Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Hobo

15 okt 2020, 21:44

QUOTE:
Anno 2020 lopen er 7,8 miljard mensen rond op deze planeet.
Volgens voorspellingen van de Verenigde Naties in 2019 zouden dat er eind deze eeuw 10,9 miljard zijn.
Een nieuwe studie van het Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) aan de Universiteit van Washington in Seattle voorspelt echter dat de wereldbevolking minder snel zal stijgen en in de tweede helft van deze eeuw zelfs zal afnemen. EINDE CITAAT

Maar wie eens in real time wil visualiseren,
hoe alles op dit bolleken evolueert, kan best deze link aanklikken
https://www.worldometers.info/nl/

En om "ON Topic" te blijven... :roll:
zich tegelijk afvragen, of de impact van heel dat virusgedoe (corona of niet)
niet een beetje buiten proportie wordt uitvergroot,
doordat de sociale media alles natuurlijk extra opblazen.

Trouwens naast Covid-19 zijn er nog heel wat andere oorzaken,
die de kwetsbaarheid van de mens (de "naakte aap") aantonen...

Tel maar eens alle kankers en hartaanvallen plus verkeersdoden enz... erbij.
En zelfs dementie neemt elk jaar toe.

H.

bluevelvet

15 okt 2020, 21:51

frits1955 schreef:
15 okt 2020, 14:42
Weet je toevallig ook wie die sommigen zijn ?
De volgende zin is dus gewoon zever: "The World Health Organization has finally confirmed what we (and many experts and studies) have been saying for months – the coronavirus is no more deadly or dangerous than seasonal flu. "
De WHO heeft dat helemaal niet geconfirmeerd - dat verzinnen de schrijvers van dat fake artikel er gewoon bij. Je mag dat verzinsel natuurlijk geloven maar je mag niet beweren dat dat het standpunt van de WHO is.
@ frits1955

Zint het jou om de ”Special Session” die plaats vond op 5-6 oktober op video te volgen ?

Session 1 : duur 2.40 uur
Session 2 : duur 2.55 uur
Session 3 : duur 3.25 uur

Ik alleszins niet 😒

https://www.who.int/news-room/events/de ... 9-response

Fred1950

15 okt 2020, 21:57

Hobo schreef:
15 okt 2020, 21:44
QUOTE:
Anno 2020 lopen er 7,8 miljard mensen rond op deze planeet.
Volgens voorspellingen van de Verenigde Naties in 2019 zouden dat er eind deze eeuw 10,9 miljard zijn.
Een nieuwe studie van het Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) aan de Universiteit van Washington in Seattle voorspelt echter dat de wereldbevolking minder snel zal stijgen en in de tweede helft van deze eeuw zelfs zal afnemen. EINDE CITAAT

Maar wie eens in real time wil visualiseren,
hoe alles op dit bolleken evolueert, kan best deze link aanklikken
https://www.worldometers.info/nl/

En om "ON Topic" te blijven... :roll:
zich tegelijk afvragen, of de impact van heel dat virusgedoe (corona of niet)
niet een beetje buiten proportie wordt uitvergroot,
doordat de sociale media alles natuurlijk extra opblazen.

Trouwens naast Covid-19 zijn er nog heel wat andere oorzaken,
die de kwetsbaarheid van de mens (de "naakte aap") aantonen...

Tel maar eens alle kankers en hartaanvallen plus verkeersdoden enz... erbij.
En zelfs dementie neemt elk jaar toe.

H.
De ziektes en ongevallen die je opnoemt komen "mondjesmaat" in de ziekenhuizen binnen en het lukt om die allemaal zo goed mogelijk te behandelen. Het probleem met corona is dat de zwaar zieken massaal in de ziekenhuizen binnenvallen, en dat in korte tijdspannes in plaats gespreid over een jaar bijvoorbeeld. Het is geen kwestie van "opblazen" , het is een kwestie van de toevloed niet aan te kunnen. Vergelijk het met een ramp of oorlog waarbij plotseling een massa gekwetsten in hospitalen terecht komen.

-----------------------------------

Voorlopige cijfers voor Nederland van vandaag : 7821 besmettingen ( terug een nieuw record ) , 29 overlijdens

bluevelvet

15 okt 2020, 22:23

Fred1950 schreef:
15 okt 2020, 19:32
bluevelvet schreef:
15 okt 2020, 19:09
.....
En als men nu ne keer de cijfers van de vals positieve testen eraf zouden trekken, zouden we geen kampioen meer zijn dankzij ....... :roll: allez ja, ge weet wel :mrgreen:
Oh jawel, want dan zal men ook in alle andere landen die "valse positieven" er van aftrekken, en dan blijven we nog steeds kampioen met procentueel allemaal een lager cijfer ( lagere school rekenkunde ) ....
Procentueel ? En gij gelooft dat, die PCR testen hebben, buiten vals positieven, nog kuren erbij , den ene keer positief getest, dan weer negatief, dan terug positief....... dan wordt dat twee keer positief voor dezelfde persoon en dus één keer te veel meegeteld..... welk soort nieuwe rekenkunde is dat :roll:

Fred1950

15 okt 2020, 22:37

bluevelvet schreef:
Fred1950 schreef:
bluevelvet schreef:
15 okt 2020, 19:09
.....
En als men nu ne keer de cijfers van de vals positieve testen eraf zouden trekken, zouden we geen kampioen meer zijn dankzij ....... :roll: allez ja, ge weet wel :mrgreen:
Oh jawel, want dan zal men ook in alle andere landen die "valse positieven" er van aftrekken, en dan blijven we nog steeds kampioen met procentueel allemaal een lager cijfer ( lagere school rekenkunde ) ....
Procentueel ? En gij gelooft dat, die PCR testen hebben, buiten vals positieven, nog kuren erbij , den ene keer positief getest, dan weer negatief, dan terug positief....... dan wordt dat twee keer positief voor dezelfde persoon en dus één keer te veel meegeteld..... welk soort nieuwe rekenkunde is dat :roll:
Jaja ... :roll: en als de test slecht afgenomen wordt of ge voordien stiekem een neusspray gebruikt is de test ook negatief ...... Die twee keer positief testen kan zelfs na een herbesmetting , dat is heel normaal .... Iemand die in maart positief teste en genas, en nu terug besmet is geraakt wordt als een nieuw geval geteld.

bluevelvet

16 okt 2020, 00:13

De kannibaal schreef:
15 okt 2020, 14:11
Na de persoonlijke ervaring van een coma met kunstmatige beademing, denk ik dat sommige collega's er meer dan klaar voor zijn om de ervaring met mij te delen. U verstoppen in de kelder of de zolderkamer helpt niet. Zoals ik, zult gij het waarschijnlijk niet weten hoe ze U te pakken hebben gekregen, maar op een nacht redden onbekende ambulanciers en de mug arts Uw leven en uiteraard de chirurgen van wacht. Op dat ogenblik zijt gij al lang in een zwart tijdslot gevallen. U rest enkel de herinnering van het feit dat gij aan het verdrinken zijt in Uw eigen longen. Persoonlijk werd ik wakker op een onbekende IC afdeling, in een onbekende kliniek, zonder enig besef van tijd of ruimte.
Wij zijn nu bijna een maand later, en het is mij nog steeds onduidelijk, hoeveel gezonde delen er van mijn oud lijf zijn overgebleven. Er wordt meer gevallen dan opgestaan.
Ondertussen lees ik hier de de stoere verhalen van collega's die het Beest volledig onder controle hebben, die weten hoe er moet gehandeld worden, die de wetenschappers een les zullen leren enz.
Hopelijk kan ik binnenkort mijn ervaring met U delen en kunnen wij samen lachen met de stoere en stomme praat die wij hier ooit hebben neergeschreven.
@ De kannibaal,
Het spijt me te lezen dat je deze ziekte heb moeten meemaken. Het is een trauma voor de getroffenen en hun familie. Ik hoop dat je elke dag sterker wordt !

En over stoere verhalen, die zien en horen we dagelijks in de media, en hoe experten mekaar tegen spreken, dat is nog het ergste van al :roll:
De ene kant van de balans weegt soms zwaarder door dan de andere, tja dan krijg je tweestrijd. De logica is soms ver te zoeken. En dan is er nog zoiets van “follow the money” !
Als de storm geluwd is kunnen we misschien wel met onze schrijfsels lachen :D

boeffer

16 okt 2020, 00:13

>40 j terug moest gans 't dorp voor inspuiting naar de scholen komen . Er werd door 3 mensen telkens je pas gecheckt.
En was zoals in den troep. Een automatisch injectiepistool en dat ging vlug vooruit. Je leek op vee.
Voor wat weet ik niet meer maar het zal wel verplicht geweest zijn. En was 3 dagen pijn.
Zo'n toestanden als nu ben ik beu aan het worden.'Verlos ons van het kwade'.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

bluevelvet

16 okt 2020, 00:25

Fred1950 schreef:
15 okt 2020, 22:37
bluevelvet schreef:
Fred1950 schreef:

Jaja ... :roll: en als de test slecht afgenomen wordt of ge voordien stiekem een neusspray gebruikt is de test ook negatief ...... Die twee keer positief testen kan zelfs na een herbesmetting , dat is heel normaal .... Iemand die in maart positief teste en genas, en nu terug besmet is geraakt wordt als een nieuw geval geteld.
Wie heeft het over de maand maart en nu ? Na één dag van positief naar negatief en de dag nadien weer positief...... :roll: En terug besmet geraken is ook niet mogelijk, gewoon dat er nog dode oude restjes uit je lichaam opgespoord worden maanden na genezen te zijn, maar je kan niemand meer besmetten. Dat hebben ze al kunnen vaststellen, je vertelt opnieuw grove leugens ! Wat de experten zes maanden geleden beweerden is niet meer van tel. Wanneer ga jij je eens “bijscholen“ :?:

Fred1950

16 okt 2020, 09:36

bluevelvet schreef:
16 okt 2020, 00:25
.....

Wie heeft het over de maand maart en nu ? Na één dag van positief naar negatief en de dag nadien weer positief...... :roll:
Ach jongen toch :( , ge zijt hier tegen de sterren op aan het fantaseren. :roll: Het duurt minstens 24 uur vooraleer het resultaat van een test bekend is, hoe ga je 3 testen op een paar dagen tijd kunnen laten uitvoeren. Men wacht steeds het resultaat van een test af, en dan ga je al dan niet in quarantaine zonder nog getest worden.
En terug besmet geraken is ook niet mogelijk, gewoon dat er nog dode oude restjes uit je lichaam opgespoord worden maanden na genezen te zijn, maar je kan niemand meer besmetten.
"dode oude restjes" die sinds maart nog te ontdekken zijn ???? :lol: :lol: De hond is daar al lang mee gaan lopen. :lol: Ge zijt al even zot als "Ice" met haar stralende Smartphone zonder batterij. :lol:

( welke job doe je of heb je gedaan ? Ik gok op godsdienstleraar :) )

Fred1950

16 okt 2020, 09:57

België : 10.448 nieuwe besmettingen , 49 overlijdens
Nederland : 5857 nieuwe besmettingen , 29 overlijdens

Dit wordt wereldnieuws .... en daar horen prentjes bij om in te kaderen ... :cry:

Belgie.png
Belgie.png (27.53 KiB) 267 keer bekeken
Nederland.png
Nederland.png (24.21 KiB) 267 keer bekeken

Dicksy

16 okt 2020, 11:43

De kannibaal schreef: ↑Gisteren, 14:11
Na de persoonlijke ervaring van een coma met kunstmatige beademing, denk ik dat sommige collega's er meer dan klaar voor zijn om de ervaring met mij te delen. U verstoppen in de kelder of de zolderkamer helpt niet. Zoals ik, zult gij het waarschijnlijk niet weten hoe ze U te pakken hebben gekregen,........
U zult toch de enige zijn die daar een antwoordt zal of zou op kunnen geven. Mensen (senioren) zouden ook eens wat minder naïef moeten zijn als ze hun kinderen op bezoek laten komen want die gaan ook niet alles onder hun neus hangen waar en met wie ze optrekken als ze niet bij de ouders op bezoek zijn.
Mijn kind schoon kind is al lang niet meer van toepassing en nu zeker niet.

Soigneer u.

E.T.

16 okt 2020, 11:49

Waar kreeg Corona je te pakken?

Je zal het moeten zoeken bij die mensen die (de laatste week) zonder mondmasker een tijdje kort bij zijn geweest :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

16 okt 2020, 11:52

Dicksy schreef:
16 okt 2020, 11:43
De kannibaal schreef: ↑Gisteren, 14:11
Na de persoonlijke ervaring van een coma met kunstmatige beademing, denk ik dat sommige collega's er meer dan klaar voor zijn om de ervaring met mij te delen. U verstoppen in de kelder of de zolderkamer helpt niet. Zoals ik, zult gij het waarschijnlijk niet weten hoe ze U te pakken hebben gekregen,........
U zult toch de enige zijn die daar een antwoordt zal of zou op kunnen geven. Mensen (senioren) zouden ook eens wat minder naïef moeten zijn als ze hun kinderen op bezoek laten komen want die gaan ook niet alles onder hun neus hangen waar en met wie ze optrekken als ze niet bij de ouders op bezoek zijn.
Mijn kind schoon kind is al lang niet meer van toepassing en nu zeker niet.

Soigneer u.
Men kan het niet altijd weten ... Je kan best sterk besmet geraken door in de "wolk" ( aerosol ) van een besmet iemand terecht te komen, en dat kan in eender welke gesloten ruimte met stilstaande lucht zijn geweest. Een mondmasker beschermt je ook nog eens minder tegen aerosols ( vochtige lucht , waterdamp-mist dus waar virussen letterlijk in blijven zweven )

Nog een nieuw prentje ....

Afbeelding

bluevelvet

16 okt 2020, 11:57

Prof. dr. Diederik Gommers, anesthesioloog-intensivist in het Erasmus MC, herkent kritiek op gebruik PCR test, en stuurde een bericht aan biochemicus drs. Mario Ortiz Buijsse (biochemicus/moleculaire genetica). Volgens Ortiz, gaat het veelal om een klein stukje schroot en een - niet actief en in minuscul kleine getalen aanwezig -
dood virusdeelje.
Ortiz heeft ruime ervaring met PCR en heeft een brief verzonden aan alle kamerleden waarin hij o.a.het volgende stelt :
Ik citeer uit de brief : (brief staat integraal te lezen onder YouTube filmpje)
Foute interpretatie van positieve PCR uitslagen – Onterechte & foutieve klinische extrapolatie zorgt voor grove beleidsfout.
U kunt dit ook heel makkelijk zelf verifiëren
.
De GGD verzamelt al weken/maanden, al data van wie positief getest is (+ BCO). En aangezien de incubatie tijd van het virus zo ongeveer 1 week is (max 12 dagen), kunt u zowel retrospectief, alsook prospectief zo zien, of er allemaal extra zieken bij zijn gekomen, resp. bij zullen komen binnen ca. 1 week. Dat is niet het geval. (........)
Het gaat daarbij ook nog eens om hooguit amper 1–2 % van alle geteste personen. Helaas blijft de media de term “besmettingen” maar gebruiken, maar zij realiseren zich niet wat de implicaties hiervan zijn, en weten zij niet eens wat PCR inhoudt. Ik wel.

Einde citaat

Ik, Ice, Dicksy en ook tokkio dacht ik, hebben net dezelfde opmerkingen gemaakt, zij het dat Ortiz het eerder heeft over slechts 1-2 % van de geteste personen die echt ziek worden. Daar hoeven ze zelfs niet voor getest te worden, dat merken ze zelf ook wel.

Beter een expert aan het woord laten dan iemand die zich bezig houdt met onnodige cijfers te plaatsen die niets betekenen en ook niet beseft dat de PCR testen rampzalige gevolgen kunnen hebben :roll:
Ik schreef het al : groepsimmuniteit moet absoluut vermeden worden, anders gezegd wij mogen geen tweede Zweden worden inzake Covid-19 beleid ! Bill moet de kassa horen rinkelen door middel van een wereldwijd vaccinatieprogramma. 8O

https://www.youtube.com/watch?v=ktFDN5cBFgw

bluevelvet

16 okt 2020, 12:02

Fred1950 wil maar niet begrijpen dat cijfers van het aantal besmettingen en zijn prentjes met rode kleur niet veel te beteken hebben 🤨🤨
Wat zit er in zijn hoofd, zagemeel :roll: :mrgreen: