In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

01 okt 2020, 10:56

Zachtjes tikt de regen op het vensterraam...
Ik hoop dat hij alleen tegen het vensterraam blijft tikken en niet door het dak van de garage gaar sijpelen.
Ik ben nog niet gaan kijken, wat niet weet niet deert en ik kan daar toch niets aan doen voor de moment.
Tenzij een emmer onder de lek zetten.

Vandaag nog wat overgebleven strijk wegwerken en verder breien.
Preisoep maken staat ook op het programma.

Maak het binnen gezellig!

mariajohanna

01 okt 2020, 19:57

Fijne avond iedereen....

Niet veel te melden, wel van alles gedaan vandaag, was en strijk is ook gedaan. Nu warm tv kijken ......

Tot morgen allemaal. Bijlezen zal ook voor morgen zijn, niet veel puf meer ..... Sorry .... :oops:
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

01 okt 2020, 22:43

Hallo iedereen,

Clive: als je winterviooltjes koopt, best die kleintjes, die zijn sterker volgens een bloemenverkoper.Ik zie die het liefst, ik koop die ook altijd.(wil me niet moeien , enkel een tip).

Vandaag dagje bij zoon, volgende week komen ze eindelijk voor de tuin.Goed dat het regent, want er moet gras gezaaid worden en dat heeft vocht nodig.

De besmettingen in het wzc bij vader nemen toe, elke keer ze testen meer positieven zowel bij bewoners als personeel.Er zijn al 4 mensen overleden.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

02 okt 2020, 07:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Spring heel even binnen, want om 08.30H moet ik bij de kine zijn. Boven is alles al gedaan. De was is gesorteerd en er steekt al 1 machine in. Die moet ik dan na die gedaan is, nog eens sorteren in droogkastwas en ophangwas. En dan nog een machine witte was. De strijk ervan is voor morgenochtend.
Als ik terug kom van de kine, kan ik onmiddellijk de keuken en de living dweilen, vaatwasser is ook al leeg geruimd. Maar moet na de kine eerst langs de dierenwinkel voor een speeltje voor Matice, want maandag is hij jarig.

Anjelier, dankjewel voor de tip. Dat is niet moeien, dat is goed advies geven waarvoor dank. Verontrustend de besmettingen in het WZC. Ledkaarsje brandt voor jouw vader, dat hij geen Covid-19 krijgt.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar ik wens iedereen een fijne vrijdag. Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken.

Muddy Maddy

02 okt 2020, 08:31

Goede morgen seizoentjes,

vuilniszak en blauwe zakken vandaag. naar de kine vandaag. en volgende week: druk.
dinsdag covidtest, woensdag Ir. donderdag denervatie. nog een geluk dat ventje thuis is.
ventje zijn teen is volgens hem niet gebroken maar hij heeft toch wel een behoorlijke klap gehad.
vergelijk het met een hamer en een duim.
ventje gaat boodschappen doen tijdens de pauze. nadat hij me aan de kine afgezet heeft, gaat hij de boodschappen doen naar de ldl want we hebben korting op een pizza.
aangezien het woensdag ook nog weer gaat regenen, zal Ir. moeten meehelpen met de kleerkast.
Dan is die ook een keer gedaan. zal niets van kleren moeten meegeven want Ir. kan twee keer in mij. :?
van postuur bedoel ik. ( gezegde van mijn moeder) klein een fijntig maar een harde werker. alles is tot in de puntjes en traag maar zorgvuldig. daarna mag ze zich aan de keuken wagen. waar ik nog altijd niets weet over dat vloertje. maar als ventje naar de ldl gaat, kan hij terug keren langs hen. ik wil me niet opjagen.
gisteren frituursnacks gegeten en ze hebben me nog eens uitgebreid bedankt voor het kaartje. klein is in "paw patrol" maar daar heb ik alleen kleine stickers van. moet vandaag nog een paar extra verjaardagen voorbereiden. moeder belde gisteren. er scheelde toch wat aan d'r verwarming dus zij naar Roland om op diens google te kijken naar het nummer van hun vroegere chauffagist. die is gekomen, euvel opgelost en tevens ook haar probleem met de cassette. ( duwde op de verkeerde knopjes) die mannen gingen dinsdag komen maar die gaat ze afzeggen. beweerd dat die ruit schoon genoeg is en dat ze een jaar moeten wachten omdat ze die cassette zoveel niet aansteekt als in het begin. ( net een speelgoedje van een klein) en dan is het maar nodig dat ze komen om de twee jaar als voorzien in de wet.
Bon, ik heb koffie. gisteren kreeg ik een stapel enveloppen in de bus ipv kleefbriefjes! heb dan maar een oude enveloppe van een ander filiaal genomen en er een sticky ingestoken met de vraag. heb straks zo'n briefje nodig om mijn griepspuit af te halen en het op de attest te kleven. anders bel ik naar het hoofdburo.
de week na de denervatie ga ik een afspraak maken voor mijn haren te kleuren en te knippen.
heb dan meer tijd. moet dan enkel naar de kine.
Ging gisteren nog een extra werkje doen, maar ventje kwam vroeger thuis. kan dat werkje nog vandaag doen of morgen. Gimly heeft nog steeds last van zijn haarbal. Zeger zei dat zijn katten dat nu ook hebben en ook een week: bweuk. speeksel met schuim. zijn stenen vloer ziet er lief uit zei hij. ja, natuurlijk moest zijn vriendin er een hebben in poreuze steen. ( ze is dokter) papa zou gezegd hebben wat mooi is, is daarvoor niet altijd geschikt. over vloeren gesproken, Anjelier? wanneer kwamen ze nu juist bij jouw? je zei dat je een week boven ging wonen als ik me niet vergis? Jammer van de overlijdens. Dat is altijd triest natuurlijk. heb iemand horen zeggen dat een kennis in zo'n wzc werkt dat ze vond dat de dementerende mensjes er nog het meest vanaf zagen. zij mochten ze niet eens aanraken ( buiten verzorgen) en in zo'n marsmannetjes pak.
ga nog eens lief vragen of er een kopje koffie kan gemaakt worden.
dan ga ik eerst naar mijn boerderij. dan mijn sims. ze moeten simoleons verdienen anders kan ik geen dubbel bed kopen en kan hun relatie status niet naar omhoog. want ik vertik het ingame geld aan het kopen. 1 x voor 10. 99 euro: 275 diamanten op hay-day is genoeg maar dan kom ik daar meestal een goei 2 maand mee toe.
Fijne dag seizoentjes en keep safe.
Cats Rule!

Oma-C

02 okt 2020, 09:30

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Vannacht eer regen gehad maar beter
's nachts dan overdag vind ik :oops:
zopas een beetje zon gezien maar dat zal
ook maar even zijn denk ik...

M-M een drukke week voor de boeg... Ja 't is
niet eenvoudig allemaal, beterschap aan je ventjes teen :?
en voor Gimly ocharme....

clive druk aan 't wassen... 't zal niet buiten kunnen droge ... jammer :?

Hallo M-J, ook altijd druk in de weer en 's avonds moe :)

Dag anjelierken, hopelijk geen verdere overlijdens meer
in het WZ waar je vader verblijft :oops: je bent er nooit gerust op hé
veel sterkte....

Helena, fijn dat je nog kan breien... geniet van je pull als die afgeraakt
je kan er dubbel van genieten als je 't zelf maakt hé :lol:

Alle seizoentjes nog een fijne dag, ik ga straks naar de apotheek
mijn bestelde griepspuit halen, ze moet nog wel even in de koelkast liggen
maar dan kan ik naar de dokter als het past
Ik heb ook nog andere medicatie nodig dat gaat ineens :)

Voor iedereen een deugddoende dag en sterkte wie het nodig heeft
groetjes allemaal en tot.......................
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

02 okt 2020, 11:36

Hallo iedereen,

Net terug van kapper, zie er weer een beetje deftig uit :D .

Het blijft maar regenen, Spaanse woef staat te zeuren om te wandelen, is gisteren ook niet op wandel geweest.Als het regent wil manlief niet gaan.Normaal over 1 uur zou het droger worden volgens de buienradar.

MM: normaal zouden die rond deze tijd moeten komen, eind september , begin oktober.Nog niks van gehoord.Had dat wel verwacht dat het later zou worden, maar dat geeft niet.Als ze beginnen, gaan we 1 goeie week boven moeten gaan wonen, maar dat gaat lukken.1 week is vlug voorbij.

granny M

02 okt 2020, 12:58

Goede middag allemaal;
Als ik lees, dat jullie zo mooi breien kunnen ben ik stiekem wel een beetje jaloers (niet in de kwade zin ven het woord :D )
Wij moesten vroeger op school bij de handwerkles ieder seizoen een aantal soort katoenen schoonmaakdoekjes breien voor een of ander goed doel (da's wel héél lang geleden hoor) Gelukkig had ik een schat van een Oma, die de klus voor mij klaarde en de vriendinnetjes wisten het ook al. Je kon die van Oma er zo uithalen, zo netjes. Ik heb boven in de kast nog tafelkleedjes van haar liggen, die moesten na het wassen en stijven plat op een plank worden getimmerd om de hoekjes mooi te laten drogen.
In hele kleine kruisjes-steek borduren was wel een hobby van me, er hangt bij de kleinzoon op zijn zolder nog altijd zo'n groei-meter met allemaal kaboutertjes e.d. en af en toe brengt de dochter het mee en dan was ik het voorzichtig.
En met Kerstmis zijn er ook de nodige geborduurde dingen, die weer te voorschijn komen en bij elk werkje zit er wel een herinnering (Hèhè, Granny M zit helemaal in het verleden)
Maar nu ga ik eerst wat kamer planten verpotten op mijn gemakske, het werd een beetje te rommelig op mijn vensterbanken en verse aarde aan de andere geven en dan heb ik toch het gevoel dat ik nuttig bezig ben :D
Voor iedereen een rustig W.E. met hopelijk een beetje droog weer, dan kunnen we weer eens wandelen met of zonder huisdier.
Lieve groetjes !

Helena van Troje

02 okt 2020, 14:27

Hey iedereen,

Even uitblazen van de concentratie bij het breiwerk.
Het was lang geleden dat ik nog een pull breidde.
Daarenboven ben ik nu op rondbreinaalden bezig.
Mutsen en sjaals had ik al op rond breinaalden gedaan.
Een pullover van hals naar boord heb ik nog nooit gedaan.
Daarenboven moet de raglan mooi uitkomen en zit er een kabel in de mouwen...
Nadat ik drie keer de boord afgetrokken heb, is die nu toch al oké.
Ik was er in geslaagd mijn breiwerk een twist te geven...
Zag pas na een heel aantal priemen.
Beetje perfectionistisch, een heel klein beetje maar...

Nu ging het erom merkdraden aan te brengen en links en rechts van die draden te meerderen.
Plus nog eens meerderen voor de mouwen...
En toen zag ik dat ik met de dikkere priemen moest beginnen...
Nu zal die ene priem in een dunnere naald wel niet opvallen denk ik.

Heb ik al zeker drie keer de hulp van de oudste moeten inroepen...
Ik heb hem nota bene leren breien als hij klein was...
Hij wou dat absoluut kunnen en kruissteekjes borduren en kant klossen kan hij ook.
Ik ben zeker als ik hem een patroon in zijn pollen stop, dat hij een hemd kan maken.
Hij heeft uit lakenstof, die we bij ons moeder gevonden hadden bij het opruimen, heel mooie dekbedovertrekken gemaakt, die in Marokko geborduurd zijn door Marokkaanse dames uit de bergen.
Die dames doen dat om een centje bij te verdienen en zo wat verder vooruit te kunnen in het leven.
Het is daar een heel arme streek in de bergen.

Wat die lapjes in lagere school betreft: wij moesten een onderbroek breien!
In mijn geval heb ik ze zelf afgemaakt, maar het was navenant.
Een roze katoenen nog wel. Help, wat deden ze ons toch aan.
Het eerste handwerkje was een gehaakt voetbalnetje.
Ook nog een washandje in mossteek: is altijd rechts.

Onze jongste was minder fortuinlijk met zijn haakwerk.
Op onverklaarbare wijze werd die ketting steeds korter in plaats van langer...
Die heeft ons moeder dan maar afgemaakt.

Als ik aan de handwerkjuf van het middelbaar moest vertellen dat ik veel zelf maakte voor mij en de kinderen en ook nog eens breidde en borduurde zou ze het nooit geloven denk ik.

Ik ga nog wat verder prullen...

Muddy Maddy

03 okt 2020, 07:26

Goede morgen seizoentjes,

We zijn maar opgestaan. Gimly wilde naar buiten, maar pech beest: het is aan het gieten! Dus zit hij nu een beetje te sulken in zijn zetel.
Gisteren zijn dan eindelijk de badmatjes gewassen geraakt. ( voor het bloed had ik er ossegalzeep op gedaan: Clive) + mijn blauwe winterpeignoir. ik heb dan meteen nieuwe gelegd. hoe graag zou ik ook assorti badmatjes en handdoeken hebben, ventje had een heel regiment witte handdoeken van het leger en moeder gaf haar oude mee. badmatjes e.d.m heb ik zelf moeten kopen en dan was het van waar is het goedkoopst? ( wij woonden toen samen)
Ventje gaat vloeken: die heeft gezegd om de boodschappen van vandaag te doen met de app. ik heb pizza van 30% af op die app staan. ik vroeg hem of hij naar de reclame keek omdat er eergisteren zo'n dozen naaigaren in stonden. neen, was het korte antwoord want winkelen is niet leuk meer. ha, zo. en daarom manu militairi en rap-rap. kom je dan thuis ( zonder briefje en je hebt de helft vergeten) daar er geen geschikte vis op promo stond hebben we ei met garnaal gegeten.
Dinsdag op de middag komt de diepvries en het zal nodig zijn. er zijn geen ijsjes meer.
aangezien ventje de hele week thuis is, kunnen we na de covidtest naar het winkelcentrum naar de a.tion. daar hebben ze nu de zure snoep die je nu niet meer in de carref. vind. en de nieuwe kiekeboe is uitgekomen ( ja, ik lees nog strips!) en in kruidvat heb ik ook nog 't een en 't ander nodig. bovendien ga ik eens een bezoekje aan een kledijwinkel moeten doen, ivm riemen. naaiwinkel dan voor biaslint en elastieken want ik denk dat ik het "pak" helemaal uit elkaar ga halen en heropbouwen. heb een naaimachine voor iets. zou dan ook kledijverf nodig hebben. is maar een tijdsverdrijfje voor na het kaartjes maken want ik zorg dan dat ik er genoeg heb voor twee maanden en dan doe ik iets anders bv lezen of nu na het lezen van al dat gehandwerk ( ik heb ooit kunnen breien en haken maar bij gebrek aan...( vul maar in) dat gestopt. kan nu zelf niet eens een brei werk opzetten en ik heb geen naalden meer. allemaal weg gedaan naar een weggeefwinkel in engeland.
( weg geven is een ander woord voor kringloop ginder. charity-shops noemen ze het ginder) spullen worden nagezien en opgeknapt en verkocht. ( was wel dure wol want ik wou een grijze trui met boothals breien- iets dat mijn garderobe mist) ik denk dat ik eens iemand zou moeten vragen zo'n trui voor mij te breien. ( kost wol + werk) boothalstruien zijn voorlopig niet in de mode.
vandaag moet ventje ook weer naar de beenhouwer. denkt van eens een biefstukje voor zondag klaar te maken. mij best.
Gimly is aan het zagen om buiten te gaan, maar het giet nog steeds. dus klagende miauw. ik zei dat ik het weer niet maak. ventje heeft nieuws over de losse tegel. ze moeten en nieuwe pak laminaat bestellen. voor 1 tegel! ventje maakte zich nu wel ietwat kwaad en zei dat ze het van voor de lockdown wisten. ( kwestie van garantie) het komt zeker in orde en het is nog in garantie. Dus ze moeten 1 enkel pak laminaat bestellen, daar 1 tegel uitsnijden of weet ik veel en komen leggen en dit keer zien dat die niet weer inzakt omdat er op die plaats afbrokkelend cement ligt en dus oneffen is.
Tom had me aangeraden direct na de sessie een warmtebron op mijn schouders te leggen. dat heeft veel geholpen.
alle theelichtjes zijn hier aan en zodra ik iets van licht zie, gaan de gordijnen open. ventje vond het gisteren veel te vroeg maar dan zag ik ten minste dat suez om de blauwe zakken kwam. Gimly was toch naar boven. anders moet je hem uitleggen wat die lawaaivrachtwagen komt doen. Ons mies sliep door de vuile vuilkar zoals wij zeggen. en die werkte met 'wheeliebins' en dus nog meer lawaai.
Tweede kopje koffie is bijna op en dan lezen wat er voor nieuws in de wereld is.
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe en hou het droog.
Cats Rule!

Oma-C

03 okt 2020, 09:18

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, ik heb
nog niks bijgelezen dat ga ik seffens doen
Hier is het regenweer en killig... ik heb
de verwarming opgestart, want het is maar
frisjes als je uit de douche komt :oops:

Hier geen nieuws, dus alles gewoon
gisteren de griepspuit gaan halen bij de apotheek
en een paa boodschappen onderweg, toen was
het droog, ik hadde paraplu niet nodig
Nu ga ik de hele epistels lezen :lol:
Groetjes allen en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

03 okt 2020, 10:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentj es,

Ben wat later vandaag, want heb de strijk al gedaan en de 2 benedenverdiepingen reeds gestofzuigd en de neusjes van de glazen deur verwijderd. Moet me wel nog gaan douchen en dan de slaapkamer opruimen en het bed opmaken en de badkamer afvegen en beide dan even stofzuigen en de pyjama's voor deze nacht al klaarleggen. En dan is alles weer netjes.
Mijn outfit zit al in mijn hoofd, die moet ik dus enkel uit de dressing nemen.
Het is hier goed aan het regenen.

Gisterenochtend na de kine, meteen naar de dierenwinkel gereden, want morgen is het werelddierendag en maandag is Matice jarig. Hij wordt 2. Het lijkt gisteren pas, dat ik jullie de kaartjes en het doopsuiker opstuurde en hij zoveel cadeautjes kreeg via de post. En dan al zijn geboortekaartjes. Dat speelgoed heeft hij nog allemaal. Hij speelt zelfs nu nog vaak met puppyspeelgoed, hij vernielt niets van zijn speeltjes.
Heb hem gisteren dan 2 speciale ballen gekocht, een fel oranje kauwkluif en niet te vergeten, een echt wel grote fluwelen olifant. Het grappige was dat die olifant niet helemaal in mijn fietstas paste. Dus hij stak er met zijn hoofd er boven uit. Manlief die me toevallig de straat zag indraaien, zei dat de olifant nog meer opviel dan mijn knalrode fiets :D . En toen mijn fiets binnen stond, kwam Matice af en ging onmiddellijk naar zijn olifant. Zijn verstandig geweest en alles in op de bureau in de hobbykamer gaan leggen.
Daar ligt het veilig.
En dan morgen een klasje hoger, ben een beetje zenuwachtig, maar hij moet het echt wel een paar weken doen, deze volledig nieuwe oefeningen. En als dat niet gaat, dan mag hij terug naar zijn huidig klasje.

Wilde eend, jij bent zo hartelijk bedankt voor dat prachtige kaartje voor Matice. We waren er zo ontzettend blij mee. Het staat nu te pronken op de kast. Maar ik ga het volgende week in zijn dagboek plakken, een dagboek dat ik al sinds zijn geboorte bijhoud en waar echt alles inzit, zijn avonturen natuurlijk, maar ook zijn geboortekaartjes en ansicht kaarten van alle plaatsen waar hij al geweest is. Het is een serieuze dikke map geworden , manlief zegt me juist een nieuwe map te beginnen nu dat hij 2 wordt en dan komt zijn verjaardagskaart meteen op de voorste pagina. Dat is een leuk en mooi begin.

Zo, het is al 10.00H ,hoog tijd dat ik naar de regenkamer ga. En dan boven nog alles doen.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een heel fijn weekend, ondanks het weer, maar dan maken we het binnen maar extra gezellig.
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

granny M

03 okt 2020, 10:49

Dag meisjes,
Zit hier ook nog met schemerlampjes aan ...
Zo leuk, dat "geboorteboek" van Matice en inderdaad goede datum om nr. 2 te beginnen :D Ik heb nog eens teruggekeken naar de oudere datums van de 4 seizoentjes, de periode van Herfst 2018 en dat ga ik straks nog eens verder doorlezen met alle verhalen van 2 jaar geleden alweer.
Ja mijn grote redder in nood wat betreft vlekken is ook ossegalzeep. Had vroeger stukjes zeep alleen, maar dochter bracht een poos geleden een flacon mee met een fijn plastic borsteltje erop om te doseren en in te smeren van Dr. Beckman, zalig spul zeker voor pechvogels/smospotten zoals ik. Heb dan ook altijd een zakje met vlekverwijderaar doekjes (Aldi af en toe) in al mijn tassen.
Eigenlijk is het wel goed weer om te knutselen/breien, ik sla elke keer weer achterover wat jullie allemaal kunnen, ik zie het in gedachten al voor me : rondbreien, raglan mouwen... Complimenten !!! Een trui met boothals vind ik in de zomer altijd mooi, mode of geen mode.
Morgen hopelijk het bad op het programma. Ik heb de hele week al geoefend met 's morgens en 's avonds in- en uit het droge bad te stappen en dan te gaan zitten/liggen en eerlijk gezegd gaat dat boven verwachting best goed. Maar "Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast" of draaf ik nu door ? En wacht ik netjes op dochter, die haar goedkeuring moet geven. Ik verheug me er al op :D
Tot zover, lieve regenachtige groetjes !

mariajohanna

03 okt 2020, 13:35

Goede middag seizoentjes,
Heb wat diagonaal bijgelezen.....

Clive, Mattice al 2 jaar..... Wat gaat de tijd vlug. 😉 Ik hoop echt dat hij het in het hoger klasje heel goed doet, maar dat zal wel, he, hij speelt graag en leert zo alles heel vlug ! 😊

MH, hier was het vroeger ook veel handwerk, zoals haken en kruisjes steek. Breien heeft me nooit aangetrokken, hoewel ik wel 1 Gillet voor manlief heb gebreid, lang geleden hoor, OH ja, ook een winterpull.......
Ik kreeg er hartkloppingen van, dus daarmee moest ik dan stoppen....
En sinds enkele jaren zijn dus de kaartjes maken mijn favoriet geworden ! Al heb ik er tegenwoordig niet veel tijd meer voor, zin wel, maar er zijn soms dingen die prioriteit worden, zodoende.........
Het zal wel weer 'beteren' , zeker? 🤔
We zien wel......

Het nieuws is ver gedaan, zie ik. Nu eens naar vriendin bellen, gisteren is ze ziek gevallen, eens horen of het gaat en of ik iets kan doen..... Ze is alleen, heeft alleen haar lieve hond, ook al 15 jaar, en daar sukkelt ze ook mee, het is het hartje en moet kalm blijven..... Maak dat maar eens wijs aan een dier....... 🤔

Ook eens naar manlief zijn nicht eens bellen, de dokter ging vandaag nog een spuitje komen geven. Wat daar scheelt ? Joost mag het weten. Ze valt altijd, zonder dat ze draaierig wordt, dokter heeft elke dag al komen spuitjes zetten, misschien vandaag het laatste? 🤔 Zal eens horen.

Dames, ga jullie laten, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende 😉.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

03 okt 2020, 21:31

Hallo iedereen,

Vanmiddag lekkere bouillonsoep gemaakt met soepvlees en verse groentjes.Dat smaakt toch.Is lang geleden dat ik het nog eens gemaakt heb.

Hier bijna een ganse dag geregend, tussen de buien door op wandel met Spaanse woef.

GrannyM: toch maar wachten tot dochter er is om een bad te nemen.Beste vriendin haar moeder heeft ooit eens uren in een bad gezeten omdat ze er niet meer uit kon.Uiteindelijk is ze er op eigen kracht uitgeraakt, ze kon niet bellen want gsm lag in de woonkamer.Ze heeft daar zo'n schrik van opgedaan dat ze geen bad meer neemt.Instappen is altijd makkelijker dan uitstappen.