Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

30 sep 2020, 18:32

Ach, met corona heeft het niets van doen.
Corona is slechts een kapstok om alle vrijheidsberovende maatregelen aan op te hangen.
En juist dat is het doel: Ons van onze vrijheid beroven.
Allemaal voor het groter goed natuurlijk.
We kennen allemaal de uitspraak: het doel heiligt de middelen.
En natuurlijk: Never waste a good crisis. Die was van churchill geloof ik.
Daarom misschien de focus eens verleggen naar de vrijheidsberoving die gaande is in plaats van de eeuwige discussies over wel of niet/geen corona.
Het gaat niet over de kapstok, maar over de jassen die er aan gehangen worden.
To the point... :P
Zeker nu ook de poging weer opduikt om ons de tracing app door de strot te duwen.....álles voor de gezondheid, privacy telt niet orakelde een hysterisch angstige muts. :mrgreen:

Ze wisten evenwel 'nog' niet hoeveel apps al werden gedownload...lees: de volksverlakkerij is geen succes, enkel bij domme mutsen... :P

Fred1950

30 sep 2020, 18:38

Ice,

Weet ge wie die corona hoax in gang gestoken heeft ? Dat is de Bilderberg groep, die vinden dat er teveel mensen op den bol lopen en vooral teveel communisten. :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen:

Dicksy

30 sep 2020, 18:57

Fred1950 schreef:
Ze blijven dat "vermoedelijke" niet meer gebruiken. De dagelijkse rapporten vermelden dat niet meer, en in woonzorgcentra wordt er nu wel degelijk getest, zelfs iedereen als er maar één persoon ziek wordt met corona symptomen. En wat blijkt dan ? Dan blijkt dat er al bijna evenveel personeel besmet is. Wie heeft die laatsten besmet denk je ? Waarschijnlijk een Spanjaard .... :roll: .
Goed, ze blijven dat "vermoedelijke" niet meer gebruiken. Heeft men de teller op nul gezet en terug beginnen tellen? 8O :roll:

1.- Op 11 maart 2020 wordt de melding gedaan dat ons land de eerste dode heeft door het coronavirus.
2.- Vandaag meldt De Tijd (en andere media) dat het aantal coronadoden boven de 10.000 stijgt in ons land.
3.- U vermeldt zelf dat het aantal coronadoden boven de 10.000 stijgt.

Dus 2 simpele vragen aan u:

A.- Hoe komen ze aan het getal 10.000+ (De Tijd en andere media en U) als ze dat "vermoedelijke" niet meer gebruiken?
B.- Hebben ze de teller van het aantal coronadoden op nul gezet, zo ja wanneer? en in welke tijdsspanne dan zijn we zo vlug aan 10.000+ coronadoden geraakt?

Nee, Fred1950. Dat vermoedelijke wordt wel degelijk nog gebruikt.

Fred1950

30 sep 2020, 19:18

Dicksy schreef:
30 sep 2020, 18:57
.....
Al wie van die "vermoedelijken" tot die 10.000 behoort blijft daar steken. Als het aantal vermoedelijke 3700 ( of zoiets was ) , dan blijven die tot die 10.000 behoren, maar al wat er nu bijkomt of er nog gaat bijkomen ( zelfs al zouden dat 20.000 worden ) zijn geen "vermoedelijken" meer, maar echte corona doden.

Dicksy

30 sep 2020, 20:05

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑49 minuten geleden
.....
Al wie van die "vermoedelijken" tot die 10.000 behoort blijft daar steken. Als het aantal vermoedelijke 3700 ( of zoiets was ) , dan blijven die tot die 10.000 behoren, maar al wat er nu bijkomt of er nog gaat bijkomen ( zelfs al zouden dat 20.000 worden ) zijn geen "vermoedelijken" meer, maar echte corona doden.
Absoluut akkoord wat betreft diegene die er nu bijkomen dat dit echte corona doden zijn maar ze worden wel bijgeteld bij die 10.000 en niet bij die (10.000 - 3.700 vermoedelijke- uw voorbeeld = 6.300 coronadoden)
En dat is nu wat er juist aan het gebeuren is, men blijft vertrekken van een getal waar veel (en volgens mij niet maar een honderdtal) overledenen werden meegerekend bij het aantal coronadoden die geen coronadoden waren. En dit vanaf de eerste dag dat de omvang echt onder ogen gezien werd.
Het is hier zelfs tot in de treurnis al geschreven.....'Elke overledene in ziekenhuis/WZC's was een overledene ten gevolge van het coronavirus.' Daarom ook dat ik dat getal van 10.000 overledenen louter en alleen door corona durf in vraag stellen net omdat men het nooit juist in kaart gebracht heeft/kunnen brengen wie daadwerkelijk aan corona gestorven is maar men blijft het "vermoedelijke" nog altijd als basis gebruiken.
Niet dat het iets verandert aan het aantal overleden personen, spijtig genoeg, maar het mag wel in zijn juiste perspectief geplaatst worden voor mij en daarom zal ik het aantal sterfgevallen ze doorgeven ook genuanceerd zal bekijken.

Fred1950

30 sep 2020, 20:16

Dicksy schreef:
30 sep 2020, 20:05
Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑49 minuten geleden
.....
Absoluut akkoord wat betreft diegene die er nu bijkomen dat dit echte corona doden zijn maar ze worden wel bijgeteld bij die 10.000 en niet bij die (10.000 - 3.700 vermoedelijke- uw voorbeeld = 6.300 coronadoden)
En dat is nu wat er juist aan het gebeuren is, men blijft vertrekken van een getal waar veel (en volgens mij niet maar een honderdtal) overledenen werden meegerekend bij het aantal coronadoden die geen coronadoden waren. En dit vanaf de eerste dag dat de omvang echt onder ogen gezien werd.
Het is hier zelfs tot in de treurnis al geschreven.....'Elke overledene in ziekenhuis/WZC's was een overledene ten gevolge van het coronavirus.' Daarom ook dat ik dat getal van 10.000 overledenen louter en alleen door corona durf in vraag stellen net omdat men het nooit juist in kaart gebracht heeft/kunnen brengen wie daadwerkelijk aan corona gestorven is maar men blijft het "vermoedelijke" nog altijd als basis gebruiken.
Niet dat het iets verandert aan het aantal overleden personen, spijtig genoeg, maar het mag wel in zijn juiste perspectief geplaatst worden voor mij en daarom zal ik het aantal sterfgevallen ze doorgeven met een korrel zout nemen.
Voor mijn part moogt ge bij uzelf de teller terugzetten op 6300. Maar als er mogen 10 doden bijkomen, dan worden dat 6310, ongeacht of die in een ziekenhuis of in een woonzorgcentra sterven, uiteraard als die positief op corona getest geweest zijn. De sterfgevallen die op de intensieve aan een hartaderbreuk sterven, bvb. komen uiteraard niet op die lijst.

Dicksy

30 sep 2020, 20:39

Fred1950 schreef:
Voor mijn part moogt ge bij uzelf de teller terugzetten op 6300. Maar als er mogen 10 doden bijkomen, dan worden dat 6310, ongeacht of die in een ziekenhuis of in een woonzorgcentra sterven, uiteraard als die positief op corona getest geweest zijn. De sterfgevallen die op de intensieve aan een hartaderbreuk sterven, bvb. komen uiteraard niet op die lijst.
Dat is net uw probleem, u stelt niks in vraag. U slikt gewoon alles wat ze u voorkauwen en daarom dat u die 10.000+ doden slikt als zoete broodjes en vandaag ook opende met:
Fred1950 Vandaag, 09:35
België heeft de kaap van 10.000 covid-19 doden overschreden. Vandaag werden "slechts" 1762 nieuwe besmettingen en 14 doden gemeld. :roll:

p.s. 10.000 doden, dat is 1 % van het 1 miljoen aantal doden wereldwijd. 8O We mogen een zwarte pluim op onze hoed steken .... :oops:

Fred1950

30 sep 2020, 20:55

Dicksy schreef:
....
Dat is net uw probleem, u stelt niks in vraag. U slikt gewoon alles wat ze u voorkauwen en daarom dat u die 10.000+ doden slikt als zoete broodjes en vandaag ook opende met:
....
Ik slik niks, ik ga uit van de ene bron die wij allemaal kennen, en dat is Sciensano. Er bestaat gewoon geen andere instantie die de cijfers bijhoudt, dus waarom en op welke basis kan ik ( men ) aan die cijfers twijfelen ?
De gedachten zijn vrij, maar je moet ook "fraude" of valse cijfers kunnen bewijzen als je gelijk wilt krijgen, zoniet is het pure zwartmakerij.

Je kan en mag twijfelen aan die 3.700 "vermoedelijken" ( dat getal komt van "bluevelvet" , niet van mij ), en als je het correcte cijfer wilt kennen moet ge wel degelijk alle dagelijkse Sciensano rapporten gaan downloaden en al de vermoedelijken per dag bij mekaar optellen. Ik heb daar eerlijk gezegd niet veel goesting voor.

Dicksy

30 sep 2020, 21:28

Fred1950 schreef:
Je kan en mag twijfelen aan die 3.700 "vermoedelijken" ( dat getal komt van "bluevelvet" , niet van mij ), en als je het correcte cijfer wilt kennen moet ge wel degelijk alle dagelijkse Sciensano rapporten gaan downloaden en al de vermoedelijken per dag bij mekaar optellen. Ik heb daar eerlijk gezegd niet veel goesting voor.
En net daarom dat ik ook schreef:
Niet dat het iets verandert aan het aantal overleden personen, spijtig genoeg, maar het mag wel in zijn juiste perspectief geplaatst worden voor mij en daarom zal ik het aantal sterfgevallen ze doorgeven met een korrel zout nemen.
en niet klakkeloos schrijven:
Fred1950 Vandaag, 09:35
België heeft de kaap van 10.000 covid-19 doden overschreden. Vandaag werden "slechts" 1762 nieuwe besmettingen en 14 doden gemeld. :roll:

p.s. 10.000 doden, dat is 1 % van het 1 miljoen aantal doden wereldwijd. 8O We mogen een zwarte pluim op onze hoed steken .... :oops:
Want dan spreekt u uw eigen tegen met te schrijven:
Ik slik niks, ik ga uit van de ene bron die wij allemaal kennen, en dat is Sciensano.
En nu ga ik tv zien, saflodder.

Fred1950

30 sep 2020, 22:44

Ge moogt voor mijn part zoveel met een korrel zout nemen als ge wilt, als er geen andere getallen worden getoond zit er niets anders op dan die te accepteren. Die 10.000 worden gemeld - dat is mijn uitvindsel niet, en daar kan ik niets aan veranderen , ook al zouden dat gefraudeerde waarden zijn. Ik neem trouwens al die stemmen tijdens de laatste verkiezingen voor het VB ook met een korrel zout. Dus kan ik ook mijn bedenkingen hebben of die al dan niet gemanipuleerd ( gefraudeerd ) geweest zijn. En dan .... ik kan geen tegenbewijs leveren, en ik moet dat ook maar "slikken". :mrgreen: :wink:

Eén feit staat voor mij als een paal boven water : de meeste van de WZC bewoners zijn besmet geweest door het personeel, niet door die "paar" bezoekers die ze nu en dan mochten ontvangen. Punt.

bluevelvet

01 okt 2020, 00:39

Fred1950 schreef:
De sterftecijfers als gevolg van het coronavirus liggen in België hoger dan in veel andere landen, en zeker per miljoen inwoners doen we het erg slecht, stond te lezen in hln.be Met de vraag : Is daar een verklaring voor?
Oud nieuws maar dat is wat viroloog Van Gucht zei over het rapporteren van overlijdens :
in België rapporteren we zowel de overlijdens in ziekenhuizen als daarbuiten en zowel bevestigde gevallen als vermoedelijke”, aldus viroloog Steven Van Gucht.
Woordvoerders Van Gucht en Emmanuel André wezen er tijdens de persconferentie op dat het hoge dodentol in België in vergelijking met het buitenland vooral ligt aan het feit dat wij als een van de weinige landen ook vermoedelijke corona-slachtoffers meetellen, net als doden in de rusthuizen.

hier kan je lezen over de 3700 niet geteste overlijdens

Fred1950

01 okt 2020, 09:29

bluevelvet schreef:
01 okt 2020, 00:39
Fred1950 schreef:
De sterftecijfers als gevolg van het coronavirus liggen in België hoger dan in veel andere landen, en zeker per miljoen inwoners doen we het erg slecht, stond te lezen in hln.be Met de vraag : Is daar een verklaring voor?
Oud nieuws maar dat is wat viroloog Van Gucht zei over het rapporteren van overlijdens :
in België rapporteren we zowel de overlijdens in ziekenhuizen als daarbuiten en zowel bevestigde gevallen als vermoedelijke”, aldus viroloog Steven Van Gucht.
Woordvoerders Van Gucht en Emmanuel André wezen er tijdens de persconferentie op dat het hoge dodentol in België in vergelijking met het buitenland vooral ligt aan het feit dat wij als een van de weinige landen ook vermoedelijke corona-slachtoffers meetellen, net als doden in de rusthuizen.

hier kan je lezen over de 3700 niet geteste overlijdens
Dat is inderdaad Oud nieuws . De reden voor die grote sterfte heb ik hier viewtopic.php?p=4852532&sid=ff15b5d8863 ... e#p4852532 al geschreven. Het is een ware schande voor België dat er zoiets als "vermoedelijken" bestaan. :evil: We geven of gaven hiermee volmondig toe dat we zelfs prutsers zijn die niet in staat waren om een test uit te voeren of een correcte doodsoorzaak te bepalen.

------------------------

Nederland heeft vandaag nu terug eens een deftig cijfer doorgegeven : 3368 nieuwe besmettingen , 14 doden.

België blijft hangen met 1337 besmettingen en 15 doden. Het cijfer van de 90+ stijgt terug, en dat betekent dat ze er terug hunne slets aan vagen in de WZC's. Nu ja , verstaanbaar. Veel van die verzorgenden waren vroeger kuispersoneel dat met een cursuske van een paar maanden hun getuigschrift haalden. .... Je kan van die mensen niet veel inzicht en kennis verwachten.
Ice

01 okt 2020, 12:56

Fred1950 schreef:
30 sep 2020, 18:38
Ice,
Weet ge wie die corona hoax in gang gestoken heeft ? Dat is de Bilderberg groep, die vinden dat er teveel mensen op den bol lopen en vooral teveel communisten. :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen:
Weer een logische reactie van een blinde angsthaas die vrijwillig in zijn kot aan vrijheidsberoving doet.
Angsthazen die vrijwillig van hun eigen huis hun gevangeniscel maken kunnen dan ook onmogelijk bevatten wat de elite voorheeft met dat 'menselijk afval' ondanks dat het in steen gebeiteld is.
Te dom om te helpen donderen, zelfs ongelovig blijven en stug in eigen vel blijven snijden, ook als het bewijs metershoog in granieten zuilen en in acht talen hun récht in het gezicht staart...
Al beschaamd dat je de waarheid als een koe niet kunt zien? :mrgreen:
Haal je kop eens uit het zand? :P
Ach, met corona heeft het niets van doen.
Corona is slechts een kapstok om alle vrijheidsberovende maatregelen aan op te hangen.
En juist dat is het doel: Ons van onze vrijheid beroven.
Allemaal voor het groter goed natuurlijk.
We kennen allemaal de uitspraak: het doel heiligt de middelen.
En natuurlijk: Never waste a good crisis. Die was van churchill geloof ik.
Daarom misschien de focus eens verleggen naar de vrijheidsberoving die gaande is in plaats van de eeuwige discussies over wel of niet/geen corona.
Het gaat niet over de kapstok, maar over de jassen die er aan gehangen worden.
Lul nog maar wat over wie jou de stuipen op het lijf kon jagen zodat je jezelf vrijwillig als gevangene in je eigen kot opsluit....enkel angstig 'menselijk afval' kan misleid en zo gemanipuleerd worden tot vrijwillige vrijheidsberoving.... :P
...en dan zelf spreken over 'inzicht en kennis'... :twisted:
Ice

01 okt 2020, 13:26

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:
....
Dat is net uw probleem, u stelt niks in vraag. U slikt gewoon alles wat ze u voorkauwen..
....
Ik slik niks, ik ga uit van de ene bron.....
.....op welke basis kan ik ( men ) aan die cijfers twijfelen ?
De gedachten zijn vrij, maar je moet ook "fraude" of valse cijfers kunnen bewijzen als je gelijk wilt krijgen, zoniet is het pure zwartmakerij.
Uitgaan van één bron zonder vergelijking met andere bronnen, waarbij hun informatie wél gestaafd wordt door bewezen feíten, is kritiekloos voorgekauwde propaganda slikken.
Op welke basis twijfelen? Misschien de bekentenissen van die ene bron zelf dat ze foefelen met de cijfers? 8O
Gij gelooft de cijfers die ze je voederen maar gelooft ze niet als ze zelf zeggen dat ze met die cijfers knoeien? Wie is zo achterlijk? :P
En niet opportunistisch omdraaien!!!!
Wie beweert de juiste cijfers aan te bieden, heeft ook het bewijs te leveren tot in detail wáár ze die cijfers vandaan halen en staven met FEITEN, niet met natte-vingerwerk of waarzeggerij dat telkens achteraf ontkracht wordt door tegenstrijdigheden. :roll:
Het gaat, nogmaals, NIET om gelijk te krijgen, tis géén wedstrijd, maar om de WAARHEID met feíten te onderscheiden van gemanipuleerde volksverlakkerij. :evil:

tokkio

01 okt 2020, 16:34

Fred1950 schreef:
p.s. 10.000 doden, dat is 1 % van het 1 miljoen aantal doden wereldwijd. 8O We mogen een zwarte pluim op onze hoed steken ....

Dat zijn er veel, maar zijn dat allemaal corona doden,in welke bevolkings groep zitten die dan,in een normaal jaar sterven er ongeveer 110000, nu zijn er 10000 corona doden, dat is ongeveer 10%.
https://statbel.fgov.be/nl/themas/bevol ... ng/sterfte
Maar wat dan met de griep in Nederland in 2018 daar waren er ... 9444 mensen in 18 weken tijd.
Bron:https://www.ad.nl/binnenland/waarom-de- ... gle.com%2F
@tokkio

De griepdoden moeten er voor dit jaar nog bijkomen .... al de WZC doden van dit jaar zijn geen griep doden.
Beging dan maar al met uw muyters rekenmachientje boven te halen,want hier staan meer influenza doden ,dan corona doden...
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
en zoals Ice en bleuvelvet al aanhaalde, er sterven altijd mensen, dat is de enige zekerheid die men ,na de geboorte heeft in het leven,en puur van covid 19 alleen beduidend minder dan ander influenza ,dus ze slagen er met hun klak naar,want ook in 2018 was de griep erg.....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/al ... ~afd671fe/
Maar dan lees ik dat;
Ruim 1.200 sterfgevallen door influenza in 2018

In 2018 zijn volgens de CBS Doodsoorzakenstatistiek 1.207 mensen (513 mannen en 694 vrouwen) overleden met influenza als onderliggende doodsoorzaak (ICD-10-codes
Bron;https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... -influenza
Dus cijfers, statistieken, en grafieken kan men best met een korrel zout nemen,
En daar ze met 1 miljoen onbetrouwbare testen zitten, moeten ze een reden hebben om die te verwerken,
en ze willen ook het jaarlijkse griep, en het nog te fabrikeren covid vaccin verkopen,dus antwoorden ze niet op de vraag , wie besmet wie, iedere dag met covid 19 + 1500 personen.....?????
https://www.statistiekvlaanderen.be/nl/sterfte
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.