Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

15 okt 2020, 12:19

Fred1950 schreef:
15 okt 2020, 10:43
Paul Siemons schreef:
15 okt 2020, 10:25
WHO bevestigt dat corona niet gevaarlijker is dan griep
MAANDAG 12 OKTOBER 2020·
De World Health Organization (WHO) heeft bevestigd wat vele experts en onderzoeken al maanden proberen te zeggen: het coronavirus is niet dodelijker of gevaarlijker dan griep.
Tijdens een bijeenkomst vorige week maandag vertelde WHO-bestuurder Michael Ryan dat naar schatting 10 procent van de wereldbevolking besmet is geweest met corona. Margaret Harris, een woordvoerster van de WHO, bevestigde het getal later en lichtte toe dat het is gebaseerd op uitkomsten van alle seroprevalentiestudies die wereldwijd zijn gedaan. Dit bevestigt dat het virus veel minder dodelijk is dan iedereen voorspelde.Er wonen circa 7,8 miljard mensen op de wereld. Als 10 procent besmet is geweest, kom je uit op 780 miljoen gevallen. Er zijn tot dusver 1.062.360 mensen gestorven met corona. Dat staat gelijk aan een infection fatality rate (IFR) van ongeveer 0,14 procent, en dat is vergelijkbaar met de griep. De 0,14 procent is meer dan 24 keer lager dan de 3,4 procent die de WHO in maart voorspelde. En de 3,4 procent werd gebruikt voor alle modellen waar overheden hun coronabeleid op baseerden. Aangezien er van alles en nog wat wordt geschaard onder Corona is de IFR waarschijnlijk nog lager dan 0,14 procent. Dat zou dus betekenen dat Covid-19 zelfs minder gevaarlijk is dan griep. Ondertussen bedacht de mainstream media angstaanjagende krantenkoppen om het overheidsbeleid te steunen en onnodig angst te zaaien. Terwijl dit simpele rekensommetje ons laat zien dat de coronasceptici al die tijd gelijk hadden.
Die 10 % is bijzonder sterk afhankelijk van land tot land. Dat er in het Vaticaan of in het G.H. Luxemburg 10 % besmet geraakt kan ik best geloven, maar in China of Indië of zelfs Zweden waar mensen ver uit mekaar leven kan dat bvb. slechts 1 % bedragen. Cijfers worden "bedacht" door "iemand" , en of die iemand het bij het rechte eind heeft is niet steeds correct en zelfs niet eens bewijsbaar, zelfs al behoort die tot de WHO.

Feit is dat in landen met een oudere bevolking het sterftecijfer bij de besmette personen 10 % bedraagt (*), terwijl dat in een land met een jonge bevolking slechts 5 % bedraagt. Zo maar gaan beweren dat griep dodelijker is dan corona is dus niet aan de orde, simpelweg omdat het geen simpel rekensommetje is. En dan heb je ook nog eens de zwarte Afrikanen die amper voor corona gevoelig blijken te zijn. Men telt die wel bij de totale wereldbevolking, maar omdat er amper slachtoffers vallen wordt het wereldwijd % dodental hierdoor naar beneden gehaald ! Nogmaals , zo simpel is het allemaal niet.

(*) in maart liep dat in België op tot 15 %
De gegevens van de WHO had ik al eens eerder gepost.
Feit is dat we telkens moeten vaststellen dat er iemand het opnieuw en opnieuw beter weet dan de experten, en die iemand is zoals gewoonlijk Fred1950 🥺 Van arrogantie gesproken !

E.T.

15 okt 2020, 12:35

Het coronavirus is (wereldwijd) niet dodelijker of gevaarlijker dan griep ...

Er zijn nu eenmaal senioren die zich terecht vragen stellen bij bepaalde beweringen van één van de vele WHO bestuurders. De geloofwaardigheid van het artikel zakt onder nul als je de laatste alinea leest:

Ondertussen bedacht de mainstream media angstaanjagende krantenkoppen om het overheidsbeleid te steunen en onnodig angst te zaaien. Terwijl dit simpele rekensommetje ons laat zien dat de coronasceptici al die tijd gelijk hadden.

Zouden Ryan en Harris dat werkelijk gezegd hebben?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

15 okt 2020, 12:44

bluevelvet schreef:
14 okt 2020, 21:28
Fred1950 schreef:
14 okt 2020, 21:05
Met het gegeven dat je een SIM kaart zomaar in een ander toestel kan stoppen, kan je ferme vuile dingen doen en iemand zwaar gaan kl*ten. Ik ga hier niet verder op in.
Tsjonge, tsjonge...... :roll: nog altijd niets begrepen 😧 Ik geef het op 🤨
Oei, bluevelvet, tis nog erger dan we dachten....den ingenieur wist blijkbaar niet eens dat je een sim kaart zomaar in een ander toestel kon stoppen..... :P
Net zoals hij niet eens weet dat een mobieltje steeds een signaal uitzendt, ook als hij uit staat en de batterij verwijderd werd... :P
Net zoals hij niet weet wat een 'device' is en waant dat er devices ín je toestel moeten/kúnnen zitten om verbinding te kunnen maken... :P
Om de ontkennen dat vliegtuigmodus elke verbinding uitschakelt beweert ie dan weer dat bluetooth blijft doordraaien als je WIFI uitschakelt.. 8O ...duh....als je wifi uitschakelt dan kun je ook niet meer bellen maar dat weet hij waarschijnlijk ook niet eens... :P
Trollen gespartel om het onderwerp van tracing te kapen, verwerpelijk, belachelijk, doorzichtig en meelijwekkend... :roll:
Als die spartelende trol ingenieur is, dan ben ik hersenchirurg... :P k heb zo een vermoeden dat zijn diploma van zelfverklaarde ingenieur uit de sjiekepot komt.... :mrgreen:
En als de feiten te heet onder zn voeten worden, dan gaat hij 'er niet verder op in' omdat hij weer met zijn mond vol tanden staat, door de mand valt en grijpt dan maar terug naar on-topic, de fake cijfertjes van leugenaars sciensano om de beschamende ontmaskering van zijn onzinnig gewauwel te verdoezelen.

Bottom line, mensen: als jullie niet onwetend wensen getraceerd te worden via je smartphone, ga dan over op vliegtuigmodus en download, installeer of activeer zéker geen app onder het valse voorwendsel om besmettingscontacten voor corona op te sporen.
Zet locatie en gps altijd uit en activeer enkel als je het gebruikt.
Deactiveer de blootstellingsmeldingen voor covid-19 die google ongevraagd door onze strot duwt - zorg en verifieer na elke update dat dat steeds UIT blijft staan!

Bluevelvet: arrogantie dekt de lading al heel lang niet meer wat zelfverklaarde ingenieur fred betreft, hij zinkt steeds dieper in zijn zelfgegraven put bij elke reactie.... :P

frits1955

15 okt 2020, 13:18

Wat zijn jullie toch een bende akelige leugenaars - te lomp om zelf eens iets te controleren en zich de benen onder het lijf vandaan lopen als ze maar iets kunnen nablaten..

Nergens heeft de WHO bij monde van die mijnheer Ryan gezegd dat corona niet gevaarlijker is dan griep - dat hebben "sommigen" er bij verzonnen.
Wat heeft Michael Ryan dan wel gezegd?

"The head of emergencies at the World Health Organization said Monday the agency’s “best estimates” indicate roughly 1 in 10 people worldwide may have been infected by the coronavirus — more than 20 times the number of confirmed cases — and warned of a difficult period ahead.

Dr. Michael Ryan, speaking to a special session of the WHO’s 34-member executive board focusing on COVID-19, said the figures vary from urban to rural areas, and between different groups, but that ultimately it means “the vast majority of the world remains at risk.” He said the pandemic would continue to evolve, but that tools exist to suppress transmission and save lives.

“Many deaths have been averted and many more lives can be protected,” Ryan said. He was flanked by his boss, WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus, who minutes earlier led a moment of silence to honor victims, as well as a round of applause for the health workers who have strived to save them. ...

Fred1950

15 okt 2020, 13:27

Ice schreef:
15 okt 2020, 12:44
.....
Net zoals hij niet eens weet dat een mobieltje steeds een signaal uitzendt, ook als hij uit staat en de batterij verwijderd werd... :P
....
...
Stop ermee, ik hou het niet meer uit van het lachen .... :lol: :lol: :lol: :lol: En mijn zotte draaideur is al uit haar hengels gedraaid .... :lol:
bluevelvet schreef:
15 okt 2020, 12:19
.....
Feit is dat we telkens moeten vaststellen dat er iemand het opnieuw en opnieuw beter weet dan de experten, en die iemand is zoals gewoonlijk Fred1950 🥺 Van arrogantie gesproken !
Amen ! :lol: Gelukkig ben ik nooit de enige die dergelijke arrogantie tegenover non-believers ten toon durft spreiden. :wink:
frits1955 schreef:
....
Nergens heeft de WHO bij monde van die mijnheer Ryan gezegd dat corona niet gevaarlijker is dan griep - dat hebben "sommigen" er bij verzonnen.
...
Had je ( men ) iets anders kunnen verwachten ? Ik vraag me echt af wat de ware bedoeling van al de non-believers wereldwijd is. Wat hebben die daar bij te winnen, behalve een serieuze besmetting met de dood tot gevolg.

bluevelvet

15 okt 2020, 13:51

E.T. schreef:

https://off-guardian.org/2020/10/08/who ... -than-flu/

“The World Health Organization has finally confirmed what we (and many experts and studies) have been saying for months – the coronavirus is no more deadly or dangerous than seasonal flu.

The WHO’s top brass made this announcement during a special session of the WHO’s 34-member executive board on Monday October 5th”

Twijfel je ook of dat “special session”wel heeft plaats gehad met 34 ? De sessie wordt wereldwijd verspreidt. Zoek het eens op, op Facebook bv. 🤔😀.......... Miljoenen lezers ! (Ik ben geen lid van Facebook)

https://www.facebook.com/notes/rt-dutch ... 554988177/

Moest het om valse geruchten gaan, zou er niemand “rechtstaan” en die beweringen betwisten :roll:
Ice

15 okt 2020, 13:53

frits1955 schreef:
Wat zijn jullie toch een bende akelige leugenaars - te lomp om zelf eens iets te controleren en zich de benen onder het lijf vandaan lopen als ze maar iets kunnen nablaten..
Over te lomp en nablaten zonder zelf iets te controleren......álle 8 types coronavirussen behoren tot de categorie van de.....GRIEPVIRUSSEN. :roll:
Dus natuurlijk bevestigt de who dat coronavirus niet gevaarlijker is dan de categorie waartoe het behoort: GRIEPVIRUS..... 8O
CORONA = GRIEP en who heeft er zélf een dodelijke dreiging van gemaakt, net voor de uitbraak in wuhan, door de definitie van pandemie te veranderen....ze wisten goed genoeg dat het coronavirus ook maar een griepvirus is maar een dodelijke dreiging was nodig om paniek en angst te zaaien om de maatregelen te kunnen verplichten die de hele wereldeconomie om zeep zou helpen en gehoorzaamheid af te kunnen dwingen...dát was/is de eigenlijke doelstelling....bij de mexicaanse griep was het mislukt, dus probeerden ze het opnieuw en beter voorbereid met de volgende griep: corona.
Wie dat nu nog niet beseft, is oerdom en stekeblind... :roll:

frits1955

15 okt 2020, 13:55

Ik vraag me echt af wat de echte bedoeling van al de non-believers wereldwijd.
Heb je dat nu nog altijd niet door? Die non-believers ontkennen ook de klimaatopwarming, geloven in allerlei complotten , kruipen bij elkaar in echokamers van het eigen gelijk op internet en construeren op die manier een eigen, verzonnen werkelijkheid. Al wie kritisch staat tav hun gedaas is mainstream, communist, linkiewinkie of iets dergelijks. Zij ontkennen alles wat hen niet aanstaat - kan het nog comfortabeler?
Aan de basis van dat alles ligt -behalve grenzeloze domheid - ook de weigering om iets van burgerzin te vertonen, om iets van de eigen vrijheid in te leveren. Maar dat laatste zullen de meesten niet durven toegeven Daarom verzinnen ze allerlei fake artikels op social media, poken ze de haat aan tegen andere meningen en zetten alles wat maar van ver of van dichtbij naar de overheid ruikt in een verdacht licht. Eigenlijk komt het neer op grenzeloos egoïsme.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 15 okt 2020, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955

15 okt 2020, 14:01

Wie dat nu nog niet beseft....
Je liegt gewoon; nergens bevestigt de WHO wat jij schrijft. Die sukkels hier kan je vanalles wijsmaken maar mij niet. Wat de schrijver(s) van dat bewuste fake artikel doet/doen is a. een verwijzing naar een vergadering waarop inderdaad gezegd wordt dat zoveel percent van de wereldbevolking besmet geraakt is met covid-19. En dat is alles. Vervolgens verzinnen de schrijver(s) van dat fake artikel daar een deel tekst bij met hun eigen fake mening er in en stellen het voor alsof hun fake gelul deel uitmaakt van het oorspronkelijke bericht en verzinnen ze er ook nog een fake titel bij :" WHO bevestigt dat..;blablabla. " Snullen die niet kunnen lezen en begrijpen gooien dan dat geheel op social media - en hier - en hup we zijn weer vertrokken.

De kannibaal

15 okt 2020, 14:11

Na de persoonlijke ervaring van een coma met kunstmatige beademing, denk ik dat sommige collega's er meer dan klaar voor zijn om de ervaring met mij te delen. U verstoppen in de kelder of de zolderkamer helpt niet. Zoals ik, zult gij het waarschijnlijk niet weten hoe ze U te pakken hebben gekregen, maar op een nacht redden onbekende ambulanciers en de mug arts Uw leven en uiteraard de chirurgen van wacht. Op dat ogenblik zijt gij al lang in een zwart tijdslot gevallen. U rest enkel de herinnering van het feit dat gij aan het verdrinken zijt in Uw eigen longen. Persoonlijk werd ik wakker op een onbekende IC afdeling, in een onbekende kliniek, zonder enig besef van tijd of ruimte.
Wij zijn nu bijna een maand later, en het is mij nog steeds onduidelijk, hoeveel gezonde delen er van mijn oud lijf zijn overgebleven. Er wordt meer gevallen dan opgestaan.
Ondertussen lees ik hier de de stoere verhalen van collega's die het Beest volledig onder controle hebben, die weten hoe er moet gehandeld worden, die de wetenschappers een les zullen leren enz.
Hopelijk kan ik binnenkort mijn ervaring met U delen en kunnen wij samen lachen met de stoere en stomme praat die wij hier ooit hebben neergeschreven.

Wiana

15 okt 2020, 14:17

Veel sterkte en goeie moed, kannibaal !!!
Ik lees hier al langer maar sporadisch !
Voor de rest kunnen we alleen maar de maatregelen
zo goed als mogelijk opvolgen en ...
hopen dat we geluk hebben .
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

bluevelvet

15 okt 2020, 14:26

frits1955 schreef:

Wat heeft Michael Ryan dan wel gezegd?

"The head of emergencies at the World Health Organization said Monday the agency’s “best estimates” indicate roughly 1 in 10 people worldwide may have been infected by the coronavirus — more than 20 times the number of confirmed cases — and warned of a difficult period ahead.

Dr. Michael Ryan, speaking to a special session of the WHO’s 34-member executive board focusing on COVID-19, said the figures vary from urban to rural areas, and between different groups, but that ultimately it means “the vast majority of the world remains at risk.” He said the pandemic would continue to evolve, but that tools exist to suppress transmission and save lives.

“Many deaths have been averted and many more lives can be protected,” Ryan said. He was flanked by his boss, WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus, who minutes earlier led a moment of silence to honor victims, as well as a round of applause for the health workers who have strived to save them. ...
Weet je toevallig ook wie die sommigen zijn ?

Ik citeer :
“The global population is roughly 7.8 billion people, if 10% have been infected that is 780 million cases. The global death toll currently attributed to Sars-Cov-2 infections is 1,061,539.
That’s an infection fatality rate of roughly or 0.14%. Right in line with seasonal flu and the predictions of many experts from all around the world.“

Dr. Margaret Harris (WHO) bevestigde deze cijfers terwijl Fred1950, volgens zijn eigen berekeningen :roll: beweerde dat het 2,8 % was en dat het in de lijn lag wat de WHO eerder had vooropgesteld.

Wat nogmaals getuigt van zijn arrogantie 🧐

E.T.

15 okt 2020, 14:37

bluevelvet schreef:
15 okt 2020, 13:51
E.T. schreef:
“The World Health Organization has finally confirmed what we (and many experts and studies) have been saying for months – the coronavirus is no more deadly or dangerous than seasonal flu.
BlueIce probeer nu eens te begrijpen wat andere mensen posten :evil: Je bent echt van slechte wil hé.

Tweede poging:

:?: Zouden Ryan en Harris werkelijk gezegd hebben dat:
a) de mainstream media ondertussen angstaanjagende krantenkoppen bedacht hebben om het overheidsbeleid te steunen en onnodig angst te zaaien
b) en dit terwijl dit simpele rekensommetje ons laat zien dat de coronasceptici al die tijd gelijk hadden
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

frits1955

15 okt 2020, 14:42

Weet je toevallig ook wie die sommigen zijn ?
Natuurlijk- als jij zou doen wat ik steeds doe met de zever die men hier continu post - de tekst kopiëren en in Google gooien - dan zou je in dit geval binnen enkele seconden merken dat het artikel vol leugens afkomstig is van RT Dutch - een " platform voor alternatief nieuws". Dan weet je het wel.

Herlees nu eens het artikel wat die Paul Simons gepost heeft en vergelijk dat volledige artikel met hetgeen die Michael Ryan GEZEGD heeft. Die man noch de WHO hebben gezegd dat covid 19 te vergelijken is met een griepje. Die mensen van RT Dutch hebben daar een EIGEN BESLUIT uit gedistileerd en stellen het voor alsof dat besluit geschreven is door die Ryan of door de WHO. Daar zit het bedrog.

De volgende zin is dus gewoon zever: "The World Health Organization has finally confirmed what we (and many experts and studies) have been saying for months – the coronavirus is no more deadly or dangerous than seasonal flu. "
De WHO heeft dat helemaal niet geconfirmeerd - dat verzinnen de schrijvers van dat fake artikel er gewoon bij. Je mag dat verzinsel natuurlijk geloven maar je mag niet beweren dat dat het standpunt van de WHO is.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 15 okt 2020, 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.

hovel

15 okt 2020, 14:44

frits1955 schreef:
15 okt 2020, 13:55
Ik vraag me echt af wat de echte bedoeling van al de non-believers wereldwijd.
Heb je dat nu nog altijd niet door? Die non-believers ontkennen ook de klimaatopwarming, geloven in allerlei complotten , kruipen bij elkaar in echokamers van het eigen gelijk op internet en construeren op die manier een eigen, verzonnen werkelijkheid. Al wie kritisch staat tav hun gedaas is mainstream, communist, linkiewinkie of iets dergelijks. Zij ontkennen alles wat hen niet aanstaat - kan het nog comfortabeler?
Aan de basis van dat alles ligt -behalve grenzeloze domheid - ook de weigering om iets van burgerzin te vertonen, om iets van de eigen vrijheid in te leveren. Maar dat laatste zullen de meesten niet durven toegeven Daarom verzinnen ze allerlei fake artikels op social media, poken ze de haat aan tegen andere meningen en zetten alles wat maar van ver of van dichtbij naar de overheid ruikt in een verdacht licht. Eigenlijk komt het neer op grenzeloos egoïsme.
Goed gezegd :D