Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
38 op 1394 is 2,7 % , dat is voor 't ogenblik een "normaal" gemiddelde. Maar .... wie bekommert er zich om Leuven met slechts 53 besmettingen op 100.000 inwoners gedurende de laatste 14 dagen ( "cumulative incidence" ). Antwerpen telt nog steeds 293 besmettingen per 100.000 inwoners, gevolgd door Brussel met 281. .
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
en “forum etiquette” houdt ook in dat wat je beweert je moet staven met bewijzen, zo niet zijn het leugensFred1950 schreef: ↑23 sep 2020, 18:12Ik ben ook wetenschapper , mijnheerbluevelvet schreef: ↑23 sep 2020, 14:59Weet jij het weer beter dan wetenschappersFred1950 schreef
Dat zijn ze wel, Pipo ......![]()
.....![]()
1) een VRT journalist is geen bron van waarheid , die fantaseren er ook soms op los.
De VRT verwijst naar het onderzoek in Zuid-Korea en dat is geen fantasie, informeer je beter in plaats van de journalist leugenachtig te maken Bron
2) Iemand kan opnieuw besmet geraken, en er terug lichtjes ziek door worden, en "zijn" virus materiaal in neus en keel zal al even snel verdwijnen als dat het er gekomen is........
Wat heeft dat met bovenstaand onderzoek te maken dat heel duidelijk stelt dat je niet meer besmettelijk bent ook al test je nog positief na weken hersteld te zijn (PCR test kan NIET bewijzen dat je besmettelijk bent)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/02 ... -komt-dat/
Moeten mensen die positief testen op het coronavirus wel altijd in quarantaine? De vraag dringt zich op nu blijkt dat mensen die positief testen niet altijd besmettelijk zijn.
Onderstaande zijn woorden van Van Gucht die de VRT aanhaalt :
Ofwel heeft de persoon de ziekte al doorgemaakt en heeft het virus aan kracht verloren. In dat geval is de persoon waarschijnlijk niet meer besmettelijk."
(Van Gucht houdt het op “waarschijnlijk” om nog een beetje verwarring te stichten)
A propos : "forum etiquette" betekent niets meer of minder dat je er geen rommel moogt van maken, dus bijvoorbeeld geen dubbele posts over meerdere topics , geen ellenlange antwoorden........
Je maakt hier de “bron” en zelfs Van Gucht hier dan leugenachtig
-
Kijk eens , mijnheer den "expééér" , en luister nu eens goedbluevelvet schreef: ↑23 sep 2020, 21:16en “forum etiquette” houdt ook in dat wat je beweert je moet staven met bewijzen, zo niet zijn het leugensFred1950 schreef: ↑23 sep 2020, 18:12Ik ben ook wetenschapper , mijnheer![]()
1) een VRT journalist is geen bron van waarheid , die fantaseren er ook soms op los.
De VRT verwijst naar het onderzoek in Zuid-Korea en dat is geen fantasie, informeer je beter in plaats van de journalist leugenachtig te maken Bron
2) Iemand kan opnieuw besmet geraken, en er terug lichtjes ziek door worden, en "zijn" virus materiaal in neus en keel zal al even snel verdwijnen als dat het er gekomen is........
Wat heeft dat met bovenstaand onderzoek te maken dat heel duidelijk stelt dat je niet meer besmettelijk bent ook al test je nog positief na weken hersteld te zijn (PCR test kan NIET bewijzen dat je besmettelijk bent)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/02 ... -komt-dat/
Moeten mensen die positief testen op het coronavirus wel altijd in quarantaine? De vraag dringt zich op nu blijkt dat mensen die positief testen niet altijd besmettelijk zijn.
Onderstaande zijn woorden van Van Gucht die de VRT aanhaalt :
Ofwel heeft de persoon de ziekte al doorgemaakt en heeft het virus aan kracht verloren. In dat geval is de persoon waarschijnlijk niet meer besmettelijk."
(Van Gucht houdt het op “waarschijnlijk” om nog een beetje verwarring te stichten)
A propos : "forum etiquette" betekent niets meer of minder dat je er geen rommel moogt van maken, dus bijvoorbeeld geen dubbele posts over meerdere topics , geen ellenlange antwoorden........
Je maakt hier de “bron” en zelfs Van Gucht hier dan leugenachtig![]()
M.a.w. , de antistoffen die door het vaccin zijn tot stand gekomen hebben hun werk gedaan.
En nu komt het ...... of dat je nu echt ziek bent geweest , of je bent gevaccineerd geweest, in beide gevallen heb je antistoffen aangemaakt, en in beide gevallen ga je bij een nieuwe besmetting heel snel kunnen reageren, met een positieve test als men er vlug genoeg bij is, en met lichte symptomen maar te licht om zichzelf er ziek van te voelen.
Bon .... en of het over een griepvirus , of over covid-19 of over het verkoudheidsvirus ( rhino virus ) gaat, ons lichaam reageert telkens op dezelfde manier ( maar wel met andere gevolgen bij de eerste besmetting zonder vaccinatie ).
En wat Van Gucht betreft , dat is een viroloog , die "kijkt" naar de beestjes. Dat is geen geneesheer , epidemioloog , professor in infectieziekten .... Die weet hoe het virus in mekaar zit, maar die weet amper hoe een mens ( of dier ) erop reageert.
Ik hoop dat ik toch ernstig en duidelijk genoeg ben geweest, meer kan ik niet voor je doen
p.s. Met een PCR test neemt men een staal van slijm , speeksel of wat dan ook waar het LEVEND virus in zit. In het labo laat men dat virus "chemisch" reageren met een stof en het resultaat is positief of negatief. Als er weinig virus te vinden is, kan de test twijfelachtig overkomen, maar meestal doet men dan een tweede test.
Moest ge met dat staafje van een besmet persoon in je eigen neus gaan peuteren, dan heb je voor 100 % prijs. En zeg nu eens , als die positief geteste persoon door een hoest of bij het niezen wat snot de lucht injaagt , kan die dan er niemand mee besmetten ? Dat is wat jij beweert met " (PCR test kan NIET bewijzen dat je besmettelijk bent) " . Dat kan die PCR juist wel, het is zelfs de enige manier om te weten te komen of er covid-19 virussen in je neus of keel bevinden, en als die er zitten, dan kan je iemand anders besmetten. Dat is zo klaar als pompwater.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Fred 1950 schreef: "En wat Van Gucht betreft , dat is een viroloog , die "kijkt" naar de beestjes."
Inderdaad die kijkt naar "beestjes: Hij ging diergeneeskunde studeren en behaalde een master in de Diergeneeskunde aan de RUG in 2000. Vijf jaar later behaalde hij zijn doctoraat in de Diergeneeskundige Wetenschappen.
Na het behalen van zijn doctoraat begon Van Gucht in december 2005 zijn loopbaan bij het Belgische Instituut voor Gezondheid als Wetenschappelijk Medewerker van het Nationaal Referentielaboratorium voor Rabiës. In 2010 werd hij er benoemd tot Hoofd van de Dienst Virale Ziekten. Sinds maart 2020 komt hij dagelijks in het nieuws als de Nederlandstalige woordvoerder van Sciensano in het kader van SARS-CoV-2.
Het is dus een DIERNEARTS.....!!
Inderdaad die kijkt naar "beestjes: Hij ging diergeneeskunde studeren en behaalde een master in de Diergeneeskunde aan de RUG in 2000. Vijf jaar later behaalde hij zijn doctoraat in de Diergeneeskundige Wetenschappen.
Na het behalen van zijn doctoraat begon Van Gucht in december 2005 zijn loopbaan bij het Belgische Instituut voor Gezondheid als Wetenschappelijk Medewerker van het Nationaal Referentielaboratorium voor Rabiës. In 2010 werd hij er benoemd tot Hoofd van de Dienst Virale Ziekten. Sinds maart 2020 komt hij dagelijks in het nieuws als de Nederlandstalige woordvoerder van Sciensano in het kader van SARS-CoV-2.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Fred1950 en Van Gucht zijn eigenlijk dan van hetzelfde kaliber. Fred1950 weet alles van elektrische auto’s maar heeft er zelf geen, en weet alles van China maar is er nooit geweest. Maar toch denken beiden de wijsheid in pacht te hebben.Paul Siemons schreef:
Fred 1950 schreef: "En wat Van Gucht betreft , dat is een viroloog , die "kijkt" naar de beestjes."
-
Theorie studie komt altijd vóór de praktijk.
( Eigenlijk weet ik meer van zijn batterijen af dan van elektrische wagens. Binnenkort "openbaar" ik een studietje over het laadgedrag van Li-ion cellen, iets dat ik nog nergens op het internet heb teruggevonden )
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Eerst goed zoeken hè Fred. Straks duwt één ander forumlid u weer een artikeltje onder uw nieuws waaruit blijkt dat die studie al bestond en dan staat ge daar weer te koekeloeren.Fred1950 schreef:
( Eigenlijk weet ik meer van zijn batterijen af dan van elektrische wagens. Binnenkort "openbaar" ik een studietje over het laadgedrag van Li-ion cellen, iets dat ik nog nergens op het internet heb teruggevonden )
-
.... onder uw neus bedoel je, nietwaar ?Dicksy schreef: ↑24 sep 2020, 07:15Eerst goed zoeken hè Fred. Straks duwt één ander forumlid u weer een artikeltje onder uw nieuws waaruit blijkt dat die studie al bestond en dan staat ge daar weer te koekeloeren.Fred1950 schreef:
( Eigenlijk weet ik meer van zijn batterijen af dan van elektrische wagens. Binnenkort "openbaar" ik een studietje over het laadgedrag van Li-ion cellen, iets dat ik nog nergens op het internet heb teruggevonden )![]()
Denk aan dat gereedschap van enkele weken terug.
Nederland breekt dag na dag zijn eigen record, vandaag 2460 nieuwe besmettingen. Wat steken die daar uit ?
Die landen zijn Nederland, België , Luxemburg , Denemarken , Noorwegen en in lichtere mate Israël , Polen en nog een paar andere .... Frankrijk, Duitsland , Italië , Spanje ( en al de rest ) vertonen dat patroon niet ....
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Sinds de scholen open zijn zijn er veel meer verplaatsingen. En die afstanden zijn soms groot incl met de gauwte dit & dat nog.
Zie je de link of wil je dat niet zien?
Zie je de link of wil je dat niet zien?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
In Frankrijk, Duitsland , Italië , Spanje gaan de scholen ook open ... Ik zie eerder een link met de "feestjes" , de terugkomst uit vakantie. Dat laatste verklaart ook de lichte stijging in augustus door de terugkeer van de juli vakantiegangers.
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
De zon is gratis voor iedereen
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Dat staafje van een positief geteste persoon met alleen maar overblijfselen van dode virussen is niet besmettelijk evenmin als de persoon met dodelijk materiaal hoest, niest, snottert...... niet besmettelijk meer is, dat beweer ik niet, dat beweert prof. Dr. Dirk Devroey (VUB)Fred1950 schreef: ↑23 sep 2020, 22:03
Kijk eens , mijnheer den "expééér" , en luister nu eens goed.... iemand die gevaccineerd is tegen de griep kan ook nog het griepvirus opvangen ( capteren ) . En wat zal er gebeuren ? Die heeft antistoffen die onmiddellijk alarm gaan slaan en een e-mail sturen naar de T-lymfocieten met de melding "ten aanval".
Het gevolg is een kleine oorlog waarbij, moest men dat kunnen en willen testen die persoon "positief" gaat testen op het griepvirus in neus en keel. Dat zal amper lukken omdat de "troepen" ( de T-cellen ) zeer vroeg gealarmeerd zijn geweest om het griepvirus uit te schakelen. Men moet er al dus vlug bijzijn om dat virus nog in neus en keel te ontdekken. En wat voelt de gevaccineerde , maar terug besmette persoon ? Die voelt zich een paar daagjes "grieperig" , zelfs met lichte koorts , maar niet ziek genoeg om in bed te kruipen.
M.a.w. , de antistoffen die door het vaccin zijn tot stand gekomen hebben hun werk gedaan.
En nu komt het ...... of dat je nu echt ziek bent geweest , of je bent gevaccineerd geweest, in beide gevallen heb je antistoffen aangemaakt, en in beide gevallen ga je bij een nieuwe besmetting heel snel kunnen reageren, met een positieve test als men er vlug genoeg bij is, en met lichte symptomen maar te licht om zichzelf er ziek van te voelen.
Bon .... en of het over een griepvirus , of over covid-19 of over het verkoudheidsvirus ( rhino virus ) gaat, ons lichaam reageert telkens op dezelfde manier ( maar wel met andere gevolgen bij de eerste besmetting zonder vaccinatie ).
Ik heb al diene uitleg niet nodig, mijnheer de leraarik weet ook wel wat antistoffen zijn !
En wat Van Gucht betreft , dat is een viroloog , die "kijkt" naar de beestjes. Dat is geen geneesheer , epidemioloog , professor in infectieziekten .... Die weet hoe het virus in mekaar zit, maar die weet amper hoe een mens ( of dier ) erop reageert.
Of het nu om een dier of een mens gaat, virologen, zoals Steven Van Gucht en Marc Van Ranst, bestuderen specifiek virussen en hun eigenschappen. Omdat Covid-19 een “nieuw” virus is, wist niemand hoe het zou reageren op mensen, en virologen weten nog altijd niet alles ! Daarom al die tegenstrijdigheden onderling.
Ik hoop dat ik toch ernstig en duidelijk genoeg ben geweest, meer kan ik niet voor je doen![]()
Wat denk je, dat ik ernst en duidelijke uitleg (? ) van jou nodig heb![]()
p.s. Met een PCR test neemt men een staal van slijm , speeksel of wat dan ook waar het LEVEND virus in zit. In het labo laat men dat virus "chemisch" reageren met een stof en het resultaat is positief of negatief. Als er weinig virus te vinden is, kan de test twijfelachtig overkomen, maar meestal doet men dan een tweede test.
Niet alleen levende virussen maar ook dodelijke virussen kunnen worden opgespoord ! Bij iemand die positief test is er virusmateriaal aanwezig, zowel levend of dood materiaal. Weken lang na de infectie kunnen nog altijd overblijfselen van dode virussen opgespoord worden. De infectie kan alleen verspreid worden door levende virussen. De aanwezigheid van dode virussen zijn geen bewijs van besmettelijkheid.
Uit een artikel van Prof. Dr. Dirk Devroey (VUB)
https://huis.vub.ac.be/corona/kennisbank.php?ID=243
Moest ge met dat staafje van een besmet persoon in je eigen neus gaan peuteren, dan heb je voor 100 % prijs. En zeg nu eens , als die positief geteste persoon door een hoest of bij het niezen wat snot de lucht injaagt , kan die dan er niemand mee besmetten ? Dat is wat jij beweert met " (PCR test kan NIET bewijzen dat je besmettelijk bent) " . Dat kan die PCR juist wel, het is zelfs de enige manier om te weten te komen of er covid-19 virussen in je neus of keel bevinden, en als die er zitten, dan kan je iemand anders besmetten. Dat is zo klaar als pompwater.
En nu gij weer
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Mensen met een auto-immuun ziekte 'coeliakie) overleven dat niet........Fazal schreef: ↑24 sep 2020, 11:31Nog maar eens over Zweden:
https://businessam.be/laat-covid-19-zic ... jk-vaccin/
De zon is gratis voor iedereen
-
Jongen toch, die "dode virussen" zijn er al lang uitgeniest en uitgeademd of uitgerocheld geweest als men dat staafje in de neus steekt. ... Hetgeen dat er overblijft zijn "net uit cellen ontsnapte" springlevende gevallenbluevelvet schreef: ↑24 sep 2020, 11:37.....
Dat staafje van een positief geteste persoon met alleen maar overblijfselen van dode virussen is niet besmettelijk evenmin als de persoon met dodelijk materiaal hoest, niest, snottert...... niet besmettelijk meer is, dat beweer ik niet, dat beweert prof. Dr. Dirk Devroey (VUB)
En nu gij weer![]()
p.s. het aantal doden in de woonzorgcentra is terug sterk aan het stijgen. Dat verzorgingspersoneel , zijn dat apen misschien ?