Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

07 okt 2020, 13:00

Dicksy schreef:
07 okt 2020, 12:26
bluevelvet schreef:
Op de fiets tijdens de regen wordt een tweede ook al snel nat en een paraplu gebruiken terwijl je fietst lijkt mij wel wat moeilijk !
Mondmasker tijdens het fietsen? 8O Dacht het niet.
Toch zie ik heel wat fietsers met een mondmasker ! Dat is dan hun eigen keuze.

Dicksy

07 okt 2020, 13:34

bluevelvet schreef:
Toch zie ik heel wat fietsers met een mondmasker ! Dat is dan hun eigen keuze.
Volledig mee akkoord. :wink:

benq

07 okt 2020, 16:09

Fred1950 schreef:
07 okt 2020, 12:41
Toch wel, om de spuw en snot tegen te houden van een hooligan piraat die je aan 40 km/u in wielrennerspak voorbij snoeft. :twisted:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: maar het is de waarheid.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

tokkio

07 okt 2020, 16:13

Ik weet niet hoe het bij jullie is , maar als ik een half uur in een supermarkt rondloop, loopt het snot uit mijn neus, en zie ik bijna niet meer omdat mijn bril bedompt is.
En wat mij opvalt, voor dat er mondmaskers waren, was de stijging van de besmetting zelf minder dan nu,de curve was bijna gezakt, en vanaf men het verplichte steeeg ook de besmetting, dus ik heb over een mondmasker mijn twijfels, afstand houden vind ik belangrijker, dat is al voldoende bewezen bij een gewone griep, zelfs als voor de corona,als onze kleinkinderen binnen kwamen en ze voelde zich wat grieperig, zegde ze zelf, we gaan niet knuffelen, wan ik heb wat griep.
Maar een feit is zeker, ze weten nier wie waar ,of hoe men besmet geraakt,
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/na ... ~a2879883/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

07 okt 2020, 16:43

tokkio schreef:
Ik weet niet hoe het bij jullie is , maar als ik een half uur in een supermarkt rondloop, loopt het snot uit mijn neus, en zie ik bijna niet meer omdat mijn bril bedompt is.
En wat mij opvalt, voor dat er mondmaskers waren, was de stijging van de besmetting zelf minder dan nu,de curve was bijna gezakt, en vanaf men het verplichte steeeg ook de besmetting, dus ik heb over een mondmasker mijn twijfels, afstand houden vind ik belangrijker, dat is al voldoende bewezen bij een gewone griep, zelfs als voor de corona,als onze kleinkinderen binnen kwamen en ze voelde zich wat grieperig, zegde ze zelf, we gaan niet knuffelen, wan ik heb wat griep.
Maar een feit is zeker, ze weten nier wie waar ,of hoe men besmet geraakt,
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/na ... ~a2879883/
Toen mondmaskers nog niet verplicht waren, was er de lockdown en toen daalden de cijfers heel snel. Wat helpt het als werknemers in een gesloten ruimte zitten en uitdampen in mekaars aerosols, en dan meestal ook nog geen maskers meer ophouden.

En de feestjes .... die waren er ook niet toen men nog geen masker moest dragen, want men kwam niet buiten. De "shock" is er uit , en nu doet iedereen met of zonder mondmasker zijn goesting zoals die het vroeger gewoon was.

Het dodental in de WZC's stijgt ook terug heel snel, en dat zal niet zijn omdat het virus langs de vensters binnen waait :roll:

Bedenk dat in het Duits vleesbedrijf één persoon door een "wolk" met een diameter van 8 meter rond zich het virus naar zijn collega's kon verspreiden. Al wie in die wolk terecht kwam geraakte besmet. Ze droegen geen masker , en de ruimte was er koel en vochtig zonder circulatie. ( https://www.hln.be/nieuws/buitenland/1- ... ~a7f56310/ )

hovel

07 okt 2020, 17:22

tokkio schreef:
Geen last van. Met een masker op moet men zijn ademhaling aanpassen. Met een bril ook de houding een beetje aanpassen om te voorkomen dat deze aandampt. Ik ben zelden langer dan 15 min. in een supermarkt.
tokkio schreef:
En wat mij opvalt, voor dat er mondmaskers waren, was de stijging van de besmetting zelf minder dan nu,de curve was bijna gezakt, en vanaf men het verplichte steeg ook de besmetting, dus ik heb over een mondmasker mijn twijfels,
Het is omgekeerd! Wanneer de besmetting stijgt verstrengt men de regels, ook het verplichten van de maskers!
De maskers kunnen nooit de oorzaak zijn. Het duurt een tot twee weken voordat de besmettingen stijgen na een contaminatie!

Ik begrijp de heisa niet goed. Het is niet aangenaam maar goed doenbaar. Ik woon in Spanje. Hier is er al lang een masker plicht en 99% van de mensen hier houd er zich eraan.

tokkio

08 okt 2020, 17:47

Ik begrijp de heisa niet goed. Het is niet aangenaam maar goed doenbaar. Ik woon in Spanje. Hier is er al lang een masker plicht en 99% van de mensen hier houd er zich eraan.
Dat is juist, wij zijn ook nu in Spanje, en ik voel mij hier veiliger dan in België,zelfs op de bus :D
Wie heeft gisteren Pano gezien,al die heisa over mondmaskers......?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

08 okt 2020, 17:55

tokkio schreef:
Dat is juist, wij zijn ook nu in Spanje, en ik voel mij hier veiliger dan in België,zelfs op de bus :D
Als jullie ( dus ook "hovel" ) terug België gaan "bezoeken" , gaan jullie hier dan eerst 14 dagen in een hotel in quarantaine zoals de Chinezen dat doen ?

tokkio

08 okt 2020, 17:59

Als jullie ( dus ook "hovel" ) terug België gaan "bezoeken" , gaan jullie hier dan eerst 14 dagen in een hotel in quarantaine zoals de Chinezen dat doen ?
Waarom, we zitten hier in de vrije natuur,in de zon,en in onze eigen bubbel,lees maar goed, het is in Spanje aan de costa's veiliger dan in België.

Fred1950

08 okt 2020, 18:20

tokkio schreef:
08 okt 2020, 17:59
Waarom, we zitten hier in de vrije natuur,in de zon,en in onze eigen bubbel,lees maar goed, het is in Spanje aan de costa's veiliger dan in België.
Wordt ge niet met een hapje en een drankje bediend ? En wie of wat gaat ge allemaal tegenkomen op uw terugreis ? Of keert ge met paard en kar in de vrije natuur terug ?

Dicksy

08 okt 2020, 19:15

Fred1950 schreef:
Bedenk dat in het Duits vleesbedrijf één persoon door een "wolk" met een diameter van 8 meter rond zich het virus naar zijn collega's kon verspreiden. Al wie in die wolk terecht kwam geraakte besmet. Ze droegen geen masker , en de ruimte was er koel en vochtig zonder circulatie. ( https://www.hln.be/nieuws/buitenland/1- ... ~a7f56310/ )
Dit vind ik pas echt hilarisch:

"Meer dan duizend werknemers van mondmaskerfabriek in Sri Lanka besmet met coronavirus"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/07 ... sri-lanka/

In een mondmaskerfabriek werken en meer dan 1.000 besmettingen onder de arbeiders, ik lach me een breuk. :P :P
Ice

09 okt 2020, 13:11

tokkio schreef:
Ik begrijp de heisa niet goed. Het is niet aangenaam maar goed doenbaar.
Hovel: wat begrijp je niet aan onnodig gedwongen te moeten worden? Dat het niet om onze gezondheid gaat maar om gehoorzaamheid?
Het gaat niet over onaangename mondmaskers maar of ze wel nut hebben en waar dan dat bewijs wel blijft... :roll:

Pano over de blunders, de corruptie, de leugens en vooral de verspilling van ons belastinggeld bij dat mondmasker circus? 8O
Te laat in actie schieten om dan aan woekerprijzen bij onbetrouwbare leveranciers ons belastinggeld weer te verspillen voor de schaarste die de overheid zélf veroorzaakte door het onnodig vernietigen van de miljoenen stock mondmaskers?

Het vernietigen van miljoenen mondmaskers zodat er een tekort was toen corona uitbrak en van ranst en de politiek stellig beweerden dat mondmaskers onnodig waren en geen bescherming boden waardoor vele mensen onnodig overleden door gebrek aan dit materiaal in ziekenhuizen en zorgcentra?
Mondmaskers zijn nuttig voor de zieke mensen, net zoals quarantaine bedoeld is voor ZIEKE mensen en niet omgekeerd: de hele maatschappij en gezónde mensen in quarantaine steken om tot gehoorzaamheid te kunnen dwingen door verplichte mondmaskers en buiten proportionele népmaatregelen die de maatschappij verwoesten.

In 2015 werden 5 miljoen hoogwaardige FFP2 mondmaskers vernietigd en 22 miljoen chirurgische maskers zouden nog 3 jaar bijgehouden worden, zij hadden géén vervaldatum maar werden toch in 2018 vernietigd omdat de kazerne verkocht zou worden (om er asielzoekers in op te vangen, dát vergat pano ook nog te vermelden...) en mondmaskers vernietigen (47.669€) was goedkoper dan ze te verhuizen naar een andere locatie dat 60.000€ per jáár zou kosten (per jaar??? Hoezo?? Een verhofstadtje doen, misschien? :twisted: Eerst verkopen en dan terug duur huren met ons belastinggeld?)

Pano had nog enkele mondmaskers kunnen bemachtigen van die partij mondmaskers die vernietigd werden omdat ze de houdbaarheidsdatum hadden overschreden: 12 jaar.
Na het testen bleek echter dat ze wel nog perfect gebruikt hadden kunnen worden en dus ónterecht vernietigd werden!

De vraag van de journalist aan minister de block:
De voorraad opgeslagen mondmaskers hadden eerst getest kunnen worden voor ze vernietigd werden?
Ja, natuurlijk, natuurlijk, volgens de block

Waarom werden de mondmaskers dan niet eerst getest vóór vernietiging?
Wij van Pano hebben ze getest en ze bleken nog perfect bruikbaar te zijn.

de block: Ja, máár "dat is voor het OPERATIONELE"
....waarmee de block háár beslissing afschuift op de uitvoerders op het terrein die de opdracht kregen voor de vernietiging...... 8O
En daarvoor gaat spartelende de block de vergelijking maken met het zelf dweilen van legerkazernes om het "operationele" uit te leggen terwijl het over háár beslissing en bevoegdheid als minister gaat die door het 'operationele' moet worden uitgevoerd... 8O

Zoals gewoonlijk laten ook Pano journalisten na, die zich toch als kritisch willen profileren, om de volgende, logische en cruciale vraag te stellen:
WIE besliste en WIE gaf dan de opdracht aan die "operationelen" om de mondmaskers te vernietigen?
Toch de block zélf als bevoegde minister???
:roll:
Of beweert de block nu echt dat de "operationelen" onwettig en op eigen houtje miljoenen mondmaskers vernietigden?!!

De vraag van de Pano journalist had moeten zijn:
De operationelen voeren enkel uit wat de bevoegde minister, de block, beslist en ú bent die bevoegde minister, ú wordt door het volk betaald en royáál betaald om die beslissingen te nemen en opdrachten te geven aan operationelen om uit te voeren, waarvoor betalen we anders ministers?!
En dat is niet enkel úw verantwoordelijkheid maar dat is ook uw JOB, daarvoor wordt u BETAALD.

Zoals alle politieke leugenaars fietste de block rond de hete brij want ze beantwoordt de vraag NIET waarom de mondmaskers niet eerst getest werden vóór vernietiging maar leutert over zelf kazernes dweilen als afleiding dat ze haar verantwoordelijkheid voor beslissingen als minister ontloopt en de schuld ervoor dan nog in de schoenen durft te schuiven van de operationelen..

En ook de federale doet een duit in het zakje om de aanvoer van mondmaskers te saboteren: een hele partij mondmaskers blijft geblokkeerd omdat een stickertje op sommige DOZEN ontbreekt!
De overheid raadt zelfs aan om mondmaskers meerdere keren te gebruiken omdat er schaarste is en dan komt paljas beke in twijfel trekken dat er schaarste zou zijn?!
Daarvoor maakt bevoegd vlaams minister welzijn en volksgezondheid, beke zelfs het onderscheid tussen effectieve en dreigende tekorten....

Hij lult er zo op los: "er zijn veel dreigende tekorten geweest maar de effectieve tekorten hebben nauwelijks bestaan"...terwijl intussen de overheid zélf de schaarste bekent door te zeggen dat de mondmaskers meermaals hergebruikt moeten worden omdat er tekort zijn door... onnodige vernietiging..........beschamend van beke en de hele bende onbekwame knoeiers die met onze centen smijten en de volksgezondheid veronachtzamen.

Pano is voorzichtiger en vindt het een "merkwaardige uitspraak" van beke als zelfs in ziekenhuizen met voldoende voorraad al aan de alarmbel getrokken wordt, notabene door erica vlieghen van UZAntwerpen, al op half maart 2020.

En door de soap van de mondmaskers, die de belastingbetaler al miljoenen gekost heeft en nóg zal kosten, is er natuurlijk geen sprake meer om het bewijs voor te leggen van het nut en de buiten proportionele maatregel van verplichte mondmaskers. :x

tokkio

09 okt 2020, 15:04

Wordt ge niet met een hapje en een drankje bediend ? En wie of wat gaat ge allemaal tegenkomen op uw terugreis ? Of keert ge met paard en kar in de vrije natuur terug ?
Fred, Fred, dat Corona gedoe is echt niet goed voor u, nu slaat u wel wartaal uit, ik vraag het u nog eens , wat is het verschil tussen een vrachtwagen chauffeur en iemand die met de auto of camper door europa rijd, denkt u dat er geen Spaanse en andere Europese vrachtwagen chauffeurs naar België komen, neem nu die Spaanse, die komen uit hun familie, van hun vrienden die ze in het week-end gezien hebben , moeten die dan ook allemaal in quarantaine,ander uit Europa, die laden , lossen, winkelen gaan eten,en staan bij elkander op parkings, of restaurants, allemaal in quarantaine,en wat met de zakenmensen, dus waarom moet en wij er dan in,hier nu aan de costa's is nauwelijks volk, en iedereen houd zich aan de regels, maar het is zoals overal, in de grootsteden, waar ze allemaal in konijnen koten zitten, en er een veelvoud van identiteiten zit die denken dat hun god ze wel gaat beschermen, daar zitten de problemen, maar niet bij mensen die op vakantie gaan, en ja we komen in november, met de camper naar huis, wat is het probleem :mrgreen:

Fred1950

09 okt 2020, 15:13

tokkio schreef:
09 okt 2020, 15:04
......., en ja we komen in november, met de camper naar huis, wat is het probleem :mrgreen:
Dan is het goed. :lol: Met een camper of met paard en kar, het maakt niet veel verschil uit. Het ware anders geweest als je met den vlieger ging terug keren. :) ( iets wat ik in eerste instantie veronderstelde )

November ? Blijf toch nog maar wat langer ..... :wink:

tokkio

09 okt 2020, 15:24

November ? Blijf toch nog maar wat langer .....
dat hangt van het weer af,we hebben meer zon dan wolken en bijna geen wind, de temperatuur is 26 Gr,zelfs in een normaal jaar is het hier beter dan België, maar daarmee heb ik u nog geen zinnige uitleg zien schrijven wat u met de vrachtwagen chauffeurs gaat doen :mrgreen: