Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

10 okt 2020, 08:51

Er is geen houden meer aan ..... :cry:

Untitled.png
Untitled.png (26.94 KiB) 425 keer bekeken

België : 5385 nieuwe besmettingen , 25 doden
Nederland : 6016 nieuwe besmettingen , 14 doden
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 okt 2020, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Wiana

10 okt 2020, 08:57

Jawadde, als dat niet vlug verandert, staat ons een "asociale" winter te wachten ... :(
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.
Ice

10 okt 2020, 12:35

Fred1950 schreef:
Er is houden meer aan ..... :cry:

Untitled.png

België : 5385 nieuwe besmettingen , 25 doden
Afbeelding
:P :P :P

tokkio

10 okt 2020, 15:55

Men zou de bevolking eens op een heel eenvoudige en duidelijke manier moeten uitleggen hoe het virus iemand besmet, waar het zich op voorwerpen schuil houdt en hoe lang, wat aerosols zijn, hoe ver de adem van iemand reikt , en al van dit soort dingen. Er zijn ook al genoeg gegevens bekend over immuniteit , hoe lang je immuun bent bij een ernstige en oppervlakkige besmetting , hoe mensen zonder symptomen het virus kunnen verspreiden en waarom die dat kunnen doen ....
Ik ben ervan overtuigd moest iedereen dit weten, dat het aantal besmettingen in mekaar zakt. Alleen al het feit dat men "regelmatig zijn handen moet wassen" is niet duidelijk. Wanneer ? Hoeveel keer ? Waarom ? Pffff ...
Ha een nieuwe hersencel bijgekregen Fred, van in het beging van de corona pandemie ,heb ik de vraag dikwijls gesteld, wie besmet wie , waar zit de bron, hoever gaat het virus in de lucht, 1,5M of meer, en wat doet hat na 1,5 meter valt het dan dood,wat als er wind is, surft het virus dan mee,wat met de immuniteit, allemaal vragen die in de topics van "corona " en aanverwanten gesteld zijn, maar u hebt er nooit geen zinnig antwoord op gegeven, maar u hebt een punt,het is uw job niet, die virologen, gezondheid ministers, de WHO, en al wie ons moet voorlichten moest al vanaf het beging van de pandemie ,nagels met koppen slaan, en niet rond de pot draaien van het is maar een griepje, we kunnen het onder controle houden, we hebben een dalende curve dus we gaan de goede richting uit, en meer van die bullshit, ze durven niet zeggen dat ze foute info geven,en nu zitten al die top functionarissen met de gebakken peren, ze weten van geen hout ,pijlen te maken, het enige wat er uitkomt zijn boeten.
Waarom zeggen ze verdomme niet dat het een griep is die erger is dan de vorigen,dat er veel mensen kunnen aan sterven, dat ze aanraden om mondmaskers op te zetten, en er bij zeggen dat ze er domweg 25 miljoen verbrand hebben,maar we raden aan om ze zelf te maken of ze te kopen on line, of bij de apoteker,en dat wie zich niet aan de afstand regel houd , grote kans krijgt om ziek te worden,en dat men die ziekte ook kan overdragen aan hun ouders,en aan mensen met onderliggende aandoeningen, zo moeten ze spreken, ze zijn toch zo slim mijnheer.........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

10 okt 2020, 16:22

Fred1950 schreef:
10 okt 2020, 00:06
Bedankt, ge doet me blozen.
....
Men zou de bevolking eens op een heel eenvoudige en duidelijke manier moeten uitleggen hoe het virus iemand besmet, waar het zich op voorwerpen schuil houdt en hoe lang, wat aerosols zijn, hoe ver de adem van iemand reikt , en al van dit soort dingen.
......
Ik ben ervan overtuigd moest iedereen dit weten, dat het aantal besmettingen in mekaar zakt. Alleen al het feit dat men "regelmatig zijn handen moet wassen" is niet duidelijk. Wanneer ? Hoeveel keer ? Waarom ? Pffff ... :|
Je zou inderdaad moeten blozen...van schaamte om hier onnodige paniek te komen zaaien op basis van bedrieglijke, halve waarheden en veronderstellingen zonder feiten of enig bewijs. :roll:

De bevolking hoeft niks uitgelegd te worden, dat hebben ze ook nooit gedaan met de wederkerende seizoensgriep die elk jaar veel meer doden eist dan deze corona hysterie met daar nog eens bovenop de verwoesting van welvaart, economie, maatschappij en het menselijke leed als gevolg van de misdadige nepmaatregelen. :evil:

Was jij je handen maar met chemische brol tot de lappen ervan af hangen als ge waant dat dit je zou kunnen beschermen...een gedacht is veel waard, hé.... :P
Den deze had al gelijk in 1972:
Afbeelding
Niet meer zelfstandig kunnen denken en enkel nog kunnen papegaaien wat ze vorige avond op de nepmedia gevoederd krijgen, zoals fake cijfertjes en gekleurde prentjes.... :P

Fred1950

10 okt 2020, 16:31

tokkio schreef:
10 okt 2020, 15:55
Men zou de bevolking eens op een heel eenvoudige en duidelijke manier moeten uitleggen hoe het virus iemand besmet, waar het zich op voorwerpen schuil houdt en hoe lang, wat aerosols zijn, hoe ver de adem van iemand reikt , en al van dit soort dingen. Er zijn ook al genoeg gegevens bekend over immuniteit , hoe lang je immuun bent bij een ernstige en oppervlakkige besmetting , hoe mensen zonder symptomen het virus kunnen verspreiden en waarom die dat kunnen doen ....
Ik ben ervan overtuigd moest iedereen dit weten, dat het aantal besmettingen in mekaar zakt. Alleen al het feit dat men "regelmatig zijn handen moet wassen" is niet duidelijk. Wanneer ? Hoeveel keer ? Waarom ? Pffff ...
Ha een nieuwe hersencel bijgekregen Fred, van in het beging van de corona pandemie ,heb ik de vraag dikwijls gesteld, wie besmet wie , waar zit de bron, hoever gaat het virus in de lucht, 1,5M of meer, en wat doet hat na 1,5 meter valt het dan dood,wat als er wind is, surft het virus dan mee,wat .....

Hoe een virus iemand via de luchtwegen besmet is al heel lang bekend. Bij covid is dat niet anders dan bij de griep. Maar als ge dat op een niet-wetenschappelijke EENVOUDIGE manier wilt uitleggen kan dat alleen via een reeks tekeningskes en animatiefilmkes, en zoiets in mekaar steken is niet aan mij besteed. Daar heb ik geen verstand van.

Immuniteit is een andere zaak. Het "fijne" ervan gaat men pas weten nadat de proefpersonen van een vaccin op resultaat getest gaan worden. Ik ben er alleszins al van overtuigd dat een besmetting zonder symptomen geen immuniteit doet opbouwen. Er zal "iets" moeten komen, een ontsmettingsmiddel, dat het virus in neus, keel en luchtpijp plaatselijk gaat doden zodat die a-symptomatische personen het virus niet meer kunnen doorgeven. Die a-symptomatische personen zouden ook wel eens de "super verspreiders" kunnen zijn die langer dan normaal met het virus blijven rondlopen -- die vormen een gevaar voor de volksgezondheid. ( Onthoud maar wat ik nu heb geschreven, de toekomst zal uitwijzen of ik al dan niet gelijk heb ).

tokkio

10 okt 2020, 17:07

Er zal "iets" moeten komen, een ontsmettingsmiddel, dat het virus in neus, keel en luchtpijp plaatselijk gaat doden zodat die a-symptomatische personen het virus niet meer kunnen doorgeven.
Ze zijn er aan het werken Fred 1950,maar ......nu nog wachten op de goedkeuring van de virologen.........
14:19
Griepmiddel werkt bij hamsters tegen coronavirus

Het griepmiddel favipiravir heeft in hoge dosis een virusremmende werking bij hamsters die besmet zijn met het coronavirus. Dat blijkt uit een studie van virologen aan het Rega Instituut in Leuven. Hydroxychloroquine had geen effect op de beestjes. Dat meldt de KU Leuven.

Behalve naar een vaccin zoeken de virologen van het Rega Instituut ook naar een bestaand antiviraal middel dat virusremmend werkt bij personen die besmet zijn met het coronavirus. Ze werken daarvoor met hamsters. Die knaagdieren zijn meer dan muizen geschikt voor dit onderzoek.

Voor een nieuwe studie gaf het team van Johan Neyts, Suzanne Kaptein, Joana Rocha-Pereira en Leen Delang gedurende enkele dagen hydroxychloroquine en favipiravir aan hamsters. Van favipiravir, een medicijn dat in Japan tegen het griepvirus wordt gebruikt, werden verschillende dosissen getest. De hamsters werden op twee manieren besmet: door het virus via de neus toe te dienen en door een gezonde hamster samen te zetten met een besmette. Vier dagen na de besmetting keken de onderzoekers hoeveel virus was achtergebleven.

Bij de hamsters die een hoge dosis favipiravir kregen en via de neus waren besmet, werd bijna geen actief virus teruggevonden. Bij de beestjes in een kooi met besmette soortgenoten die het middel hadden gekregen, werd ook geen infectieus virus teruggevonden. Dat was wel het geval bij hamsters die het medicijn niet hadden gekregen. Met een lage dosis favipiravir bleef het effect uit.

"Het is de hoge dosis die het verschil maakt", zegt Delang. "Dat is belangrijk om te weten, want er worden internationaal klinische studies opgezet om favipiravir op mensen te testen."

De studie werd gepubliceerd in het Amerikaanse tijdschrift PNAS, Proceedings of the National Academy of Sciences.
bron;
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/li ... ~acf26fce/
:mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

10 okt 2020, 17:13

Fred1950 schreef:
.....
De cijfers hierboven zijn besmettingen van gisteren. De voorlopige cijfers voor vandaag zijn :

6499 nieuwe besmettingen , 23 overlijdens 8O :roll:

Als ze kunnen stijgen tot 10.000 per dag en dat volhouden worden ze "groepsimmuun" na 3,4 jaar :mrgreen: Goed hé. :twisted: Maar dan moeten ze ook immuun blijven, en dat is niet het geval.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 okt 2020, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

10 okt 2020, 17:17

tokkio schreef:
10 okt 2020, 17:07
....
Ze zijn er aan het werken Fred 1950,maar ......nu nog wachten op de goedkeuring van de virologen.........
....
14:19
Griepmiddel werkt bij hamsters tegen coronavirus

Het griepmiddel favipiravir heeft in hoge dosis ...
Nee tokkio, ge hebt het niet begrepen. Het mag geen middel zijn dat men moet innemen of inspuiten, het moet een "spray" of een te inhaleren damp zijn om het virus "plaatselijk" te doden. Dat is wat ik bedoel. Een medicijn innemen bij iemand die geen symptomen heeft is zinloos. Ge kunt er alleen de bijwerkingen van ondervinden.

Dicksy

10 okt 2020, 19:31

Fred schreef:
Nee tokkio, ge hebt het niet begrepen. Het mag geen middel zijn dat men moet innemen of inspuiten, het moet een "spray" of een te inhaleren damp zijn om het virus "plaatselijk" te doden. Dat is wat ik bedoel. Een medicijn innemen bij iemand die geen symptomen heeft is zinloos. Ge kunt er alleen de bijwerkingen van ondervinden.
Ik stel zoiets voor:

Afbeelding

Men heeft ze in verschillende prijsklassen. 8O

bluevelvet

10 okt 2020, 21:16

Citaat :
“In het ruim 47 miljoen inwoners tellende Spanje liggen momenteel circa 1585 mensen in kritieke toestand in ziekenhuizen als gevolg van het uit China afkomstige coronavirus.

De Spaanse regering van premier Pedro Sánchez heeft in de regio Madrid de noodtoestand uitgeroepen om een coronamaatregel door te voeren.
De 'staat van alarm' zoals de noodtoestand wordt genoemd, geeft de Spaanse regering buitengewoon veel bevoegdheden. Zo kunnen burgers niet alleen worden verplicht ergens te blijven of te vertrekken, ze kunnen ook gedwongen worden diensten te verrichten en eigendommen kunnen worden geconfisqueerd.”

https://www.demorgen.be/nieuws/live-cor ... ~b638c04f/

Hoeveel mensen zouden bij de ruim 47 miljoen inwoners in kritieke toestand gelegen hebben tijdens de jaarlijkse griepperiode :roll:

boeffer

10 okt 2020, 22:09

Verschillende geneeswijzes, je bent afhankelijk van wat men je geeft. Ik ben nog geen dr tegengekomen waar je mag kiezen, je leven ligt in zijn handen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

11 okt 2020, 09:02

De soep kookt over ! :(

Untitled.png
Untitled.png (25.07 KiB) 277 keer bekeken

België : 7950 nieuwe besmettingen ; 24 overlijdens
Nederland : 6546 nieuwe besmettingen ; 23 overlijdens ( bijgestelde cijfers )

Fred1950 schreef:
10 okt 2020, 17:13
Fred1950 schreef:
.....
De cijfers hierboven zijn besmettingen van gisteren. De voorlopige cijfers voor vandaag zijn :

6499 nieuwe besmettingen , 23 overlijdens 8O :roll:

Als ze kunnen stijgen tot 10.000 per dag en dat volhouden worden ze "groepsimmuun" na 3,4 jaar :mrgreen: Goed hé. :twisted: Maar dan moeten ze ook immuun blijven, en dat is niet het geval.
Ik zou beter niet meer lachen met de Nederlandse cijfers en hun ( niet te bereiken ) groepsimmuniteit met 10.000 besmettingen per dag. :cry:

Dicksy

11 okt 2020, 09:20

Fred1950 schreef:
Veel belangrijker. Die besmettingen/dag.......... so what.

Fred1950

11 okt 2020, 09:34

Dicksy schreef:
11 okt 2020, 09:20
Fred1950 schreef:
Veel belangrijker. Die besmettingen/dag.......... so what.
De stijging van het aantal doden volgt meestal dezelfde curve als het aantal besmettingen , maar dan met 7 tot 14 dagen vertraging .... Binnenkort trekt men de stekker eruit bij de corona ouderen die op IC aan de beademing liggen om plaats te maken voor jongere exemplaren .... De gevolgen van de studentenfeestjes ( en hun kotfeestjes ) zullen we ook pas binnen 7 tot 14 dagen merken.

Het bijzonder rare is dat deze september/oktober piek zowat in gans Europa optreedt, zelfs tot in Rusland. Ik vind daar geen verklaring voor ( tenzij het iets met de opening van de scholen te maken zou hebben ). De VS kent ook terug een stijging , maar dan veel langzamer ....