Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

25 okt 2020, 14:47

E.T. schreef:
25 okt 2020, 14:29
Nu wordt de verstrenging van nepmaatregelen in Brussel en Wallonië al gebruikt om Vlaanderen ook strengere maatregelen te kunnen opleggen ondanks dat de toestand dat niet rechtvaardigt.
.............:?:

WANNEER DAN WEL

............ :?:
De toestand is in Brussel en Wallonië toch veel erger zeggen ze zelf? :roll:
Waarom zou dan Vlaanderen op slot moeten voor de toestand in brussel en wallonië?
Weer voor waarzeggerij "in geval van", misschien, mogelijk, ooit? :P Preventie misschien? Zoals ze het virus ook al hebben kunnen stoppen door de preventie maatregelen? :P :P :P

E.T.

25 okt 2020, 14:53

Meen je nu echt dat hoofdartsen als Geert Meyfroidt, intensivist van het het UZ Leuven wat zitten te lullen?

De koelwagens zijn al besteld hoor. Ook bij de Vlaamse ziekenhuizen 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

25 okt 2020, 14:57

Ice schreef:
25 okt 2020, 14:47
....
De toestand is in Brussel en Wallonië toch veel erger zeggen ze zelf? :roll:
Waarom zou dan Vlaanderen op slot moeten voor de toestand in brussel en wallonië?
...
Simpelweg om te voorkomen dat het in Vlaanderen even erg zou worden. Het reproductiegetal ( R = 1,5 ) in Oost-en West-Vlaanderen is het hoogst van alle provincies, en dus kan het binnen 10 dagen nog erger zijn dan in Brussel of Luik.

Seppe123

25 okt 2020, 15:23

Ik tel niet in procenten, wel in mensenlevens. 11301 doden wereldwijd door ebola, meer dan 1150000 doden wereldwijd door corona. Ebola is onder controle, covid blijft verspreiden, we gaan naar 2 miljoen doden door covid. En een gewone griep stopt na 1 winterseizoen, covid is al 8 maanden in Belgie en zal misschien nog een jaar blijven. Waar is dan de vergelijking met een gewone griep?
Jan Jambon deze middag in het nieuws: Mensen die vandaag nog niet begrijpen dat de maatregelen moeten gevolgd worden tot in detail of dat we in een verschrikkelijke toestand komen, dan vraag ik mij af in welke maatschappij die leven.
O Bama: in maart verwittigde Fauci ons voor 100000 doden als we niet ingrepen. Iedereen was stomverbaasd, maar ondertussen al 1150000 doden en ergere besmettingen als in maart. Dit is een pandemie die we in de vorige 100 jaar niet meegemaakt hebben.

tokkio

25 okt 2020, 16:22

Kijk eens .... ( vooral aan Ice gericht ) als mijn eigen bloedprik testsetjes niet liegen ben ik al twee keer besmet geweest zonder symptomen, één keer eind mei, en één keer nu eind oktober. Na één week testte ik telkens terug negatief. Als ik de domme kloot had uitgehangen en zonder masker had rondgelopen kon ik toen een aantal mensen besmet hebben.
Het testmateriaal van Fred 1950

Afbeelding

En de preventie....

Afbeelding
:mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

25 okt 2020, 16:58

:D :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

25 okt 2020, 17:03

Seppe123 schreef:
24 okt 2020, 18:15
Ik tel niet in procenten, wel in mensenlevens...
.....
Jan Jambon deze middag in het nieuws: Mensen die vandaag nog niet begrijpen dat de maatregelen moeten gevolgd worden tot in detail of dat we in een verschrikkelijke toestand komen, .........
Zogenaamde besmettingen en vermeende coronadoden zijn nochtans ook maar cijfertjes :roll: ...bedrieglijke nog wel en die geloof je dan wel? :evil:
Je weet toch dat élk overlijden door onderliggende gezondheidsproblemen, hartinfarcten, beroertes, ouderdom, griep, kankers en allerhande ziektes ook als corona worden geteld? Dat komen ze nog wel zélf bekennen? 8O
En volgens angsthazen zoals gij, zitten we toch reeds in een verschrikkelijke toestand, waarom zijn er anders al maatregelen? Beetje stupid, hé? :twisted:
Of zou dictator hesp bedoelen dat je hem tot in detail moet gehóórzamen? :P

Lees gij nu eerst maar eens op het forum elk onderwerp betreffende corona zoals de 180 blz in het onderwerp corona.
Al de bedrieglijke insinuaties, misleidingen en gegoochel met valse cijfers worden ruimschoots ontmaskerd en weerlegd door gezond verstand, logica en vríje meningen, met wetenschappelijke bewijzen gestaafd door FEITEN.
Het heeft geen zin om met onwetende, angstige nitwits met dezelfde bullshit weer opnieuw dezelfde discussie te moeten herhalen omdat ze te lui en te mottig zijn om eerdere reacties te lezen.
Als je dan nog iets zinnigs te vertellen hebt nadat je alles gelezen hebt, zal er misschien wel gereageerd worden om de discussie verder te zetten ipv zinloos rondjes te blijven draaien. :roll:
Ice

25 okt 2020, 17:20

Inderdaad, dat is maar een "opinion".....elke mens heeft er eentje.... :P

tokkio

25 okt 2020, 17:32

Je weet toch dat élk overlijden door onderliggende gezondheidsproblemen, hartinfarcten, beroertes, ouderdom, griep, kankers en allerhande ziektes ook als corona worden geteld? Dat komen ze nog wel zélf bekennen? 8OSterfte als gevolg van influenza

En volgens angsthazen zoals gij, zitten we toch reeds in een verschrikkelijke toestand, waarom zijn er anders al maatregelen? Beetje stupid, hé? :twisted:
Of zou dictator hesp bedoelen dat je hem tot in detail moet gehóórzamen?
oversterfte aan griep.....
Sterfte als gevolg van influenza
Oversterfte 2010-2019

Seizoen Oversterfte
2010/2011 400
2011/2012 600
2012/2013 6300
2013/2014 0
2014/2015 8600
2015/2016 3900
2016/2017 7500
2017/2018 9400
2018/2019 2900

Artesia

25 okt 2020, 17:56

E.T. schreef:
24 okt 2020, 22:09
Ice schreef:
24 okt 2020, 17:33
E.T. schreef:
24 okt 2020, 13:37
Zij die vandaag nog de Corona crisis ontkennen en mensen die wel voorzorgen nemen een beetje uit lachen zijn wel degelijk een onderdeel van het probleem ...
Niemand ontkende de coronacrisis in maart die intussen lang voorbij is ...
Hier moet zelfs geen tekeningske bij ... Het zou grappig zijn als het niet zo triestig was.

42.400.000 besmettingen wereldwijd
41.150.000 overlijdens
En 7.500 miljoen, oftewel 7,5 miljard, aardbewoners!
Peanuts van besmettingen en doden dus!
En ja' het zou jou moeder/vader/zus en blabla eens moeten zijn' Of : ga eens zien op Covid afdelingen!'
De laatste twee opmerkingen zijn de dooddoeners voor lieden die geen ander argumenten meer hebben.

bluevelvet

25 okt 2020, 18:30

Ice schreef:
25 okt 2020, 13:47
Covid-20 is voor in januari 2021, covid-21 is voor in januari 2022 enz...máár...de maatregelen voor covid-19 waren maar TIJDELIJK...... :P

Nu wordt de verstrenging van nepmaatregelen in brussel en wallonië al gebruikt om vlaanderen ook strengere maatregelen te kunnen opleggen ondanks dat de toestand dat niet rechtvaardigt.
De politiek grijpt elke gelegenheid aan om vlaanderen onnodig en opnieuw te kunnen opsluiten, van onze vrijheid te beroven, nóg meer schade te berokkenen waarvoor nog wat meer belastingen nodig zullen zijn voor 'herstel'... :roll:

Jaja, 2021 wordt een écht belastingjaar maar angsthazen zullen vast graag en vrijwillig solidair zijn met hun centjes om de schade te herstellen.. :P
Oei, Ice, dat meen je niet...... elk jaar opnieuw dat vreselijke virus :?
Wees gerust, er is toch een vaccin in aantocht :roll:

Wetenschappers veronderstellen dat SARS-CoV-2 misschien wel deel uitmaken van een grote familie van virussen waaronder SARS en MERS die dodelijk zijn maar ingeperkte uitbraken kennen. Vier andere coronavirusvarianten, die verkoudheid veroorzaken, circuleren elk jaar op grote schaal, maar resulteren doorgaans in slechts milde symptomen. PCR testen worden gebruikt om RNA virusdeeltjes op te sporen MAAR .......... zowel het griepvirus als het coronavirus zijn RNA-virussen. Het is mogelijk dat bij “besmette” personen het kan gaan omdat zij verkouden zijn of om een restant van een oud RNA virusdeeltje en dat kan mogelijks de oorzaak zijn dat het aantal besmettingen de hoogte ingaan.

Zou De E-nose betrouwbaarder zijn ?

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... tsluitsel/

Even blazen en gelijk de uitslag krijgen van een negatieve coronatest. De Electronic Nose (E-nose) ‘SpiroNose’ wordt op korte termijn door de GGD ingezet om coronavirus-infecties uit te sluiten. Van alle mensen die zich laten testen, kan het apparaat een coronabesmetting in drie kwart van de gevallen met zekerheid uitsluiten. Dit blijkt uit onderzoek van de GGD Amsterdam, Franciscus Gasthuis & Vlietland en het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).

Wie gaat er nog solidair kunnen zijn ? Er worden 18.000 faillissementen voorspeld in de komende maanden :idea:

Seppe123

25 okt 2020, 18:39

Artesia, het zou inderdaad eens jouw zus of partner moeten zijn: een telefoontje, ik ga binnen ( helemaal alleen) in het ziekenhuis, 1 week later bericht van het ziekenhuis: uw zus of partner ligt in coma, 6 weken later overleden. Je zal dan wel anders piepen.
Die 1150000 doden hebben vrienden en familie: 1000000den in rouw, maar dat is voor velen hier een ver van mijn bed show. Ze verkondigen alleen maar theorie en cijfertjes. Geen respect voor gevoelens van zieken en nabestaanden.
Ice

25 okt 2020, 19:02

Seppe123 schreef:
25 okt 2020, 18:39
Artesia, het zou inderdaad eens jouw zus of partner moeten zijn: een telefoontje, ik ga binnen ( helemaal alleen) in het ziekenhuis, 1 week later bericht van het ziekenhuis: uw zus of partner ligt in coma, 6 weken later overleden. Je zal dan wel anders piepen.
Die 1150000 doden hebben vrienden en familie: 1000000den in rouw, maar dat is voor velen hier een ver van mijn bed show. Ze verkondigen alleen maar theorie en cijfertjes. Geen respect voor gevoelens van zieken en nabestaanden.
Als....als....als....als mijn tante kl*ten had, dan was ze mijn oom! :evil:
Áls china hun coronavirus in china had gehouden, dan hadden we nu hier óók geen corona crisis.. :roll: ...dezelfde non-argumenten en flauwekul van hoe het geweest ZOU kunnen zijn en dat NIKS meer te maken heeft met de realiteit of deze discussie! :evil:
En gij durft het over respect voor gevoelens te hebben terwijl gíj andere mensen het ongeluk van ziekte toewenst??? 8O
Omdat hun mening niet strookt met jouw tunnelvisie iemand ziekte toewensen is verwerpelijk en smerig, dan ben je een onmens. :x