Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

14 okt 2020, 18:18

@ Fred1950,

Leg je gsm na een maand stil liggen eens terug aan, je zult eens horen hoeveel sms’jes of “missed calls“ je ontvangen zult hebben. Zelfs je Sim mag je in een schuif leggen.... dan nog !

Je GSM heeft een IMEI-nummer en wordt gebruikt om je telefoon te identificeren. De code is uniek voor elk toestel. Aan de hand van het IMEI-nummer kan men het toestel blokkeren, en kan het bij diefstal door de politie worden opgevraagd.
En ook dát nummer is interessant voor tracing.
Ah, ge denkt het beter te weten dan Snowden :roll:

Eet ook nog maar wat meer boterhammen betweterken :mrgreen:

frits1955

14 okt 2020, 18:35

Ik kan daar alleen maar uit besluiten dat de goegemeente er helemaal geen probleem mee heeft om dag en nacht gevolgd te worden door onzichtbare machten die straks helemaal je doen en laten gaan bepalen.
Dat is helemaal correct.Blijft dan de vraag waarom men nu ligt de blèren over die tracing app die zgn. een inbreuk zou vormen op onze privacy terwijl heel die smartphone en de social media die de meesten onder ons er mee bezoeken één grote inbreuk is op je privacy en vol staat met tracing software - en je hebt er ook nog zelf toestemming voor gegeven tijdens de installatieprocedure van die smartphone. Maar welke oen leest nu al die kleine lettertjes tijdens de installatie nietwaar . Maar achteraf liggen zeuren - ho maar.

Fred1950

14 okt 2020, 19:33

bluevelvet schreef:
14 okt 2020, 18:18
@ Fred1950,

Leg je gsm na een maand stil liggen eens terug aan, je zult eens horen hoeveel sms’jes of “missed calls“ je ontvangen zult hebben. Zelfs je Sim mag je in een schuif leggen.... dan nog !

Je GSM heeft een IMEI-nummer en wordt gebruikt om je telefoon te identificeren. De code is uniek voor elk toestel. Aan de hand van het IMEI-nummer kan men het toestel blokkeren, en kan het bij diefstal door de politie worden opgevraagd.
En ook dát nummer is interessant voor tracing.
Ah, ge denkt het beter te weten dan Snowden :roll:

Eet ook nog maar wat meer boterhammen betweterken :mrgreen:
Die Snowden wil wat flinke boterhammen verdienen door aan goedgelovigen wat prularia te verkopen. Dat hoesje zal ook werken als een kooitje van Faraday, er bestaat immers geen andere manier om zenderstraling tegen te houden ....

Wat hebben de massa's SMS'kes en missed calls met het uitschakelen van je GSM te maken. Al die SMS' en meldingen over gemiste verbindingen zijn allemaal bij de provider gestockeerd, en van zodra je de GSM aanzet stuurt die een signaal "ik ben on line" naar de provider, en die stuurt dan al wat hij heeft naar de GSM of Smartphone op. Die EMEI code heeft met dat alles niets te maken. Met de SIM kaart al evenmin. Stop je een SIM kaart in een ander toestel , dan kan je net evengoed met het telefoon nummer dat met je SIM kaart overeenkomt met dat andere toestel iemand bereiken of opgebeld worden. Dat heb ik reeds uitgeprobeerd toen 14 dagen geleden één van mijn SIM kaarten defect geraakte - en ik moest uitsluiten dat de fout niet aan het toestel lag. Bij Proximus krijg je gratis een nieuwe SIM kaart als de oude kapot is, en in de winkel "linkt" men dan DIE maagdelijke SIM kaart aan je telefoon nummer , gewoon door het inscannen ( infrarood zoals in de supermarkt ) van de SSN en/of EAN nummer die op de nieuwe kaart vermeld staat. Een paar uur later kan je terug beginnen bellen en opgebeld worden met je oude nummer.

Fred1950

14 okt 2020, 19:55

frits1955 schreef:
14 okt 2020, 18:35
Ik kan daar alleen maar uit besluiten dat de goegemeente er helemaal geen probleem mee heeft om dag en nacht gevolgd te worden door onzichtbare machten die straks helemaal je doen en laten gaan bepalen.
Dat is helemaal correct.Blijft dan de vraag waarom men nu ligt de blèren over die tracing app die zgn. een inbreuk zou vormen op onze privacy terwijl heel die smartphone en de social media die de meesten onder ons er mee bezoeken één grote inbreuk is op je privacy en vol staat met tracing software - en je hebt er ook nog zelf toestemming voor gegeven tijdens de installatieprocedure van die smartphone. Maar welke oen leest nu al die kleine lettertjes tijdens de installatie nietwaar . Maar achteraf liggen zeuren - ho maar.
Zoals ik voordien al schreef, men kan je niet nauwkeurig tracen als je GPS niet ingeschakeld is. Zonder GPS kan men alleen maar tracen met welke GSM mast je bent verbonden. Via WiFi kan men alleen maar tracen met welke hotspot of modem van een buur je verbonden bent. En om je via Bluetooth te tracen moet je al binnen eens straal van pakweg 100 meter zitten van iemand die ook een apparaat met Bluetooth actief heeft.

Voor 't ogenblik heb je dus 3 mogelijkheden om een verbinding op te bouwen en getraced te worden :

Via een GSM zendmast ( vanaf GPRS tot en met in de toekomst 5G ) : telefonie + internet
Wifi via een hotspot of modem : internet
Bluetooth : lokaal van apparaat tot apparaat ( mogelijks ook via IP communicatie , maar om het internet op te gaan moet wel het één en 't ander geconfigureerd worden - wat meestal alleen maar op PC of laptop mogelijk is ).

Als men de Ingebouwde GPS wil gebruiken om te tracen waar ge u precies bevindt, is er wel degelijk een "app" nodig die de GPS gegevens uitleest en via het internet doorstuurt naar een server die er dan de "nuttige informatie" uit haalt.

bluevelvet

14 okt 2020, 20:47

Fred1950 schreef :
Stop je een SIM kaart in een ander toestel , dan kan je net evengoed met het telefoon nummer dat met je SIM kaart overeenkomt met dat andere toestel iemand bereiken of opgebeld worden.
Jij begrijpt het echt niet hé ! Natuurlijk kan je uw simkaart of nanokaart gebruiken in gelijk welk ander toestel zolang het jouw toestel is. Het is maar in geval van diefstal van je Gsm dat je die kan laten blokkeren zodat de dief het toestel NIET kan gebruiken. Dan komt je unieke IMEI nr van pas.

Wat je verder zegt over simkaart en provider, blablablabla...... dat is voor jou misschien nieuw maar voor mij oud nieuws.......😄

Ingenieur :roll: :mrgreen:

Fred1950

14 okt 2020, 21:05

bluevelvet schreef:
14 okt 2020, 20:47
Fred1950 schreef :
Stop je een SIM kaart in een ander toestel , dan kan je net evengoed met het telefoon nummer dat met je SIM kaart overeenkomt met dat andere toestel iemand bereiken of opgebeld worden.
Jij begrijpt het echt niet hé ! Natuurlijk kan je uw simkaart of nanokaart gebruiken in gelijk welk ander toestel zolang het jouw toestel is. Het is maar in geval van diefstal van je Gsm dat je die kan laten blokkeren zodat de dief het toestel NIET kan gebruiken. Dan komt je unieke IMEI nr van pas.

Wat je verder zegt over simkaart en provider, blablablabla...... dat is voor jou misschien nieuw maar voor mij oud nieuws.......😄

Ingenieur :roll: :mrgreen:
Hoh, maar dacht je dat wat ik hier allemaal neerpen exclusief aan jou gericht is ? :roll: Jij sleurt er IMEI bij terwijl het ( afwijkende ) thema contact tracing of tracing in het algemeen is.

Met het gegeven dat je een SIM kaart zomaar in een ander toestel kan stoppen, kan je ferme vuile dingen doen en iemand zwaar gaan kl*ten. Ik ga hier niet verder op in.

------ eventjes terug On Topic ------

voorlopige cijfers voor Nederland : vandaag 7315 nieuwe besmettingen ; 32 overlijdens ( ongeveer gelijke cijfers als gisteren )

bluevelvet

14 okt 2020, 21:28

Fred1950 schreef:

Met het gegeven dat je een SIM kaart zomaar in een ander toestel kan stoppen, kan je ferme vuile dingen doen en iemand zwaar gaan kl*ten. Ik ga hier niet verder op in.
Tsjonge, tsjonge...... :roll: nog altijd niets begrepen 😧 Ik geef het op 🤨

Fred1950

14 okt 2020, 21:31

bluevelvet schreef:
14 okt 2020, 21:28
Fred1950 schreef:

Tsjonge, tsjonge...... :roll: nog altijd niets begrepen 😧 Ik geef het op 🤨
Gij begrijpt alleen maar wat ge zelf denkt. :lol: , maar niet waar ik aan denk. :)

Hobo

14 okt 2020, 21:50

Eigenlijk wou ik even reageren, omdat enkele blz. hiervoor iemand schreef,
dat "eenieder beter de hand in eigen boezem zou steken "

Enne, dat klopt want Sus (den beenhouwer) zei krak hetzelfde
tegen Jerom (de pattatenboer), waarvan hij verwachtte dat die een zakske
petoeters in zijn kelder was aan 't lossen, maar hij betrapte hem met z'n pollen
tussen de boezem z'n madam.... :oops:

Ps.: Uit voorzorg hang ik tegenwoordig een corona-serviet over 't scherm van mijn Lap-Top.
En klop blindelings op het klavier, dat dagelijks 6 keer met wasbenzine wordt ontsmet. :idea:

Allen op tijd onder zeil en
morgen weer vroeg uit de veren....

boeffer

14 okt 2020, 22:28

Is men niet 'n beetje paranoia, (achtervolgingswaanzin)?
Het gaat steeds nog altijd van mast tot mast. Als men men weet waar je zit kan men je rechtstreekser bereiken en goedkoper ipv via alle masten de verbinding proberen te maken.
Wellicht daarom dat op elke tijdstip van de dag of op de snelweg staande masten mijn gsm even contact maakt.
En dan maar fantaseren dat men je achtervolgt . Bij misdaad zal men dit evtl wel gebruiken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

15 okt 2020, 08:13

We zijn Nederland voorbij gespurt .... :cry:

Untitled.png
Untitled.png (18.61 KiB) 353 keer bekeken

België : 8271 nieuwe besmettingen , 34 overlijdens
Nederland : 7351 nieuwe besmettingen , 31 overlijdens

Paul Siemons

15 okt 2020, 10:25

WHO bevestigt dat corona niet gevaarlijker is dan griep
MAANDAG 12 OKTOBER 2020·
De World Health Organization (WHO) heeft bevestigd wat vele experts en onderzoeken al maanden proberen te zeggen: het coronavirus is niet dodelijker of gevaarlijker dan griep.
Tijdens een bijeenkomst vorige week maandag vertelde WHO-bestuurder Michael Ryan dat naar schatting 10 procent van de wereldbevolking besmet is geweest met corona. Margaret Harris, een woordvoerster van de WHO, bevestigde het getal later en lichtte toe dat het is gebaseerd op uitkomsten van alle seroprevalentiestudies die wereldwijd zijn gedaan. Dit bevestigt dat het virus veel minder dodelijk is dan iedereen voorspelde. Er wonen circa 7,8 miljard mensen op de wereld. Als 10 procent besmet is geweest, kom je uit op 780 miljoen gevallen. Er zijn tot dusver 1.062.360 mensen gestorven met corona. Dat staat gelijk aan een infection fatality rate (IFR) van ongeveer 0,14 procent, en dat is vergelijkbaar met de griep. De 0,14 procent is meer dan 24 keer lager dan de 3,4 procent die de WHO in maart voorspelde. En de 3,4 procent werd gebruikt voor alle modellen waar overheden hun coronabeleid op baseerden. Aangezien er van alles en nog wat wordt geschaard onder Corona is de IFR waarschijnlijk nog lager dan 0,14 procent. Dat zou dus betekenen dat Covid-19 zelfs minder gevaarlijk is dan griep. Ondertussen bedacht de mainstream media angstaanjagende krantenkoppen om het overheidsbeleid te steunen en onnodig angst te zaaien. Terwijl dit simpele rekensommetje ons laat zien dat de coronasceptici al die tijd gelijk hadden.

Fred1950

15 okt 2020, 10:43

Paul Siemons schreef:
15 okt 2020, 10:25
WHO bevestigt dat corona niet gevaarlijker is dan griep
MAANDAG 12 OKTOBER 2020·
De World Health Organization (WHO) heeft bevestigd wat vele experts en onderzoeken al maanden proberen te zeggen: het coronavirus is niet dodelijker of gevaarlijker dan griep.
Tijdens een bijeenkomst vorige week maandag vertelde WHO-bestuurder Michael Ryan dat naar schatting 10 procent van de wereldbevolking besmet is geweest met corona. Margaret Harris, een woordvoerster van de WHO, bevestigde het getal later en lichtte toe dat het is gebaseerd op uitkomsten van alle seroprevalentiestudies die wereldwijd zijn gedaan. Dit bevestigt dat het virus veel minder dodelijk is dan iedereen voorspelde. Er wonen circa 7,8 miljard mensen op de wereld. Als 10 procent besmet is geweest, kom je uit op 780 miljoen gevallen. Er zijn tot dusver 1.062.360 mensen gestorven met corona. Dat staat gelijk aan een infection fatality rate (IFR) van ongeveer 0,14 procent, en dat is vergelijkbaar met de griep. De 0,14 procent is meer dan 24 keer lager dan de 3,4 procent die de WHO in maart voorspelde. En de 3,4 procent werd gebruikt voor alle modellen waar overheden hun coronabeleid op baseerden. Aangezien er van alles en nog wat wordt geschaard onder Corona is de IFR waarschijnlijk nog lager dan 0,14 procent. Dat zou dus betekenen dat Covid-19 zelfs minder gevaarlijk is dan griep. Ondertussen bedacht de mainstream media angstaanjagende krantenkoppen om het overheidsbeleid te steunen en onnodig angst te zaaien. Terwijl dit simpele rekensommetje ons laat zien dat de coronasceptici al die tijd gelijk hadden.
Die 10 % is bijzonder sterk afhankelijk van land tot land. Dat er in het Vaticaan of in het G.H. Luxemburg 10 % besmet geraakt kan ik best geloven, maar in China of Indië of zelfs Zweden waar mensen ver uit mekaar leven kan dat bvb. slechts 1 % bedragen. Cijfers worden "bedacht" door "iemand" , en of die iemand het bij het rechte eind heeft is niet steeds correct en zelfs niet eens bewijsbaar, zelfs al behoort die tot de WHO.

Feit is dat in landen met een oudere bevolking het sterftecijfer bij de besmette personen 10 % bedraagt (*), terwijl dat in een land met een jonge bevolking slechts 5 % bedraagt. Zo maar gaan beweren dat griep dodelijker is dan corona is dus niet aan de orde, simpelweg omdat het geen simpel rekensommetje is. En dan heb je ook nog eens de zwarte Afrikanen die amper voor corona gevoelig blijken te zijn. Men telt die wel bij de totale wereldbevolking, maar omdat er amper slachtoffers vallen wordt het wereldwijd % dodental hierdoor naar beneden gehaald ! Nogmaals , zo simpel is het allemaal niet.

(*) in maart liep dat in België op tot 15 %
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 15 okt 2020, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

15 okt 2020, 11:15

Heb nog nooit geweten dat er met de griep zoveel patienten in het ziekenhuis liggen; op ITC en doden.

E.T.

15 okt 2020, 11:21

Zij die toch aan de griep sterven doen dat gewoon, covid-19 patiënten liggen dagen, soms weken, naar adem te happen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet