In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

12 okt 2020, 19:15

Voor Anjelierken ; van harte gefeliciteerd !!
Afbeelding
Groetjes aan alle seizoentjes ..... sorry : ben te moe om veel te reageren .... :oops: :oops:

clive

12 okt 2020, 19:23

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Net al gaan douchen, manlief gaat laat thuis zijn want die heeft nog niet gebeld.
Geen extra taak kunnen doen vandaag, ach de kasten staan er morgen ook nog.
Ben met Matice deze middag gaan wandelen, in het bos zijn oefeningen gedaan en geprobeerd de nieuwe oefening te doen, zijnde speeltje op commando vast nemen en op commando los laten. Maar dat ging niet, hij kent de woordjes vast en los nog niet. Hij gaat het speeltje wel halen als ik het weggooi, maar laat het te pas en te onpas vallen, zodat ik vandaag veel struikgewas heb moeten trotseren om het speelgoedje terug te gaan halen. Let wel, hij is steeds aangelijnd met zijn lange lijn, zonder doe ik niet.
Manlief heeft nu net wel gebeld dat hij uit Brussel aan het vertrekken was.
Ga ik op mijn gemak een kwartiertje oefenen met Matice , hem de woordjes leren tot hij inziet wat het betekent. Daar zal wel heel wat tijd overheen gaan. Zal de hondensnoepjes maar langs mij zetten.
En een kwartiertje onder commando is genoeg de eerste keer voor hem.

Anjelier, leuk dat jullie woensdag lekker uit gaan eten voor jullie huwelijksverjaardag. Geniet ervan.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een mooie avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs en een dikke knuffel aan elk van jullie.

Muddy Maddy

13 okt 2020, 06:39

Goede morgen seizoentjes,

Opgestaan want ik kon toch niet meer verder slapen. Gisteren een woedende telefoon uit brugge.
Waar ventje was? naar het toilet. Moeder had een aanslagbiljet van de belastingen gekregen en ventje had die verkeerd ingevuld want ze heeft nog nooit moeten betalen! Ventje probeerde eerst geduldig uit te leggen dat moeder geen aftrekposten meer heeft en dus moet betalen. ook hoogstwaarschijnlijk omdat haar pensioen te hoog is. naar mate de conversatie volgde maakte ventje zich ook kwaad en zei dat hij op geld wacht en dat dit niet dit jaar maar met veel geluk volgend jaar zal uitgekeerd worden. De nieuwe regering heeft geld nodig en die hebben ze eerst nodig van mensen die moeten betalen. hij heeft dan de telefoon aan mij gegeven en is naar de keuken gegaan waar het eten net klaar was. Logisher wijze was mijn eetlust over. en het zijn zulke lekkere ribben. dat is nu ook iets dat ik niet lang niet meer ga eten. :?
Had aan Tom gevraagd hoe het zat met de betaling en ik mag eerst wachten tot de ziekenbond terug betaald heeft. omwille van het nieuws op Tv, vroeg ik hem de behandeling ( ik zit aan 9) tijdelijk stop te zetten maar hij mag niet. dit om te voorkomen dat mijn nek binnen pakweg een maand totaal blokeerd, en dan zijn er geen 18 maar meerdere behandelingen nodig.
Moet donderdag terug. ( maar weet van hem hoeveel covidpatienten er hier in de twee klinieken liggen daar ik nog een tweede denervatie te goed heb) Tom is benieuwd hoe mijn kaartjes eruit zien, dus een voorbeeld mee nemen donderdag.
Ventje is vandaag gaan werken en ik moet straks naar de beenhouwer. hij wil spaghetti. is rap klaar.
moet ook opschrijven dat ik geraspte kaas nodig heb want anders kon ik thuis zonder. moet ook bij Don Juan zijn voor een krop sla. En mijn leesvoer halen. er is een extra boekje bij van Goed Gevoel. dat lees ik soms. en nu is er een actie van wat verzorgingsprodukten. moet ook een afspraak maken bij Barbara. dus "to do" lijstje maken.
Ventje zei dat ik had mogen blijven liggen, maar dan pieker ik toch over de conversatie van moeder.
Anjelier: een late gelukswens voor jullie huwelijksverjaardag! laat het smaken als je woensdag gaat eten. en wat die "Doom" gesprekken betreft, dat is al een hele tijd aan de gang. eigenlijk toen ventje op zijn huidige job begon. En nu is het wel een beetje veel erger geworden. hij is nog geen 54 en gedraagd zich als een verzuurd oud mannetje. ach, wij proberen dan het ene oor in en het andere uit. probleem is dat hij dan de kat ziek maakt omdat ons Gimly gevoelig is aan stemmingen. Bedankt voor de verwittiging van de getuigen, dan kan ik weer niet opnemen als er van een vreemd nummer gebeld wordt. we willen hier de landlijn afschaffen, maar dat zal dan weer niet in goede aarde vallen van 't oud vrouwtje. :? ventje ligt momenteel in de onderste schuif. hij heeft moeder gezegd dat ze maar bij de bank een herberekening moest vragen en ze zouden op hetzelfde bedrag uitkomen. Ze kan ook zei hij rechtstreeks bij de belastingen terecht maar wie gaat ze daar dan het g*t voor oplichten? Ze mag al blij zijn dat haar buurvrouw veel voor haar doet, nu Mia niets meer mag doen van Roland. ( hun bubbel was te groot bij de eerste maatregelen en nu zeker)
Van buurvrouw, ze heeft ook maar weinig contacten buiten het werk en ze ziet haar vriendinnen ook zoveel niet meer. Ook zou buurvrouw niemand meer hebben om de katten eten te geven en de electrische rolluiken naar beneden te doen en de bus te legen. Moeder moet maar tegen een van de twee vriendinnen zeuren over de belastingen. ik zit hier ook maar tussen wal en schip. ik moet er twee content houden. Moeder èn Ventje. En nu de donkere dagen eraan komen, vrees ik voor nog meer "Doom".
Mijn rug en nek pruttelen weer tegen. De rug is op volume 9 en de nek op 6. bovendien is het aan het miezeren. ( regenhoedje opzetten -stok meenemen)
hopelijk slaat de pijnstiller snel aan. moet nog een rek afwassen en twee borden + wat bestek. Door heel het circus gisterenavond is er dus niets gedaan. 'n mens zou voor minder aan de drank geraken. Griepspuit is ook vervroegd daar ik die voor de Denervatie wil hebben.
heb daarvoor naar m'n dokter gebeld en het was geen probleem.
Zo, Ventje is op zijn werk en heeft veel werk vandaag. die hoor ik dus niet tenzij er weer problemen zijn gerezen. ga nog een kopje koffie maken. met pillenontbijt en fruitontbijt wacht ik even.
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe!
Cats Rule!

clive

13 okt 2020, 07:44

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb de strijk van gisteren al gedaan, gisteren had ik nog teveel klamme spullen op het droogrek hangen en wat uit de droogkast kwam , was te weinig om alles wat ik nodig had voor de strijk klaar te zetten. Maar nu is alles al gestreken. Leg die morgen dan pas weg.
Ga dadelijk douchen en boven dan al alles doen. Ik heb mijn poetsschema veranderd. Sinds een paar weken, poets ik op dinsdag niet meer boven, maar op woensdag. En door één of andere omstandigheid valt me dat lichamelijk beter mee, waarom, daar heb ikzelf het raden naar. Maar het gaat gewoon vlotter.

Vandaag eerst overal stofzuigen en in de keuken en de living nieuwe theelichtjes zetten. Die gaan ' s avonds allemaal aan en de LED kaarsen gaan bijna dadelijk aan op voorwaarde dat er iemand van ons, een lichtje nodig heeft. Die zijn dan ook veilig voor Matice ( en voor mij). Op dit moment brandt er eentje voor Wilde eend.

Vandaag na het gewone HH, ga ik echt wel de kasten in de garage en de waskamer afwassen. En rond 12.00H stop ik en ga ik met Matice wandelen.
Gisterenavond hem zijn nieuwe oefening : " vast" en "los" proberen aan te leren. Vast lukt al een heel klein beetje maar hij laat het nog steeds los zonder dat hij daar het commando heeft voor gekregen. Er is dus nog werk aan. Maar ik kan moeilijk verwachten dat hij dat dadelijk gaat begrijpen.

Muddy Maddy, dat was dan miscommunicatie met jouw moeder. Je kunt moeilijk steeds springen als het haar uitkomt.

Gisteren nadat alles gedaan was, de strips van Asterix uit de hobbykamer gehaald. We hebben er met de nieuwe bij, 31 stuks. Manlief vroeg me ze deze week eens op computer te zetten, zodat we weten welke we nog niet hebben. Ze zijn allemaal in prima staat. Hebben besloten zo om de 14 dagen een nieuwe aan te schaffen, zodat de reeks compleet wordt. Dat vind ik een strak plan. En het is nu ook geen grote uitgave, desnoods koop ik een modemagazine minder, alhoewel manlief zei dat ik me amuseer met mijn modemagazines en ik die niet moet laten voor een strip.

Zo, hoog tijd dat ik onder de douche ga en dan boven meteen al alles doe. Weet al wat ik ga aantrekken.
En dan geef ik daarna Matice zijn ontbijt.

Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor diegenen die er eentje kunnen gebruiken.

wilde eend 2

13 okt 2020, 09:16

Dank je , Clive , voor het kaarsje en dat jullie aan mij denken .... :-) Dat is fijn om te weten..
Niet veel tijd om te reageren maar ik denk aan jullie allemaal ....
"en de boer(in ) .. zij ploegde voort " ;-) .. Maar ik begin nu toch resultaat te zien , dat helpt ...
Groetjes aan iedereen !!

Oma-C

13 okt 2020, 09:38

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de zon probeert erdoor te geraken
maar ik weet niet of het zal lukken :?

Heb al de mailbox leeg gemest en hier
alles gelezen, het zijn zware dagen voor velen :(
ik wens allen goede moed... alles gaat voorbij
ook al denk je dat soms niet...
Nu is het wat moeilijk door die coronatoestanden :roll:
maar laat ons hopen dat ook dat eens voorbij gaat :oops:
Ik wens goede moed aan wie het kan gebruiken

M-M ja die belastingen... moeilijk als moeder
het niet begrijpt :oops: leg het dan maar uit... :roll:

wilde eend... nog efkes geduld, elke dag is er een minder
dat je het zwaar en moeilijk hebt... ik zou graag
komen helpen, maar dat kan nu eenmaal niet... :oops:
Veel sterkte nog...

anjelierken, laat het etentje smaken nu het nog kan,
want wat hangt er nog boven ons hoofd :oops:

Alle seizoentjes, ook wie ik niet genoemd heb
een aangename dag vandaag,
Groetjes allen en tot :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

13 okt 2020, 13:37

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Was net met Matice aan het wandelen in het bos en plots zag ik een heuse vos. Ik was eerst bang dat hij naar Matice zou afkomen, maar blijkbaar was de vos meer bang van ons dan omgekeerd.
Had het opgezocht en daar stond dat de vos conflicten gaat vermijden, behalve als het over zieke of gewonde dieren gaat. Ben toch maar niet te lang in het bos gebleven vandaag. Moest ik even delen met jullie.
Ga nu mijn kasten verder afwassen.

Liefs.

wilde eend 2

13 okt 2020, 17:34

Clive : dat is wel een heel speciale ontmoeting met zo'n mooi dier ...
Gelukkig kwam hij niet dichterbij want dan zou hij ziek kunnen zijn ...
Heel veel groeten aan iedereen en hopelijk een goede nachtrust zonder pijn !!

Helena van Troje

13 okt 2020, 18:11

Oef, ik begin het terug in de vingers te krijgen het breien.
Wel koppeke erbij houden en per priem aantekenen.
Dat deed ik vroeger ook al.
Geleerd van met de breimachine.
Oudste zet alles om in Exell maar daar ben ik niet slim genoeg voor.
Die breit aan de hand van zijn telefoon.
Ik zal het op de gezellige ouderwetse manier doen met potlood en papier.
Mijn voetjes zijn ook weer zacht als zijde en ik loop weer op wolkjes voor zover ik ver loop...

Een fijne avond gewenst aan iedereen.

anjelierken

13 okt 2020, 18:33

Hallo iedereen,

Allereerst IEDEREEN bedanken voor de gelukwensen en de mooie kaartjes.Dank je wel.De kaartjes staan op de schouw.

Clive: je zal wel geschrokken zijn toen je de vos zag, je verwacht dat niet.Ik heb ooit een vos in het bosje hier rechtover zien vluchten toen ze aan het jagen waren.Vossen zie je normaal gezien niet overdag.Naar het schijnt is de bever en de otter ook terug in België.

In het wzc van vader gaan ze beginnen met de babbelbox ( hebben dat ook gedaan tijdens de eerste golf).Ik bel regelmatig naar vader, maar even vaak wordt er niet opgenomen( staat de telefoon niet bij hem :roll: ).Bel dan naar de verpleegpost op de afdeling, "ach ja, de telefoon".Ze weten het nochtans, maar ja.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

13 okt 2020, 18:49

Goede avond alle seizoentjes, :wink:
Even nog het labo betalen van
het laatste bloedonderzoek
en een betaling voor het alarm
dat ik heb aanhangen tegen dat ik val :oops:
dat elke 3 maanden komt, en dat kan
niet automatisch betaald worden, raar... :roll:
Maar ik heb graag alles ineens effen
dan vergeet ik het niet... :)

clive dat zal wel even schrikken geweest zijn
zo'n vosje te zien, mooi beestje hé :)

anjelierken, sterkte voor jullie en je vader in het WZC
't is een rare tijd nu... :oops:

Helena breien dat is bij mij jaren geleden
ik krijg krampen in de handen als ik brei
Vroeger heb ik veel gebreid en gehaakt.
Maar geniet van het mooie handwerk
en nadien van de warmte van de wol :)

Allemaal een gezellige avond en een goede nacht :wink:
slaaplekker en tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

13 okt 2020, 20:21

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Was inderdaad een beetje geschrokken van de vos, hoe mooi hij ook was. Maar was bang dat als hij Matice zou zien, hem zou aanvallen , maar dat was op dat moment pure onwetendheid. Enkel zieke of gewonde dieren zouden dat doen volgens wat ik opgezocht heb. Daarom is Matice ook ingeënt tegen Rabiës.
Maar het is een prachtig dier en hij liep ook dadelijk van ons weg dieper het bos in , richting Rivierenhof. Heb deze ontmoeting in Matice zijn dagboek geschreven, je ziet natuurlijk niet alle dagen zo'n beestje.

Anjelier, is die vos die jij gezien hebt dan niet naar jouw kippen gekomen ? Hopelijk niet. Amuseer jullie morgen als jullie uit eten gaan.

Manlief is laat, hij heeft net gebeld dat hij op weg naar huis is.

Wilde eend, probeer toch af en toe wat rust in te bouwen hoor.

Oma-C, HVT, Muddy Maddy, MJ, Granny M, Mammyretro, en ieder die ik vergeet :oops: , ik wens jullie allemaal nog een gezellige avond en voor later een zachte welterusten. Liefs.

granny M

13 okt 2020, 20:46

Anjelierke, nog een te late verjaardagwens en geniet morgen maar van het etentje !

clive

14 okt 2020, 08:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren met de stapel strips van ASTERIX in handbereik, op computer een lijst gemaakt. Maar dat werd moeilijker dan ik dacht, want niet elk album had een nummer. Die had ik dan apart gezet. En dan die wel een nummer hadden, tot ik op 2 verschillende albums uitkom met dezelfde nummer, bizar.
Manlief was dan gisteren wel laat thuis en na het verhaal van de vos, vertel ik hem dat van die strips
Hij zocht het op op wikipedia en daar staat inderdaad dat veel albums zijn heruitgegeven met een andere nummer of zelfs een andere titel. Dus gisterenavond mijn lijst erbij en ze via wikipedia gecorrigeerd.
En dan apart de albums opgeschreven die wij nog niet hebben. Dat zijn er 5 van de oorspronkelijke tekenaar en tekstschrijver die we niet hebben en 4 stuks van de nieuwe tekenaar en tekstschrijver. Manlief zei tegen mij dat dat echt wel meevalt en hij raadt me aan eens in de FNAC, gewapend met de lijst, daar eens te gaan kijken als ik eens toevallig in shopping ben.
Ik heb 2 dubbele albums, als er iemand interesse heeft, stuur ik die graag naar je op.

Vandaag dan boven alles poetsen en nieuwe overtrekken leggen. Ga proberen flink door te werken zodat ik rond 12.00H klaar ben met alles af te vegen, zodat ik dan na de wandeling, meteen daar kan gaan dweilen.
En dan daar alles terugzetten en als ik de fut nog heb, dan de overtrekken nog strijken.

Manlief zegt dat als ik ga wandelen met Matice in het bos, dat de kans dat ik de vos terug zien bijna nihil is.

Zo, hoog tijd om onder de douche te gaan en dan het bed al aftrekken en de nieuwe hoeslakens al leggen. De eerste van de 4 wasmachines instoppen, dan de dons gaan halen en deze kort luchten in de droogkast en als die gelucht is, kan ik beginnen met de slaapkamer af te vegen.
Maar eerst ga ik de soep diepvriezen, had gisteren tomatenroomsoep gemaakt met balletjes.

Zo, ik wens iedereen een mooie woensdag, stuur jullie allemaal veel liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

14 okt 2020, 09:19

Goede morgen seizoentjes,

ben er nu pas uitgerold. gisteren gaan slapen met een kersenpitkussentje want ik had ijsvoeten. nog geen 5 min later begon ik wat boompjes door te zagen zei ventje. maar het heeft me deugd gedaan.
Gisteren wat last gehad van mijn bloeddruk. ze stond te hoog volgens ons meetapparaatje. zal wel zijn van me tè kwaad te maken op de ongepaste telefoon van moeder. Ik zat om 5 uur al constant de klok in de gaten te houden omdat de spaghetti op stond. al heb ik dan weer niet veel gegeten.
vandaag gaan vragen om een afspraak voor mijn haren. mee naar de beenhouwer en naar Don Juan.
moet nog mijn leesvoer van gisteren lezen, je kan gaan denken. heb me bezig gehouden met de boerderij en the sims. want ik durfde niet goed naar boven gaan met die draaiïngen, ik ga het niet zoeken om van de trap te vallen. dus ventje heeft die 's avonds gaan halen. ben nu aangekleed en al.
het regent voor een keertje niet. Morgen naar Tom. heb diens kaartje ook al klaar.
ga nu nog rap fb bekijken. heb gisteren een kaartje in de bus gestoken voor de oudste dochter maar niets gehoord. heb tegen Tom gezegd, wie geen kaartje terug stuurt, krijgt er geen voor kerst. moet om en bij de 65 stuks maken. ( jullie hoeven je geen zorgen te maken, jullie staan op mijn persoonlijke lijst- ik bedoel alleen de mensen in de straat.)
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!