Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

22 okt 2020, 16:43

Paul Siemons schreef:
22 okt 2020, 15:57
Fred1950 schreef:
22 okt 2020, 13:56
Ik vind dat helemaal niet gratuit. Volgens Ice en haar compagnon zijn mondmaskers en voorzorgen nemen allemaal zinloos.

Het grootste bewijs is toch net geleverd... waarom denk je dat Wilmès zo rap is om te orakelen dat ze het virus NIET op de vergadering van Europese ministers (waar ze naast de Oostenrijker Schallenberg zat die wel Covid-19 positief is getest) heeft opgelopen ".. want ze hield zich buitenhuis strikt aan de coronaregels"
Dat Wilmès zich strikt aan de regels zal gehouden hebben daar ben ik zeker van, desondanks heeft ze toch een besmetting opgelopen ..... dus nu maar gauw gaan verkondigen dat het aan een familielid ligt... want als ze toegeeft dat ze het heeft van die vergadering, spijts al de regels die ze ongetwijfeld heeft opgevolgd, dan stort het kaartenhuisje dat mondmaskerdracht en afstand houden tegen coronabesmettingen beschermt, in!
Je ziet, fred, er zijn nog forumleden die ook nog hun gezond verstand gebruiken... :P

En nog wat, fred en co:
Beantwoorden jullie dan mijn vragen maar eens en bewijs zélf het nut van de maatregelen.

Je ontloopt telkens de discussie door andersdenkenden hun mening aan te vallen en over te gaan op persoonlijke beledigingen voor hun mening maar van enige weerlegging met argumenten op die mening over het onderwerp is nooit enige sprake.
Je hebt het nooit over de corona discussie maar enkel tegen de meningen die niet stroken met de jouwe. :roll:

De vragen beantwoorden en weerleggen en niet weer rond de hete brij te fietsen om de discussie te ontlopen.

viewtopic.php?f=4&t=210764&sid=8108918a ... &start=720
Ice

22 okt 2020, 16:45

benq schreef:
22 okt 2020, 15:58
Ice
Zou jij niet beter eens als vrijwilliger op een covid afdeling in het ziekenhuis gaan werken? :lol:
Zou jij ook niet beter eens antwoorden op mijn vragen ipv mij voor mijn mening aan te vallen met een nietszeggende oneliner die kant noch wal raakt en niks te maken heeft met de discussie?! :evil:
HIER séh, begin er maar es aan!

Fred1950

22 okt 2020, 18:02

Ice schreef:
22 okt 2020, 16:43
....
En nog wat, fred en co:
Beantwoorden jullie dan mijn vragen maar eens en bewijs zélf het nut van de maatregelen.
...
Het bewijs is er. De lockdown tijdens de eerste golf van maart/april heeft het aantal besmettingen toen doen dalen vanaf mei. Maar het is zoals bij een bosbrand, als het vuur niet volledig gedoofd is, laait het terug op bij het minste windje ( lees : versoepeling ). In China is die "bosbrand" gedoofd, en als we in gans Europa niet op dezelfde manier te werk gaan, geraken we er nooit meer vanaf, zelfs niet met een ( kortwerkend ) vaccin. In 1918 hebben ze het veel drastischer aangepakt , en in de jaren '20 liep iedereen terug op straat de charleston te dansen. Dat zal hier nog niet gebeuren als we voortdoen zoals we nu bezig zijn. Groepsimmuniteit is trouwens wishful thinking waar men niet op mag rekenen.
Ice

23 okt 2020, 13:10

Fred1950 schreef:
22 okt 2020, 18:02
....Maar het is zoals bij een bosbrand, als het vuur niet volledig gedoofd is, laait het terug op bij het minste windje....
.......
Néé, Fred, je fietst weer rond de hete brij, je beantwoordt mijn vragen niet! :evil:
Ik vraag niet hoe je een bosbrand blust, ik vraag hoe jij je denkt te kunnen beschermen met preventie-maatregelen tegen een verkoudheid, tegen de seizoensgriep, tegen een bronchitis, tegen keelpijn/buikpijn of duizenden andere infecties?
Antwoord: dat kun je NIET!
Hoe denk je je dan wel te kunnen beschermen tegen het coronavirus door preventie?
Dát is de vraag over het NUT van die VERPLICHTE preventie-maatregelen die je niet wíl beantwoorden. :roll:

NOGMAALS:

Overigens kan ik ook met valse, statistische cijfertjes elke bosbrand terug laten oplaaien... :P :P :P

Fred1950

23 okt 2020, 13:38

Ice schreef:
...
Hoe denk je je dan wel te kunnen beschermen tegen het coronavirus door preventie?
Door niet meer buiten te komen tenzij voor boodschappen .... heel simpel. En door uiteraard geen "vreemden" binnen te laten , door eigen huis te verluchten , door alles wat aan zakens binnenkomt drie dagen te laten liggen of te ontsmetten. Dat lukt allemaal bij mij zonder problemen, maar ja, ik ben dan ook al een halve Chinees geworden. :lol:

Dát is de vraag over het NUT van die VERPLICHTE preventie-maatregelen die je niet wíl beantwoorden. :roll:

NOGMAALS:

Overigens kan ik ook met valse, statistische cijfertjes elke bosbrand terug laten oplaaien... :P :P :P
BEWIJS dat de cijfers vals zijn, en ge hebt een volgeling ! :twisted:

boeffer

23 okt 2020, 14:30

Vroeger kuisten ze nog met javel, wat het nu is is mss zo'n biologisch-lievend product. Dit zou ook bij raadgevingen moeten komen. Blijf in uw kot en reinig het, verluchten heeft dan geen zin.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
Ice

23 okt 2020, 14:40

Fred1950 schreef:
Ice schreef:
...
Door niet meer buiten te komen tenzij voor boodschappen .... heel simpel. En door uiteraard geen "vreemden" binnen te laten , door ......
Je komt dus WEL buiten als je boodschappen gaat doen...tenzij je binnen blijft natuurlijk... :P ..heel simpel....simpele geest, dát wel....
En tijdens de boodschappen kun je dus OOK besmet worden...er is dus géén preventie om niet besmet te geraken, niemand is veilig zegt de politiek zelf....die zegt OOK dat de meeste besmettingen ín huis gebeuren door familieleden, níet door "vreemden" binnen te laten.. :P
dus spartelen maar... :twisted:
Fred1950 schreef:
Ice schreef:
NOGMAALS:

BEWIJS dat de cijfers vals zijn, en ge hebt een volgeling ! :twisted:
Wie dat nu nog niet doorziet en niet gelooft als de leugenaars het zelf bekennen, is een verloren zaak, daar is jammerlijk niks meer aan te doen... :twisted:
Ik hoef geen volgelingen, graaf je eigen graf maar verder, ik graaf niet mee... :mrgreen:

Fred1950

23 okt 2020, 15:00

Ice schreef:
....
En tijdens de boodschappen kun je dus OOK besmet worden...er is dus géén preventie om niet besmet te geraken, niemand is veilig zegt de politiek zelf....die zegt OOK dat de meeste besmettingen ín huis gebeuren door familieleden, níet door "vreemden" binnen te laten.. :P
....
Het "blijkt" dat ge in warenhuizen weinig besmet geraakt, tenzij dat ge daar uw handen vuil maakt aan iets dat besmet is. En dus draag ik vinyl handschoenen die ik ook ontsmet maar vooral om daarmee het handvat van de winkelkar te ontsmetten. Het probleem zijn de apothekers met kleine ruimtes waar in eerste instantie de "zieken" binnen komen en die er hun aerosol achterlaten. Mijn FFP2 masker zou me daar wat meer tegen moeten beschermen, maar helaas .... dat is amper het geval.

Familie ? Die komt ook niet meer binnen en thuiswonende kinderen heb ik ook niet ... dus, die familie blijft ook buiten zoals alle anderen. Er staan meer dan genoeg middelen ter beschikking om contact te houden ( Skype , email , telefoon ... )
Ice

23 okt 2020, 15:36

Fred1950 schreef:
Ice schreef:
Door niet meer buiten te komen tenzij voor boodschappen .... heel simpel. En door uiteraard geen "vreemden" binnen te laten , door eigen huis te verluchten , door alles wat aan zakens binnenkomt.....
Fred1950 schreef:
Ice schreef:
....
....
Het "blijkt" dat ge in warenhuizen weinig besmet geraakt, tenzij dat ge.....
....
Familie ? Die komt ook....
Precies al last van alzheimer? :P :P

Het gaat helemaal niet over hoe weinig (?!) je zou besmet kunnen geraken in warenhuizen als je niet buitenkomt om besmetting te vermijden tenzij je zou gaan winkelen... :twisted:

Antwoord: er is geen enkele preventie mogelijk door verplichte maatregelen om je te kunnen beschermen tegen besmetting door het corona virus en dat maakt álle maatregelen OVERBODIG en NUTTELOOS.
PUNT

Fred1950

23 okt 2020, 16:25

Ice schreef:
.....
Antwoord: er is geen enkele preventie mogelijk door verplichte maatregelen om je te kunnen beschermen tegen besmetting door het corona virus en dat maakt álle maatregelen OVERBODIG en NUTTELOOS.
PUNT
Preventie betekent dat ge uzelf zoveel als mogelijk afschermt tegen het virus. Als iedereen op dezelfde manier als ik zich in een quasi quarantaine zouden zetten, dan zijn er zelfs geen opgelegde maatregelen vanuit de overheid meer nodig. Dan ging NIEMAND nog naar restaurant of op café, naar de koers kijken , enz ..... De "economie" mag eigenlijk van geluk spreken dat niet iedereen zich op dezelfde manier in quarantaine zet zoals ik. :lol:

Dicksy

23 okt 2020, 16:56

Fred1950 schreef:
Dan ging NIEMAND nog naar restaurant of op café, naar de koers kijken , enz ..... De "economie" mag eigenlijk van geluk spreken dat niet iedereen zich op dezelfde manier in quarantaine zet zoals ik. :lol:
En op tv? :roll:
De "economie" mag eigenlijk van geluk spreken dat niet iedereen zich op dezelfde manier in quarantaine zet zoals ik. :lol:
Inderdaad, dan moesten ze alleen nog maar de mensen dood van straat rapen en uit hun kot halen en/of van de koorden knippen. :mrgreen:
Ice

23 okt 2020, 17:05

Fred1950 schreef:
23 okt 2020, 16:25
Ice schreef:
.....
PUNT
Preventie betekent dat ge uzelf zoveel als mogelijk afschermt tegen het virus.

Als iedereen op dezelfde manier als ik zich in een quasi quarantaine zouden zetten, dan zijn er zelfs geen opgelegde maatregelen vanuit de overheid meer nodig. Dan ging NIEMAND nog naar restaurant of op café, naar de koers kijken , enz ..... De "economie" mag eigenlijk van geluk spreken dat niet iedereen zich op dezelfde manier in quarantaine zet zoals ik. :lol:
Preventie betekent voorkomen dat er problemen ontstaan door van tevoren in te grijpen. :roll:
Daar ben je al te LAAT mee als het virus zich al heeft kúnnen verspreiden omdat niet op tijd werd ingegrepen....dan spreken ze van VIJGEN NA PASEN. :twisted:

Ik heb net bewezen dat je je NIET KUNT beschermen tegen het virus, net zomin als je je zou kunnen beschermen tegen een verkoudheid.

En áls mijn tante kl*ten heeft dan...... 8O
áls het labo in wuhan zijn virus had binnen gehouden...
áls wuhan op tijd wás afgesloten in lockdown, dan was er geen wereldwijde coronacrisis geweest...
áls de eerste corona zieke in ons land in quarantaine wás gezet, dan hád het virus zich niet kunnen verspreiden
áls elke zieke in quarantaine was gezet, dan hád het virus verder niemand kunnen besmetten...enz...enz...

Kruip jij maar in een quasi quarantaine, het virus kan je toch pakken want niemand is veilig, vraag dat maar eens aan wilmés... :P

Dicksy

23 okt 2020, 17:11

Ice schreef:
Kruip jij maar in een quasi quarantaine, het virus kan je toch pakken want niemand is veilig, vraag dat maar eens aan wilmés... :P
Je kunt het ook lezen hier op SeniorenNet:
De kannibaal 15 okt 2020, 14:11
Na de persoonlijke ervaring van een coma met kunstmatige beademing, denk ik dat sommige collega's er meer dan klaar voor zijn om de ervaring met mij te delen. U verstoppen in de kelder of de zolderkamer helpt niet. Zoals ik, zult gij het waarschijnlijk niet weten hoe ze U te pakken hebben gekregen,...........

Seppe123

23 okt 2020, 17:14

Ice, hoe durf je nu nog altijd zeggen dat alle maatregelen zinloos zijn! Na de maatregelen in maart zijn de cijfers heel duidelijk gezakt. Die dit niet ziet is blind!
Je kan jezelf niet altijd beschermen voor gekken die geen mondmasker dragen en die u besmetten omdat ze te dicht in uw gezicht komen verkondigen dat de maatregelen niet werken. Mijn 2 vrienden zijn gestorven door een betweter als u, die weigerde om een mondmasker te dragen. Zij zaten rustig te vissen, 4 meter uit elkaar, een zogenaamde vriend van hen kwam in hun gezicht hen uitlachen omdat ze ver uit elkaar zaten, natuurlijk had hij geen mondmasker op, want dat vond hij alleen voor bangeriken. Resultaat: 2 mensen in coma en na 6 weken dood. Ze waren heel gezonde mensen, geen onderliggende problemen ( nog geen 60 jaar). Ze hadden een vrouw, kinderen en kleinkinderen, ze waren mensen die voor corona in allerlei verenigingen de werkende krachten waren, die iedereen hielpen. Ze wilden nog zeer lang leven, maar een stommerik die het beter wist heeft hen alles afgepakt.
Van den Broecke heeft gezegd dat er 11 miljoen mensen nodig zijn in Belgie die solidair zijn om alle maatregelen op te volgen en zo het virus te verslaan. Maar als ik zie wat er op dit forum gepredikt wordt, zal dit zeker niet lukken. Er zijn er die volharden in de boosheid, en met de medemensen niks inzitten. De mensen hier zouden gezien hun leeftijd en levenservaring heel wijs en empatisch moeten zijn. Maar als ik die egoisten hier bezig hoor, zal het virus nog lang blijven terugkomen. En zij roepen het hards als we weer binnen moeten blijven.
En mij uitmaken voor leugenaar, je weet niet eens wie ik ben. En als ik oproep tot voorzichtigheid omdat ik vrienden ben verloren , kan jij alleen maar zeggen: zeur niet, ze moesten toch ooit dood gaan.
Ice

23 okt 2020, 20:34

Seppe123 schreef:
Ice, hoe durf je nu nog altijd zeggen dat alle maatregelen zinloos zijn!
Allez, kom: nogal ene...bewijs jij dan maar eens het NUT ervan....doe es een poging.. :roll:
HOE denk jij jezelf te kunnen beschermen met preventie-maatregelen tegen een verkoudheid, tegen de seizoensgriep, tegen een bronchitis, tegen keelpijn/buikpijn of duizenden andere infecties?
Gij beweert dat de maatregelen nut hebben, oké: HOE voorkom jij dan met de huidige maatregelen dat je ziek zult worden van oa corona??
Wilmés spreekt je al tegen, die zegt dat niemand veilig is. :roll:
Seppe123 schreef:
Na de maatregelen in maart zijn de cijfers heel duidelijk gezakt.
Die dit niet ziet is blind!
De CIJFERS zijn gezakt, precies!
NIET de zieke mensen maar de CIJFERS zijn gezakt en dat volgens de statistieken, volgens het computermodel waarmee telkens VOORSPELD wordt hoe het virus gaat evolueren en waarop de maatregelen gebaseerd worden.
Bewijs mij dus dat het aantal zieke mensen is verminderd en niet enkel de cijfertjes?
Dat kun je niet?
Wat respect dan voor mensen met een andere mening die toch nog kritische vragen mógen stellen over cijfers die niet kunnen geverifieerd worden?!
Seppe123 schreef:
Je kan jezelf niet altijd beschermen voor gekken die geen mondmasker dragen en die u besmetten omdat ze te dicht in uw gezicht komen verkondigen dat de maatregelen niet werken.
Ruik jij dan of iemand besmet is, misschien? Of kun je dat niet weten?
Waarom ga je er dan vanuit dat elk mens zonder mondmasker besmet is? :roll:
Wie is dan de gek?
Seppe123 schreef:
Mijn 2 vrienden zijn gestorven door een betweter als u, die weigerde om een mondmasker te dragen.
Zij zaten rustig te vissen, 4 meter uit elkaar, een zogenaamde vriend van hen kwam in hun gezicht hen uitlachen omdat ze ver uit elkaar zaten, natuurlijk had hij geen mondmasker op, want dat vond hij alleen voor bangeriken.

Resultaat: 2 mensen in coma en na 6 weken dood. Ze waren heel gezonde mensen, geen onderliggende problemen ( nog geen 60 jaar). Ze hadden een vrouw, kinderen en kleinkinderen, ze waren mensen die voor corona in allerlei verenigingen de werkende krachten waren, die iedereen hielpen. Ze wilden nog zeer lang leven, maar een stommerik die het beter wist heeft hen alles afgepakt.
En gij weet zonder twijfel door wie je vrienden werden besmet, ondanks dat ze veel wisselende contacten in allerlei verenigingen hadden?
Maar het is vást die éne stommerik zonder mondmasker geweest aan de visvijver? :roll:
Ik zou maar opletten voor je, als medische leek, mensen vals beschuldigt van moord tenzij je de patholoog bent die de doodsoorzaak heeft vastgesteld en ook de besmettingsbron heeft bewezen?
Anders zou ik maar stilletjes mijn mond houden als ik van u was...

Moet je de lijst hebben waar op bepaalde plaatsen en in welke omstandigheden een mondmasker verplicht werd vanaf 24 juli in het Staatsblad??
En zéker niet in OPENLUCHT waar afstand kan gehouden worden zoals aan een visvijver en de verplichting van mondmasker nu nóg niet is! :evil:
Seppe123 schreef:
Van den Broecke heeft gezegd dat er 11 miljoen mensen nodig zijn in Belgie die solidair zijn om alle maatregelen op te volgen en zo het virus te verslaan.
Ja, en politiekers liegen nooit, hé?
JOUW uitspraak:
Inderdaad veel beloftes voor de verkiezingen in de hoop op veel stemmen. De bevolking trapt daar elke keer in. En zij maar lachen dat het weer gelukt is.
Zo lachen ze je nu ook weer uit omdat ze je kunnen manipuleren door angst om je eigen graf te graven, maar je beseft het niet eens.
En decroo ook, hij vindt dat het virus alleen kan gestopt worden door ons gehoorzaam gedrag aan maatregelen die toch niet kunnen voorkomen dat corona je pakt... :twisted:
Kan decroo dan ook eens uitleggen hoe hij het virus dat zal laten weten?
Wie gehoorzaamt, mag niet ziek worden door het coronavirus? :P
Zal dat lukken, denk je?
Seppe123 schreef:
Maar als ik zie wat er op dit forum gepredikt wordt, zal dit zeker niet lukken.
Er zijn er die volharden in de boosheid, en met de medemensen niks inzitten.
De mensen hier zouden gezien hun leeftijd en levenservaring heel wijs en empatisch moeten zijn.
Maar als ik die egoisten hier bezig hoor, zal het virus nog lang blijven terugkomen. En zij roepen het hards als we weer binnen moeten blijven.
En mij uitmaken voor leugenaar, je weet niet eens wie ik ben. En als ik oproep tot voorzichtigheid omdat ik vrienden ben verloren , kan jij alleen maar zeggen: zeur niet, ze moesten toch ooit dood gaan.
Voorzichtigheid voorkomt níet dat je het coronavirus niet zal krijgen, net zoals de maatregelen en gehoorzamen NIET zal kunnen vermijden dat je verkouden kan worden. Púnt.
Mogen wij dan misschien onze vrije mening over al die tegenstrijdigheden en misleiding nog zéggen zonder uitgekafferd en als misdadiger verketterd te worden, ja?!
Mogen wij nog kritisch kijken naar politiek beleid en al de tegenstrijdigheden die ze ons om de haverklap komen wijsmaken als een jojo spelletje?!
Gíj zegt zelf
Er zijn zoveel tegenstrijdige berichten.
Maar niemand mag dan kritiek en een vrije mening hebben over die tegenstrijdige berichten want dan worden ze uitgescholden voor gekken, stommeriken, egoïsten, volharden ze in de boosheid en zitten niks in met de mede-mens
terwijl gijzélf zonder enig bewijs en op basis van vermoedens en ángst critici zonder mondmasker zelfs durven vals te beschuldigen van moord?!
Wie is dan het onmens dat zich hoort te schamen?! :x