covid besmetting...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Natuurlijk was u eerst met die vraag. Daarom dat ik ook schreef:Fred1950 schreef:
Ik was eerst met mijn vraag
En neen, ik sta niet op een trollen lijst of een loonlijst.![]()
Ik zal het beleefder houden en u diezelfde vraag stellen:
Gaan we hier een Brackske doen?En neen, ik sta niet op een trollen lijst of een loonlijst.
Nu kunt ge wel zeggen dat het een N-VA'er is maar hij komt uit een rood nest. Wel niet zo extreem als uw clubke maar je kent het spreekwoord:
'Een vos verliest wel zijne haren maar niet zijne streken.'
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nu , moest Marcske mij een goede trol vinden , dan mag hij gerust eens mijn spaarpot komen vullen.Dicksy schreef: ↑27 sep 2020, 19:10Natuurlijk was u eerst met die vraag. Daarom dat ik ook schreef:Fred1950 schreef:
Ik was eerst met mijn vraag
En neen, ik sta niet op een trollen lijst of een loonlijst.
Ik zal het beleefder houden en u diezelfde vraag stellen:Gaan we hier een Brackske doen?En neen, ik sta niet op een trollen lijst of een loonlijst.Die kreeg ook geen geld van Telenet.
Nu kunt ge wel zeggen dat het een N-VA'er is maar hij komt uit een rood nest. Wel niet zo extreem als uw clubke maar je kent het spreekwoord:
'Een vos verliest wel zijne haren maar niet zijne streken.'![]()
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Sorry !
Deze post van “coronamaatregelen” naar hier over geplaatst, omdat het over Covid-besmettingen gaat, en niet over de”nieuwe coronamaatregelen“
Eventjes de cijfers vergelijken met het aantal besmettingen in België volgens worldometers (WHO) en de cijfers van Sciensano voor de periode van 8 tot 22 september.
De eerste zijn de cijfers van worldometers (WHO) de volgende van Sciensano :
8 september: 402 / 871
9 september: 372 / 1023
10 september: 550 / 1143
11 september: 877 / 1284
12 september: 969 / 618
13 september: 941 / 302
14 september: 977 / 1724
15 september: 851 / 1628
16 september: 489 / 1941
17 september: 1153 / 1745
18 september: 2028 / 1725
19 september: 1673 / 873
20 september: 1099 / 453
21 september: 1547 / 1970
22 september: 1097 / 1154
Totaal Worldometers: 15.025
Totaal Sciensano: 18.454. verschil van maar liefst 23 % op een termijn van slechts 2 weken
Wetende dat de tests die de basis vormen voor deze cijfers ook al totaal onbetrouwbaar zijn, of hoe de bevolking verkeerde cijfers worden opgesolferd tgo de werkelijkheid.
Met welke wetenschappers zijn we bezig
Fred1950, Misschien kan je ook eens de (officiële ?) cijfers van Sciensano van 23/9 tot op vandaag vergelijken met de officiële cijfers van worldometers ?
[/quote]
Deze post van “coronamaatregelen” naar hier over geplaatst, omdat het over Covid-besmettingen gaat, en niet over de”nieuwe coronamaatregelen“
Officiële cijfers zeg je toch ?
Eventjes de cijfers vergelijken met het aantal besmettingen in België volgens worldometers (WHO) en de cijfers van Sciensano voor de periode van 8 tot 22 september.
8 september: 402 / 871
9 september: 372 / 1023
10 september: 550 / 1143
11 september: 877 / 1284
12 september: 969 / 618
13 september: 941 / 302
14 september: 977 / 1724
15 september: 851 / 1628
16 september: 489 / 1941
17 september: 1153 / 1745
18 september: 2028 / 1725
19 september: 1673 / 873
20 september: 1099 / 453
21 september: 1547 / 1970
Totaal Worldometers: 15.025
Wetende dat de tests die de basis vormen voor deze cijfers ook al totaal onbetrouwbaar zijn, of hoe de bevolking verkeerde cijfers worden opgesolferd tgo de werkelijkheid.
Met welke wetenschappers zijn we bezig
Fred1950, Misschien kan je ook eens de (officiële ?) cijfers van Sciensano van 23/9 tot op vandaag vergelijken met de officiële cijfers van worldometers ?
[/quote]
-
Ook daarom plaats ik HIER mijn reactie op jouw post Fred1950.
Ik durf te hopen dat die allemaal correct worden doorgegeven aan de WHO. Als we die organisatie niet mogen vertrouwen wie dan wel
Dus jij meent dat de cijfers voor wat betreft België niet correct zijn maar deze van Sciensano wel 
De WHO geeft dagelijkse updates aangaande nieuwe besmettingen van alle landen.Fred1950 schreef: ↑27 sep 2020, 15:03Ja sorry, Sciensano krijgt de cijfers van de ziekenhuizen en labo's/testcentra en woonzorgcentra , en stuurt die dan internationaal door naar CSSE en ... de WHO. De bron van de cijfers voor België zijn dus wel degelijk de Sciensano cijfers, tenzij dat ziekenhuizen, enz ... de cijfers direct naar de WHO zouden doorspelen, maar dat betwijfel ik.
De cijfers van Sciensano uit hun dagelijkse rapporten kloppen steeds voor 100 % met de cijfers die CSSE meldt ( waar ik mijn staafgrafiek prentjes vandaan haal ). Hoe de WHO aan dergelijke cijfers geraakt is me ook een raadsel.
Men mag feiten niet verkrachten nietwaar, en daaruit niet gaan besluiten dat we allemaal opgelicht worden. Ik verwacht meer oplichting van de non-believers om toch maar hun gelijk te halen dan van Sciensano.
Ik durf te hopen dat die allemaal correct worden doorgegeven aan de WHO. Als we die organisatie niet mogen vertrouwen wie dan wel
-
Sciensano IS de bron van alle buitenlandse cijfers, wie zou die in België ook nog verzamelen en doorgeven, denk je ? CSSE staat voor "Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University (JHU)" en hun cijfers kloppen steeds perfect met wat Sciensano ons dagelijks via hun rapporten meedeelt. Die doen dat ook voor alle landen, en voor sommigen landen zelfs per regio in dat land ( 188 in totaal ).bluevelvet schreef: ↑27 sep 2020, 20:58.....
De WHO geeft dagelijkse updates aangaande nieuwe besmettingen van alle landen.
Ik durf te hopen dat die allemaal correct worden doorgegeven aan de WHO. Als we die organisatie niet mogen vertrouwen wie dan wel![]()
Dus jij meent dat de cijfers voor wat betreft België niet correct zijn maar deze van Sciensano wel
![]()
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
bluevelvet Wanneer je een vergelijking maakt moet je wel de juiste cijfers nemen. U vergelijkt hierboven appels met citroenen.bluevelvet schreef: ↑27 sep 2020, 20:46Eventjes de cijfers vergelijken met het aantal besmettingen in België volgens worldometers (WHO) en de cijfers van Sciensano voor de periode van 8 tot 22 september.
...
...
De gegevens van worldometers komen van Sciensano en zijn dus per definitie het zelfde.
De cijfers van worldometers worden als volgt gevormd: (voorbeeld 22 september)
New cases 22 sep = Total cases Sciensano rapport 22 sep - Total cases Sciensano rapport 21 sep.
= 103.392 - 102.295 = 1.097 ..... Dat klopt dus.
Het gaat hier om het totaal aantal gekende besmettingen op een bepaalde dag en het verschil met de dag ervoor. Dit zijn NIET het aantal besmettingen die zijn gediagnosticeerd op die bewuste dag. Dat is iets heel anders en dus niet vergelijkbaar.
Het cijfer 1.154 dat u aanhaalt voor 22/09 komt uit het Sciensano rapport van 25 september. Dit (voorlopig) cijfer geeft het aantal besmettingen die zijn gediagnosticeerd op 22/09, zoals bekend op 25/09. dat is iets heel anders. Niet vergelijkbaar. Daarenboven komt nog dat op 25/09 de gegevens van 22/09 nog niet volledig zijn, dat getal is zowiezo onbruikbaar.
Als men cijfers gebruikt is het handig om te weten waar ze voor staan.
-
Fred schreef :
Sciensano IS de bron van alle buitenlandse cijfers.....
Worldometers (WHO) bericht over 215 landen en niet over 188.
Dagelijkse update cijfers per land worden gemeld met hun “source” in hun eigen taal
Een hele lijst vol van landen met de laatste updates. Ik geef je er enkelen.
Voorbeeld Source van België = Sciensano
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Zie het aantal nieuwe besmettingen, hospitalisaties, doden .......
Source van Duitsland :
https://interaktiv.tagesspiegel.de/lab/ ... andkreise/
Wat moet Sciensano met de gegevens in het Duits ?
En speciaal voor jou
Voorbeeld Source van China : er werden op 26 september 15 nieuwe besmettingen gemeld
http://www.nhc.gov.cn/xcs/yqtb/202009/f ... 750c.shtml
Wat moet Sciensano met deze gegevens in het Chinees
Kan jij vertalen aub sinoloog
-
Tja,..... cijfers hé
Correcte cijfers dat wil deze burgemeester ook weleens graag weten, mijn gedacht
Burgemeester van Willebroek Eddy Bevers (N-VA) maakt zich zorgen over de betrouwbaarheid van de coronacijfers. “We krijgen van verschillende bronnen cijfers over het aantal coronabesmettingen in onze gemeente, maar deze cijfers verschillen enorm. Waarop moet onze crisiscel zich dan baseren om maatregelen te nemen?”
https://www.hln.be/in-de-buurt/willebro ... ~a1604b17/
-
Slecht geformuleerd ...bluevelvet schreef: ↑27 sep 2020, 23:03Fred schreef :
Sciensano IS de bron van alle buitenlandse cijfers.....Sciensano IS wat ? Dat begrijp ik niet goed ?
Die site toont "averages" over de voorbije 7 dagen. CSSE toont steeds de gemelde besmettingen van de voorbije dag ( en dat moet je ook nog rekening houden met de tijdzone ) Als de WHO zich op die gemiddelden baseert zal dit nooit kloppen met wat CSSE toont.Worldometers (WHO) bericht over 215 landen en niet over 188.
Dagelijkse update cijfers per land worden gemeld met hun “source” in hun eigen taal
Een hele lijst vol van landen met de laatste updates. Ik geef je er enkelen.
Voorbeeld Source van België = Sciensano
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Zie het aantal nieuwe besmettingen, hospitalisaties, doden .......
.....
En wat China betreft, nog nooit van google translate gehoord ?
CSSE meldt voor China op 25 september 17 besmettingen ( ze zullen er een paar vergeten zijn te vermelden
Ik denk dat CSSE ook alleen maar de landen/regios toont waar er daadwerkelijk besmettingen zijn of geweest zijn.. De laatste in hun rij is "MS Zaandam - 9 besmettingen"
-
Hé Fred1950, je denkt toch niet dat ik de geciteerde bronnen van al die landen Google ga laten vertalen voor een beter begrip ?
Ik heb voor de “leute” de Chinese “source” naar het Nederlands doen vertalen
https://translate.google.com/?hl=nl#vie ... l=nl&text=
9月26日0—24时,31个省(自治区、直辖市)和新疆生产建设兵团报告新增确诊病例14例,均为境外输入病例(辽宁4例,福建4例,四川3例,广东2例,上海1例);无新增死亡病例;无新增疑似病例。
当日新增治愈出院病例5例,解除医学观察的密切接触者560人,重症病例与前一日持平。
境外输入现有确诊病例176例(其中重症病例3例),现有疑似病例2例。累计确诊病例2802例,累计治愈出院病例2626例,无死亡病例。
截至9月26日24时,据31个省(自治区、直辖市)和新疆生产建设兵团报告,现有确诊病例176例(其中重症病例3例),累计治愈出院病例80541例,累计死亡病例4634例,累计报告确诊病例85351例,现有疑似病例2例。累计追踪到密切接触者830723人,尚在医学观察的密切接触者7160人。
31个省(自治区、直辖市)和新疆生产建设兵团报告新增无症状感染者26例(均为境外输入);当日转为确诊病例5例(均为境外输入);当日解除医学观察30例(均为境外输入);尚在医学观察无症状感染者391例(境外输入389例)。
累计收到港澳台地区通报确诊病例5615例。其中,香港特别行政区5059例(出院4777例,死亡105例),澳门特别行政区46例(出院46例),台湾地区510例(出院480例,死亡7例)。
(注:媒体引用时,请标注“信息来自国家卫生健康委员会官方网站”。)
Van 0-24 uur op 26 september rapporteerden 31 provincies (autonome regio's, gemeenten direct onder de centrale regering) en het Xinjiang Production and Construction Corps 14 nieuw bevestigde gevallen, die allemaal geïmporteerde gevallen waren (4 in Liaoning, 4 in Fujian, 3 in Sichuan en 2 in Guangdong). Gevallen, 1 geval in Shanghai); geen nieuwe sterfgevallen; geen nieuwe verdachte gevallen.
5 nieuwe gevallen werden op dezelfde dag genezen en ontslagen, en 560 nauwe contacten werden ontheven van medische observatie De ernstige gevallen waren dezelfde als de dag ervoor.
Er zijn momenteel 176 bevestigde gevallen geïmporteerd uit het buitenland (waaronder 3 ernstige gevallen) en 2 verdachte gevallen. In totaal zijn 2802 bevestigde gevallen bevestigd en in totaal zijn 2626 gevallen genezen en ontslagen, zonder sterfgevallen.
Volgens rapporten van 31 provincies (autonome regio's en gemeenten) en het Xinjiang Production and Construction Corps zijn er op 26 september 24.00 uur momenteel 176 bevestigde gevallen (waaronder 3 ernstige gevallen), 80.541 genezen en ontslagen gevallen en 4.634 doden. In totaal zijn 85.351 bevestigde gevallen gemeld en er zijn 2 verdachte gevallen. In totaal zijn 830.723 nauwe contacten opgespoord, en 7.160 nauwe contacten staan nog onder medisch toezicht.
31 provincies (autonome regio's en gemeenten direct onder de centrale regering) en Xinjiang Production and Construction Corps meldden 26 nieuwe asymptomatische infecties (allemaal geïmporteerd uit het buitenland); 5 bevestigde gevallen (allemaal geïmporteerd uit het buitenland) op dezelfde dag; 30 medische observaties werden die dag opgeheven ( Alle geïmporteerd uit het buitenland); 391 gevallen van asymptomatische infectie staan nog onder medisch toezicht (389 geïmporteerd uit het buitenland).
In totaal zijn er 5.615 bevestigde gevallen gemeld vanuit Hongkong, Macao en Taiwan. Onder hen waren er 5.059 gevallen in de Speciale Administratieve Regio Hong Kong (4777 ontslagen en 105 doden), 46 gevallen in de Speciale Administratieve Regio Macau (46 ontslagen gevallen) en 510 gevallen in Taiwan (480 ontslagen gevallen en 7 doden).
Het is een feit dat u zich geen zorgen hoeft te maken.
(Opmerking: indien geciteerd door de media, gelieve "De informatie komt van de officiële website van de National Health Commission" aan te vinken.)
Wel een zeer volledig rapport moet ik zeggen !
Moet toch wel lukken zeker dat al de nieuwe besmettingen allemaal uit het buitenland geïmporteerd zijn
Ik heb voor de “leute” de Chinese “source” naar het Nederlands doen vertalen
https://translate.google.com/?hl=nl#vie ... l=nl&text=
9月26日0—24时,31个省(自治区、直辖市)和新疆生产建设兵团报告新增确诊病例14例,均为境外输入病例(辽宁4例,福建4例,四川3例,广东2例,上海1例);无新增死亡病例;无新增疑似病例。
当日新增治愈出院病例5例,解除医学观察的密切接触者560人,重症病例与前一日持平。
境外输入现有确诊病例176例(其中重症病例3例),现有疑似病例2例。累计确诊病例2802例,累计治愈出院病例2626例,无死亡病例。
截至9月26日24时,据31个省(自治区、直辖市)和新疆生产建设兵团报告,现有确诊病例176例(其中重症病例3例),累计治愈出院病例80541例,累计死亡病例4634例,累计报告确诊病例85351例,现有疑似病例2例。累计追踪到密切接触者830723人,尚在医学观察的密切接触者7160人。
31个省(自治区、直辖市)和新疆生产建设兵团报告新增无症状感染者26例(均为境外输入);当日转为确诊病例5例(均为境外输入);当日解除医学观察30例(均为境外输入);尚在医学观察无症状感染者391例(境外输入389例)。
累计收到港澳台地区通报确诊病例5615例。其中,香港特别行政区5059例(出院4777例,死亡105例),澳门特别行政区46例(出院46例),台湾地区510例(出院480例,死亡7例)。
(注:媒体引用时,请标注“信息来自国家卫生健康委员会官方网站”。)
Van 0-24 uur op 26 september rapporteerden 31 provincies (autonome regio's, gemeenten direct onder de centrale regering) en het Xinjiang Production and Construction Corps 14 nieuw bevestigde gevallen, die allemaal geïmporteerde gevallen waren (4 in Liaoning, 4 in Fujian, 3 in Sichuan en 2 in Guangdong). Gevallen, 1 geval in Shanghai); geen nieuwe sterfgevallen; geen nieuwe verdachte gevallen.
5 nieuwe gevallen werden op dezelfde dag genezen en ontslagen, en 560 nauwe contacten werden ontheven van medische observatie De ernstige gevallen waren dezelfde als de dag ervoor.
Er zijn momenteel 176 bevestigde gevallen geïmporteerd uit het buitenland (waaronder 3 ernstige gevallen) en 2 verdachte gevallen. In totaal zijn 2802 bevestigde gevallen bevestigd en in totaal zijn 2626 gevallen genezen en ontslagen, zonder sterfgevallen.
Volgens rapporten van 31 provincies (autonome regio's en gemeenten) en het Xinjiang Production and Construction Corps zijn er op 26 september 24.00 uur momenteel 176 bevestigde gevallen (waaronder 3 ernstige gevallen), 80.541 genezen en ontslagen gevallen en 4.634 doden. In totaal zijn 85.351 bevestigde gevallen gemeld en er zijn 2 verdachte gevallen. In totaal zijn 830.723 nauwe contacten opgespoord, en 7.160 nauwe contacten staan nog onder medisch toezicht.
31 provincies (autonome regio's en gemeenten direct onder de centrale regering) en Xinjiang Production and Construction Corps meldden 26 nieuwe asymptomatische infecties (allemaal geïmporteerd uit het buitenland); 5 bevestigde gevallen (allemaal geïmporteerd uit het buitenland) op dezelfde dag; 30 medische observaties werden die dag opgeheven ( Alle geïmporteerd uit het buitenland); 391 gevallen van asymptomatische infectie staan nog onder medisch toezicht (389 geïmporteerd uit het buitenland).
In totaal zijn er 5.615 bevestigde gevallen gemeld vanuit Hongkong, Macao en Taiwan. Onder hen waren er 5.059 gevallen in de Speciale Administratieve Regio Hong Kong (4777 ontslagen en 105 doden), 46 gevallen in de Speciale Administratieve Regio Macau (46 ontslagen gevallen) en 510 gevallen in Taiwan (480 ontslagen gevallen en 7 doden).
(Opmerking: indien geciteerd door de media, gelieve "De informatie komt van de officiële website van de National Health Commission" aan te vinken.)
Moet toch wel lukken zeker dat al de nieuwe besmettingen allemaal uit het buitenland geïmporteerd zijn
-
Chinezen zijn nuchtere mensen, daar wordt niet gefoefeld ( en wie dat toch doet gaat achter de tralies ). Die "geïmporteerden" zijn meestal eigen Chinezen die besmet uit het buitenland terug keerden.bluevelvet schreef: ↑28 sep 2020, 11:42.....
Moet toch wel lukken zeker dat al de nieuwe besmettingen allemaal uit het buitenland geïmporteerd zijn![]()
-
Ice
Enkel kleuters en trollen willen altijd de eerste zijn en gelijk krijgen.Fred1950 schreef: ↑27 sep 2020, 19:01Ik was eerst met mijn vraagDicksy schreef: ↑27 sep 2020, 18:23Ik zal het beleefder houden en u diezelfde vraag stellen:Fred1950 schreef:
Ice, kunt gij nu ons eindelijk eens vertellen voor welke groep of organisatie gij hier de trol komt uithangen, a.u.b.
Fred1950, kunt gij nu ons eindelijk eens vertellen bij welk farmaceutisch of ander bedrijf (het mag een chinees zijn) gij op de loonlijst staat die hun graantje willen meepikken van deze coronahysterie, a.u.b.![]()
![]()
.....
Merk op dat fred nooit antwoord geeft op een vraag maar er telkens rondfietst of de vraag verdraait, omdraait of terugkaatst...telkens welles-nietes spelletjes speelt.
Wie wil nog van gedachten wisselen met een kleuter?
Trollen zijn net tegengesteld aan rechtgeaarden daarom worden ze ook nét trollen genoemd...maar ja, voor sommigen bestaan er dan ook vierkante cirkels...
-
-
Ice
Ice schreef: ↑28 sep 2020, 13:40Enkel kleuters en trollen willen altijd de eerste zijn en gelijk krijgen.
Merk op dat fred nooit antwoord geeft op een vraag maar er telkens rondfietst of de vraag verdraait, omdraait of terugkaatst...![]()
Wie wil nog van gedachten wisselen met een kleuter?Stoute kleuters horen in de hoek gezet te worden en te zwijgen als grote mensen praten...