Regeringsvormig

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950

28 sep 2020, 11:48

figaretto schreef:
28 sep 2020, 11:05
Fred1950 schreef:
27 sep 2020, 20:32
Maar waarom steeds tegen de Walen en niet met de Walen ? In Zwitserland hebben ze ook vier taalgroepen, en daar lukt alles.
De Vlamingen willen wel. Kijk maar naar de toegevingen die de Vlamingen steeds aan de Walen deden en nog doen (cfr. de bijna geslaagde overeenkomst tussen De Wever en Magnette, die De Wever heel wat steun in zijn partij deed verliezen wegens teveel toegevingen). De Walen willen niet. Compromissen liggen hen niet. Zij willen ALLES.
Wat de Zwitsers betreft, hierop heeft Hobo al, met kennis van zaken, geantwoord.
"Zij" zijn de Walen niet. Die "zij" zijn diegenen die vrezen om gedomineerd in de hoek gedrukt te worden. De Vlaams nationalisten zijn nu eenmaal niet zo'n vredelievende gemeenschap, dat is me al jaren duidelijk en dat wordt steeds maar door bepaalde figuren uit die middens bewezen.

Idefix

28 sep 2020, 12:11

Fred wie was Degrelle nu weer?????
De zon is gratis voor iedereen

Fred1950

28 sep 2020, 12:26

Idefix schreef:
28 sep 2020, 12:11
Fred wie was Degrelle nu weer?????
Was ? Geen idee .... Zat die ooit in de Waalse regering ?

figaretto

28 sep 2020, 14:17

Fred1950 schreef:
28 sep 2020, 11:48

"Zij" zijn de Walen niet. Die "zij" zijn diegenen die vrezen om gedomineerd in de hoek gedrukt te worden. De Vlaams nationalisten zijn nu eenmaal niet zo'n vredelievende gemeenschap, dat is me al jaren duidelijk en dat wordt steeds maar door bepaalde figuren uit die middens bewezen.
Ik denk niet dat "zij die vrezen om in de hoek gedrukt te worden" echt veel kans maken hun vrees bewaarheid te zien worden. Maar kom, ge weet maar nooit met die niets ontzienende en allesbehalve vredelievende Vlaams-Nationalisten. Daarom komen hun leiders onvoorwaardelijk op voor hun eigen volk. Toegegeven, het is ook niet alles koek en ei tussen hun politieke partijen maar als het op eigen volk aankomt staan zij wel als één man achter hun zaak. "Eigen volk eerst" is bij hen een beetje een achterhaald begrip. Het woordje "eerst" is vervangen door "alleen". Eerlijk gezegd, ik benijd hun politici. Zij vertegenwoordigen hun volk. Het zijn dus volksvertegenwoordigers.
De niet zo'n vredelievende Vlaamse Gemeenschap hanteert meer scrupules. Ja, ze proberen hun imperialisme te verbergen door te knikken voor de anderen en ook de koning niet te fel voor het hoofd te stoten. Ze weigeren front te vormen om hun vreselijke verzuchtingen zoals de toepassing van de taalwetgeving in Brussel kracht bij te zetten. Ze leggen zich ook neer bij het laten inkapselen van hun numerieke meerderheid. Kortom, het zijn meesters in het vertonen van empathie. En als ze dan massaal met de auto naar Brussel trekken weigeren ze pertinent om alles kort en klein te slaan zoals gebruikelijk bij andere betogingen. Ze noemen zich dikwijls conservatief maar desondanks laten ze ook dit traditioneel folkloristisch spektakel aan zich voorbijgaan. Ze zijn onverbeterlijk.
Heerschappen als Magnette en Bouchez mogen dan al eens minder sympathiek bij velen alhier overkomen, maar ze doen wel waarvoor ze verkozen zijn. Vlamingen kunnen daar alleen met grote boze ogen naar kijken. Daarna gaan ze over tot de orde van de dag : Sturm der Liebe, Familie, Thuis of de Gemaskerde Zangers.

Idefix

28 sep 2020, 14:46

Figaretto, ge vergeet het allerbelangrijkste voor een Vlaming..........................................de koers en de voetbal................daar komen ze voor buiten.
Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje jaloers op hun politici. Die steken echt hun nek uit en gaan tot het uiterste voor hun kiezers. Of dat nu komt doordat mijn moeder Waalse was en ik daar meer familie heb dan in Vlaanderen durf ik niet beweren maar ik heb wel al verschillende keren het idee op tafel gelegd om ergens rond Durbuy te gaan wonen....rustig en schone gezonde lucht.... :D

figaretto

28 sep 2020, 15:39

Toch nog even afwachten hoor, Idefix. Durbuy en omgeving is inderdaad mooi maar vergeet niet dat de grote Vlaamse imperialist, Marc Coucke, daar alles aan 't opkopen is, waarschijnlijk met de bedoeling om in 2030, wanneer door de stijging van de zeespiegel Vlaanderen verzopen zal zijn, de Vlamingen er heen te sturen op het droge en de arme Waaltjes weg te drijven naar Frankrijk. En jij dan, met je Waalse moeder ??? Dit houdt een zeker risico in.... :wink:

Idefix

28 sep 2020, 16:01

figaretto schreef:
28 sep 2020, 15:39
Toch nog even afwachten hoor, Idefix. Durbuy en omgeving is inderdaad mooi maar vergeet niet dat de grote Vlaamse imperialist, Marc Coucke, daar alles aan 't opkopen is, waarschijnlijk met de bedoeling om in 2030, wanneer door de stijging van de zeespiegel Vlaanderen verzopen zal zijn, de Vlamingen er heen te sturen op het droge en de arme Waaltjes weg te drijven naar Frankrijk. En jij dan, met je Waalse moeder ??? Dit houdt een zeker risico in.... :wink:
Zij maar gerust dat ik mijn stulpje met hand en tand ga verdedigen tegen Marc Bisquit......et contre l'invasion Flamande aussie. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

voorn

28 sep 2020, 18:39

Dat Paars Geel mislukte is omdat Lachaert de premier eiste i.p.v Magnette of BDW wat logisch was.

petrol

29 sep 2020, 09:18

Velen hebben geroepen op een links georiënteerde paarse regering.
Die gaan ze nu krijgen.
De kracht van verandering is weg,op naar luilekkerland waar de krekels weer gaan feesten.

Dicksy

29 sep 2020, 09:42

petrol schreef:
Velen hebben geroepen op een links georiënteerde paarse regering.
Die gaan ze nu krijgen.
De kracht van verandering is weg,op naar luilekkerland waar de krekels weer gaan feesten
..........en de mieren een tandje zullen moeten bijsteken.

Idefix

29 sep 2020, 10:35

Ergens gelezen dat een zekere Calvo als Vice Premier het land zou kunnen redden ???????
Zouden ze echt zo ver durven gaan in het voor de gek houden van de kiezer???????????????

wd

29 sep 2020, 10:42

Ik kan mij niet voorstellen dat met een linkse regering we een rechtse eerste minister zouden hebben. Hopelijk stapt cd&v er nog uit alvorens men begint.

Groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

wardje

29 sep 2020, 10:47

Kristof Calvo (Groen) en Vincent Van Quickenborne (Open Vld): zij worden wellicht minister.
Calvo heeft helemaal geen stemmen gekregen, toch niet om minister of vice- premier te worden , ze hebben hun postjes vast , en wij zullen onze portemonnee al goed open zetten om dat allemaal te betalen.
Bondig gezegd iemand van de 7de grootste partij als premier en (iemand) van Groen als minister.
Zal in ieder geval een mooie groepsfoto worden ,de trailer voor een kluchtfilm.
De schande voorbij. Hoe is het mogelijk dat een mooi land bestuurd gaat worden door een samenraapsel van verliezers, zelfs kanshebbers op een ministerpost die als eens buiten gegooid geweest zijn wegens onbekwaam.
Arm Belgie!

Idefix

29 sep 2020, 11:01

wd schreef:
29 sep 2020, 10:42
Ik kan mij niet voorstellen dat met een linkse regering we een rechtse eerste minister zouden hebben. Hopelijk stapt cd&v er nog uit alvorens men begint.

Groeten
Zit er tussen die groep aan eigen zak denkenden nog een "RECHTSE" ? Wie is dat?????
Ik zie alleen maar Rode, Blauwe, Groene, drie Kruimeldieven en WINDHANEN,
Nieuwe verkiezingen ? NU , en direkt Confederatie . Vlaanderen doet het goed, laat dat lijstje hiervoor opgesomd Vlaanderen niet kapot maken.....Vlaanderen is ONZE BOTERHAM EN DIE VAN ONZE KINDEREN;

Dicksy

29 sep 2020, 11:50

[
wardje schreef:
Calvo heeft helemaal geen stemmen gekregen, toch niet om minister of vice- premier te worden , ze hebben hun postjes vast , en wij zullen onze portemonnee al goed open zetten om dat allemaal te betalen.
Geens? De Croo jr? .......