Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik heb dat nooit beweerd. Ik heb wel al min of meer beweerd dat een vaccin ook zal werken tegen de gemuteerde gevallen, en dat de PCR tests ( en de IgM/IgG antistoffen tests ) ook nog steeds de mutaties zullen ontdekken ( enfin , laat ons hopen ).
Covid is geen Griep virus, ze trekken in de verste verte niet op mekaar, net zoals een koe ook niet op een varken lijkt. Dat ze min of meer dezelfde klachten veroorzaken is eerder toeval ....
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Nee, ik ga het aan jou uitleggen ! Jullie verstaan elkaar goed. Leg jij het hem uit even hoe hij moet rekenen om een exact cijfer weer te geven of percentage, als je zo vriendelijk wilt zijnBlueIce gaat je dat dadelijk haarfijn uitleggen![]()
bluevelvet schreef : (pagina 157)
Weet je nog wat zijn antwoord was op bovenstaande?Fred1950, wees eens wat duidelijker !
De stijging van het aantal doden volgt meestal dezelfde curve als het aantal besmettingen schrijf je......
Bon ! Geef eens het aantal besmettingen van 14 dagen geleden, bv. op 26 september, in cijfers, jij houdt dat allemaal bij toch ? En geef nu ook eens het aantal overlijdens in cijfers na 14 dagen van de personen die besmet waren op 26 september,Ik ben benieuwd of die dezelfde curve volgen
![]()
Hé Fred, je mag eender welke datum kiezen hoor, maar dan wel jouw claim respecteren, van het aantal gemelde besmette personen op een bepaalde dag de overlijdens melden pas na 7 of 14 dagen besmetting, zodat we kunnen vaststellen of die curves gelijk lopenFred1950, wees eens wat duidelijker !
Dat was toch maar een half antwoord E.T.
Waar zijn de cijfers gebleven van het aantal besmette personen op die dagen ?
Hoeveel was het aantal, iets van een 3000 of meer ? Want Fred1950 houdt dat allemaal netjes bij hé.
Ik kreeg daar geen antwoord op, omdat hij er volledig naast zat en misschien met rooie kaken moest afdruipen
Wil gaf een mooie grafiek weer die hem voor 100 % tegensprak
A propos, mag ik je vragen om mijn nickname correct te gebruiken, waarvoor dank !
-
Ice
BlueIce is volgens mij hier geen forumlid maar een hersenspinsel van een trol die weer probeert van zijn hallucinatie een feit te maken.
Zoekt gij de klepel nog maar es van je vorige antwoord op je eigen reactie..
-
Kijk eens hier https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 en zoek uit waar ge ALLE besmettingscijfers en doden van de voorbije maanden dag per dag kunt bekijken.bluevelvet schreef: ↑16 okt 2020, 17:19....
...
Hoeveel was het aantal, iets van een 3000 of meer ? Want Fred1950 houdt dat allemaal netjes bij hé.
....
26 personen besmet en in quarantaine in de kerncentrale(s) van Doel. Wie draait er nu aan de knopkes als de reactor oververhit dreigt te geraken ? Aapjes ?
Er zijn reeds 3 personen bij de VRT besmet waaronder https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201014_97161001
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Waar zit die nieuwe eerste-minister nu met zijn grote smoel bij zijn aantreden: "Een lock-down kunnen we ons niet meer veroorloven"..... we zijn een week of wat verder en het is al bijna zover .... wat voor een schijter ben je dan zeg....
Hou de eer aan jezelf Decroo en treed af!!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Nog te vroeg. Er zijn voorlopig geen openstaande vacatures bij de EU.Paul Siemons schreef:
Waar zit die nieuwe eerste-minister nu met zijn grote smoel bij zijn aantreden: "Een lock-down kunnen we ons niet meer veroorloven"..... we zijn een week of wat verder en het is al bijna zover .... wat voor een schijter ben je dan zeg....
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
GELUKKIG...waren er 's lands redders in NOOD.
Zowel VRT als VTM zaten al meer dan een kwartier op hete kolen,
om de persconferentie over de verstrengde maatregelen in beeld te kunnen brengen.
De Croo met in z'n wiel Vandebroucke probeerden elkaar te overstijgen met hun tweetalige discours.
En wie intussen in slaap gevallen was voor zijn TV
kan het morgen nog wel eens in replay bekijken en beluisteren.
Naast een masker dat mond en neus dient te bedekken, mogen er stilaan ook een set oordoppen bij.
Het was een mini-show van slaan en zalven tegelijkertijd.
En verder kunnen de senioren hier nog wat verder om zich heen schoppen.
Maar opgelet voor zij die eerder willen knuffelen.
Want dat geknuffel wordt nu wel beperkt.
't Zal worden zoals destijds bij Boer Bavo...
Die kneep de katjes in het donker
Hij kneep de katjes bij nacht
Hij kneep ze bij nevel, bij sterrengeflonker
Hij kneep ze, maar kneep ze zacht
EINDE CITAAT.
Zowel VRT als VTM zaten al meer dan een kwartier op hete kolen,
om de persconferentie over de verstrengde maatregelen in beeld te kunnen brengen.
De Croo met in z'n wiel Vandebroucke probeerden elkaar te overstijgen met hun tweetalige discours.
En wie intussen in slaap gevallen was voor zijn TV
kan het morgen nog wel eens in replay bekijken en beluisteren.
Naast een masker dat mond en neus dient te bedekken, mogen er stilaan ook een set oordoppen bij.
Het was een mini-show van slaan en zalven tegelijkertijd.
En verder kunnen de senioren hier nog wat verder om zich heen schoppen.
Maar opgelet voor zij die eerder willen knuffelen.
Want dat geknuffel wordt nu wel beperkt.
't Zal worden zoals destijds bij Boer Bavo...
Die kneep de katjes in het donker
Hij kneep de katjes bij nacht
Hij kneep ze bij nevel, bij sterrengeflonker
Hij kneep ze, maar kneep ze zacht
EINDE CITAAT.
-
Dat mag ook niet meer tussen 12 en 5 uur 's morgens
Iedereen mag nog gaan werken .... en dus is dit geen lock downPaul Siemons schreef: ↑16 okt 2020, 19:07Waar zit die nieuwe eerste-minister nu met zijn grote smoel bij zijn aantreden: "Een lock-down kunnen we ons niet meer veroorloven"..... we zijn een week of wat verder en het is al bijna zover .... wat voor een schijter ben je dan zeg....
-
-
Wat ik bijzonder raar vind is dat in alle Europese landen de opstoten van het aantal besmettingen zowat op hetzelfde moment beginnen, te beginnen met de piek in maart-april , een lichte heuvel in augustus, en nu zware pieken in september-oktober. Dat verloop ziet ge niet in de Aziatische landen en eigenlijk ook niet in Noord Amerika. Ik zou kunnen aannemen dat het verloop in het zuidelijk halfrond anders verloopt, maar er is ook geen duidelijk verschil met het noordelijk halfrond en tussen de continenten op het zuidelijk halfrond onderling. Servië is het enige land binnen Europa dat nu een kleinere opflakkering kent, maar die hadden een zware opstoot in augustus. Australië is ook een continent met een zware opstoot in augustus en dat kent nu amper nog een nieuwe piek. Allemaal hééél raar , en ik vind er geen verklaring voor.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Denk dat het internationaal vliegverkeer ervoor iets tussen zit. Minder verplaatsingen tussen de continenten moet haast zeker een invloed hebben op het verloop van de verschillende besmettingsstadia.
Elk werelddeel heeft zijn eigen dynamiek.
Elk werelddeel heeft zijn eigen dynamiek.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Daar is niets raars aan. De Australische deelstaten namen de laatste maanden keiharde maatregelen met hermetisch gesloten grenzen en inwoners die nauwelijks buiten mochten. Ook de buitengrenzen waren dicht - vliegen naar Australië was nauwelijks mogelijk. Verder kan je Australië en Nieuw-Zeeland totaal niet vergelijken met bv.België. hun grenzen zijn bijzonder makkelijk te controleren aangezien het eilanden zijn. Australië heeft gemiddeld 3,5 inwoners/km² (!), Nieuw-Zeeland 20 inwoners /km² - vergelijk dat even met België: wij zijn op Nederland na het dichtstbevolkte land van Europa met 385 inwoners/km² op een grondgebied dat een zakdoek groot is en een kruispunt is voor onze buurlanden.Allemaal hééél raar , en ik vind er geen verklaring voor.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ja zeg, die website ken ik ook wel, het was aan jou dat ik een bepaalde vraag stelde en om een antwoord vroeg! Ondertussen weten we al dat jij er compleet naast zat.Fred1950 schreef: ↑16 okt 2020, 17:48bluevelvet schreef: ↑16 okt 2020, 17:19....
...
....
Kijk eens hier https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 en zoek uit waar ge ALLE besmettingscijfers en doden van de voorbije maanden dag per dag kunt bekijken.
26 personen besmet en in quarantaine in de kerncentrale(s) van Doel. Wie draait er nu aan de knopkes als de reactor oververhit dreigt te geraken ? Aapjes ?![]()
Er zijn reeds 3 personen bij de VRT besmet waaronder https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201014_97161001
En voor de kerncentrale : doen zoals sommige wetenschappers aanraden voor alle gevallen: wat denk je ? de zieken in quarantaine, en de niet zieke en waarschijnlijk vals besmette personen en zonder symptomen hun normale gang laten gaan ? Die kunnen mensen niet besmetten !
In een interview hoorde ik van een arts/wetenschapper, wanneer die het had over besmette personen, dat men ze aanziet zoals lepralijders, ze moeten geweerd worden uit de maatschappij, ze moeten zich afzonderen, “opgesloten” worden......., ook al gehoord op TV, dat hun eventuele maaltijden aan de (voor)deur van hun woning of kamer moeten geplaatst worden.....
Nogal een geluk dat ze niet met een belletje moeten rondlopen om zich aan te kondigen zodat mensen op afstand moeten blijven als ze geen symptonen vertonen en zich toch even verplaatsen
Dat moet een enorme stress geven aan ouderen als die op zo’n manier behandeld worden , ze gaan eerder dood aan stress en eenzaamheid dan aan corona, stellen sommige artsen/psychologen !