door wie? Wie zijn de fabrikanten ? Krijgen wij hierover ook maar enige informatie ?
Hoe worden deze data door Sciensano verwerkt, enz........?

Dát en nog veel meer vragen die in het artikel worden gesteld.

Transparantie ? Zero, puncto, zero, zero, zero.

Ondertussen worden we iedere dag met angstaanjagende tijdingen over het ‘snel stijgend aantal besmettingen’ om de oren geslagen, nietwaar Fred1950 :?:
Natuurlijk geen transparantie want de dágelijkse cijfers zijn dan ook vals, uit de duim gezogen maar om dan toch een beetje geloofwaardig te klinken, stelt soms een politieker zich kandidaat om als positief besmette in quarantaine te gaan zoals lachaert.....
Waar ze die 40.000 anderen dagelijks blijven halen is een raadsel én zogenaamde positief besmetten ZONDER SYMPTOMEN houden ze lekker anoniem om te kunnen sjoemelen.
De 'teststraten' zijn geen succes, van containers waar twee personen en een paardekop opdagen voor een test maken ze dan wel gemakshalve 40.000 man om de indruk te wekken dat er massaal getest wordt.... :P
Dit behoeft toch geen uitleg meer dat het bedrog is om de tijdelijke maatregelen te kunnen behouden! :x
Sjoemelen met de cijfers om een stijging te faken waardoor ze dan weer opnieuw een smoes hebben om de maatregelen weer te verstrengen, zelfs een dorpsidioot snapt dat jojo-spel, dat reeds heel het jaar bezig is, intussen wel! :roll:

Wacht maar, eenmaal als de aangekochte mondmaskers en testkits terugverdiend zijn, dan zal miraculeus elke besmetting en de hele coronahysterie verdwenen zijn.....het draait altijd om de poen en wie zn zakken gevuld moet hebben. :x

bluevelvet

19 sep 2020, 17:08

Fred1950 schreef :

En als ik zoiets schrijf, dan zit daar een gedachtengang achter, en niet zomaar het idee van het moment dat ik dat schrijf.[/quote]
tokkio schreef:
19 sep 2020, 16:13

Die gedachten gang maakt wel rare sprongen,en als u dat denkt is uw keuze,maar steeds uw gelijk willen halen is iets anders dan een gedachten gang naar voor brengen,de spaanse griep is gestopt omdat de mensen die al vroeger met een griepvirus type waren bloot gesteld dat verwant was aan het spaanse griep virus, en daardoor kregen ze al vroeger immuniteit.
Inderdaad tokkio, het virus doodde veel mensen in de kracht van hun leven. Bij een normale epidemie zouden twintigers en dertigers juist overeind blijven.

Wat nog meer bekend is :
Toen de geallieerden naar Europa vertrokken om te vechten in de wereldoorlog, werden ze ingeënt met 14 tot 26 vaccinaties. Mogelijk heeft die combinatie onbedoeld een chemisch bijeffect gehad, wat leidde tot het virus. Ook zou hun lichaam door al die ingeënte antistoffen dusdanig overbelast zijn geweest, dat er een verandering plaatsvond bij de aanmaak van antistoffen. (historiek.net)

Een plausibele uitleg voor al die jonge mannen die Europa kwamen versterken om te strijden tegen de “vijand”.
Ice

19 sep 2020, 17:18

Fred1950 schreef:
18 sep 2020, 19:24
bluevelvet schreef:
18 sep 2020, 19:04
...
:?: Oei, oei, oei ....... een streep in de rekening van Bill Gates en zijn Foundation :roll:
Wat Bill Gates hier mee te maken heeft is me niet duidelijk.
Alléz, fred....de betweter....de deskundige....en je weet niet dat gates een PATENT heeft op dit CORONAVIRUS???? :P En wat zijn de voorwaarden om een patent te verkrijgen? Of weet je dat ook niet?.......GOOGLE TIME!!!! :mrgreen:
Dus, jah, wát zou dat nu te maken kunnen hebben met deze wereldwijde uitbraak van een gepátenteerd virus waarvoor ook een GEPATENTEERD corona vaccin nodig zou zijn? :roll:
Dit gaat mogelijk toch boven het petje van fredje? :P

bluevelvet

19 sep 2020, 17:35

Fred1950 schreef:
bluevelvet schreef:
.....…. Sciensano geeft de gevraagde informatie namelijk niet vrij. Ze weigeren het.
.....
Sciensano krijgt de informatie van de labo's die de PCR tests binnenkrijgen. Meer dan wat cijfers krijgen die ook niet , wat kunnen ze daar meer over vertellen dan ze bij mekaar op te tellen. Zo te zien zijn er ongeveer 200 labo's in België ( https://www.inami.fgov.be/SiteCollectio ... 00903.xlsx ). Dat zijn dus gemiddeld 200 tests per dag per labo. Dat gebeurt grotendeels geautomatiseerd, geen probleem om dat aantal te halen.
Tja, cijfers........ maar daar gaat het niet alleen over. Die zien wij allemaal verschijnen in de media !
Neen, Erika Vlieghe en parlementsleden vragen inzage in de stukken, in data, cijfers en verslagen, over de wijze waarop Sciensano de cijfers manueel (manueel :roll: ) registreert en hoe de aangeleverde data verwerkt worden zodat er geen bedrog mee gemoeid is of mogelijk is.

Fred1950

19 sep 2020, 18:07

bluevelvet schreef:
19 sep 2020, 17:35
Fred1950 schreef:
bluevelvet schreef:
.....
Tja, cijfers........ maar daar gaat het niet alleen over. Die zien wij allemaal verschijnen in de media !
Neen, Erika Vlieghe en parlementsleden vragen inzage in de stukken, in data, cijfers en verslagen, over de wijze waarop Sciensano de cijfers manueel (manueel :roll: ) registreert en hoe de aangeleverde data verwerkt worden zodat er geen bedrog mee gemoeid is of mogelijk is.
En wat is de aanleiding om de integriteit van Sciensano in vraag te stellen ? Wie oefent druk uit ? De horeca ? Het VB ?

Sciensano krijgt waarschijnlijk de identiteit van de personen mee, alleszins toch hun woonplaats, zoniet was het niet mogelijk om dagelijks het aantal besmettingen per stad en gemeente openbaar te maken. Wie besmet is behoort tot de privacy , en kan dus niet worden vrijgegeven. Ik vraag me af of Vlieghe of wie dan ook inzage mag en kan krijgen in die privé gegevens ....

p.s. Ge kluts hier nogal wat identieke dingen op twee verschillende topics neer. Hou het een beetje proper, ik hou niet van steeds maar hetzelfde in verschillende topics neer te pennen ( en dan reageer ik er niet op ). Er bestaat zoiets als forum etiquette.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 19 sep 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

19 sep 2020, 18:26

Ice schreef:
19 sep 2020, 17:18
....
Alléz, fred....de betweter....de deskundige....en je weet niet dat gates een PATENT heeft op dit CORONAVIRUS???? :....
Een patent nemen op een virus ? :lol: :lol: Om het voor namaak te beschermen, of zoiets ? :lol: Misschien kan er eens iemand een patent op u nemen, zodat niemand een poging kan ondernemen om u na te maken of te clonen. :lol: Eén 'Ice' in Vlaanderen is méééér dan genoeg. :mrgreen:

Dicksy

19 sep 2020, 19:31

Fred1950 schreef:
Een patent nemen op een virus ? :lol: :lol: Om het voor namaak te beschermen, of zoiets ? :lol: Misschien kan er eens iemand een patent op u nemen, zodat niemand een poging kan ondernemen om u na te maken of te clonen. :lol: Eén 'Ice' in Vlaanderen is méééér dan genoeg. :mrgreen:
"Sinds een aantal maanden wordt beweerd dat het bedrijf Pirbright het patent zou bezitten van het COVID-19 virus. Dit bedrijf zou financiële ondersteuning krijgen van Bill Gates. Deze berichten doen de ronde om sociale media en zijn vergezeld van een document als bewijs. Uit het document blijkt echter dat het instituut een patent heeft op een virus maar het betreft een oud vogelgriepvirus.

https://huis.vub.ac.be/corona/kennisbank.php?ID=197

Ook nog:

"Het patent dat op sociale media wordt genoemd, is echter niet gerelateerd aan het nieuwe virus. Het gaat om een patent op het infectieuze bronchitisvirus (IBV) en een op het SARS-virus, zo bericht The New York Times"

Of Kill Bill nu een patent op heeft of niet op dit coronavirus laat ik in het midden maar blijkbaar is het dan toch mogelijk om een patent te nemen op een virus als ik dit lees.

Wat voor mij de logische volgende vraag opwerpt:

Behoren Sars en Covid-19 tot dezelfde familie (misschien verre neven/nichten :roll: ) en waarom neemt Kill Bill/een bedrijf(?) een patent op een Sars-virus? :roll: De vraag stellen is ze beantwoorden.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 19 sep 2020, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

bluevelvet

19 sep 2020, 20:22

Fred1950 schreef:
p.s. Ge kluts hier nogal wat identieke dingen op twee verschillende topics neer. Hou het een beetje proper, ik hou niet van steeds maar hetzelfde in verschillende topics neer te pennen ( en dan reageer ik er niet op ). Er bestaat zoiets als forum etiquette.
Tja, forum etiquette ........ 🤨 ik weet soms ook niet waar ik moet posten ?
:arrow: Coronavirus of covid besmetting zijn quasi hetzelfde onderwerp.
Waar jij je druk om maakt ?

Jij en Wiana posten onlangs op “Coronavirus” terwijl jullie het over besmettingen hadden, moest dat dan niet gepost worden op covid besmetting ??

Ik probeer niet in herhaling te vallen 😀

Wiana

19 sep 2020, 21:39

Oeps, sorry !
Ik zal wel als eerste in de fout gegaan zijn, vermoed ik...
Eerlijk gezegd, ik heb er gewoon niet bij nagedacht :
Covid besmetting of Coronavirus ...
Ze maken het ook ingewikkeld zo ;
al bij al gaat het toch allebei over "het virus".
Maar goed, sorry dus .
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.
Ice

19 sep 2020, 21:41

Fred1950 schreef:
En wat is de aanleiding om de integriteit van Sciensano in vraag te stellen ? Wie oefent druk uit ? De horeca ? Het VB ?

Sciensano krijgt waarschijnlijk de identiteit van de personen mee, alleszins toch hun woonplaats, zoniet was het niet mogelijk om dagelijks het aantal besmettingen per stad en gemeente openbaar te maken. Wie besmet is behoort tot de privacy , en kan dus niet worden vrijgegeven. Ik vraag me af of Vlieghe of wie dan ook inzage mag en kan krijgen in die privé gegevens ....

Welke integriteit van sciensano? De onnauwkeurigheid van de testen waarmee vals positieve besmettingen als besmettingen worden geteld? :roll:
Het weigeren van transparantie aan beleidsmakers (of zelfs ópenbaar! Of mogen wij dat niet weten?!) over de cijfers zodat niet kan geverifieerd worden of het wel over ménsen gaat dan wel alleen natte-vinger cijfertjes op papier??
Maw: verdoezelen van hun gesjoemel zodat in achterkamertjes kan bedisseld worden wanneer de vermeende besmettingscijfers moeten stijgen of dalen naargelang de maatregelen moeten versoepeld worden om te sussen of verstrengd worden om er de schrik bij de bevolking in te houden?! :evil:
En néén, privacy telt niet als het om volksgezondheid gaat...het 'groter goed' heet het dan en dan geldt zelfs GDPR niet!
Dus een slappe, doorzichtige SMOES om vermeende besmettingen doelbewust anoniem te houden want er zijn geen besmettingen meer.
Het zijn een bende gewetenloze bedriegers die de bevolking beliegen en de media maakt zich schuldig aan medeplichtigheid voor dat bedrog door bewuste désinformatie te verspreiden.
De bevolking heeft récht op correcte informatie.

P.S: forum etiquette? Dan had jij al heel lang en levenslang een ban moeten hebben met telkens je oeverloos gezeur naast de kwestie en persoonlijke aanvallen op forumleden waarmee je elk topic verkl**t en ernstige discussies onmogelijk maakt met je geklets en geroddel.