Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

17 okt 2020, 17:33

Is hier geen topic 'Covid, te verwachten oplossing'?
Hier staan al zoveel topics waar niks posititiefs in staat, enkel mekaar afblaffen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

17 okt 2020, 18:05

boeffer schreef:
17 okt 2020, 17:33
Hier staan al zoveel topics waar niks posititiefs in staat, enkel mekaar afblaffen.
Valt er wel iets positiefs erover te schrijven ? Als .... als .... als ... een vaccin voldoende lang bescherming biedt kunnen we er van af geraken, zoniet wachten ons Chinese methodes te wachten ( wat ik persoonlijk vrees ). En voor de Chinese methodes zijn wij, bleekschijters, niet volwassen genoeg .... :roll:

gast43

17 okt 2020, 18:13

Idd Boeffer .

Maar de vraag is vanwaar blijft het komen , en dat telkens herop flakkert !
Daar hoor je geen woord over .
Is gemakkelijk de mensen regels en wetten opleggen , dat ze eraan werken
vanwaar dat komt en wat ze kunnen ondernemen om tegen te houden .
Maar probleem is dat economie maar blijft wegzakken .( En dat is dik probleem voor de regering ) Maar de mensen ondersteunen die weer hun zaak moeten sluiten en dan berekenen op basis van vorig jaar , maar ze houden wel geen rekening dat alles veel duurder is geworden dan vorig jaar .

Maar de grenzen moeten ze ook niet sluiten , als ze weten dat zo erg gesteld is .
Hebben de reizen ook nooit tegen gehouden .
Wat gaan ze doen als de griep in aantocht is plus corona dat belooft .
Misselijk wordt je van dagdagelijks gezever op radio en netwerk en tv. Dat ze eens samenspannen , maar neen overal is anders .

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202010 ... 3727102648

Huisarts die mogelijk 103 patiënten besmette door geen masker te dragen: “Ik krijg doodsbedreigingen. Mijn carrière is voorbij”

Dicksy

17 okt 2020, 18:36

Fred1950 schreef:
boeffer schreef: ↑42 minuten geleden
Valt er wel iets positiefs erover te schrijven ? Als .... als .... als ... een vaccin voldoende lang bescherming biedt kunnen we er van af geraken, zoniet wachten ons Chinese methodes te wachten ( wat ik persoonlijk vrees ). En voor de Chinese methodes zijn wij, bleekschijters, niet volwassen genoeg .... :roll:
We hebben het al langer getrokken dan berekent:

Studie rekent uit hoe lang mensheid zombie-Apocalyps zou overleven (en het is vrij deprimerend)

'Fysicastudenten van de universiteit van Leicester hebben berekend hoe lang het zou duren vooraleer de mensheid uitgeroeid zou zijn mocht er een besmettelijke ziekte uitbreken die van iedereen zombies zou maken, zeg maar 'The Walking Dead' in het echt. En het resultaat was niet echt bemoedigend.'

De zombies zijn diegene die al besmet zijn geraakt, genezen verklaart en terug besmet geraakt zijn. Dat zijn de zombies door de naweeën die een besmetting met zich meebrengt. Geniet er van, we zitten op de eerste rij en daar zullen Chinese methodes niks aan veranderen. :lol:

https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~a58009f6/

Fred1950

17 okt 2020, 19:32

Dicksy schreef:
17 okt 2020, 18:36
.... en daar zullen Chinese methodes niks aan veranderen. :lol:

Daar ben ik nog niet zo zeker van. De Chinezen hebben corona als het ware gedood, en als er geen "infiltranten" meer waren ging hun dagelijkse besmettingen tot nul herleid zijn geweest. Ze hebben ook SARS en MERS overwonnen .... Neanderthaler --> homo sapiens --> sina sapiens :lol:

Hobo

17 okt 2020, 21:33

bluevelvet schreef:
17 okt 2020, 13:20
Fred1950 schreef:
16 okt 2020, 17:48
bluevelvet schreef:
16 okt 2020, 17:19
....
...
Dat was toch maar een half antwoord E.T.

Waar zijn de cijfers gebleven van het aantal besmette personen op die dagen ?
Hoeveel was het aantal, iets van een 3000 of meer ? Want Fred1950 houdt dat allemaal netjes bij hé.
....

Kijk eens hier https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 en zoek uit waar ge ALLE besmettingscijfers en doden van de voorbije maanden dag per dag kunt bekijken.

26 personen besmet en in quarantaine in de kerncentrale(s) van Doel. Wie draait er nu aan de knopkes als de reactor oververhit dreigt te geraken ? Aapjes ? 8O

Er zijn reeds 3 personen bij de VRT besmet waaronder https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201014_97161001
Ja zeg, die website ken ik ook wel, het was aan jou dat ik een bepaalde vraag stelde en om een antwoord vroeg! Ondertussen weten we al dat jij er compleet naast zat.

En voor de kerncentrale : doen zoals sommige wetenschappers aanraden voor alle gevallen: wat denk je ? de zieken in quarantaine, en de niet zieke en waarschijnlijk vals besmette personen en zonder symptomen hun normale gang laten gaan ? Die kunnen mensen niet besmetten !

In een interview hoorde ik van een arts/wetenschapper, wanneer die het had over besmette personen, dat men ze aanziet zoals lepralijders, ze moeten geweerd worden uit de maatschappij, ze moeten zich afzonderen, “opgesloten” worden......., ook al gehoord op TV, dat hun eventuele maaltijden aan de (voor)deur van hun woning of kamer moeten geplaatst worden..... :roll:
Nogal een geluk dat ze niet met een belletje moeten rondlopen om zich aan te kondigen zodat mensen op afstand moeten blijven als ze geen symptonen vertonen en zich toch even verplaatsen 8O

Dat moet een enorme stress geven aan ouderen als die op zo’n manier behandeld worden , ze gaan eerder dood aan stress en eenzaamheid dan aan corona, stellen sommige artsen/psychologen !
26 personen besmet en in quarantaine in de kerncentrale(s) van Doel.
Wie draait er nu aan de knopkes als de reactor oververhit dreigt te geraken ? Aapjes ? 8O

De knoppekes staan in een controlekamer en de minimumbezetting is daar...
Eén bedrijf-chef
of één adjunct-bedrijf-chef
en...twee blokleiders.
Buiten de controlekamer zijn er wel meerdere mensen,
maar die hoeven in se niet aan de knoppekes te draaien.
't Zijn trouwens drukknopjes

En mocht de reactor oververhit geraken,
schakelt de reactor wel uit zonder tussenkomst van personeel.

Fred1950

17 okt 2020, 21:41

Hobo schreef:
.....

Zoiets in de aard toen die turbine wegens sabotage ( ? ) zonder olie viel ?

bluevelvet

17 okt 2020, 22:14

Jongens, jongens, uiteraard ook meisjes :D er bougeert wat tegenwoordig !
Serieuze mensen beginnen zich in de strijd te werpen 8O

https://worlddoctorsalliance.com/blog/c ... stigation/

October17, 2020

The German Corona Investigative Committee has taken testimony from a large number of international scientists and experts since July 10, 2020.

Their conclusions are the following:

The corona crisis must be renamed the “Corona Scandal”
It is:
The biggest tort case ever
The greatest crime against humanity ever committed
Those responsible must be:
Criminally prosecuted for crimes against humanity
Sued for civil damages

Deaths
There is no excess mortality in any country
Corona virus mortality equals seasonal flu
94% of deaths in Bergamo were caused by transferring sick patients to nursing homes where they infected old people with weak immune systems
Doctors and hospitals worldwide were paid to declare deceased victims of Covid-19......

En nog veel meer zoals voor groepsimmuniteit is 15-25% voldoende .....
De PCR test wordt door heel wat wetenschappers PCR-test pandemie genoemd en niet coronapandemie
89-90% vals positief ........
Illegale lockdowns....

En nog veel meer !

bluevelvet

17 okt 2020, 22:38

Nederland komt in actie !

”We beginnen een rechtszaak tegen de Nederlandse overheid. Corona moet van de A-lijst’

”Er is geen sprake van een pandemie of epidemie, zei arts Elke de Klerk op 10-10-2020 tijdens een bijeenkomst van de World Doctors Alliance in Berlijn. Ze zei ook dat corona niet langer thuishoort op de A-lijst van ziektes. “We weten nu dat het een normaal griepvirus is, en het griepvirus staat niet op de A-lijst.”

Er ontstaat paniek vanwege de PCR-tests, die een fout-positieve uitslag geven. 89 tot 94 procent van de uitslagen is fout-positief, de rest is fout-negatief.
Ze testen niet op Covid-19.”

87.000 verpleegkundigen willen het coronavaccin niet

Zie de video van 2.20 min. waarop arts Elke de Klerk op 10-10-2020 haar mening geeft over Covid-19
en ze ook mededeelt dat er in de reguliere Nederlandse pers bericht wordt dat de PCR test niet correct is, en dat ze daar gelukkig om is !

https://twitter.com/EatlovePray11/statu ... a-lijst%2F

Fred1950

17 okt 2020, 22:59

gast43 schreef:
17 okt 2020, 18:13
Idd Boeffer .

Maar de vraag is vanwaar blijft het komen , en dat telkens herop flakkert !
Daar hoor je geen woord over .
Is gemakkelijk de mensen regels en wetten opleggen , dat ze eraan werken
vanwaar dat komt en wat ze kunnen ondernemen om tegen te houden .

....
Het antwoord is nochtans simpel : iedereen in zijn kot voor 3-4 weken , zonder het minste contact met de buitenwereld. De besmette personen zijn dan genezen, ofwel zo doodziek dat een speciaal interventie team in astronauten pakken ze komt ophalen zoals de Chinezen dat hebben gedaan.

Na drie/vier weken is het virus zo dood als een pier, en kan gans de economie herleven zoals dat in China ook reeds het geval is. Eén probleem : iedereen die het land binnenkomt gaat 3 weken in afzondering in een daarvoor ingericht gebouw. Dit is ook wat in China nu gebeurt. Dit betekent dat grenzen potdicht moeten. Op immuniteit moet ge volgens mij al niet rekenen zoals men nu constateert dat men na een paar maanden al terug besmet en zwaar ziek kan geraken.

Als ge dit Europees wil aanpakken moeten alle landen terzelfder tijd die 3-4 weken quarantaine doorvoeren en hun buitengrenzen sluiten voor alle personenverkeer, precies zoals de Chinezen dat nu ook doen. Hiermee creëert ge tijdelijk een maatschappij zoals die 100 jaar geleden tijdens de Spaanse griep er ook uit zag.

Als ge echter de kindvolwassenen verder laat loslopen zoals dat nu gebeurt, blijven we maar voortsukkelen en geraken we in geen jaren meer van dat virus vanaf.

En wat die horeca , evenementen, sport, etc. industrie betreft, die zitten dan voor 3 weken ( of een maand ) op hun tandvlees. So what ! Niemand gaat verhongeren, dat gebeurt alleen nog maar in de Afrikaanse landen en in Indië .

boeffer

17 okt 2020, 23:24

Hier zitten nogal veel die niet (meer) ingeschreven staan. Een paar keer al zo ontdekt, ergens boven hoorde ik dan toch ene komen en mocht die niet zien. Ik moest het dan maar doen met de tussenpersoon.(2dehands-verkoop)
En zo'n gasten laten de virus dan overleven. Of ergens in uwe frigo waar ge iets uitgenomen hebt.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

berretz

18 okt 2020, 07:24

De horeca dicht, alsof de gewone mens die overdag een koffie of pintje gaat drinken en een beetje sociaal contact heeft de verspreider is. Vandaag lockdown maar eerst nog eens goed fuiven, en na een maand vaststellen dat er weer een opflakkering is, om dan te kunnen zeggen, ziet ge het wel. Dat leert men in Oxford zeker?

miel

18 okt 2020, 09:05

Meer dan 83% van de Belgen vroegen toch om strengere maatregelen, allee toch volgens de media.
Dus moeten we nu niet klagen toch?
We kregen maatregelen die de ganse maatschappij treffen in plaats van doelgericht de waarschijnlijke verspreiders van het virus te dedecteren. Onmacht of doelbewust?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Lukas

18 okt 2020, 09:17

ZESENTWINTIG PERSONEN BESMET EN IN QUARANTAINE IN DE KERNCENTRALE VAN DOEL

Hobo schreef:
Mocht de reactor oververhit geraken dan schakelt de reactor wel uit zonder tussenkomst van personeel.

Vraagje:
Wat zaten die 26 daar dan te doen?

:wink:

Hobo

18 okt 2020, 10:58

Fred1950 schreef:
17 okt 2020, 21:41
Hobo schreef:
.....
Zoiets in de aard toen die turbine wegens sabotage ( ? ) zonder olie viel ?
Inderdaad de turbine stopt(e) automatisch, maar zo'n mastodont
loopt samen met de gekoppelde alternator traag uit. :roll:

Als de turbine stopt dooft de reactor zichzelf door SCRAM
= Safety Control Rods Automatic Movement

Ik kan u ook in detail beschrijven, hoe de saboteur (allicht een "insider" )
te werk is gegaan, maar dat is OFF-Topic...