covid besmetting...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

18 okt 2020, 15:38

kitten schreef:
18 okt 2020, 14:18
Op mijn doosje vaccin staat de volgende samenstelling:
Een mengeling van 6 geinactiveerde griepstammen + hemaglutine( bindmiddel)
Natriumchloride, Kaliumchloride, Natriumbiphosphaat, Kaliumbiphosphaat,
Waar is dat Kwik en de zware metalen, de formaldehyde en de Aluminium ?
Als jij de griepprik wilt zetten is jouw keuze.

Maar hoe weet jij of alle ingrediënten vermeld worden op de bijsluiter ?
Hoe noemen de 6 geïnactiveerde griepstammen ?

Natriumchloride is een zoutoplossing kan bv. gebruikt worden bij te veel bloedverlies.
Kaliumchloride wordt toegediend voor de behandeling van een tekort aan kalium.
Deze zouten zijn zeer bekend en in water zeer gemakkelijk oplosbaar.

Als je twijfelt vraag het eens aan je arts ?

Fred1950

18 okt 2020, 16:50

bluevelvet schreef:
.....
....
Fons, Albert, Germaine, Pol, ..... :lol:
Ice

18 okt 2020, 17:21

kitten schreef:
18 okt 2020, 15:37
Het ging niet over de griepstammen maar over de vermeende giften die er in dit vaccin zouden zitten.
Tja, ieder zijn prioriteiten...ik zou eerder het nut van de griepprik belangrijker vinden vermits dat in mijn lijf gespoten wordt en direct invloed kan hebben op mijn leven en gezondheid. :roll:
Lijkt het je nog zinvol om de griepprik te halen als je geen enkele garantie hebt dat je door het vaccin geen griep zal oplopen, maw: het vaccin biedt geen gegarandeerde bescherming? Of dat je mogelijk zelfs nét griep krijgt door die 'zes inactieve griepstammen'?
Vindt je dat zelf dan niet zorgelijk?

bluevelvet

18 okt 2020, 18:11

Ik zou mij ook niet laten inspuiten als ik niet weet wat de inhoud is.
Ik dacht dat thimerosal al verboden was vanaf 2009,zeker al in Nederland.
En bij ons :?:

In de bijsluiter van de griepprik jaar 2013-2014, staat te lezen dat wanneer je wordt ingespoten met de griepprik, je ook geïnjecteerd wordt met thimerosal (kwik), formaldehyde en andere giftige bestanddelen. (equivalenten: thimerosal, merthiosal, merthiolate)

https://leefbewust.b-cdn.net/wp-content ... rt-600.jpg
image.jpeg
image.jpeg (230.89 KiB) 548 keer bekeken

In het geel: “Er zijn geen gecontroleerde studies die adequaat aantonen dat de griepprik zorgt voor een daling in het aantal griepgevallen nadat men is gevaccineerd met ‘FLULAVAL’ (de griepprik). M.a.w. de makers bevestigen zelf dat er geen enkel bewijs is voor de werking van de griepprik. Vreemd hé? Vooral als je je bedenkt dat er zoveel mensen zijn die van de daken schreeuwen dat griepprikken ‘WETENSCHAPPELIJK’ en met ‘BEWIJZEN’ onderbouwd werkzaam zijn.

https://leefbewust.b-cdn.net/wp-content ... ls-600.jpg
image.jpeg
image.jpeg (66.99 KiB) 548 keer bekeken
Bron : Leefbewust.nu

Ik ben van mening dat men in de bijsluiter de complete inhoud niet meer vermeldt omdat er nog bezorgde mensen zijn die echt om onze gezondheid geven en ons willen waarschuwen voor het bedrog.
Die sites zijn niet welkom en worden beschouwd als ongeloofwaardige bronnen nietwaar
hovel of Idefix 8O 🧐 moet er naderhand gezien nog frits1955 aan toevoegen 8)

Nog zo iemand, beseft die niet hoe belachelijk hij zich maakt. Ik meen dat dit geen onderwerp is om mee te lachen :!:
Fred1950 schreef:
18 okt 2020, 16:50
bluevelvet schreef:
.....
....
Fons, Albert, Germaine, Pol, ..... :lol:

bluevelvet

18 okt 2020, 21:22

Ice schreef:
18 okt 2020, 14:19

Net zoals HPV vaccin tegen baarmoederhalskanker voor jongens zónder baarmoeder...wie daarin trapt mist duidelijk een paar vijzen... :roll:
On-voor-stel-baar.

" Mijn kleindochter heeft nog altijd last van symptomen door de vaccinatie."
Mijn moederhart bloedt voor je kleindochter...ze heeft geluk gehad want ze kon nu ook in een rolstoel zitten of je had haar nu mogelijk op het kerkhof kunnen gaan bezoeken...en vermoedelijk zal vruchtbaarheid op latere leeftijd als gevolg van dit vaccin ook nog een rol gaan spelen.
Ik heb mij met hand en tand verzet tegen die gifspuit voor mijn kleindochters, gelukkig maar..
Ik had het gevraagd aan mijn dochter om het vaccin niet te geven aan haar, ze heeft het toch gedaan, want op school.... dit en dat........ Gelukkig zijn nu haar twee zonen twintigers en die zullen daar zeker niet voor te vinden zijn. Maar ik beklaag de jongeren waaronder uiteraard jongens, die nog op school zitten !

bluevelvet

19 okt 2020, 02:11

17 oktober
ACTIVE CASES
9,061,718

Currently Infected Patients
8,989,644 (99%)
in Mild Condition

72,074 (1%)
Serious or Critical

bluevelvet

27 okt 2020, 18:23

FACT SHEET SCIENSANO
COVID-19 disease (SarsCovd-2 virus)

(Originele tekst : zie pagina 6-7 transmission. (Enkele keren geprobeerd de link te plaatsen, met een quote uit originele tekst, kreeg geen toegang, telkens 403 FORBIDDEN of “Kopiëren” niet toegestaan - Typ onderstaande url en je kunt het opzoeken op pagina 6-7)

Covid-19 wordt van mens tot mens overgebracht bij het hoesten en niezen door geïnfecteerde druppels.
Er werden studies gedaan van luchtstalen, genomen in hospitalen, om SARS-CoV-2 te detecteren.
In 6/8 studies werd virale RNA gevonden, hoewel in zeer kleine hoeveelheden. Luchtwegvirussen worden dikwijls gedeactiveerd bij blootstelling aan UV stralen of door uitdroging.
Met een speciale techniek werd in een kamer van een Covid-19 patiënt luchtstalen verzameld gedurende 3 u.op een afstand van 4.8 m, en men zou het virus geïsoleerd hebben.
(Er zijn een aantal wetenschappers die beweren dat het virus nog nooit kon geïsoleerd worden :roll: ).

Doordat een aantal dokters en verplegers ook besmet zijn geraakt, worden in het Heilig Hart ziekenhuis van Mol tijdelijk geen patiënten meer opgenomen. Niet alleen in Mol, ook in andere ziekenhuizen en WZC’s werden verpleegkundigen besmet.

Men kon toch al zien hoe verplegenden en dokters ingepakt zijn (bijna als kosmonauten)om hen te beschermen tegen het virus, maar als het virus in de lucht circuleert uitgeademd door besmette personen, is het niet tegen te houden dat er zieken vallen onder de verplegenden, welke maatregelen er ook worden genomen.
Recent nog in het nieuws gezien hoe verplegenden, stevig ingepakt, de kamer binnengingen van een patiënt, er werd gevraagd hoe hij het stelde en hij zei dat hij nog kortademig was, hij zat rechtop en droeg geen masker :idea:

Covid-19.sciensano.be

Dicksy

27 okt 2020, 18:32

bleuvelvet schreef:
Men kon toch al zien hoe verplegenden en dokters ingepakt zijn (bijna als kosmonauten)om hen te beschermen tegen het virus, maar als het virus in de lucht circuleert uitgeademd door besmette personen, is het niet tegen te houden dat er zieken vallen onder de verplegenden, welke maatregelen er ook worden genomen.
Recent nog in het nieuws gezien hoe verplegenden, stevig ingepakt, de kamer binnengingen van een patiënt, er werd gevraagd hoe hij het stelde en hij zei dat hij nog kortademig was, hij zat rechtop en droeg geen masker :idea:
Is dat nu zo moeilijk om eens de vraag te stellen of die verplegenden wel besmet worden in het ziekenhuis door die patiënten of dat ze al niet besmet waren voor ze hun kosmonautenpak aantrokken.
Ik heb het hier al zo dikwijls geschreven of het echt not done is om die verplegenden zelf eens in vraag te mogen stellen. :mrgreen: Wat doen die in hun vrije tijd, met wie gaan ze (allemaal) om, waar hangen ze rond, hun bubbels.....enz.....Het zijn godverd.....altijd de anderen die met de vinger gewezen worden maar de hand eens in eigen boezem steken is blijkbaar een brug te ver. Of zijn de mensen nu echt zo naïef te denken dat die hun eigen gaan opsluiten na hun shift omdat ze morgen/overmorgen/volgende week...... terug moeten gaan werken?

Als ik dan lees hoe sommigen zelfs nog niet weten hoe ze besmet geraakt zijn, ondanks al hun voorzorgen, en in het ziekenhuis terecht komen.......wel dan vraag ik mij ook af of die verplegenden ook maar alleen in het ziekenhuis besmet geraken.

bluevelvet

27 okt 2020, 21:09

https://www.facebook.com/carine.knapen1 ... 9559484619

Open brief : Ter attentie van Marc Boschmans - Lab Technician bij Sciensano

“Als de cijfers stijgen is dat volgens de woordvoerders en commentatoren van Sciensano ALTIJD de schuld van het volk.
Voor haar is er maar één mogelijke conclusie : " de bevolking respecteert de regels niet "
.........

Verder nog bedenkingen over hoe er gesjoemeld wordt met de cijfers en hoe data door Sciensano nog altijd niet meegedeeld worden aan bv. de regering ........ :roll:

Fred1950

27 okt 2020, 21:21

Dicksy schreef:
27 okt 2020, 18:32
.....
Als ik dan lees hoe sommigen zelfs nog niet weten hoe ze besmet geraakt zijn, ondanks al hun voorzorgen, en in het ziekenhuis terecht komen.......wel dan vraag ik mij ook af of die verplegenden ook maar alleen in het ziekenhuis besmet geraken.
Uiteraard geraken ze NIET in het ziekenhuis besmet. Daar dragen ze immers beschermende pakken, FFP2 en FFP3 maskers, dragen ze handschoenen die ze regelmatig verwisselen of ontsmetten, maar ..... als ze thuis komen is het van "pfff ... het is een zware dag geweest... ", worden de remmen losgegooid , krijgt man of vrouwlief een kus, en dan zijn er nog de kinderen die met "vuile" handjes overal aan zijn geweest ..... Ik vrees echter dat de meesten dat niet eens beseffen. Als ze geen zieke "zien" , dan denken ze dat er geen virus in de omgeving kan zijn .... En vergeet niet dat er NU , op dit ogenblik, gemiddeld 1 persoon op 100 besmet rondloopt die ook effectief positief getest is geweest. Ik schat zelf dat er 10 op 100 Belgen virusdrager zijn en anderen kunnen besmetten zonder dat ze zich daar zelf bewust van zijn.

Ik heb hier al geschreven dat de bevolking via de media eens heel duidelijk uitgelegd zou moeten worden hoe een besmetting verloopt, welke "wegen" het virus bewandelt , en dat op een heel eenvoudige maar vooral "technische" manier. Als men dat zou doen vrees ik wel dat men echter niet volledig zal zijn. Het zal heel normaal zijn dat men bvb. de aerosols en de deurklinken van het bankkantoor vergeet, of dat de 1,5 meter niet vast is maar afhankelijk van luchtgesteldheid, al dan niet gesloten ruimte, enz ... Zo ken ik mijn medeburgers al door ervaring in het verleden. :)
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 okt 2020, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

27 okt 2020, 21:31

bluevelvet schreef:
27 okt 2020, 21:09
https://www.facebook.com/carine.knapen1 ... 9559484619

Open brief : Ter attentie van Marc Boschmans - Lab Technician bij Sciensano

“Als de cijfers stijgen is dat volgens de woordvoerders en commentatoren van Sciensano ALTIJD de schuld van het volk.
Voor haar is er maar één mogelijke conclusie : " de bevolking respecteert de regels niet "
.........

Verder nog bedenkingen over hoe er gesjoemeld wordt met de cijfers en hoe data door Sciensano nog altijd niet meegedeeld worden aan bv. de regering ........ :roll:
Er wordt niet gesjoemeld met cijfers. Er zijn "big brother" computers die dat verhinderen, en moest dat waar zijn, dan was er allang een klokkenluider binnen Sciensano zelf die het gesjoemel naar buiten had gebracht.

Uiteraard is het de "schuld" van de bevolking, maar men kan een onwetende bevolking die nooit op school bvb. het verschil tussen een bacterie en een virus uitgelegd is geweest, geen steen werpen. De bevolking zal wel de regels volgen als ge hen eens uitlegt hoe de vork aan de steel zit zoals ik hierboven voorstelde. Dat maakt dan ook komaf met sukkels die met allerhande idiote theorieën afkomen als labovirussen of complot theorieën en de straf van goden en dergelijke zever. Hoger opgeleiden geraken minder besmet , en hoe komt dat denk je ? Er zijn ook van die "geleerde wetenschappers" die informatie voor zich houden puur uit eerzucht met het idee dat "wat ik allemaal weet hoeft een ander niet te weten" .... :|

voorn

28 okt 2020, 05:52

Ge krijgt hier niks uitgelegd.
Al plak ik hier in het gebouw en de lift a.u.b draag een mondmasker....resultaat nul bij sommigen; die dan nog zeggen dat de syndicus dat niet kan verplichten
Tevens loopt hier 10% rond dat nauwelijks Nederlands verstaat.
En de gebuur syndicus van het andere flatgebouw zijn pictogrammen werken ook niet.
Alle regels worden hier in de buurt aan de laars gelapt zeker bij de wissel van de scholen.
En waarom begint dat vrijdag? En wat is het economisch nut van profsport zonder publiek? Den TV?

Fred1950

28 okt 2020, 08:29

voorn schreef:
28 okt 2020, 05:52
....
En waarom begint dat vrijdag? En wat is het economisch nut van profsport zonder publiek? Den TV?
De reclamepanelen ..... dat is een bron van inkomen voor sportorganisaties, en die moeten dan op TV te zien zijn.

frits1955

28 okt 2020, 09:13

Welnee - profclubs halen een groot deel van hun inkomsten uit de tv gelden die ze krijgen - in ons land is dat van "Eleven". Als er niet gespeeld zou worden moeten clubs die vele miljoenen terug gaan storten . Ticketing en catering is goed voor 30% van de inkomsten. De rest komt van uitzendrechten, sponsoring en transferinkomsten.

boeffer

28 okt 2020, 16:35

1 Iets had ik nog nergens gelezen, je kan genezen maar erna terug in't gasthuis vliegen omdat je nog niet immuun bent en het dus terug krijgt(van iemand of plaats).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk