nieuwe coronamaatregelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

27 sep 2020, 13:39

Fred1950 schreef:
Ik geloof alleen maar officiële cijfers , geen sceptr gedoe :D
Zijn de cijfers van het WHO voor Brazilië officiële cijfers?:

- 24 Sept - 33.536 daily confirmed cases.
- 25 Sept - 33.261 "
- 26 Sept - 32.817 "
- 27 Sept - 31.911 "

Is daar nu een dalende trend merkbaar of niet? :roll: :roll:

Fred1950

27 sep 2020, 13:59

Dicksy schreef:
27 sep 2020, 13:39
Fred1950 schreef:
Ik geloof alleen maar officiële cijfers , geen sceptr gedoe :D
Zijn de cijfers van het WHO voor Brazilië officiële cijfers?:

- 24 Sept - 33.536 daily confirmed cases.
- 25 Sept - 33.261 "
- 26 Sept - 32.817 "
- 27 Sept - 31.911 "

Is daar nu een dalende trend merkbaar of niet? :roll: :roll:
Dat noem ik nog geen spectaculaire daling. Dat zijn quasi dezelfde ( gecorrigeerde ) cijfers die ik hierboven in de grafiek van CSSE heb getoond. Zij tonen 31.911 op 25 Sept, de WHO loopt dus een paar dagen achter ... Voor 26 september tonen ze 28.378. Dalend ? Jawel , nah und ? :mrgreen:

( CSSE publiceert die cijfers zoals zij ze op dat moment binnenkrijgen. Als het land nadien nog correcties doorvoert worden die niet meer geupdated. )

bluevelvet

27 sep 2020, 14:31

Fred1950 schreef:
27 sep 2020, 12:55
Ik geloof alleen maar officiële cijfers........
[/quote]

Officiële cijfers zeg je toch ?

Sorry !

>>>>>>>>>>>>>>> verdere reactie verplaatst naar topic “Covid-besmetting”.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 27 sep 2020, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

27 sep 2020, 15:03

Ja sorry, Sciensano krijgt de cijfers van de ziekenhuizen en labo's/testcentra en woonzorgcentra , en stuurt die dan internationaal door naar CSSE en ... de WHO. De bron van de cijfers voor België zijn dus wel degelijk de Sciensano cijfers, tenzij dat ziekenhuizen, enz ... de cijfers direct naar de WHO zouden doorspelen, maar dat betwijfel ik.

De cijfers van Sciensano uit hun dagelijkse rapporten kloppen steeds voor 100 % met de cijfers die CSSE meldt ( waar ik mijn staafgrafiek prentjes vandaan haal ). Hoe de WHO aan dergelijke cijfers geraakt is me ook een raadsel.

Men mag feiten niet verkrachten nietwaar, en daaruit niet gaan besluiten dat we allemaal opgelicht worden. Ik verwacht meer oplichting van de non-believers om toch maar hun gelijk te halen dan van Sciensano.

Dicksy

27 sep 2020, 15:45

Fred1950 schreef:
Dat noem ik nog geen spectaculaire daling. Dat zijn quasi dezelfde ( gecorrigeerde ) cijfers die ik hierboven in de grafiek van CSSE heb getoond. Zij tonen 31.911 op 25 Sept, de WHO loopt dus een paar dagen achter ... Voor 26 september tonen ze 28.378. Dalend ? Jawel , nah und ? :mrgreen:

( CSSE publiceert die cijfers zoals zij ze op dat moment binnenkrijgen. Als het land nadien nog correcties doorvoert worden die niet meer geupdated. )
😂 Aan uwe uitleg zal het niet liggen. Het is altijd bij de anderen dat er wat schort. 👍👏🏻
Soit, de cijfers van het WHO blijven officiële cijfers.Of ze nu op Sceptr, Xander of eender welke site staan, de kern van de zaak is...... het zijn en blijven officiële cijfers van een gerenommeerde instelling.

tokkio

27 sep 2020, 18:49

[quote
😂 Aan uwe uitleg zal het niet liggen. Het is altijd bij de anderen dat er wat schort. 👍👏🏻
Soit, de cijfers van het WHO blijven officiële cijfers.Of ze nu op Sceptr, Xander of eender welke site staan, de kern van de zaak is...... het zijn en blijven officiële cijfers van een gerenommeerde instelling.
[/quote]
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ov ... ~aadb9fe3/
:mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

27 sep 2020, 18:58

tokkio schreef:
27 sep 2020, 18:49
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ov ... ~aadb9fe3/
:mrgreen:
Geloof wat ge wilt : vandaag 1827 nieuwe besmettingen.

Untitled.jpg
Untitled.jpg (34.27 KiB) 417 keer bekeken

Idefix

28 sep 2020, 11:30

Draai en keer het zoals je wil en tel volgens eigen goeddunken maar .het zijn er teveeldus wij moeten onze gewoontes veranderen......
De zon is gratis voor iedereen

figaretto

28 sep 2020, 11:52

Zelf ben ik onbevoegd om over nut of overbodigheid van de maatregelen te oordelen. Anderen, wetenschappers uit de medische wereld, doen dat wel. Overigens is dit hun taak.
En soms, heel soms, toont een ervan in een richting die wat meer aandacht zou kunnen verdienen. In HLN van vandaag las ik bijvoorbeeld dat ene Steven Van Gucht, heel voorzichtig weliswaar, het raadzaam acht om in de steden zoals Brussel, waar het virus hoogtij viert, toch maar eens beroep te doen op wat men "influencers" noemt. Specifiek vernoemt hij imams. Misschien vermoedt de brave man iets ? Hij toert al eens rond met de wagen door Schaarbeek en stelt dingen vast.

Fred1950

28 sep 2020, 11:58

figaretto schreef:
28 sep 2020, 11:52
Zelf ben ik onbevoegd om over nut of overbodigheid van de maatregelen te oordelen. Anderen, wetenschappers uit de medische wereld, doen dat wel. Overigens is dit hun taak.
En soms, heel soms, toont een ervan in een richting die wat meer aandacht zou kunnen verdienen. In HLN van vandaag las ik bijvoorbeeld dat ene Steven Van Gucht, heel voorzichtig weliswaar, het raadzaam acht om in de steden zoals Brussel, waar het virus hoogtij viert, toch maar eens beroep te doen op wat men "influencers" noemt. Specifiek vernoemt hij imams. Misschien vermoedt de brave man iets ? Hij toert al eens rond met de wagen door Schaarbeek en stelt dingen vast.
Is toch geen probleem ? Het VB wilt er toch vanaf , dus .... corona is een wapen.
Ice

28 sep 2020, 13:33

Fred1950 schreef:
28 sep 2020, 11:58
Is toch geen probleem ? Het VB wilt er toch vanaf , dus .... corona is een wapen.
Ah, als het allochtonen en VB betreft dan zou corona dus een wapen zijn. :P
Maar niet als het de afbraak van ónze democratie, economie, burger- en mensenrechten betreft door nepmaatregelen voor corona, dan zouden ze gerechtvaardigd zijn zonder enige zweem van bewijs..typisch oikofoben.... :twisted:
Ice

28 sep 2020, 14:35

Hasselt kermis.

Burgemeester vandeput (nva!) dacht ook weer de slimste van de klas te zijn en kreeg na één dag al het deksel op zn snuit. :P
Het vuurwerk bij de start van de kermis werd al afgelast, wat duizenden bezoekers weghield en ook stadsinkomsten derfde. (Het parkeergeld alleen al... :roll: )
Dan moesten mensen online AFSPRAKEN maken om naar de kermis te mogen komen om hun geld te spenderen máár....de regelneverij werkte averechts, de boemerang kwam terug en ontplofte recht in zn gezicht met een enorm verlies aan inkomsten, ook voor de stadskas... :twisted:
Het stadsbestuur van Hasselt heeft maandenlang nagedacht hoe het in coronatijden de grootste kermis van het land zou kunnen organiseren.
Er komt een kermis in vijf compartimenten met telkens 35 kermiskramen.
Bezoekers moeten online een tijdslot reserveren en er komen vijf aparte ingangen.
De kermis staat vanaf 19 september waar hij al jaren staat, op het Duartplein en de Boudewijnlaan.
"Omwille van corona delen we de kermis op in 5 zones en is er een maximum van 400 personen inclusief kinderen per zone. "
Tijdens de openingsdag kwam één op drie die een ticket bestelde niet opdagen.
1 op de 3 zei: FOERT! :P (officieel, hé? Want het waren er meer)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200919_97534975
Het reserveringssysteem dat in Hasselt is opgezet om de septemberkermis te bezoeken is na één dag afgeschaft.
“Te ingewikkeld blijkbaar”, zegt burgemeester Steven Vandeput (N-VA).
“Mensen schrijven in en komen niet opdagen of ze denken dat ze maar in één vak terecht kunnen.
Dat leverde flink minder volk op dan de inschrijvingen lieten uitschijnen.
Er kwamen 4.800 mensen opdagen ...
Neen, vandeput...niet te ingewikkeld, mensen weígeren met die corona-flauwekul mee te doen door de ONZIN van een áfspraak te maken om op de kermis hun zuurverdiende centjes te komen uitgeven.
De kermisklanten zouden het stadsbestuur en vandeput verantwoordelijk kunnen stellen voor hun broodroof en misgelopen inkomsten door hun weggejaagde bezoekers, weggehouden door het stadsbestuur onder het valse voorwendsel corona.
Ze mogen gerust compensatie eisen voor het verlies door de corona hoax.:mrgreen:

Idefix

28 sep 2020, 14:56

Ice ge zijt voor mij het bewijs dat FAKE NEWS, COMPLOTHEORIEEN EN DOEMDENKERIJ echt werken.
Ik heb u nog wel niet de vergelijking met Nostradamus of met de Bijbel horen maken????Daar staan toch ook alle kwalen in voorzien die ons gaan overkomen????
Ik lees ook juist dat de besmettingen van de 70 plussers toegenomen zijn. Zou dat geen zet zijn van de Minister van Pensioenen om te besparen op de pensioenkas ?????????? 'T is zo maar een complottheorie hoor maar ge weet nooit als ge ze dikwijls genoeg herhaald gaat wel iemand het geloven................ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De zon is gratis voor iedereen
Ice

28 sep 2020, 16:10

Idefix schreef:
28 sep 2020, 14:56
Ice ge zijt voor mij het bewijs dat FAKE NEWS, COMPLOTHEORIEEN EN DOEMDENKERIJ echt werken.
Ik heb u nog wel niet de vergelijking met Nostradamus of met de Bijbel horen maken????Daar staan toch ook alle kwalen in voorzien die ons gaan overkomen????
Ik lees ook juist dat de besmettingen van de 70 plussers toegenomen zijn. Zou dat geen zet zijn van de Minister van Pensioenen om te besparen op de pensioenkas ?????????? 'T is zo maar een complottheorie hoor maar ge weet nooit als ge ze dikwijls genoeg herhaald gaat wel iemand het geloven................ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En gij zijt het bewijs dat angstige mensen niet meer kunnen denken, niet voor rede vatbaar zijn en misleiding en népnieuws blijven geloven ondanks dat de huichelaars zelf bekennen dat ze je blaaskes zitten wijs te maken door halve waarheden rond te strooien. :roll:

Begin eens bij het begin en toon mij de wetenschappelijk bewezen FEITEN dat het coronavirus kan geïsoleerd worden door de Koch-methode die onmisbaar is om wetenschappelijk een ziekteverwekker als oorzaak van een dodelijke 'pandemie' te bewijzen.
Dat bewijs is er nog áltijd NIET omdat het een hoax is met als doel de NEPMAATREGELEN.
Een pandemie waarvan de definitie, speciaal voor corona, werd aangepast om er een dodelijke dreiging van te kúnnen maken om paniek te zaaien en gehoorzaamheid af te dwingen...wie een grám verstand heeft, kan zelf die conclusie trekken! :roll:

Al de rest is bijzaak en toont duidelijk het doel van deze coronahoax aan: politieke doelstellingen om gehoorzaamheid door angst af te dwingen en dictatoriale machtscontrole te verkrijgen waardoor ze ons nog meer kunnen bestelen met het valse voorwendsel corona.
De waarzeggerij komt niet uit de bijbel of van nostradamus maar van fake cijfers en natte-vingerwerk waar angsthazen gevoelig voor zijn en blijven in geloven omdat ze dagelijks herhaald worden...de complottheorie die je niet ziet, of wíl zien maar die je elke dag braaf blijft slikken... :evil:

4,5 MILJARD euro, ook van jóuw belastinggeld, gaan ze al komen halen om onze economie te 'redden' door de VLAAMSE regering - maak je borst dus al maar nat! Want er gaan nog meer rooftochten komen omdat bangeriken zich nog steeds laten misleiden en angst laten aanjagen voor een hoax. :x

E.T.

28 sep 2020, 16:59

Een wijs man zei ooit "zet die ploate af"
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet