Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

23 okt 2020, 21:05

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters test positief.
Zij heeft met niemand contact gehad werd gezegd in het Nieuws :roll:
Ice

23 okt 2020, 21:18

bluevelvet schreef:
Of ze is de contacten op een feestje vorige week vergeten of morgen zal blijken dat de test vals positief was... :P

Fred1950

23 okt 2020, 21:59

bluevelvet schreef:
Met niemand ? Tiens, ze woont nochtans niet bij mij. :lol: Dan heeft ze op zijn minst van verre een a-symptomatische (super)verspreider gezien , zo iemand waar Ice van beweert dat die "niet ZIEK" is. :lol:

berretz

24 okt 2020, 07:12

Preventie: het virus gaat via de keel naar de longen. Alcoholgel doodt het virus. Dus regelmatig nen druppel drinken om te ontsmetten, zo krijgt het virus geen kans om in de longen te geraken.

frits1955

24 okt 2020, 09:39

Vergeet niet om telkens ook ' ne druppel" door Uw neus te kappen he.

Seppe123

24 okt 2020, 10:26

Ice, je zou beter eens lezen wat mensen echt schrijven voor je uw kwetsende reacties op het internet smijt.
Ik heb geschreven: mijn vrienden waren VOOR CORONA actief in verschillende verenigingen. Iedereen weet dat er vanaf maart geen verenigingen meer actief waren, er werd niets meer georganiseerd. En u durft zeggen dat ze waarschijnlijk door hun wisselende contacten in de verenigingen besmet zijn. Het enige dat ze samen met 4 deden: vissen op een privévijver op grote afstand van elkaar, er was 1 bezoeker die geen afstand hield, zelfs niet als ze het vroegen. En na veel onderzoek naar contacten en testen, bleek hij de enige die positief was, zonder symptomen. Zijn broer die bij hem woonde, was ook positief met symptomen.
Wij weten heel goed hoe de situatie was. Jij kent niets van het hele gebeuren af, maar natuurlijk weet jij het beter. Als je er niets van weet, zou je beter zwijgen dan kwetsende insinuaties te maken. De enige bijdrage dat jij al 8 maanden doet: zagen over de cijfertjes die niet kloppen. Is dit voor u de essentie van een gevaarlijke ziekte?
Ik wil hier alleen maar zeggen tegen de mensen: wees voorzichtig en hou afstand.
De maatregelen die er nu zijn, worden genomen om de mensen uiteen te houden.
Ze doen dit in de eerste plaats om de toestroom van zieke mensen in de ziekenhuizen af te zwakken. Bedden kunnen ze misschien nog ergens vinden, maar het verzorgend personeel blijft dit niet aankunnen.
In de buurt in een klein ziekenhuis zijn er vorige week 65 covidpatienten opgenomen. Mensen moeten al erg ziek zijn om nog een opname te krijgen. Er worden er veel ziek naar huis gestuurd om thuis uit te zieken in afzondering.
Je blijft maar vragen hoe je u kunt beschermen voor griep. Vooral door afstand te houden. Dit was vroeger ook bij de pest, ebola, lepra enz. De zieken worden afgezonderd en men mijdt contact.
Ik wil hier afsluiten met een groot dankwoord voor alle dokters en verpleegkundigen die heel hard werken om alle zieke mensen te helpen. Ze hebben het nu heel zwaar, al 8 maanden lang. Ik heb veel bewondering voor jullie, ik zou niet in je schoenen willen staan.
Veel sterkte!

Dicksy

24 okt 2020, 10:37

Seppe123 schreef:
Ik wil hier afsluiten met een groot dankwoord voor alle dokters en verpleegkundigen die heel hard werken om alle zieke mensen te helpen. Ze hebben het nu heel zwaar, al 8 maanden lang. Ik heb veel bewondering voor jullie, ik zou niet in je schoenen willen staan.
Veel sterkte!
Witte woede laait weer op (De Schandaard - 18/04/2008)
18 APRIL 2008 OM 00:00 UUR

'Het verplegend personeel van ziekenhuizen, rusthuizen en de thuisverpleging trekt op woensdag 30 april, daags voor het verlengde 1-meiweekeinde, massaal naar Brussel om te betogen tegen het nijpende personeelstekort ...'

'Verpleegkundigen betogen op 30 april > Sector kampt met nijpend personeelstekort > Overheid moet ingrijpen, zeggen vakbonden'

Ligt daar niet een groot deel van het probleem ipv bij Ice? :roll:

Fred1950

24 okt 2020, 12:06

Dicksy schreef:
Seppe123 schreef:
Veel sterkte!

'Het verplegend personeel van ziekenhuizen, rusthuizen en de thuisverpleging trekt op woensdag 30 april, daags voor het verlengde 1-meiweekeinde, massaal naar Brussel om te betogen tegen het nijpende personeelstekort ...'

'Verpleegkundigen betogen op 30 april > Sector kampt met nijpend personeelstekort > Overheid moet ingrijpen, zeggen vakbonden'

Er lopen te veel 'Ice' s rond , dat is het grootste deel van het probleem. :wink:

Dicksy

24 okt 2020, 12:42

Fred1950 schreef:
Er lopen te veel 'Ice' s rond , dat is het grootste deel van het probleem. :wink:
Ik denk eerder dat er teveel mensen rondlopen die hun kritisch denken hebben uitgeschakeld, niks maar dan ook niks in vraag durven stellen. Het is namelijk gemakkelijker en veiliger met de kudde mee te lopen en dan nog liefst in het midden.
Of denkt ge nu werkelijk dat Ice naar de bakker, warenhuis, apotheek, enz...........gaat, daar waar het verplicht is, zonder mondmasker op. Ze zou rapper onder de zoden liggen van de honger dan door corona. :roll:

E.T.

24 okt 2020, 12:50

Als met kritisch denken bedoeld wordt dat je moet geloven in een wereldwijd Corona complot (met valse cijfers, den Bill als grote financier en pedo Hillary) dan zullen verstandige mensen afhaken, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Seppe123

24 okt 2020, 12:51

Dicksy, het probleem is, dat er geen verpleegkundigen meer voorhanden zijn. Ken jij 1 verpleegkundige die werkloos is? Ze zullen moeten roeien met wat ze hebben.
Op onze plaatselijke zenders hebben ze een oproep gedaan, zodat vrijwilligers zich willen aanbieden om in de ziekenhuizen te helpen, al is het maar voor maaltijdbedeling en andere hulp. Het aantal opnames verdubbelt elke week, dit zou voor het ziekenhuis waarover ik het heb betekenen dat ze nog 2 weken covidpatienten kunnen opnemen als alle andere activiteiten stopgezet worden. En het zijn niet zo maar cijfertjes zoals Ice altijd beweert, mijn schoondochter werkt daar op spoed, zij doet de opnames.
Daarvoor dienen alle maatregelen, om de stroom van zieke mensen te verminderen.
Wat mij stoort aan Ice: ze beweert nog altijd dat dit maar een griepje is, de cijfers zijn niet juist, de maatregelen werken niet, de maatregelen zijn er om onze vrijheid af te pakken. Hoe egoistisch kan je zijn. Als je probeert om alle maatregelen te volgen, red je misschien een mensenleven. Is afstand houden en een mondmasker dragen waar het nodig is zo moeilijk?

Dicksy

24 okt 2020, 13:02

E.T. schreef:
Als met kritisch denken bedoeld wordt dat je moet geloven in een wereldwijd Corona complot (met valse cijfers, den Bill als grote financier en pedo Hillary) dan zullen verstandige mensen afhaken, toch?
Nee, geen toch.
Dit is wat ik bedoel en zo zijn er nog honderden voorbeelden en niet alleen in de sport, ook in de politiek:

Afbeelding

en nadien op het podium een renner van dezelfde ploeg:

Afbeelding

Dan stel ik mij ook kritische vragen.
Loopt u ook in het midden van de kudde, toch? 8O

Dicksy

24 okt 2020, 13:17

Seppe123 schreef:
Dicksy, het probleem is, dat er geen verpleegkundigen meer voorhanden zijn. Ken jij 1 verpleegkundige die werkloos is? Ze zullen moeten roeien met wat ze hebben.
Op onze plaatselijke zenders hebben ze een oproep gedaan, zodat vrijwilligers zich willen aanbieden om in de ziekenhuizen te helpen, al is het maar voor maaltijdbedeling en andere hulp. Het aantal opnames verdubbelt elke week, dit zou voor het ziekenhuis waarover ik het heb betekenen dat ze nog 2 weken covidpatienten kunnen opnemen als alle andere activiteiten stopgezet worden. En het zijn niet zo maar cijfertjes zoals Ice altijd beweert, mijn schoondochter werkt daar op spoed, zij doet de opnames.
Misschien u de vraag stellen waarom verpleegkundige(n) een knelpuntenberoep geworden is en dit nog voor er enige sprake was van corona?

bluevelvet

24 okt 2020, 13:29

Fred1950 schreef:
24 okt 2020, 12:06
Dicksy schreef:
Seppe123 schreef:
Veel sterkte!

Ah ja ? Is Ice nu ook al verantwoordelijk voor het nijpend personeeltekort in de verpleegkunde :roll:
Wat ga je nog allemaal uitvinden Fred1950 om je frustraties de baas te kunnen ?
Je mist de realiteit man ! De echte problemen liggen niet bij de burger als er nu een tekort dreigt in de ziekenhuizen, maar bij de beleidsmensen. Maar nee daar moest bespaard worden, en dan maar op de kap van de zorgsector. Daar hoor ik jou niet over klagen. Dat “Ice’s” het beleid beschuldigen is terecht.
Een politieker zei altijd : “....... als het probleem zich stelt” ......... dán zouden er oplossingen komen 8O Tja, als je dat toepast in de zorgsector dan vraag je om problemen. Moet men niet eerder vooruitziend zijn om problemen te voorkomen :?: De zinsnede “beter voorkomen dan genezen” wordt er al eens in politieke kringen gezegd om niet al te populaire regels op te leggen aan een of andere sector, deze was precies niet van toepassing om te verhelpen toen de zorgsector aan de alarmbel trok :idea:
Beschuldig daarom de echte schuldigen . Neem Ice als je advocate, ik wil ook wel je advocate zijn :mrgreen:

E.T.

24 okt 2020, 13:37

Zij die vandaag nog de Corona crisis ontkennen en mensen die wel voorzorgen nemen een beetje uit lachen zijn wel degelijk een onderdeel van het probleem ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet