In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

23 okt 2020, 18:42

Hallo iedereen,

Ja, oude meubelen, niemand wilt dat.Waar de eigenaars dan jaren en jaren goed voor gezorgd en onderhouden hebben.Een geluk dat ze niet zien wat er met de meubeltjes gebeurt, ze zouden ervan afzien.Heb dat vroeger ook eens gezien bij een oud gebuur.Mevrouw moest naar het wzc , en haar zoon maakte het huis leeg.Boven werden de ramen geopend en de kleine meubelen werden door het raam gegooid, zo op de remorque.Ja, ik vond toch ook dat dat op een andere manier kon gebeuren, maar ja.

Deze namiddag een flinke wandeling gemaakt, alhoewel die anders is verlopen.Wij volgden de wandelknooppunten en onderweg moesten we over een bedrijf waar een grote Mechelse herder liep.Gelukkig had ik die op tijd gezien en hebben we rechtsomkeer gemaakt .Dat was het beste, mag er niet aan denken dat die daar plots uit een of andere hoek tevoorschijn kwam.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

24 okt 2020, 03:55

Lieve seizoentjes ,
Even kort een berichtje van mij ...
Eerst heel veel dank aan voor de mooie gelukwensen :-D
Ik stuur jullie nog apart een bedankje . Ben heel blij met de mooie kaartjes ... :-)
De verhuis is redelijk vlot gegaan ...maar ik ben werkelijk uitgeput ..
Zoveel stress ... ik wens het niemand toe . en het allerergst is nog , mijn helpers : zus , nicht , schoonzus , broer hebben goed hun best gedaan . anders was ik er nooit doorgeraakt ... Maar ... help !!! soms zonder iets te vragen gooit mijn nicht dan dingen weg :evil: :evil: / en verder ben ik nu belangrijke mappen kwijt die ergens in de puinhoop liggen opgestapeld .... 8O 8O 8O :evil:
Ik moet nog dringende mails verzenden ivm het vorige huis en nog beschadigingen doorgeven met foto's erbij voor het nieuwe huis ........
Verhuizen ................het kost mij twee jaar van mijn leven ...zucht .
Ik heb verschillende dagen zonder internet gezeten , dus kon niet reageren ...
nu ga ik proberen nog wat te slapen ...

Heel veel groeten aan iedereen en dank voor de steun ... XXX

Muddy Maddy

24 okt 2020, 07:59

Goede morgen seizoentjes,

heb slecht geslapen. ondanks de sokken van de Damart koude voeten gehad en dan slaap ik in het geheel niet. ook die pippoo die tot ver na enen zijn licht liet branden in wat normaal een slaapkamer is, maar waarvan ze een living hebben gemaakt. heb dan verduisterende gordijnen, je ziet toch nog licht. :?
zijn wel redelijk laat gaan slapen en ik heb nog gelezen. ventje heeft nog dvd gekeken en ben dan wel ingedommeld, maar dan wakker geworden en niet echt veel meer kunnen slapen. moet hier nog wel 't een en 't ander doen vandaag, maar of dat zal lukken daar vrees ik voor.
de visschelpen en de zeetong zijn in de diepvries beland. we hadden haaienvinnensoep van de chinees opgewarmd en daarna geen honger meer. we hebben dan voor volgende week al vis.
wat we vandaag gaan eten is nog een raadsel. 't is te zien hoe laat ventje uit zijn bed rolt, en in welk humeur hij is. hij gaat bv de zaterdag niet graag naar de ldl. En al zeker niet als het regent of veel waait.
Wilde eend: welkom back in je nieuwe stek en hopelijk vind je de papieren terug. je kaartje is onderweg. hopelijk heb je het snel.
Ja, wat meubeltjes betreft, ik heb een eetplaats geërft van mijn grootmoeder. twee kasten, tafel en 6 stoelen. die meubels zijn van het jaar 1800. want die eetplaats was van grootmoeder haar moeder. En ik heb ook nog een grote antieke kleerkast op zolder, een koffieservies en wat antieke glazen.
Ik heb geen idee wat ik zou moeten doen met moeder haar meubels indien ze komt te overlijden. Best is zeker van een opkoper te laten komen, maar wat krijg je daar dan nog voor?
Er staat ook een antiek servies in 1 van haar kasten. ik zie die niet graag. de messen en vorken die er bij horen vind ik te lomp.
heb weer last van mijn hormonen: heb hier een opvlieger om U tegen te zeggen. lang geleden dat ik er nog een gehad heb, dus deze telt voor 2 geloof ik.
Ventje had een tijdje geleden op wish naaigaren besteld en omdat de datum van aankomst verlopen was, had hij zijn geld terug gevorderd. wat zat er naast een reclameblaadje van bonpri in de bus. ja, hoor. klosjes naaigaren. ze zitten in een plastic "doos" en al door elkaar. denk dat ik niet wil weten wat de post met mijn pakjes doet. het laatste dat hier moet toekomen van die firma is een trui. die komt op mijn verjaardag toe. Wish is erg duur geworden de laatste tijd.
heb gisteren op het net gekeken naar boeken waar films op gebaseerd zijn. ventje weet zo ongeveer alles te vinden. Nu drukt hij per ongeluk op het knopje "kopen". tsja, dan moest hij boek 2 van een andere schrijver ook kopen want de film is gebaseerd op die twee boeken. dan moet ik mijn nieuw boek voor de volgende maand verzetten naar die van december. kan ook dat boek aan mezelf kadoo doen in naam van Gimly. ( ventje koopt ook altijd een kadoo voor zichzelf)
maar ga nog wachten. boek is nog niet zo lang geleden uitgekomen en is best nog prijzig.
Ventje heeft in H&C een kerstversiering gezien dat hij graag zou willen hangen. aan het venster uiteraard want het is op zonne-energie. ( hoewel veel zon hebben we nog niet gezien de laatste tijd)
verleden jaar hadden we sterren maar die zuignapjes vielen altijd af en we konden maar genieten tot het straatlicht aanging. Op fb is de vraag over het wel of niet zetten van een kerstboom met katten in huis al gesteld. wij hebben geen plaats voor een echte en nu halen ze geen kerstbomen meer op, je moet er zelf mee naar 't containerpark. was het een echte dan zou ik elke dag die boom moeten rechtzetten en de ballen er weer in hangen omdat er een harig pootje van Vinny met de ballen gespeeld zou hebben. daarom hebben wij een futuritische kerstboom. moeder vertelde dat als de buren aan de overkant weggaan ze een kerstboompje laten branden voor de kat. ( zo'n naakt kat.) Dat beest is het misschien zo gewoon gemaakt. boompje aan, personeel weg.
Ons beest ligt op zijn dweilen. heeft zijn natje en droogje gehad. zal best geen tweede koffie meer drinken aangezien mijn haar al kletsnat is. seffens mag ik nog een verse pijama aandoen.
kan ook de ventilator aanzetten want die staat nog hier beneden. is wel een beetje overdreven.
Anjelier: liep die herder dan gewoon los?
Vergeet vanavond jullie klokken niet te verzetten. ik zal het al op voorhand moeten doen van 2, ventje moet die in de badkamer maar juist zetten als we naar bed gaan en het wekkertje aan mijn bed ook. Ventje gebruikt zijn gsm als wekker dus dat gaat automatisch. dan moet ik alleen de klok van de microgolf morgen juist zetten.
Ga nu eerst eens loeren op fb wat de laatste berichten zijn. dan de boerderij want ik heb gisteren niet eens gespeeld. heb mijn tijd verspeeld door op wikipedia te zitten lezen. had een aflevering van die nieuwe serie "why women kill" gemist en heb gelukkig nog kunnen terug kijken. nu ben ik mee.
wij zijn herbegonnen aan Ds9. de rest wordt gewoon opgenomen. heb house rules moeten verwijderen want daar kijken we niet eens meer naar en die maakte dat we % verloren. moet nu in de gaten houden dat ze geen herhalingen geven op zondag bv want dan worden die ook terug opgenomen. Het is nu 8 uur en nog donker. :?
Voordat ik het weet is het 9 uur en gaat de telefoon.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

24 okt 2020, 10:17

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
ziet er maar grijs uit, en de was zal niet
naar buiten kunnen vrees ik :oops:
't ja, dan maar in de linnendroger, dan is
het rap opgeruimd... :lol:

M-M, altijd genoeg te kijken door wat er van tv
opgenomen is :lol: veel plezier ermee
een fijne douche helpt je ook van de warmte
en het zweten af, en doet deugd
Het is lastig zo'n opvliegers :roll:

clive is nog onderweg denk ik, doe maar rustig
het is weekend :lol:

wilde eend, eindelijk op je nieuwe stek aangekomen
jammer dat je dingen hebt die zoek zijn, had je
ze maar in een doos gedaan dan zou die map
niet zoek zijn, maar hopelijk, eens alles een
plaatsje heeft dat je het dan toch nog tegenkomt
ik duim alvast en brand een kaars ervoor :oops:

anjelierken, die grote hond zal z'n terrein verdedigd
hebben, goed dat je het gezien had, niemand heeft graag
een aanval van een hond zonder dat je 't verwacht :oops:
gelukkig is alles goed afgelopen...

Helena, ja mensen van nu houden niet meer van oude
meubelen, en je geraakt niks kwijt, niemand wil ze nog
dan moet het helaas naar het stort, jammer maar het is zo.
Goed dat die oudjes het niet zelf moeten meemaken
ze zouden er ziek van zijn :oops: van wat er met hun
gekoesterde en zuur verdiende en gespaarde dingen
gebeurt....zonde, maar niks aan te doen... :oops:
alles heeft z'n tijd...

Granny M, hopelijk zijn de voornemens leuk en blijven
ze fijn om te doen...dan lukt het vanzelf :) sterkte.
en zo'n antislipmat voor bad of douche is echt
onmisbaar om geen ongevallen te hebben
bad en douche zijn glad als ze nat zijn, en onvoorspelbaar.
Geniet van je bos bloemen, altijd leuk een bloemetje in huis :lol:
en wie zichzelf trakteert, die verwent een goede vriend
zo denk ik soms ook :lol:

Mijn wasje roept ook, ik ga het niet buitenhangen,
geen wind en zo grijs :roll: tegen dat alles ophangt
regent het misschien, mooi de droogkast in
en laat maar draaien....opgeruimd staat netjes nadien :lol:

Als ik iemand vergeten ben, sorry, niet zo gemeend :oops: :oops:

Allen een fijn weekend, maak het gezellig voor jezelf
want een ander doet het niet....en wees voorzichtig
voor de onzichtbare vijand :oops: :roll: tot later!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

24 okt 2020, 10:40

Even een herinnering,....
er wordt weer tot ieders ongenoegen
met het uur gespeeld :oops: :roll:

Afbeelding

anjelierken

24 okt 2020, 11:42

Hallo iedereen,

MM en Oma-C: ja, die liep los op zijn terrein.Wij moesten er normaal gezien over om onze wandeling verder te zetten.Moesten we daar alleen zijn onder ons beiden zouden we de wandeling verder gedaan hebben, maar nu was Spaanse woef erbij, ja en dan weet ik al hoe het gaat aflopen, dus rechtsomkeer , dat was het veiligste.

Wilde eend2: dat je nu uitgeput bent, is normaal.Bij verhuizen komt heel wat kijken.Soms nog veel meer dan je zou denken.Maar het grootste werk is gedaan, nl. de verhuis zelf.Nu heb je tijd om alles rustig een plaatsje te geven.Geniet maar van de nieuwe stek .

Deze middag rijstpap eten, heb die deze morgend al gemaakt.Ik maak die in de microgolfoven, kan die niet aanbranden.En in de namiddag zien we wel wat we gaan doen, zal ook afhangen van het weer.

clive

24 okt 2020, 12:32

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Wilde eend, nog een beetje, probeer er de moed in te houden, na regen komt zonneschijn, En rust op tijd een beetje.

Oma-C, dankjewel voor het mooie overzichtje.Vind dat altijd plezant.

Anjelier, gelukkig niets gebeurd met Spaanse Woef en de loslopende hond Jullie hebben goed gereageerd.

Gisteren ging ik net naar boven om aan het avondmaal te beginnen, toen de deurbel ging. De zoon van mijn overbuurvrouw stond voor de deur met slecht nieuws. Mijn buurvrouw is overleden. Ze was wel al 90, maar het is altijd een heel trotse en fiere dame geweest. Ik ken haar al meer dan 20 jaar en een babbeltje was nooit veraf. Heb de zichtbaar verdrietige zoon naar binnen geroepen en hem een drankje aangeboden, zodat hij zijn verhaal kon doen. Er mogen maar 40 mensen naar de begrafenis komen en die krijgen dan een apart kaartje. Ik moest die dag eigenlijk naar de kapper, maar heb die deze ochtend afgebeld, mag nu dinsdag gaan.
In de namiddag moeten we naar Hasselt, maar dan ben ik al lang terug van de begrafenis. Ik ben er echt niet goed van.

Zo, ik wens iedereen een fijn weekend. Liefs.

Muddy Maddy

25 okt 2020, 07:56

Goede morgen seizoentjes,

Wij zijn zeer laat gaan slapen. Gimly was daar niet echt voor te vinden.
de klokken moeten nog verzet geraken, ventje had daar gisterenavond geen zin meer in.
wou naar Ds9 kijken maar we stonden nog 2 snackmasters achter en 1 steenrijk-straatarm.
DS9 is dan maar voor vandaag hoor. Er is toch niets op tv.
Ons moeder had gevraagd een reservesleutel te laten bijmaken die ze dan in bij haar kleingeld kan steken. schoenmaker zei tegen ventje dat we in een nieuwe wereld leven. er mag maar 1 persoon per keer binnen en geen geklets meer.
als ik de volgende keer kom die niet vergeten af te geven. de sleutel zit ook in mijn kleingeldbeursje.
Gimly heeft nog maar een paar twee- euro stukken in zijn spaarpot zitten. hij heeft sinds maart niets meer gespaard daar alles toen contactloos betalen werd. uitgezonderd onze krantenboer. vanaf volgende maand zal 't beestje niets meer hebben en wij zullen van onze rekening moeten betalen en geld gaan afhalen om de boekjes te betalen. Moeder moest nog rap naar vriendin 1 om te vragen of ze naar de markt ging en dus werd het kort gehouden en gaat ze vandaag terug bellen.
Ben eigenlijk blij dat het terug vroeg licht wordt. je hebt dan zo veel meer goesting om dingen te doen die haalbaar zijn. Als het volgende jaar wordt afgeschaft zal ik niet treuren. ik hou al niet van een zomeruur.
Dinsdag griepspuit laten zetten en naar Tom. dat is de enige dag dat ik het druk heb. moet dan later in de week ook nog naar Tom.
wij eten vandaag kippenbillen in de pan. geen zin in een heel kieken.
Gisteren pizza gegeten die we zelfbelegd hadden. Ventje stond te stoeffen met zijn creatie.
Voor morgen zien we dan wel. heb nog meloenmelange over, dat is altijd een grote portie. dus dat wordt mijn ontbijt voor deze morgen.
Clive: mijn deelneming voor je buurvrouw. het zal een andere dienst zijn dan die je gewoon bent. heb het al gehoord van velen dat ze dan toch kiezen voor een begrafenis in de aula ipv in de kerk.
Niets is meer hetzelfde de dag van vandaag. zoals de schoenmaker zei: we zitten in een nieuwe wereld. ( en geen brave new world van Iron maiden van de LP Powerslave.)
Ik heb al een koffie naar binnen en heb de kleine afwas al gedaan. 't zal vanavond wel soep zijn met een cracker en wat beleg. gisteren ging ventje ook nog soep eten maar hij is het dan vergeten.
we hadden al voor de pizza soep gegeten. Hij is vast besloten nu ook veel meer soep te eten dan heeft hij zijn groentje binnen zei hij. want veel groenten lust ventje niet. en ik maak er dan ook voor mij geen klaar. soms als ik hier een dag alleen zit, zou ik wat meer doen voor een maaltijd maar nu zit ik met doktersbezoeken en kine en ik moet nog veel doen want sinds Ir. hier niet meer komt door ziekte moet alles toch gedaan worden. en als ventje thuis werkt dan mag ik ook niet stofzuigen wat gisteren weer niet doorging omdat ventje opgestaan was met een verkeerd been.
hij was ook getuige van een banaal woordengevecht tussen twee mensen en het meisje dat de karren ontsmet omdat ze elk een kar moesten nemen. de blonde assistent filliaalleister kwam er tussen en die heb je liever niet tegen je in het harnas. Ventje zei tegen de kassier: waarom doen mensen niet wat er gevraagd wordt? dat is toch zo moeilijk niet? blijkbaar wel. Hardleers? ze zullen wel anders piepen als we toch nog in een lockdown zitten zoals in maart. wat ik vurig hoop dat het niet nodig is. Ik zit al sinds maart in een zelfopgelegde eigen lock-down en ik begrijp die mensen niet meer. waarom iets zoeken als het niet nodig is? Ok, de mens is altijd een beetje tegendraads van aard.
zelfs die anders gekleurden die hier nu rondlopen met mondmasker alsof wij, de ongelovigen hun gaan besmetten. ( toen het verplicht was in bebouwde kom deden ze het niet!!!) Ventje zei het gisteren ook, ze gaan hier nog de plak zwaaien want elk jaar wordt het hier erger en erger in de wijk.
ze voelen zich verheven boven ons. wij zijn maar mieren die ze kunnen verpulveren.
Ok, ga eens naar mijn boerderij. daar moet ik zoeken naar 4 enkele planken om mijn schuur uit te bereiden want nu is die steeds vol.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

25 okt 2020, 09:35

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Iedereen de klok verzet.?
anders komen er problemen van
als je ergens moet zijn... :roll:
Ik had gisteravond nog voor het slapen gaan
alle klokken verzet, gedaan is gedaan dacht ik :)

M-M ik heb ergens gelezen dat we nog 1x de
klok zullen moeten verzetten, in maart volgend jaar
en dat dan gedaan zou zijn :roll: maar als het zo is
dan zullen we het nog wel horen zeker :oops:
Een fijn weekend gewenst... :)

clive ook mijn medeleven met het overlijden
van je buurvrouw, triestig ja maar in deze droeve tijden
verschiet je van niks meer.... we leven in een andere wereld
en of we naar onze oude wereld terug gaan? dat is de vraag
zeker voorlopig nog niet... sterkte.... :(

anjelierken, een fijne zondag... :)

Helena, breien vandaag :roll: ja 't is er weer voor
om een heerlijke warme pull af te werken, succes ermee :)

wilde eend, je zit nu in je nieuwe huis, nu kan je
rustig alles een plekje geven ... laat je door niks
afjagen.... je hebt nu de tijd aan jezelf en als je alles
een plaatsje gegeven hebt dan weet je ook waar alles zit :lol:
doe maar rustig aan...we staan toch voor een donkere tijd nu
sterkte en moed... :)

Alle seizoentjes M-J, mammyretro, bobijntje, Granny M,
en wie ik 'vergeet' allen een aangename zondag,
maak er het beste van... :wink:

anjelierken

25 okt 2020, 14:24

Hallo iedereen,

MM: ik heb ook bijna geen kleingeld in de portemonnaie, ik betaal steeds elektronisch uit veiligheid, zelfs als het maar een klein bedrag is.Zo koop ik wekelijks dag allemaal voor vader, dat kost 2,90 euro en betaal dat ook elektronisch.

MM: even een vraagje: dochter is hier en zegt dat haar kat waarschijnlijk ouderdomskwaaltjes heeft.(We weten niet hoe oud ze is, was een zwerver die aan mijn ouderlijk huis liep).Ze wast zich niet meer en eist voortdurend aandacht.Als je in de zetel zit , moet ze constant bij je zijn.Dit gedrag wordt erger.Misschien dat jij daar een antwoord op hebt.

Clive: sterkte voor buurvrouw, zoiets komt vaak onverwacht.Zeker als je haar persoonlijk kende, schrik je daarvan.

Gisteravond ook alle klokken gelijk gezet, was gemakkelijk deze ochtend, heb je meteen het juiste uur.

Vandaag blijven we thuis, het weer is ook niet denderend.Manlief kijkt naar de koers.Da's bijna elke dag koers.

granny M

25 okt 2020, 15:09

Ik kom na Anjelierke ook nog even dag zeggen. Dochter is net weg, ze was wat vroeger vandaag. Normaal stuurt ze dan even een smsje, maar nu stond ze ineens voor de deur. Surprise, ze had van hun bakker allemaal verschillende kleine halve broodsoorten bij netjes verpakt, weer hele andere dan bij mijn bakker. Plus een maaltijdje van de schoonzoon voor vanavond. Jaja, het is van : help (O)mama de herfst door :D Het is elke week weer een verrassing. Gelukkig kon ik nu wat terug doen, ze zat zonder wasmiddel , vergeten bij de boodschappen en kon ik ze direct uit de nood helpen. Als er zo'n aanbieding is van 1+1 gratis sla ik altijd een voorraadje in.
Ik kan me indenken, dat je verdriet hebt van goede buurtjes/kennissen als die wegvallen. Ik denk, dat ik daar meer verdriet van heb dan van sommigen in mijn familie die overlijden...Bij het oude dametje dat weg is, hebben ze vannacht de hele tuinomheining,(een mooie houten ) gepikt+ de brievenbus. Gewoon er uitgetrokken. Een van de kinders, die vanmorgen nog even wat weg kwam halen belde bij mij aan, of ik iets gehoord had. Nee dus. Politie verwittigd, die hebben bandensporen opgemeten + foto's gemaakt, maar daar zullen ze wel niets meer van horen. Het was wel een huurhuisje, ze zal het zelf wel moeten vergoeden aan de verhuurmij. .
Enige raad die ik kon geven, dat ze het bij de familiale verzekering misschien konden aangeven ?
Ik ga me lekker placeren voor de tv en de luie diva uithangen.
Voor jullie voor de verandering een kalme namiddag/nacht !

Helena van Troje

25 okt 2020, 16:52

Zucht, we zijn er door geploeterd door de achterstallige administratie.
Ondanks alles heeft een mens toch nog redelijk wat papieren op te bergen in kaften.
Sinds mijn zus met scha en schande ondervonden heeft dat je best niet te vlug alles weggooit, ook al mag het weg, durf ik niet veel meer wegdoen van paperassen.
Dat is toch een foefelwerkje en mijn rug vond dat niet zo tof.
Het klaart hier een beetje uit.
Als ik nu een hondje had ging ik het uitlaten.

Wat beziel die mensen om de eigendom van iemand anders te vernielen?
Zo triestig, eerst al de meubeltjes weg hop de container in en dan de omheining gesloopt.
Een mens zou voor minder niet oud willen worden.

Aan allen nog een fijne, rustige avond gewenst.

Oma-C

25 okt 2020, 20:55

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne zondagavond
en straks een rustige nacht :wink:
De zon is nog even komen piepen
zo af en toe, maar ik ben niet buiten geweest
heb naar de ronde van Spanje gekeken
de renners reden aan de Franse kant van de
Pyreneeën, heel mooie zichten, bijna kunstwerken
in de kale bergen...en nadien nog ATP tennis
vanuit Antwerpen, nog de strijk weggewerkt
en brood gebakken en was de dag weer om.... :lol:

Helena, ik stuur je een lijst met wat en hoelang
je paperassen moet bewaren (als je wil)... :wink:

Granny M, schandalig wat er tegenwoordig allemaal gebeurt
er is niks respect meer voor dingen van een ander :evil:

Allen een goeie nacht...en tot morgen... :lol:

Helena van Troje

25 okt 2020, 21:01

Dat is heel lief oma-C maar die bewuste lijst zit netjes in een mapje met weetjes
Ooit heb ik die van jou eens doorgestuurd gekregen.
Ik durf die echt niet meer te volgen.
Mijn zus had papieren nodig van de jaren 80 die ze weggedaan had....
Zo zie je maar

clive

26 okt 2020, 08:13

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Dankjewel voor de condelances voor mijn buurvrouw. Ik ga ons praatje missen. Woensdag wordt ze begraven, heb door de bloemiste 4 witte roosjes in cellofaan laten inpakken met een zwart lintje errond. Want hier in deze wijk, zijn er maar weinig mensen die ik kan aanspreken voor een klein bedrag, zodat mijn buurvrouw een kransje zou hebben van de buren. Spijtig, want bloemen waren haar lust en haar leven.
Vraagje hierbij, moet ik als ik de kerk binnenkom , de roosjes meteen aan de begrafenisondernemer afgeven alvorens de familie te groeten. Als iemand daar het antwoord op heeft, neem ik het graag ten harte.

Ik ga beginnen aan het HH. Sorry dat mijn berichtje zo kort is, maar mijn hoofd staat er momenteel niet naar.

Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.