Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

21 okt 2020, 12:36

Ice schreef:
21 okt 2020, 11:39
...
Wel ben ik woedend dat wij bestookt worden met zwaar overdreven en valse berichtgeving om ons allen schrik te kunnen aanjagen om regeltjes te kunnen verplichten en onze vrijheden, welvaart en normaal leven te kunnen afpakken.
...
En wie wil dan wel ons normaal leven afpakken ?
Van wie komt die overdreven en valse berichtgeving ?

Ik weet zeker dat jullie daar zo'n idee over hebben, durven jullie die hier ook posten ?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

21 okt 2020, 12:44

Seppe123 schreef:
21 okt 2020, 11:01
Het is door mensen zoals Ice dat het virus zich blijft verspreiden. Ze vindt alle maatregelen belachelijk en de mensen die wel hun best doen om alles op te volgen noemt ze angsthazen. En iedereen maar uitschelden! Dat is hetzelfde als een oproep doen om met de auto veel te hard te rijden en liefst met veel alcohol, want de staat mag onze vrijheid niet afpakken. Op tv zei een wijze Nederlander: ( een gewone mens in de straat) we kunnen beter in oorlog zijn: dan kan je de vijand zien en de kogels misschien ontwijken. Nu is de vijand onzichtbaar.
Nu krijg ik al de schuld dat het virus zich verspreidt? Jawadde... 8O
Beantwoordt mij dan deze vraag eens:
Hoe hoe bescherm je jezelf tegen een verkoudheid, tegen de seizoensgriep, tegen een bronchitis, tegen keelpijn/buikpijn of duizenden andere infecties?

Of kunnen we dat niet voorkomen, met geen enkele preventie? :roll:
Door de griepprik, toch ook bedoeld als preventie, kun je zelfs de griep net wél krijgen...overdenk dat eens: het preventiemiddel veroorzaakt net de ziekte waarvoor het je zou moeten beschermen...waar is de logica? Vér zoek?

Waarom denken jullie dan dat een maatregel je zal kunnen beschermen tegen ziek worden door het coronavirus want van een besmetting zonder symptomen heb je geen last?
Het mondmasker? Kun je een mug tegenhouden met kippengaas? Dacht het niet...
In je kot blijven? Als je je als kluizenaar opsluit maar dan nóg is contact met de buitenwereld onvermijdelijk, al is het alleen maar om voedingsmiddelen te halen, te laten brengen en duizenden andere zaken in een maatschappij....tenslotte leven we niet elk op aparte eilandjes...
Geen sociaal, menselijk contact? Ook onmogelijk en onvermijdelijk...behoeft dat nog uitleg? Ik dacht het niet....

Preventie is dus onmogelijk, je kan het risico misschien wel iets verkleinen maar helemaal uitsluiten is NIET mogelijk...tenslotte moet je wel ADEMEN om in leven te kunnen blijven en in de lucht zwerven ook nog eens, behalve corona, miljarden virussen en bacteriën rond waardoor je ziek kunt worden, zelfs al vermijdt je elk menselijk contact en neem je alle mogelijke en denkbare voorzorgen. 8O

Dus: het nut van "preventie (nép) maatregelen"? NUL komma NUL. :roll:
Het enige dat deze nepmaatregelen doen is ons hele leven onnodig overhoop gooien en grondig vergallen, de maatschappij en economie verwoesten en zelfs de volksgezondheid schaden zonder ook maar te kunnen beschermen tegen een virus, dat minder schadelijk bewezen is, nog wel met feíten, dan influenza/seizoensgriep.. 8O

Wie bewijst het tegendeel met FEITEN, niet door geruchten, insinuaties, vermoedens, gissingen of waarzeggerij gebaseerd op bedrieglijke statistieken die doelbewust niet het hele verloop van het virus volgen om de uitdoving van het virus te kunnen ontkennen en de nutteloze, schadelijke maatregelen te kunnen rekken? Om ons te dwingen om te gehoorzamen? Het gaat helemaal niet om onze gezondheid. :x

Wie kan nu nog beweren dat deze maatregelen nuttig zouden zijn en als preventie je bescherming bieden om niet ziek te worden door corona of zelfs de verspreiding van gelijk welk virus zouden kunnen voorkomen? :evil:

En die wijze Nederlander doelde niet op het coronavirus als onzichtbare vijand maar op de politiek die nutteloze maatregelen verplicht en zo oorlog voert tegen haar eigen bevolking.. :roll:
Ice

21 okt 2020, 12:52

E.T. schreef:
21 okt 2020, 12:36
Ice schreef:
21 okt 2020, 11:39
...
Wel ben ik woedend dat wij bestookt worden met zwaar overdreven en valse berichtgeving om ons allen schrik te kunnen aanjagen om regeltjes te kunnen verplichten en onze vrijheden, welvaart en normaal leven te kunnen afpakken.
...
Ik weet zeker dat jullie daar zo'n idee over hebben, durven jullie die hier ook posten ?
Durf jij nu nog ontkennen dat ons normale leven werd afgepakt?????? 8O
Al gewend aan het "nieuwe normaal"? :twisted:
Misschien moet gij eens alle berichten over corona van de afgelopen ACHT máánden hélemaal en niet selectief lezen. :P Mogelijk begint het dan te dagen alhoewel daar grote twijfels over zijn... :P

E.T.

21 okt 2020, 12:58

Ik ontken niks, ik heb slechts enkel vragen waar ik GEEN antwoord op krijg, toch?

64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

21 okt 2020, 13:02

Fred1950 schreef:
21 okt 2020, 12:25
Prima Vera schreef:
21 okt 2020, 11:20
....
Je bent nog altijd verantwoordelijk voor je zelf, je eigen hoeder. Als je zo zot bent om bepaalde mensen zo maar te volgen is dat je eigen verantwoordelijkheid. .....
Als je besmet geraakt en er door sterft is dat je eigen probleem en niemand zal daar zich zorgen over maken. ....

Je bent dus niet alleen verantwoordelijk voor je zelf , maar ook verantwoordelijk voor het welzijn van de ander. Cappito ?
Waarom ben jij dan geen proefpersoon voor het vinden van een vaccin als je toch verantwoordelijk bent voor het welzijn van anderen? :x
Anderen menen te kunnen vertellen wat ze zouden moeten doen maar zelf niks doen...bijna ne politieker, die volgen ook niet zelf op wat ze ons verplichten.. :evil:
Ice

21 okt 2020, 13:10

E.T. schreef:
Ik ontken niks, ik heb slechts enkel vragen waar ik GEEN antwoord op krijg, toch?

Lees de discussies, daar staan alle antwoorden in.
Daar staan zelfs tegeningskes bij, als je daar de antwoorden op je vragen niet vindt, (zoals de klepels :P ) dan kan herhaling je ook niet helpen...
Nen ezel kun je ook water in de bek gieten maar slikken moet ie zélf doen... :P

Prima Vera

21 okt 2020, 13:11

Fred1950 schreef:
Prima Vera schreef:
....
Je bent nog altijd verantwoordelijk voor je zelf, je eigen hoeder. Als je zo zot bent om bepaalde mensen zo maar te volgen is dat je eigen verantwoordelijkheid. .....
Als je besmet geraakt en er door sterft is dat je eigen probleem en niemand zal daar zich zorgen over maken. Maar als je door je roekeloos gedrag anderen besmet, dan ben je een gevaar voor de maatschappij net zoals iemand die te snel rijdt of de verkeersregels niet volgt.

Je bent dus niet alleen verantwoordelijk voor je zelf , maar ook verantwoordelijk voor het welzijn van de ander. Cappito ?
Neen, ik ben alleen verantwoordelijk voor mezelf cappito?
Doe wat je moet doen, zo simpel is het.

E.T.

21 okt 2020, 13:48

Ice schreef:
E.T. schreef:
Daar staan zelfs tegeningskes bij, als je daar de antwoorden op je vragen niet vindt, dan kan herhaling je ook niet helpen... Nen ezel kun je ook water in de bek gieten maar slikken moet ie zélf doen...
ZWAK ICE ... ZEER ZWAK ... 🐔🐔🐔

Wie wil ons normaal leven afpakken ?
Ice

21 okt 2020, 14:57

E.T. schreef:
Ice schreef:
Daar staan zelfs tegeningskes bij, als je daar de antwoorden op je vragen niet vindt, dan kan herhaling je ook niet helpen... Nen ezel kun je ook water in de bek gieten maar slikken moet ie zélf doen...

Normaal begaafde mensen hoeven zelfs dat niet te vragen.
Je volgt alle maatregelen toch zo braaf en dus heb je je normale leven reeds laten afpakken. :roll:
Nen ezel kun je ook water in de bek gieten maar slikken moet ie zélf doen...dat begrijp je ook duidelijk weer niet? :P maar das normaal want je waant zelfs dat je nu nog normaal leeft... :twisted:

En quote mijn reactie maar correct, in kleur en lettergrootte zodat iedereen ziet dat de trol weigert om discussies te herlezen waarin alle antwoorden op zijn vragen reeds beantwoord werden om weer met de zoveelste baarlijke nonsens dit forum te komen vervuilen en discussies te saboteren met kinderachtig en onnozel gekibbel. :evil:
Ice schreef:
Daar staan zelfs tegeningskes bij, als je daar de antwoorden op je vragen niet vindt, (zoals de klepels :P ) dan kan herhaling je ook niet helpen... Nen ezel kun je ook water in de bek gieten maar slikken moet ie zélf doen... :P

Fred1950

21 okt 2020, 15:10

Prima Vera schreef:
21 okt 2020, 13:11
Fred1950 schreef:
Prima Vera schreef:
....
Als je besmet geraakt en er door sterft is dat je eigen probleem en niemand zal daar zich zorgen over maken. Maar als je door je roekeloos gedrag anderen besmet, dan ben je een gevaar voor de maatschappij net zoals iemand die te snel rijdt of de verkeersregels niet volgt.

Neen, ik ben alleen verantwoordelijk voor mezelf cappito?
Doe wat je moet doen, zo simpel is het.
En als ge nu eens te dom of te karaktergestoord zoudt zijn om te "doen wat je moet doen" ? :|

bluevelvet

21 okt 2020, 15:16

Onvoorstelbaar lichtzinnig" en "een deel van het probleem", zo reageerden minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke en viroloog Marc Van Ranst op de uitspraken van Jean-Luc Gala, infectioloog (UCL) en diensthoofd van het Saint-Luc-ziekenhuis in Brussel. Eerder noemde Gala de Vlaamse experts Marc Van Ranst, Steven Van Gucht en Erika Vlieghe al paniekzaaiers
In Terzake en “De Afspraak” van 20/10 waren Vandenbroucke en Van Ranst kritisch voor professor Jean-Luc Gala.
Annelies Beck gaf aan dat Jean-Luc Gala toch een wetenschapper is, en ook in andere landen wetenschappers het eens waren met deze professor, een infectioloog, maar Frank veegde het van tafel, en verwees naar de feiten zoals dat, een kwart capaciteit van de IC al bezet is om de zeer zieke mensen te verzorgen, en dat verdubbelt om de week, tot 9 dagen...... Dat zou willen zeggen dat binnenkort de helft van onze capaciteit om zieke mensen te verzorgen weg is, en hij vroeg zich af wat de professor zou zeggen moesten de 2000 bedden vol liggen, enz ..... ? Frank ging daarna de infectioloog precies een lesje leren :roll:
Annelies zou het goed vinden om hierover samen een debat aan te gaan, Frank wilde er mee instemmen. Annelies zou dit misschien wel kunnen regelen.
Dat is de eerste keer dat er sprake van was om een debat te voeren tussen mensen met een andere visie op de feiten en de aanpak van de coronacrisis. Ik had er al eens opgewezen dat dat zou moeten kunnen. Ben benieuwd of er een soortgelijk debat zou komen. Ik denk dat veel mensen er nood aan hebben.

Ik heb hierbij toch ook enkele bedenkingen, dat er minder capaciteit is in de zorg, het tekort aantal bedden op IC, het tekort aantal bedden in de ziekenhuizen, tekort aan verplegenden, enz...... een taak is voor de overheid. Zij schieten hierin m.i. te kort en dan komen vertellen dat de toestand dramatisch is 8O terwijl zij zich al maanden konden voorbereid hebben op wat mogelijks stond te gebeuren. Van Ranst, Erika De Vlieghe e.a. hebben er herhaalde malen op gewezen.
Of deze toestanden te vergelijken zijn met de maanden maart-april valt nog te bezien.
Wait and see !

bluevelvet

21 okt 2020, 15:19

Seppe123 schreef:
Het is door mensen zoals Ice dat het virus zich blijft verspreiden.
8O Wat voor een hersenkronkel is me dat :roll:

Fred1950

21 okt 2020, 15:23

bluevelvet schreef:
21 okt 2020, 15:19
Seppe123 schreef:
Het is door mensen zoals Ice dat het virus zich blijft verspreiden.
8O Wat voor een hersenkronkel is me dat :roll:
Die ligt alleszins op je juiste plaats ....

Prima Vera

21 okt 2020, 15:34

En als ge nu eens te dom of te karaktergestoord zoudt zijn om te "doen wat je moet doen" ? :|
Als dat op je zelf slaat, wel dan begrijp ik je.

E.T.

21 okt 2020, 16:43

Ice schreef:
21 okt 2020, 14:57
E.T. schreef:
Ice schreef:
...
...

...
Normaal begaafde mensen hoeven zelfs dat niet te vragen.
...
Opnieuw helemaal naast de kwestie, toch?