Mondmaskers verplicht
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wat er nu op ons afkomt, is minstens even erg als tijdens de eerste golf. Een paar dagen geleden kwam er dagelijks een klein ziekenhuis aan patiënten bij, nu is dat een middelgroot ziekenhuis. Dat heb je bij een exponentiële stijging", waarschuwt intensivist Geert Meyfroidt (UZ Leuven)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Ice, ebola heeft een sterftepercentage van 50 %. Dit is inderdaad een verschrikkelijke ziekte vooral in ontwikkelingsgebied waar er geen zorg is zoals hier. Het aantal dode mensen door Ebola : 11301 wereldwijd kan je niet vergelijken met de meer dan 1 miljoen doden door covid.
Jij beweert dat de mensen bestaan uit 60% virussen . Als dit weerlegd wordt, raadt je de mensen aan om op een medisch forum te gaan, je doet het constant zelf.( foute informatie waar je niets vanaf kent)
Gisteren om 16 u heb je letterlijk gezegd: " Waar ze overigens de hardnekkige insinuaties blijven halen om mij ervan te beschuldigen dat ik de maatregelen niet zou volgen.. " En nu beweer je dat je zoiets niet gezegd hebt, het staat er nochtans zwart op wit. Alles blijven ontkennen. En dan antwoorden met een vloekende duivel. Je valt door de mand, geen geloofwaardigheid meer.
En de mensen zijn inderdaad ook kuddedieren. ( al van in de oertijd leven ze in groep) Ik ben blij dat ik tot een kudde behoor: de kudde zorgt voor u en beschermt. Soms is het nodig om uw eigen vrijheid een beetje in te perken voor het welzijn van de groep. Dit is solidariteit. En het is soms ook goed om een angsthaas te zijn. Angst zorgt er voor dat je gevaar vermijdt en ook anderen beschermt. Mensen die door hun gevaarlijk gedrag mensen in gevaar brengen, zullen vlug uit de kudde gezet worden. Om dit virus te overwinnen hebben we solidariteit nodig, en geen egoisme.
De mensen uit de zorg hebben het al moeilijk genoeg, geef hen niet nog meer werk door uw gedrag niet aan te passen.
Jij beweert dat de mensen bestaan uit 60% virussen . Als dit weerlegd wordt, raadt je de mensen aan om op een medisch forum te gaan, je doet het constant zelf.( foute informatie waar je niets vanaf kent)
Gisteren om 16 u heb je letterlijk gezegd: " Waar ze overigens de hardnekkige insinuaties blijven halen om mij ervan te beschuldigen dat ik de maatregelen niet zou volgen.. " En nu beweer je dat je zoiets niet gezegd hebt, het staat er nochtans zwart op wit. Alles blijven ontkennen. En dan antwoorden met een vloekende duivel. Je valt door de mand, geen geloofwaardigheid meer.
En de mensen zijn inderdaad ook kuddedieren. ( al van in de oertijd leven ze in groep) Ik ben blij dat ik tot een kudde behoor: de kudde zorgt voor u en beschermt. Soms is het nodig om uw eigen vrijheid een beetje in te perken voor het welzijn van de groep. Dit is solidariteit. En het is soms ook goed om een angsthaas te zijn. Angst zorgt er voor dat je gevaar vermijdt en ook anderen beschermt. Mensen die door hun gevaarlijk gedrag mensen in gevaar brengen, zullen vlug uit de kudde gezet worden. Om dit virus te overwinnen hebben we solidariteit nodig, en geen egoisme.
De mensen uit de zorg hebben het al moeilijk genoeg, geef hen niet nog meer werk door uw gedrag niet aan te passen.
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 25 okt 2020, 13:39, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Een mooie tekst van Pascal Kerkhofs, zijn vrouw werkt in een woonzorgcentrum:
Als de limiet niet is bereikt, dan is hij in zicht. Hoorbaar. Voelbaar. Ze vallen almaar meer en vaker, maar ze gaan door. Ook nu weer, net als hun tienduizenden collega’s in woon-zorgcentra en ziekenhuizen over heel het land. Ze gaan altijd door. Uit liefde, voor mensen. Voor mijn en jouw mama, papa, vriend, zoon, kennis, dochter, opa, oma of collega. Voor ons.
Waarom hebben wij dan een nieuwe lockdown nodig om in ons kot te blijven?
Waarom hebben wij dan een nog strengere regering nodig om de basisregels te volgen?
Ik doe het. Uit liefde voor mijn vrouw, uit respect voor haar collega’s en uit die knagende nood om straks mijn collega’s weer te zien en de hand te schudden. Om straks mijn vrienden weer een kus te geven. Om straks mijn kinderen, mijn mama en mijn vroegere leven weer te omarmen.
Straks. Vandaag ben ik blij te kunnen ademen.
Maak er een fijne zondag van.
Als de limiet niet is bereikt, dan is hij in zicht. Hoorbaar. Voelbaar. Ze vallen almaar meer en vaker, maar ze gaan door. Ook nu weer, net als hun tienduizenden collega’s in woon-zorgcentra en ziekenhuizen over heel het land. Ze gaan altijd door. Uit liefde, voor mensen. Voor mijn en jouw mama, papa, vriend, zoon, kennis, dochter, opa, oma of collega. Voor ons.
Waarom hebben wij dan een nieuwe lockdown nodig om in ons kot te blijven?
Waarom hebben wij dan een nog strengere regering nodig om de basisregels te volgen?
Ik doe het. Uit liefde voor mijn vrouw, uit respect voor haar collega’s en uit die knagende nood om straks mijn collega’s weer te zien en de hand te schudden. Om straks mijn vrienden weer een kus te geven. Om straks mijn kinderen, mijn mama en mijn vroegere leven weer te omarmen.
Straks. Vandaag ben ik blij te kunnen ademen.
Maak er een fijne zondag van.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nee , het is erger ....E.T. schreef: ↑24 okt 2020, 23:01Wat er nu op ons afkomt, is minstens even erg als tijdens de eerste golf. Een paar dagen geleden kwam er dagelijks een klein ziekenhuis aan patiënten bij, nu is dat een middelgroot ziekenhuis. Dat heb je bij een exponentiële stijging", waarschuwt intensivist Geert Meyfroidt (UZ Leuven)
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
-Seppe123 schreef:
Dicksy 06 okt 2020, 10:00
Hoe ontstaan?
"Hoe het komt dat het virus het ziekenhuis is kunnen binnendringen, daarover is al veel gepraat zegt dokter Ines Deleu. Het verbaast haar niet. “Sinds de mensen in grotere bubbels zitten, de scholen zijn open gegaan, patiëntenbezoek weer is toegelaten, de ambulante zorg weer doorgaat, is de kans op besmetting veel groter geworden.”
De dokter merkt ook dat er ‘coronamoeheid’ is: “het wordt steeds moeilijker om aan de bezoekers te vragen om de regels te volgen en dat mondmasker op te houden.”
Dat deze dokter zijn personeel ook maar eens in vraag durft stellen. Coronamoeheid zal niet alleen te vinden zijn onder de bezoekers en maar ook bij het verplegend personeel. Net zoals ook dat verplegend personeel mensen zijn van vlees en bloed en nood hebben aan sociaal contact.
Dus hopelijk rekent hij ook daar zijn personeel bij als hij zegt: “ Sinds de mensen in grotere bubbels zitten,..........” Ze zijn niet heiliger dan de paus als hij dat mocht denken.
-
U hebt 'geen' onverantwoord gedrag vertoond en toch kreeg het u te pakken.Fred1950 schreef:Nee , het is erger ....E.T. schreef: ↑Gisteren, 23:01
Wat er nu op ons afkomt, is minstens even erg als tijdens de eerste golf. Een paar dagen geleden kwam er dagelijks een klein ziekenhuis aan patiënten bij, nu is dat een middelgroot ziekenhuis. Dat heb je bij een exponentiële stijging", waarschuwt intensivist Geert Meyfroidt (UZ Leuven)
-
Dat bewijst alleen maar dat het virus zeer besmettelijk is. IMEC is bezig met tests te ontwikkelen die in de uitgeademde lucht het virus kan ontdekken. Ik hoop dat men dan nog een stap verder kan zetten en virusdeeltjes ook in een gesloten ruimte zou kunnen gaan ontdekken, zoiets in de stijl zoals men nu het CO ( koolstofmonoxide ) gehalte in de lucht kan metenDicksy schreef: ↑25 okt 2020, 12:01U hebt 'geen' onverantwoord gedrag vertoond en toch kreeg het u te pakken.Fred1950 schreef:Nee , het is erger ....E.T. schreef: ↑Gisteren, 23:01
Wat er nu op ons afkomt, is minstens even erg als tijdens de eerste golf. Een paar dagen geleden kwam er dagelijks een klein ziekenhuis aan patiënten bij, nu is dat een middelgroot ziekenhuis. Dat heb je bij een exponentiële stijging", waarschuwt intensivist Geert Meyfroidt (UZ Leuven)![]()
-
Dit in gedachte houdend:Fred1950 schreef:
Dat bewijst alleen maar dat het virus zeer besmettelijk is. IMEC is bezig met tests te ontwikkelen die in de uitgeademde lucht het virus kan ontdekken.
Hoe kan ik het risico op besmetting verkleinen?
- Houd afstand van zieke personen
- Raak je gezicht zo weinig mogelijk aan
- Was je handen zeer goed
- Ventileer je huis en kantoor zeer intensief
- Houdt 1.5 m afstand
enz........
Toch bizar als ze in de uitgeademde lucht het virus zullen kunnen ontdekken en met diezelfde lucht moet men dan zijn woning verluchten om het risico op besmetting te verkleinen.
(PS: Verkeersdeelnemers zijn alle gebruikers van de openbare weg.
Onder verkeersdeelnemers vallen dus alle voetgangers, bestuurders van voertuigen maar ook hun passagiers. Mocht je vallen over het woordje verkeer.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
NEE, ebola is niet te vergelijken met Covid-19. Een beetje meer uitleg is hier op zijn plaats om te begrijpen waarom niet.Seppe123 schreef: ↑25 okt 2020, 10:53.......ebola heeft een sterftepercentage van 50 %. Dit is inderdaad een verschrikkelijke ziekte vooral in ontwikkelingsgebied waar er geen zorg is zoals hier. Het aantal dode mensen door Ebola wereldwijd kan je niet vergelijken met de meer dan 1 miljoen doden door
Virussen blijven muteren en de meeste van deze mutaties maken niet veel uit, sommige zullen een virus bij het overleven een klein beetje benadelen, anderen een klein beetje helpen. Denken we terug aan de uitbraak van Ebola in 2014 in West-Afrika en aan het debat omtrent de G614-mutatie, een mutatie die het tempo versnelt van besmetting tussen mensen. Experts opperden toen de angstaanjagende mogelijkheid dat het Ebola-virus kon muteren tot een ziekte die via de lucht werd overgedragen. Uit de eerste analyses die drie maanden na het begin van de Ebola-uitbraak werden uitgevoerd, bleek dat het Ebola-virus op soortgelijke manieren was gemuteerd als het SARS-CoV-2 nu. Maar uiteindelijk veranderde EBOLA niet in een ziekte die zich via de lucht kon verspreiden. De uitbraak kon worden ingedamd met behulp van de juiste maatregelen op het gebied van volksgezondheid en medische zorg.
Voor wat betreft COVID-19 die zich ook via lucht verspreidt :
De G614-mutatie werd in januari 2020 voor het eerst in China geïdentificeerd, op het moment dat het virus de sprong naar Europa maakte. Daaruit kan worden opgemaakt dat de wereldwijde overheersing van het virus het gevolg is van het feit dat de mutatie al in de beginfase van de Europese uitbraak aanwezig was en zich zo snel over het westelijk halfrond heeft kunnen verspreiden. De wereldwijde dominantie van de G614-mutatie wijst erop dat deze variant beter geschikt is om te overleven en daarmee zijn voorouder (het oorspronkelijke virus) voorbij is gestreefd.
(Nationalgeographic.nl/wetenschap)
Fred1950 zit hier te claimen dat Ebola uitgeroeid werd door de strenge maatregelen. De allerbelangrijkste reden waarom het virus snel ingedijkt werd verzwijgt hij wijselijk of door onwetendheid
-
Het virus was in december al in China verspreid en als dusdanig herkend. Daarom noemt het ook niet covid-20 maar covid-19 . De 19 staat voor 2019.bluevelvet schreef: ↑25 okt 2020, 13:12
De G614-mutatie werd in januari 2020 voor het eerst in China geïdentificeerd, ...
-
Ice
Covid-20 is voor in januari 2021, covid-21 is voor in januari 2022 enz...máár...de maatregelen voor covid-19 waren maar TIJDELIJK......
Nu wordt de verstrenging van nepmaatregelen in brussel en wallonië al gebruikt om vlaanderen ook strengere maatregelen te kunnen opleggen ondanks dat de toestand dat niet rechtvaardigt.
De politiek grijpt elke gelegenheid aan om vlaanderen onnodig en opnieuw te kunnen opsluiten, van onze vrijheid te beroven, nóg meer schade te berokkenen waarvoor nog wat meer belastingen nodig zullen zijn voor 'herstel'...
Jaja, 2021 wordt een écht belastingjaar maar angsthazen zullen vast graag en vrijwillig solidair zijn met hun centjes om de schade te herstellen..
Nu wordt de verstrenging van nepmaatregelen in brussel en wallonië al gebruikt om vlaanderen ook strengere maatregelen te kunnen opleggen ondanks dat de toestand dat niet rechtvaardigt.
De politiek grijpt elke gelegenheid aan om vlaanderen onnodig en opnieuw te kunnen opsluiten, van onze vrijheid te beroven, nóg meer schade te berokkenen waarvoor nog wat meer belastingen nodig zullen zijn voor 'herstel'...
Jaja, 2021 wordt een écht belastingjaar maar angsthazen zullen vast graag en vrijwillig solidair zijn met hun centjes om de schade te herstellen..
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Wat denk je dat ik niet weet waar het cijfer 19 voor staatFred1950 schreef: ↑25 okt 2020, 13:26Het virus was in december al in China verspreid en als dusdanig herkend. Daarom noemt het ook niet covid-20 maar covid-19 . De 19 staat voor 2019.bluevelvet schreef: ↑25 okt 2020, 13:12
De G614-mutatie werd in januari 2020 voor het eerst in China geïdentificeerd, ...
Het stond je zeker niet aan dat je niet begrepen had waarom deze mutatie verantwoordelijk was voor het snel verspreiden van de ziekte bij ons ? Dat was waar mijn posting over ging om te vergelijken met Ebola.
Het oorspronkele virus maakt eerst mensen ziek, dat was in 2019, daarom zal de uitbraak van Covid-19 als zodanig in de geschiedenis blijven bestaan. Wat komt 2020 daar bij kijken
-
Ice
@bluevelvet:
De vergelijking van het procentuele dodentol tussen ebola en corona was het bewijs door de who dat corona niet de dodelijke dreiging is die ons wordt voorgelogen om ons schrik aan te jagen en te doen gehoorzamen aan de nepmaatregelen.
Seppe123 poogde de vergelijking van die who sterftecijfers tussen ebola met covid te ontkennen door de slappe afleiding waar ebola voorkomt en hoe verschrikkelijk ebola wel is.
De discussie ging niet over waar ebola voorkwam noch hoe verschrikkelijk ebola is maar over de vergelijking van het percentuele dodentol door ebola tegenover het dodentol corona waardoor de who zelf verklaart dat corona eigenlijk een gewone griep is.
De pogingen van spartelende seppe123 om te ontkennen dat corona eigenlijk maar griep is zoals de who verklaart met het bewijs door procenten, zijn jammerlijk mislukt.
Hij poogde eerst door te beweren dat een procentuele vergelijking niet kon omdat ebola niet wereldwijd verspreid was..
..alsof wereldwijde verspreiding nodig is om in procenten een vergelijking te kunnen maken...
...om dan ebola verschrikkelijk te noemen....hoe erg een ziekte wel is, heeft echter niks te maken met de vergelijking van het procentuele dodentol dat bewijst dat ebola met 50% doden wél een dodelijke dreiging is en corona géén dodelijke dreiging is met 0,12% doden maar in alle opzichten in dezelfde categorie valt als een gewone griep.
De vergelijking van het procentuele dodentol tussen ebola en corona was het bewijs door de who dat corona niet de dodelijke dreiging is die ons wordt voorgelogen om ons schrik aan te jagen en te doen gehoorzamen aan de nepmaatregelen.
Seppe123 poogde de vergelijking van die who sterftecijfers tussen ebola met covid te ontkennen door de slappe afleiding waar ebola voorkomt en hoe verschrikkelijk ebola wel is.
De discussie ging niet over waar ebola voorkwam noch hoe verschrikkelijk ebola is maar over de vergelijking van het percentuele dodentol door ebola tegenover het dodentol corona waardoor de who zelf verklaart dat corona eigenlijk een gewone griep is.
De pogingen van spartelende seppe123 om te ontkennen dat corona eigenlijk maar griep is zoals de who verklaart met het bewijs door procenten, zijn jammerlijk mislukt.
Hij poogde eerst door te beweren dat een procentuele vergelijking niet kon omdat ebola niet wereldwijd verspreid was..
...om dan ebola verschrikkelijk te noemen....hoe erg een ziekte wel is, heeft echter niks te maken met de vergelijking van het procentuele dodentol dat bewijst dat ebola met 50% doden wél een dodelijke dreiging is en corona géén dodelijke dreiging is met 0,12% doden maar in alle opzichten in dezelfde categorie valt als een gewone griep.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
.............Nu wordt de verstrenging van nepmaatregelen in Brussel en Wallonië al gebruikt om Vlaanderen ook strengere maatregelen te kunnen opleggen ondanks dat de toestand dat niet rechtvaardigt.
WANNEER DAN WEL
............
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Hoeveel keer is het virus al gemuteerd sinds december 2019 ? Weet ge dat ook ?bluevelvet schreef: ↑25 okt 2020, 14:09....
Wat denk je dat ik niet weet waar het cijfer 19 voor staatje p..st nog maar eens naast de pot
![]()
Het stond je zeker niet aan dat je niet begrepen had waarom deze mutatie verantwoordelijk was voor het snel verspreiden van de ziekte bij ons ? Dat was waar mijn posting over ging om te vergelijken met Ebola.
Het oorspronkele virus maakt eerst mensen ziek, dat was in 2019, daarom zal de uitbraak van Covid-19 als zodanig in de geschiedenis blijven bestaan. Wat komt 2020 daar bij kijkenLater treden er mutaties op zoals in Jan. 2020 vastgesteld in China, met z’n “nadelen” of “voordelen”. ‘T zou nogal wat zijn, bij mutaties een jaartal aangeven
![]()
![]()
Misschien muteert het om de maand, en alle zieken die het in maart overleefden gaan nu sterven aan de "mutant"