Coronavirus
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Er werden heel veel sneltesten snel, snel vervaardigd, meer dan honderdFred1950 schreef: ↑07 okt 2020, 18:05Bewijst dit dat Abbexa niet goedgekeurd is ? NEEN !bluevelvet schreef: ↑07 okt 2020, 17:40Lees of herlees onderstaande :
De test van de Zuid-Koreaanse firma SD BioSensor is al via een spoedprocedure goedgekeurd door de WHO, die van het Amerikaanse Abbott zal naar verwachting snel volgen.![]()
![]()
p.s. ik heb net mezelf uit nieuwsgierigheid terug getest : het resultaat is negatief ( geen IgM streepke te zien ). Abbott test op het virus van het neusvocht en Abbexa test op antilichamen. Dat zijn twee totaal verschillende zakens nietwaar, of ziet gij dat anders ?????
Ik weet niet of Abbexatest niet goed bevonden is. Ik moest lachen omdat jij andere testsetjes gebruikte dan de Abbott. Misschien is deze die jij gebruikt wel te duur bevonden
De PCR-test zal nog gebruikt worden om “besmette” personen aan te tonen terwijl een tweede test de specifieke antilichamen tegen het Covid-19-virus aantonen. Die kunnen weken, mogelijks maanden later nog taantonen of je het Covid-19 virus gehad hebt, dat kan de PCR niet.
Testvalidatie is van groot belang. In het VK investeerde men zo’n 15 miljoen euro in Chinese sneltests, maar die bleken onbetrouwbaar, en dus onbruikbaar
De aankoopprijs zal ook wel meetellen in de keuze van de WHO.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik doe nog zo mijn best om te schrijven dat de Abbott testsets en Abbexa testsets helemaal iets verschillend testen, en toch wil je dat blijkbaar niet "begrijpend lezen". In de lagere school van vroeger werden er punten gegeven op "begrijpend lezen" en niet op "vlot lezen" ...bluevelvet schreef: ↑07 okt 2020, 21:34Er werden heel veel sneltesten snel, snel vervaardigd, meer dan honderdFred1950 schreef: ↑07 okt 2020, 18:05Bewijst dit dat Abbexa niet goedgekeurd is ? NEEN !
p.s. ik heb net mezelf uit nieuwsgierigheid terug getest : het resultaat is negatief ( geen IgM streepke te zien ). Abbott test op het virus van het neusvocht en Abbexa test op antilichamen. Dat zijn twee totaal verschillende zakens nietwaar, of ziet gij dat anders ?????
![]()
Ik weet niet of Abbexatest niet goed bevonden is. Ik moest lachen omdat jij andere testsetjes gebruikte dan de Abbott. Misschien is deze die jij gebruikt wel te duur bevonden![]()
Weet ge dat maar nu pas ? Ik schrijf hier al bijna dagen lang dat IgG antistoffen ( antilichamen ) op termijn verdwijnen en zeker een maand na de besmetting al beginnen af te nemen. Uiteraard kan een neus swab PCR test dat niet. Zitten er geen virussen in uw neus, dan test je PCR negatief. Zo simpel is het, en daar is niets mysterieus aan.De PCR-test zal nog gebruikt worden om “besmette” personen aan te tonen terwijl een tweede test de specifieke antilichamen tegen het Covid-19-virus aantonen. Die kunnen weken, mogelijks maanden later nog taantonen of je het Covid-19 virus gehad hebt, dat kan de PCR niet.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Opnieuw zo’n diepgaande pijnlijke neusswab met Abbott-test
Dan nog liever een speekseltest, SalivaDirect, met resultaat na drie uur.
Wie ‘m twee keer neemt is ongeveer 99 procent zeker van het eindresultaat beweert men
https://businessam.be/amerika-introduce ... ieert-nog/
”In België pleit ook microbioloog Herman Goossens (Universiteit Antwerpen) voor testen via speekselafname. ‘In het najaar (wanneer het griepvirus en verkoudheden zullen circuleren) zal er heel veel moeten getest worden. We zullen onvoldoende mensen ter beschikking hebben om al die afnames te doen. Er zijn heel wat studies die aantonen dat je mensen kan aanleren om zélf afnames te doen. Dat kan bijvoorbeeld via speeksel’, zegt Goossens op de website van de openbare omroep.“
In Nederland is er al een nieuwe sneltest van Sensitest waarbij een slijmmonster van de neusschelpen wordt afgenomen op ongeveer 2,5 cm vanaf de rand van de neus. En is niet meer zo pijnlijk als de huidige PCR test. Uitslag in 15 minuten !
De test moet wel worden afgenomen door een medisch professional.
https://www.perssupport.nl/persbericht/ ... inder-pijn
Dan nog liever een speekseltest, SalivaDirect, met resultaat na drie uur.
Wie ‘m twee keer neemt is ongeveer 99 procent zeker van het eindresultaat beweert men
https://businessam.be/amerika-introduce ... ieert-nog/
”In België pleit ook microbioloog Herman Goossens (Universiteit Antwerpen) voor testen via speekselafname. ‘In het najaar (wanneer het griepvirus en verkoudheden zullen circuleren) zal er heel veel moeten getest worden. We zullen onvoldoende mensen ter beschikking hebben om al die afnames te doen. Er zijn heel wat studies die aantonen dat je mensen kan aanleren om zélf afnames te doen. Dat kan bijvoorbeeld via speeksel’, zegt Goossens op de website van de openbare omroep.“
In Nederland is er al een nieuwe sneltest van Sensitest waarbij een slijmmonster van de neusschelpen wordt afgenomen op ongeveer 2,5 cm vanaf de rand van de neus. En is niet meer zo pijnlijk als de huidige PCR test. Uitslag in 15 minuten !
De test moet wel worden afgenomen door een medisch professional.
https://www.perssupport.nl/persbericht/ ... inder-pijn
-
De cijfers rijzen onrustwekkend de pan uit .....
Nederland : +5052 nieuwe besmettingen, +36 doden
België : +3577 nieuwe besmettingen, +16 doden
Beide waarden zijn voor Nederland en België de hoogste ooit, hoger dan wat we in maart, april hebben gekend. Straks zet Europa beide landen in quarantaine ....
In België is de reproductiewaarde ( R ) in alle provincies groter dan één, dus één besmet persoon besmet gemiddeld meer dan één ander persoon. De discipline is totaal zoek, chaos regeert ....
Beide waarden zijn voor Nederland en België de hoogste ooit, hoger dan wat we in maart, april hebben gekend. Straks zet Europa beide landen in quarantaine ....
In België is de reproductiewaarde ( R ) in alle provincies groter dan één, dus één besmet persoon besmet gemiddeld meer dan één ander persoon. De discipline is totaal zoek, chaos regeert ....
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wat lees ik in een artikel van vrtNEWS (Liveblog) op 31 maart 2020:Fred1950 schreef:
- Er liggen nu 4.920 mensen in het ziekenhuis die besmet zijn met het coronavirus. Dat zijn er 485 meer dan gisteren.
- In totaal zijn er in heel het land 867 nieuwe besmettingen bij gekomen. Het totale aantal infecties ligt nu op 12.775.
- In de voorbije 24 uur zijn er 98 nieuwe sterfgevallen gemeld. Daar komen nog eens 94 sterfgevallen bij die met terugwerkende kracht werden gerapporteerd. In totaal zijn daardoor nu al 705 coronapatiënten overleden. 93 procent van hen is ouder dan 65 jaar.
En dit is nog maar van maart 2020 want het artikel dateert van 31/03/2020 en is april nog niet eens bijgerekend. Hoe komt u dus aan uw bewering:
Verklaar u nader in de zin van: Wanneer is de telling van hoger genoemde cijfers begonnen......01/03 - 01/02 - 01/01...............graag verduidelijkinghoger dan wat we in maart, april hebben gekend
Misschien is in dit artikel wel enige nuance te ontdekken:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/15/stijging/
-
Ook al last van corona bijverschijnselen ?
Ik meld toch altijd de DAGPIEKEN van het aantal NIEUW vastgestelde besmettingen nietwaar. Die getallen zijn de positief vastgestelde gevallen van gisteren. Vandaar dat "+" teken.
Het totaal aan besmettingen in België bedraagt nu 137.868 en het totaal aan doden is gelijk aan 10.108 sinds de uitbraak. Voor het aantal ziekenhuisopnames moet ik wachten tot vanmiddag voor het Sciensano dagelijks rapport.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Maar meldt u ook niet altijd dat Sciensano dagen achterloopt? Heb ik eens niet ergens gelezen van 4 dagen.Fred1950 schreef:
Ik meld toch altijd de DAGPIEKEN van het aantal NIEUW vastgestelde besmettingen nietwaar. Die getallen zijn de positief vastgestelde gevallen van gisteren. Vandaar dat "+" teken.
Het totaal aan besmettingen in België bedraagt nu 137.868 en het totaal aan doden is gelijk aan 10.108 sinds de uitbraak. Voor het aantal ziekenhuisopnames moet ik wachten tot vanmiddag voor het Sciensano dagelijks rapport.
1+1+1+1= 4, Dus vandaag verschenen betekent daarom nog niet dat er vandaag 4 besmettingen bijgekomen zijn, toch?
-
Sciensano loopt als er niets misloopt één dag achter. De labo's melden de positieve gevallen aan Sciensano en die stellen die getallen onmiddellijk internationaal ter beschikking. CSSE toont hierdoor de cijfers vroeger dan Sciensano met hun dagelijkse rapporten rond de middag. Als ge de "+" wilt kennen uit de dagelijkse Sciensano rapporten, dan moet ge "Bevestigde COVID-19 gevallen*****" ( In totaal ) van de vorige dag aftrekken van de actuele dag. ( dagelijkse rapporten : https://covid-19.sciensano.be/nl/covid- ... e-situatie en ook van alle voorbije dagen - de "Voorgaande rapporten" onderaan de pagina )Dicksy schreef: ↑08 okt 2020, 10:00Maar meldt u ook niet altijd dat Sciensano dagen achterloopt? Heb ik eens niet ergens gelezen van 4 dagen.Fred1950 schreef:
Het totaal aan besmettingen in België bedraagt nu 137.868 en het totaal aan doden is gelijk aan 10.108 sinds de uitbraak. Voor het aantal ziekenhuisopnames moet ik wachten tot vanmiddag voor het Sciensano dagelijks rapport.![]()
1+1+1+1= 4, Dus vandaag verschenen betekent daarom nog niet dat er vandaag 4 besmettingen bijgekomen zijn, toch?
Verwar die cijfers niet met de "gemiddelden" van de week en de week ervoor.
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Kom maar eens naar "het brave Brugge" ; liefst als het avond wordt :
de parken zijn een "toonbeeld" !
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik vind dat het op alle fronten verdacht stil blijft wat zweden betreft, men spreekt van besmettingen van België, Nederland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, maar niks over Zweden,en die hebben alles gelaten zoals het is, geen mondmaskers, geen sluitingen....raar, hier zijn ze bezig om heel het land naar de verdommenis te helpen met hun gefoefel en ondoordachte regels, de Van Ranst spreekt zelfs van een nieuw lockdown....Fred1950 schreef: ↑08 okt 2020, 09:12De cijfers rijzen onrustwekkend de pan uit .....![]()
Beide waarden zijn voor Nederland en België de hoogste ooit, hoger dan wat we in maart, april hebben gekend. Straks zet Europa beide landen in quarantaine ....![]()
En zoals ik al aanhaalde, die testen is het nieuwe geldgewin , lees ik daar in het artikel dat bleuvelvet doorgaf dat het voor "arme" landen 4,3 € zou kosten maar voor een PCR test 10X duurder zijn,wacht tot ze ons rond de oren slagen met de vaccin's, de gerote uitbraken zitten in de grootsteden, en Brussel is speciaal zeker, daar krijgen de café houders 2000€ , bij ons kegen ze 1400, vanwaar dat verschil, is het nu 1 België of 3?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Zweden ?tokkio schreef: ↑08 okt 2020, 17:43Ik vind dat het op alle fronten verdacht stil blijft wat zweden betreft, .....Fred1950 schreef: ↑08 okt 2020, 09:12De cijfers rijzen onrustwekkend de pan uit .....![]()
Beide waarden zijn voor Nederland en België de hoogste ooit, hoger dan wat we in maart, april hebben gekend. Straks zet Europa beide landen in quarantaine ....![]()
Als Steven Van Gucht een Zweed was zou hij ons in zijn typisch taaltje komen vertellen dat :
"Sommige dagelijkse pieken vertonen steeds een exponentieel langere lengte , wat ons doet vermoeden dat het aantal besmettingen evenredig exponentieel toeneemt"
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
en ook tegen de jonge soort,
zij feesten liever,
zij zeggen: ikke en de rest kan stikken.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen