In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

puzzel

25 okt 2020, 09:18

klopt Flowers, we hebben nog een oude klok en die kan/mag alleen vooruit..., dus dan wachten totdat hij stilstaat en dan>hup

jadi

25 okt 2020, 09:21

Zondagsgrapje
Dus, ik ben in de colruyt en koop een zak pedigree hondenvoer voor mijn hond. Ik sta in de rij voor de kassa en zo'n vrouw achter me vraagt of ik een hond heb. Waarom zou ik anders hondenvoer kopen, TOCH? Dus ik zeg impulsief, nee, ik heb geen hond, ik begin gewoon opnieuw aan het Pedigree Dieet, ik zou er waarschijnlijk niet aan moeten beginnen want de vorige keer eindigde ik in het ziekenhuis. Maar goed, ik was 20 kilo kwijtgeraakt voordat ik op de IC wakker werd met allerlei slangetjes die uit bijna elke ingang van mijn lijf kwamen en infusen in allebei mijn armen. Ik vertelde haar dat het op zich een perfect dieet was. Alles wat je hoeft te doen, is een handvol brokken in je zakken stoppen en wanneer je trek hebt, dan neem je een brok. De voeding is qua voedingswaarde compleet, dus het werkt goed en nu ging ik het opnieuw proberen (bijna iedereen luisterde op dat moment geboeid mee). Ze keek me aan alsof ze water zag branden en ze vroeg of ik op de IC was beland omdat ik vergiftigd was door dat hondenvoer. Ik zei: “nee, ik stapte van de stoep af om aan een poedels kont te ruiken en toen was ik door een auto geschept.” Ik dacht dat die knul achter haar een hartaanval zou krijgen van het lachen, hij bleef erin! Je kunt maar beter opletten wat je me vraagt want je kunt zo'n antwoord verwachten. Ik heb alle tijd van de wereld om gekke dingen te bedenken om te zeggen.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

25 okt 2020, 09:25

frankje schreef:
25 okt 2020, 08:51
Afbeelding
Hey kijk, Frankje is er ook alweer met zijn kundige, kunstige bewerking. Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

25 okt 2020, 09:30

jadi schreef:
25 okt 2020, 09:21
Zondagsgrapje
..........................................................Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Bert

25 okt 2020, 09:38

Goede morgen

een uurtje langer geslapen, wat een luxe 😀😀
Veel regen gehad, ben er een paar keer van wakker geworden.
Nu is het droog en een zuchtje wind.
Dacht gisteren, ik zal hen eens liggen hebben. Even zien wat er uit de bus komt.
Het was zo maar een grapje die ik ergens op internet gelezen had.
Er is toch wel één vis die toegehapt heeft😂
Eén ding weet ik nog wel, bij mijn ouders hadden ze zo'n staande klok met slinger en gewichten en zo.
Die moesten ze voor een uur stil zetten want die mocht ECHT niet achteruit gedraaid worden.
Juist hé Flowers??
Puzzel ik dacht ook dat alle koeien weg waren. Maar blijkbaar zitten er nog vaarzen bij jullie.
Remie is daar gepasseerd, heeft er een foto van genomen...
grootjegerda, Frankje, goede morgen.
Gisteren avond nog druk geweest zie ik.
Granny M, Lenk, Sita, Miesje, An-W, hallooooooooooooooooo.
Ja, in deze moeilijke tijden heeft iedereen zo wel zijn/haar probleempjes.
Zieken in de familie, iets wat men liever niet zou hebben.
Geen sociale contacten door thuiswerk, en noem maar op. En we zijn er nog niet vanaf.
Voila, ben weg voor vandaag.
Tot latersss...

zonnebloemetje

25 okt 2020, 11:33

halloooo een goeie morgen allemaal

amai ik had het gisteren zoooo druk dat ik geen tijd heb gehad om mijn laptop open te doen
en ik was gisteren avond zoooo moe dat ik echt genoten heb vannacht van dat uurtje extra en dat deed deugd
tis hier gelukkig al gans de voormiddag droog maar vannacht heeft het water gegoten allé volgens mijn ventje want ik zelf heb het niet gehoord omdat ik zo vast heb geslapen

mama-inge veel succes met het zoeken naar een nieuwe woning

An-W , wat een mooie fotootjes die jij hier hebt geplaatst

frankje onze artiest die altijd mooie bewerkingen maakt

Remie hopelijk gaat het wat beter met jou zoon en schoondochter en tis zeker geen lachertje als je dat virus te pakken hebt volgens de beelden op tv
en weeral mooie fotootjes hoor die jij hebt geplaatst

granny M ik kijk ook altijd naar de mol op tv

marietteke gelukkig weer uit jou dipje maar dat kan altijd wel eens gebeuren hé dat je een mindere dag hebt en de zusjes zullen jou wel weer oppeppen zeker

Lenk mooie foto hoor van jou bruintje en tis thuis nog altijd veiliger dan op verplaatsing hé om te werken

Sita ik kan echt wel genieten van kleine dingen en dat we veel moeten thuis blijven met die corona toestanden daar heb ik geen last van maar ja niet iedereen is zo hé , maar ik versta het als je alleen bent dat het soms wel eenzaam kan zijn

puzzel toch nog niet zonder koetjes zie ik , maar als je er niet veel meer hebt zal er wel niet zoveel werk meer aan zijn zeker

Flowers ook eens langsgekomen om een koffietje te drinken en dat mag gerust wat vaker ook als je zin hebt

gerda ook voor jou een knusse zondag verder

miesje ik ben nu een volkoren speltbroodje aan 't bakken en later in de namiddag bak ik dan nog een lekker koekebroodje om morgenochtend vers van te eten

jadi kom jij nog altijd tijd tekort en ik dacht dat je op het appartement niet zoveel werk meer had ???? maar ja nu zal het bij jullie zoon ook wel druk zijn door die verhuis zeker

Bertje en heb je al een eerste ritje gedaan met de nieuwe bolide ??????

en nu weet ik niet meer wie ik hier nog gelezen heb
sorry als ik iemand vergeten heb

en nu ga ik mijn verse soep mixen en de balletjes maken die er in moeten
onze menu voor deze middag
balletjes van kippengehakt in tomatensaus met puree en een slaatje
en bij onze koffie deze namiddag een stuk lekkere rijsttaart
en nu vlug verder doen sè

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Bert

25 okt 2020, 12:00

Nog vlug even tussen de soep en de patatten,
gisteren 250 km. gereden met de nieuwe. Is zo'n gigantisch verschil met de Golf.
Die was nochtans ook nog maar een goede 5 jaar oud.
Ben ribbedebie nu......
Bert

25 okt 2020, 12:10

't was blijkbaar niet zo grappig 😕
Laatst gewijzigd door Bert op 25 okt 2020, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnebloemetje

25 okt 2020, 12:14

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

25 okt 2020, 14:55

Afbeelding Luitjes Afbeelding

Heb onderhand ’n blikken-reet gekregen van al dat zitten van vandaag en gisteren, en dat gaat vandaag (nog) niet veranderen.Afbeelding
Zit (opnieuw) nu na mijnAfbeelding aan deAfbeelding en TV aan op de Belg Eén voor het wielrennen.

Het menu voor vandaag:

Afbeelding

Weet U dat ook weer...

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog 'n fraaie dag verder en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

grootjegerda

25 okt 2020, 15:03

Mijn mannetje en ik eten vanavond
peertjes met draadjesvlees en aard. mmm :D
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

marietteke

25 okt 2020, 17:05

Afbeelding
hallo goeieavond
ja zondagochtend koffieklets bij zoon ..
kijk hoe lief ..mijn 3 grootste schatjes ..
nog effe nazwaaien , als ik vertrek ,

Bedankt iedereen , voor de toffe reactie's , die ik gekregen heb van jullie ,
doet goed hoor ,

van de namiddag effe naar tuincenter geweest met zus ,
'n "winterplant " gaan halen voor op m'n terras muurtje ,

ik ga iedereen 'n fijne zondagavond wensen
veel liefs van mij ,
geluk vind je onverwacht

puzzel

25 okt 2020, 17:47

wij aten net pannenkoeken, klaargemaakt door mijn man>die kan dat veel beter.
Ik had het, denk ik, verkeerd gezegd, maar alleen de melkkoeien zijn weg>dus één stal. Niet alles gelijk weg op deze manier>das niet goed, maar achter het huis zijn er nog stallen met jongvee en das veel minder werk.

Ik moet nog veel leren>bijna iedereen kon een uur langer slapen, maar ...komt goed, en het ligt er echt niet aan dat ik moe ben of niet: gewoon uit bed.

Vanmiddag op ons gemakkie (we hoefden niet op de tijd te letten) naar onze oudste en zijn vrouw geweest en daar video-bellen met de andere kinderen.