In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

05 okt 2020, 14:38

Goede namiddag seizoentjes,
Ben bijgelezen...... 😊

Clive, verwen de jarige maar goed vandaag ! 😉

Deze voormiddag naar de Colruyt, het was er kalm, maar enkele dingetjes ben ik toch wel vergeten zeker.... 🤔
Zal dan moeten wachten.....
Vanavond komt bofrost, morgen griepspuit en nog andere medicatie halen en woensdag komt de glazenwasser... Moet er geen zand zijn??? 🙄 De € swingen hier de pan (mijn portemonnee) uit..... 🤔 Geld moet rollen, zeggen ze..... 😉

Nog wat verder koefelen, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro

05 okt 2020, 20:08

goede avond
vandaag beter weer ,weinig regen ,gisteren goot het gans de dag

clive ik wens matice een fijne verjaardag,wat laat,maar kijk nu maar op het forum
morgen verjaart jongste zoon,hij krijgt een nieuwe voordeur,

moet nog bijlezen, hier gaat het zoals al 3 weken, niks gepraat,
zwijgt nog steeds ,en ik zou verd*m*e niet weten waarvoor,
als het is omdat ik 3 weken geleden een uurtje weg is gebleven,
heeft hij een kort geheugen
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

06 okt 2020, 08:08

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Om te beginnen wil ik iedereen bedanken voor de verjaardagswensen voor Matice. Hij had ook een bal gekregen ( met batterijtjes) die beweegt op de grond en die lawaai maakt, maar onze koene ridder is er bang van, een echte held, onze Matice :D . Gelukkig had hij nog een gewone bal een kluif en een grote olifant. En met die olifant heeft hij gisteren bijna een hele dag gespeeld. Wat een grappig zicht is.

Moet vandaag om 10.30H bij de kine zijn en heb besloten dan morgen pas boven te poetsen. Vandaag heb ik dan tijd voor een extra taak na de wandeling met Matice. Tussen 12.00H en 13.00H zou het droog zijn.
Ga me voor de kine iets comfortabel aandoen en neem een shortje mee.

Mammyretro, ik heb altijd zoveel medelijden met jou omdat papy gewoon niets zegt. Ik wens jou sterkte en hoop met gans mijn hart dat er zo vlug mogelijk verandering in de situatie komt.
Wens jouw jongste zoon een fijne verjaardag van ons allemaal.

Matice komt hier net binnenwandelen, had hem om 07.00H opgeroepen.
Gisteren was het een leuke wandeling en had de kans veel met hem te oefenen. Dat is nodig, die oefeningen. En doe dat ook graag in het bosje. Maar laat hem wel nooit los, maar werk dan met zijn lange lijn. Heb een beetje een hekel aan loslopende honden daar en dat zijn er dan nog meestal van een gevaarlijk ras.

Zo, ik ga mijn haren wassen en douchen. En dan doe ik meteen boven al alles.

IK ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie, allemaal.

Muddy Maddy

06 okt 2020, 09:03

Goede morgen seizoentjes,

vandaag Covid test. nu in een container. waar die zal staan? joost zal het weten. wij gaan in elk geval langs voor en parkeren ons in de parkeergarage. nu had ik een nummer gekregen per sms waar ik me moest "bevestigen". dat doet ventje, ik krijg een boze sms terug dat het een particulier nummer is en ventje neemt het orginele smsje en "bevestig". ik was gaan rusten toen er een telefoontje kwam van het ziekenhuis waarom ik me nog niet aangemeld had. ventje de situatie uitgelegd en ze gingen het onderzoeken.
na de test ga ik met ventje naar het winkelcentrum om een paar spulletjes.
Poets is ziek. komt maar binnen 14 dagen terug. hopelijk kan ze dan de ramen doen. meteen kreeg ik te horen als ze binnen 14 dagen nog ziek is wilt u dan wèl vervanging? Neen.
Hoorde ventje gisteren tegen zijn collega zeggen dat hij ook niet meer toe komt met de centen. :? :?
Moeten ons geen foliekes veroorloven want ik geloof dat ze nu zoeken naar geld om de belastingen terug te betalen die nog niet terug betaald zijn en ook wij rekenen op dat geld.
over geld gesproken , seffens eerst mijn bankrekening in orde brengen. ventje vond dat de strip: 8.99 euro veel geld kost. een gewoon boek kost al tegen de 25 euro zei ik. Zal maar mijn lijstje thuis laten. er staat er maar 1 op die 14.99 kost denk ik want ik schrijf nu ook op hoeveel het boek kost en indien mogelijk de uitgever.
Morgen dus geen Ir. en dus geen kleerkast. Ventje kan rustig doorwerken. en ik kan een dutje gaan doen. Als ik een dutje ga doen gaat het beter van werk dan dat ik hier zit.
Vandaag komt ook de diepvries en ik heb wat producten nodig. soepballetjes en ijsjes, maar moet even naar de versgevroren groenten kijken in de catalogus. heb iets nodig, maar als ik het kilo is, dan gaat het niet. groentenmix die ik zowel in een wok kan gebruiken als in een snelle kippensoep.
prei en selder zitten nu ook al in de diepvries, dus zal ik eerst moeten kijken hoeveel plaats.
Afwas is gisterenavond door mij te week gestoken: cordon blue gegeten. ( ventje had weer eerst geen honger en de avond ging eindigen met chips :roll: )
Zo, koffie 1 is op. straks 2. daarna het pillenontbijt met fruit. dit keer watermeloen, ananas en cocktailkersen. zal nu zien of de ananas ook mijn mond bijna open legt of dat ik het gevoel alleen heb bij verse.
Donderdag is het de amerikaanse week in de ldl. hopelijk kijkt ventje nu wel naar de promo's! het blaadje ligt al klaar om onder zijn neus te steken. of hij moet zeggen we gaan naar de grote in de buurtgemeente maar dat is dan weer gevaarlijk want de AH ligt daar en ventje kan nu geen AH passeren zonder aan Hans en Suus te denken en wat we gegeten hebben van de AH. ( vloerstokbrood, sneetjes gerookte zalm zonder bruin randje, verse uitjes en nog verschillende vleeswaren en beleg.) En tonen ze bijvoorbeeld tomatensoep met balletjes op tv dan denken we aan Hans die dat graag lustte en toevallig ventje ook. ik niet zo erg, daar ik neig naar kippensoep. er bestaat daar een boek van denk ik maar geen kookboek dat noemt: kippensoep: voedsel voor de ziel. Over zielenvoedsel ( soulfood) gesproken, gisteren gekeken hoe Ramsay de handen vol hand met een koppig vrouwmens dat er van overtuigd was dat haar soulfood goed was. het enige lekkere was de taart die haar mama bakte) Tsja, zulke en andere zeker zou mijn papa gezegd hebben.
Bon, ik hoor lawaai. ga een tweede bakkie troost nemen. brief van dokter om af te geven zit al in de sjakos.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

06 okt 2020, 09:50

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
gisteren in de late namiddag en vroege avond hebben we
onweer gehad, vandaar dat ik niet meer aan de pc zat :oops:
de hele nacht en nu nog regen... van die fijne drizzle regen
en veel wind en het is killig, maar dat zullen jullie
ook wel voelen denk ik gelukkig moet ik niet naar buiten :oops:

clive, jouw "held" is bang van het motortje in de bal, ja
dat ratelt en schrikt af.... het went wel later :lol:

M-M succes met de test, hopelijk alles oké :roll:

Helena, hopelijk is de lasering goed gegaan :roll: sterkte...

M-J, ook altijd aan 't "koefelen" :lol: :wink: :wink:
een mens moet iets doen hé :lol:

mammyretro, wat jammer dat die stilte blijft duren
heel lastig zou ik dat vinden als dat zolang duurt :oops:
veel sterkte en moed..... :roll:

Granny M, dat was nogal een Wellness dag :lol:
en elke week een herhaling... je hebt goede helpers :lol:

wilede eend, ja die verwarmingsketel moet nagezien
worden ... de schouw ook nagezien en de beerput geleegd
als je een huis verlaat, leuke bijkomende kosten :oops:

Wie ik nog vergeten ben, sorry,
allen nog een aangename dag en blijf gezond :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

06 okt 2020, 10:58

Hallo iedereen,

GrannyM: dat was een echte "welness".Toch leuk van dochter en kleinzoon, daar is over nagedacht :D .

Mammyretro: wens jongste zoon een leuke verjaardag van mij.En een nieuwe voordeur krijgen als cadeau , is heel origineel.

Gisteren belde apotheker dat ik de griepspuiten mag afhalen, ze hebben nog maar een beperkte aantal spuiten.Moest zeggen dat ze me gebeld had, anders krijg ik ze niet.

Gisteren met ukkepuk gaan shoppen, had nieuwe kleding nodig.Was de eerste keer en het was leuk.Is wel een gemakkelijk kind, is nogal vlug tevreden.Hij vond zijn kleding heel mooi, we gaan dat nog doen , zei hij.Was een goeie winkel volgens hem :) .

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

06 okt 2020, 12:09

Hallo allemaal,

De laser-behandeling ging goed en ik heb er deze keer duidelijk minder last van dan de vorige keer.
Maar nu had ik voor vandaag weinig of niets op het programma staan.
Ik loop een beetje verloren in mijn planning.
De vier seizoenen zijn hier al gepasseerd.
Behalve sneeuw en ijs, heeft hier al de zon geschenen, is het serieus winderig, heeft het al gegoten.

Aan allen nog een vruchtbare en toffe dag gewenst;

Oma-C

06 okt 2020, 18:38

Afbeelding

Goede avond en straks een rustige nacht :wink:
Groetjes en tot morgen... :)

clive

06 okt 2020, 19:18

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Muddy Maddy en HVT, hoop dat de covid test goed gegaan is en HVT, fijn dat de lasering meegevallen is.
Anjelier, fijn dat Ukkepuk zo'n lief kind is.
Oma-C, hartelijk dank voor het overzichtje, ga niet alle herhalen.

Kom juist onder de douche vandaan en heb me ondanks het vroege uur al verzorgd voor de nacht, want ben echt wel moe. Deze middag onmiddellijk na de kine gaan wandelen met Matice, het was toen droog en zijn oefeningen gedaan. En daarna doorgedaan aan het HH.

Hoor net dat de COVID maatregelen zijn verstrengd, dat zou tijd worden, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.

Muddy Maddy

07 okt 2020, 07:53

Goede morgen seizoentjes,

Mee opgestaan met ventje omdat ik geen slaap meer had. heb wel lang in bed liggen woelen omdat er iets op mijn maag lag. waren er op een gewoon uur in gekropen.
Gisteren dus een Covidtest gehad en we zaten in containers. eentje voor te wachten: was juist aan het gieten en eentje waar ze dus de test doen. heb tussen 17 & 19 geen telefoon gekregen dus geen nieuws was goed nieuws en dus negatief getest. Dat betekend dat de Denervatie door kan gaan. had daar trouwens al een sms van gehad. moet vandaag nieuwe mondmaskers gaan halen, het is zo warm in het ziekenhuis dat je zo'n chirurgisch nodig hebt.
Na de test zijn we naar het winkelcentrum gereden, daar heb ik een "kiekeboe" gekocht en een "claire". plus leesvoer. had 3 euro af, dus viel nog mee voor twee strips.
Dan naar de action. liep weer veel volk rond en ik moest geen mandje dragen aangezien ik mijn stok nodig heb gehad. er was weer te veel wind en ik heb al ondervonden dat als ik de stok gebruik en ik niet tegen de wind in loop ( wat moeilijker is) het dan met dat steuntje wat beter "loopt". had dan ook geen extreme rugpijn, die ik wel heb al ik me aan de wind blootstel. ( klinkt een beetje kleinzerig, maar ik voel me zelfzekerder als ik mijn wandelstok heb) in de action nog twee "Vinnykaarsen" ( hoge) meegenomen en een luchtverfrisser voor de wc beneden. de rest was zure snoep. Heel veel hadden ze niet, maar genoeg nu ik weet dat de carref. niet veel snoep meer heeft, laat staan in stock.
( Chips hebben ze genoeg)
Vandaag mag ventje naar de ldl, maar helaas is de promo maar morgen en weer niet zeker dat ze deze gaan hebben. dan moet ie maar vrijdag tijdens de grote boodschappen eens naar de buurtgemeente rijden indien hij wil. Ik moet thuis blijven op aanraden van Tom.
Aangezien ir. vandaag niet komt, zelf wat klusjes opknappen. met genoeg rust lukt dat wel.
( en er moesten geen hemden gestreken worden)
Vandaag een nieuw boek klaarleggen om mee te nemen naar boven. een overzichtje maken van alle ochtendmedicatie die ik neem voor de papieren van de dokter die je moet invullen. Bloedverdunners neem ik niet. en ik zal daar weer in een onmogelijke houding moeten gaan liggen.
vandaag maak ik er ook een verwendagje van. huid en haren eens flink verwennen. heb toch heel de dag de tijd. gisteren bij de diepvries alleen ijs gekocht. het was een andere verkoper daar de onze in verlof was. diens zoon trouwt zaterdag, dus alles intiem. nu de maatregelen weer verstrengd zijn, weet ik nog niet of dat wel zo'n prettige gedachte is, trouwen.
Gimly is aan het klagen. hij heeft het weer allemaal voor ventje. knuffelen, vooral knuffelen. mammie is even aan de kant geschoven. ( tot ik weer twee dagen met Gimly alleen ben)
Eddy Van halen is overleden. Keelkanker. Dronk veel schreef de nieuwssite waarop ventje geaboneerd is. hij is bekend voor dat liedje "Jump". speelde ook mee in de clip " Beat it"" van Michael Jackson. Deed daar die gitaarsolo terwijl ze af en toe de boel moesten stilleggen omdat die figuranten echte bendeleden waren en mekaar klop gaven. Tsja.
Ventje heeft gezegd dat hij de afwas van gisteren doet. 's middags had ik zin in een paardenoog.
's avonds was het worst met gebakken aardappelen. die worst smaakte me niet. vandaag zijn het spieringen met fruit ipv aardappelen. de mijne zal zeer goed gekruid moeten zijn met natrium-arme Evlier en peper. ( en schoenzool gebakken)
Gimly wil niet naar buiten. wel wil hij weer eten. dan laat hij de helft liggen. :roll:
Ik ga een tweede kopje koffie maken. daarna heb ik watermeloen met ananas en cocktailkersen. dat laatste moet op de boodschappenlijst.
Morgen vroeg op want ik moet om 9. 45 me aanmelden op de dagkliniek. Ventje moet echter terug naar buiten. ik weet nog niet of hij in de auto gaat zitten ( gisteren was er amper parking) of terug naar huis gaat. in elk geval als ik op de kamer ben, dan moet ik hem bellen. in de wachtzaal zitten zoals vroeger mag niet meer.
Zo, Fijne dag seizoentjes en keep safe + droog.
Cats Rule!

clive

07 okt 2020, 08:03

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ondanks het vroege uur heb ik al tamelijk veel gedaan. Was gisteren vroeg gaan slapen en was dan ook klaarwakker om 06.00H. Heb dan eerst een tasje koffie gedronken en alles klaargezet voor de strijk. Heb die dan gedaan. En toen stond manlief op en ben dan de keuken en de living gaan stofzuigen en heb overal nieuwe theelichtjes gezet. En dan ben ik naar beneden gegaan met de stofzuiger en heb de benedenverdiepingen dan ook maar meteen opgeruimd en gestofzuigd.
Nu moet ik nog gaan douchen en ga me iets comfy's aandoen, want ga vandaag boven alles poetsen en nieuwe dekbedovertrekken leggen.
Rond 11.30H zou het volgens mijn app droog zijn en dan houd ik even op en ga met Matice wandelen en oefenen. En dan doe ik door waar ik gebleven ben.
Matice is gek op zijn olifant, hij zwiert met dat beest in het rond en neemt hem altijd ofwel met zijn oor ofwel met zijn slurf. Van zijn bal = hij nog altijd bang, onze lieve held.

Zo, ga douchen en dan meteen al het bed aftrekken en de eerste van de 4 wasmachines instoppen.
En dan ga ik beginnen.

Muddy Maddy, jij had dacht ik een strip gekocht. Heb de zaterdag ook een strip gekocht van Astrix. We waren daar vorige week over bezig, dat we daar er al veel van hebben en dat het ooit de bedoeling geweest was, deze strips bij te houden. Maar op een bepaald moment is dat een beetje in het water gevallen.
Dus hadden we zondag alle titels die we hebben opgeschreven en kwamen dan tot de ontdekking dat het nogal meevalt. Er is dus besloten dat we om de 14 dagen een nieuw album kopen. Die worden hier zowel door manlief als door mij gelezen en herlezen. Echt iets voor op een druiligere zondag te doen. Het moet niet altijd een boek zijn.

Zo, lieve Seizoentjes, ik ga het hier bij laten.
Ik wens iedereen een fijne woensdag ondanks het weer. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

07 okt 2020, 10:15

Goede morgen alle seizoentjes
ben klaar en proper en zit te wachten
op de pedicure die zal zo dadelijk wel arriveren :wink:
Bijlezen doe ik straks na de voetverzorging, daar heb
ik nu geen tijd meer voor
Ik wens jullie allen een fijne dag en blijf gezond :)

granny M

07 okt 2020, 15:57

Er wordt weer veel gedaan vandaag lees ik. Voetjes verzorgd , betere oogjes gelukkig, naar de dokter gegaan , schoongemaakt enz.
Ik krijg bij elk bezoek meteen een handig blaadje mee waar alle huidige medicatie opstaat met een overzicht van de uren van inname, je kunt dit ook bij de apotheek krijgen , heb zo'n dingetje waar voor elke dag de medicijnen in liggen, doe dat altijd op zondagmorgen.
Dochter heeft een kartonnetje gemaakt, waar ze van elk pilletje een exemplaar heeft geplakt met de naam erbij voor alle zekerheid want als ze uit de verpakking zijn lijken de kleintjes allemaal een beetje op elkaar. Voorlopig zijn het er gelukkig nog maar 9 :D
Gisteren zijn de mannen geweest voor 3 zware rolluiken beneden elektrisch te maken. Ik hoefde helemaal niets te doen alleen maar koffie /koekjes te serveren :D ( Had voor alle zekerheid wel de planten al op de grote tafel gezet.) Gordijnen hebben zij er even afgehaald , nadien alles netjes schoongemaakt door hen en alle rommel mee genomen. En om 12.30 was de klus geklaard. Ikke blij !
Wat leuk om je kleinzoon kleertjes te gaan kopen ! Vroeger deden dochter en ik dat ook met de kleinzoon, maar bijna 16 jarige kleinzoon doet het nu natuurlijk zelf liever alleen :D
En bijna is er eindelijk de dag dat er ook verhuisd kan worden, hoera voor jou W.E. Nog efkes volhouden, hoor en af en toe toch eens 10 minuten rust voor jezelf te nemen.
En als ik boven op de logeerkamer kom, staat daar nog een grote mand met knuffeldieren. Daar zit ook een grote olifant in en dan denk ik meteen weer aan Matice.
Mammyretro, jij bent ook in mijn gedachten hoor. Kun je er met de kinderen niet over praten of haal ik nu een moeilijk punt aan ? Da's echt niet mijn bedoeling hoor, ik weet zelfs niet of jullie kinderen hebben.
Tot zover, lieve groetjes aan allemaal !

granny M

07 okt 2020, 15:59

Er wordt weer veel gedaan vandaag lees ik. Voetjes verzorgd , betere oogjes gelukkig, naar de dokter gegaan , schoongemaakt enz.
Ik krijg bij elk bezoek meteen een handig blaadje mee waar alle huidige medicatie opstaat met een overzicht van de uren van inname, je kunt dit ook bij de apotheek krijgen , heb zo'n dingetje waar voor elke dag de medicijnen in liggen, doe dat altijd op zondagmorgen.
Dochter heeft een kartonnetje gemaakt, waar ze van elk pilletje een exemplaar heeft geplakt met de naam erbij voor alle zekerheid want als ze uit de verpakking zijn lijken de kleintjes allemaal een beetje op elkaar. Voorlopig zijn het er gelukkig nog maar 9 :D
Gisteren zijn de mannen geweest voor 3 zware rolluiken beneden elektrisch te maken. Ik hoefde helemaal niets te doen alleen maar koffie /koekjes te serveren :D ( Had voor alle zekerheid wel de planten al op de grote tafel gezet.) Gordijnen hebben zij er even afgehaald , nadien alles netjes schoongemaakt door hen en alle rommel mee genomen. En om 12.30 was de klus geklaard. Ikke blij !
Wat leuk om je kleinzoon kleertjes te gaan kopen ! Vroeger deden dochter en ik dat ook met de kleinzoon, maar bijna 16 jarige kleinzoon doet het nu natuurlijk zelf liever alleen :D
En bijna is er eindelijk de dag dat er ook verhuisd kan worden, hoera voor jou W.E. Nog efkes volhouden, hoor en af en toe toch eens 10 minuten rust voor jezelf te nemen.
En als ik boven op de logeerkamer kom, staat daar nog een grote mand met knuffeldieren. Daar zit ook een grote olifant in en dan denk ik meteen weer aan Matice.
Mammyretro, jij bent ook in mijn gedachten hoor. Kun je er met de kinderen niet over praten of haal ik nu een moeilijk punt aan ? Da's echt niet mijn bedoeling hoor, ik weet zelfs niet of jullie kinderen hebben.
Tot zover, lieve groetjes aan allemaal !

anjelierken

07 okt 2020, 16:14

Hallo iedereen,

MM: ik zou altijd de wandelstok gebruiken als je je daardoor zelfzekerder voelt.Je hebt er toch steun aan.

Ben de griepspuiten gaan afhalen bij de apotheker, nu heb je sinds gisteren geen voorschrift meer nodig volgens apotheker.We gaan toch nog even wachten om ze te laten zetten, is nog vroeg.Is de eerste keer dat ik ook een griepspuit neem.Manlief neemt het al vele jaren.

Manlief is naar de koers aan het kijken met gesloten ogen :D , dat moet je kunnen hé.

Nog een beetje gewerkt in de tuin, wat gesnoeid en de pompoenen geoogst, die zullen toch niet meer verder rijpen.

Dames, tot morgen allemaal.