Mondmaskers verplicht
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Waar beslist?En dan schijnheilig zijn zegen komen geven in de media om de herfstvakantie te verlengen terwijl dat reeds werd beslist en kenbaar gemaakt werd in JANUARI vóór er sprake was van corona!
Welke school?
Waar kenbaar gemaakt?

de eerste vijftig heb ik reeds nagekeken
niks gevonden van verlenging
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Inderdaad, niet door de geadviseerde maatregelen, maar het is de Chinezen wel gelukt door hun maatregelen.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
E.T. schreef :
De laatste update van deze pagina gebeurde op 25 oktober 2020 om 09.15 uur.
De situatie in de ziekenhuizen
Sinds het begin van de covid-19-epidemie werden 26.037 patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Bij een ernstig verloop is een opname op intensieve zorgen noodzakelijk.
Er liggen op dit moment nog 708 patiënten op de afdeling intensieve zorg. Daarmee zijn 36 procent van de bedden die voor covid-19-patiënten voorbehouden zijn bezet.
Voor wie het wil volgen : dagelijkse update !
Zie de grafieken vanaf maart tot oktober, inzake :
Dagelijks nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners
Het aantal besmettingen per gemeente
Ingenomen ziekenhuisbedden
Overlijdens
Oversterfte
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640Ons gezondheidssysteem kan de huidige toevloed van stikkende patiënten echter NIET aan ...
De gewone zieken moeten plaatsmaken![]()
In elk covid bed dat nu bijkomt lag er al iemand!
De laatste update van deze pagina gebeurde op 25 oktober 2020 om 09.15 uur.
Sinds het begin van de covid-19-epidemie werden 26.037 patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Bij een ernstig verloop is een opname op intensieve zorgen noodzakelijk.
Er liggen op dit moment nog 708 patiënten op de afdeling intensieve zorg. Daarmee zijn 36 procent van de bedden die voor covid-19-patiënten voorbehouden zijn bezet.
Voor wie het wil volgen : dagelijkse update !
Zie de grafieken vanaf maart tot oktober, inzake :
Dagelijks nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners
Het aantal besmettingen per gemeente
Ingenomen ziekenhuisbedden
Overlijdens
Oversterfte
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wat zijn jullie toch 2 ongelofelijke....,.......tja, welk woord moet ik nu gebruiken?Fred1950 schreef:E.T. schreef: ↑29 minuten geleden
Die verdachte wandelaar die binnen anderhalve meter van je open raam loopt hoort een mondmasker te dragen.![]()
Inderdaad , ten zeerste aan te raden.
En die verdachte wandelaar liep wel op 5 meter van dat open raam en een mondmasker was dus absoluut niet nodig.Fred1950 schreef vandaag 14.49
Het virus "springt" niet, het zweeft in een aerosol. En die aerosol had een diameter van 8 meter bij die ene persoon die in het Duits vleesverwerkend bedrijf zowat 1000 mensen heeft besmet.
-
Ice
Wat ben jij toch een zielepoot om je tijd zo te verprutsen, je zou het ook gewoon kunnen vragen als je zelf niet zo onbetrouwbaar zou zijn dat je anderen op hun woord niet gelooft....E.T. schreef: ↑25 okt 2020, 21:26Waar beslist?En dan schijnheilig zijn zegen komen geven in de media om de herfstvakantie te verlengen terwijl dat reeds werd beslist en kenbaar gemaakt werd in JANUARI vóór er sprake was van corona!
Welke school?
Waar kenbaar gemaakt?
.......
de eerste vijftig heb ik reeds nagekeken![]()
niks gevonden van verlenging![]()
![]()
Nog maar 55.700.945 websites te bezoeken...
Of raadt nog maar wat, daar ben je goed in, vanwaar ik die info, zwart op wit, wel zou kunnen hebben...
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Ice zet weer zwart op wit leugens op dit forum. 2 weken geleden beslisten ze om de scholen van Wallonie een langere herfstvakantie te geven omdat daar heel veel besmettingen zijn. VANDAAG is beslist dat de scholen in Vlaanderen ook langer gesloten blijven. Nu beweert Ice dat ze dat al beslist hadden in januari voor corona er was. Belachelijk! Volledig onbetrouwbaar. Wat een fantasie! Maar nu gaat ze natuurlijk weer zeggen dat ze dat niet gezegd heeft.
En dan begint ze weer te schelden op diegene die haar informatie in vraag stelt. ( zielepoot noemt ze hem, ze weet niet eens wie dat is) Is dit het niveau van communicatie bij mensen van Seniorennet?
Wat gaat ze nog uit haar duim zuigen om zich interessant te maken?
Ze heeft ook gezegd: Enkel domme en/of kwaadaardige trollen stellen telkens hun eigen veronderstellingen, gissingen en ongefundeerde speculaties bedrieglijk voor als zouden het feiten zijn. (Dat zal dan over haarzelf gaan waarschijnlijk)
En dan begint ze weer te schelden op diegene die haar informatie in vraag stelt. ( zielepoot noemt ze hem, ze weet niet eens wie dat is) Is dit het niveau van communicatie bij mensen van Seniorennet?
Wat gaat ze nog uit haar duim zuigen om zich interessant te maken?
Ze heeft ook gezegd: Enkel domme en/of kwaadaardige trollen stellen telkens hun eigen veronderstellingen, gissingen en ongefundeerde speculaties bedrieglijk voor als zouden het feiten zijn. (Dat zal dan over haarzelf gaan waarschijnlijk)
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 25 okt 2020, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja, als je u er niet goed bij voelt kan het je terecht zorgen baren. Maar geen paniek.Dicksy schreef: ↑25 okt 2020, 21:14Ik maak mij alleen volgende bedenking:
- Een straat waar veel voetgangers passeren en de mensen die er wonen hebben hun raam open staan om hun woning te verluchten. Onder die ‘wandelaars’ lopen corona besmette mensen die die natuurlijk uitademen en dus corona de lucht in jagen in die lucht die ik gebruik om mijn woning te verluchten. Ik houd het hier (voorlopig) bij corona omdat het hier over corona gaat.
Dat wringt toch ergens als men dan weet dat ze zeggen dat de woning goed verluchten ook onderdeel is om het risico op besmetting tegen te gaan/te verminderen.
Ik ga iets binnen halen (open venster - verluchten) wat ik eigenlijk wil buiten houden.![]()
![]()
Ik heb volgende bedenkingen :
Een drukke straat ? Masker verplicht !
Raam langs de straatkant niet openzetten maar deze achteraan. Beide ramen openzetten als dat mogelijk is, zodat dat “trok” geeft, doet de lucht goed circuleren, want “hangende” lucht is ongezonder. Ventilator aanzetten.
Verlucht s’morgens vroeg vóór de drukte en s’avonds laat.
Recent gelezen dat niet één druppeltje aerosol je kan besmetten maar er wel 500 of duizend voor nodig zijn om iemand te besmetten.
Voilá Dicksy, een beetje ingekort.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 26 okt 2020, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Bang ben ik voor niks. Wat komen moet dat komt en houdt je toch niet tegen, maar ga het ook niet speciaal opzoeken. Daarom dat dit hele Corona-gedoe mij eigenlijk geen barst kan schelen.
Maar als iemand schrijft dat ze de besmetting gaan meten in de lucht stel ik mij daar gewoon vragen bij.
Ik draag het masker waar het moet en houdt die 1,5 m afstand. Voor de rest heb ik geen bubbels en wat anderen doen interesseert mij ook geen knijt, ik doe gewoon mijn ding zoals voor de coronatijd en voor de rest.............wie schrik heeft krijgt ook slaag.
Maar als iemand schrijft dat ze de besmetting gaan meten in de lucht stel ik mij daar gewoon vragen bij.
Ik draag het masker waar het moet en houdt die 1,5 m afstand. Voor de rest heb ik geen bubbels en wat anderen doen interesseert mij ook geen knijt, ik doe gewoon mijn ding zoals voor de coronatijd en voor de rest.............wie schrik heeft krijgt ook slaag.
-
Ja maar, als je gaat getest worden op je adem is dat waarschijnlijk bij de dokter of in hospitaal, denk ik toch. Je eerst een beetje in “quarantaine” zetten bij de dokter, zodat je een tijdje alleen jouw adem uitademtDicksy schreef: ↑25 okt 2020, 23:40Bang ben ik voor niks. Wat komen moet dat komt en houdt je toch niet tegen, maar ga het ook niet speciaal opzoeken. Daarom dat dit hele Corona-gedoe mij eigenlijk geen barst kan schelen.
Je zal toch maar getest worden als je symptomen hebt. Tja, tot wat dient die test dan eigenlijk nog ? Voel je u ziek dan blijf je toch thuis, net zoals bij een griep.
Ik maak mij er ook niet druk om. Ik kan er alleen niet bij dat wij in de media steeds maar eenzijdige berichten horen, liefst de meest alarmerende. Annemans zegde het nog in de zevende dag, dat de cijfers die ons gegeven worden nietszeggend zijn in plaats van wat meer duiding te geven, wie zijn de doden, hadden ze nog andere gezondheidsproblemen, bv. om hoeveel ouderen gaat het, er worden dagelijks zieken opgenomen, maar hoeveel worden er ontslagen, enz...... dat zou ik willen horen.
Net als Ice, slik ik zo maar niet alles, ons kritisch denken zou anderen juist ook moeten doen nadenken.
Het is niet altijd de meerderheid die gelijk heeft !
-
Wie zoekt die vindE.T. schreef: post_id=4859684 time=1603657591 user_id=
de eerste vijftig heb ik reeds nagekeken![]()
niks gevonden van verlenging![]()
![]()
-
Artesia - Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Wat een paniek.
Hoe was het weer in 2018? Juist! Toen konden de ziekenhuizen het ook niet af wegens 'te druk' door 'gewone' griepzieken!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180314_03409930
Hoe was het weer in 2018? Juist! Toen konden de ziekenhuizen het ook niet af wegens 'te druk' door 'gewone' griepzieken!
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Artesia schreef: ↑26 okt 2020, 08:42Wat een paniek.
Men vergeet vlug hé Artesia.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Jullie vergeten inderdaad vlug maar de waarheid is dat er toen geen operaties werden uitgesteld
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten