In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

26 okt 2020, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is zich gaan douchen en gaat dan op "rooftocht". ( boodschappen) ze gaan binnenkort een gsm krijgen waar op elk willekeurig moment op gebeld kan worden met een werkgerelateerde vraag. als je die niet kan beantwoorden zit je dus niet voor je computer. Big brother op zijn ABL's. :?
Natuurlijk was dat de klaagzang van de avond van zodra ik naar beneden gekomen was van mijn dutje. Die vorm van "pensionitis" had een erge bijwerking. heb hem haast een klop op zijn kop moeten geven zodat hij ging slapen. gelukkig viel hij na 5 min. in slaap. Als dat idd zo is dan zal ik zelf de boodschappen moeten doen of moet ventje dan de boodschappen doen op uren dat andere werkende mensen die doen want zo redeneert het ABL. dus na16 uur. met alle gevolgen van dien. Soep is op en nu nadenken welke we gaan maken. ventje heeft gezegd dat de butternut in reclame staat. we hebben nog een paprika. nu nog wat ui en misschien van bij Don Juan een paar spruitjes laten meebrengen als hij ze los verkoopt.
verder komt de diepvries, eens kijken of ik die niet beter kan inrichten zodat ik toch wat soepballetjes kan kopen. toen ik hier beneden kwam waren de gordijnen nog niet open en het was al lang licht; het eerste dat ik doe zijn de gordijnen open. Gimly was er duidelijk niet mee gediend.
Anjelier: als een kat zich niet meer verzorgd kan dat verschillende oorzaken hebben waaronder ouderdom. Is de kat een beetje "mollig" dan lukt dat ook niet zelf. als ze zich na een kattenbak bezoek niet verzorgd en je haar achterkant zelf moet wassen kan dat ook ouderdom zijn en vooral ouderdomsarthroses. Is de vacht van poes nog blinkend of eerder mat? ze kan ook suikerziek zijn en wat dat "flodderen" betreft dat is misschien een soort verlatingsangst die idd op latere leeftijd kan voorkomen. Je moet zeker letten op nierfalen!!! Was Poes al een "flodder" als ze voor het eerst bij je dochter kwam of is dat later geworden? Hier is Gimly 10 en die hangt nu echt aan ventje die dat leuk vind. maar hij is geen schootkat en als hij dat wel wordt, dan gaan er hier alarmbellen rinkelen. Als het kan laat dochter eens met Poes naar een dierenarts gaan voor een "ouderdomsonderzoek". dan wordt er bloed afgenomen om te kijken of ze geen diabetes heeft, nierfalen, schildklierproblemen ( dan kan een doffe vacht verklaren) Werkt dochter sinds de pandemie van thuis uit en heeft ze dus meer tijd voor Poes dan kan dat het extra "flodderen" verklaren.Eet Poes nog goed of slokt ze het naar binnen? Senior voeding is niet altijd aan te raden, soms is het beter naar de raad van de dierenartsen te luisteren en geeft nooit of te nooit Royal canin voor de kat!!! ( te veel vetten) of whiskas ( te zout) De meeste dierenartsen verkopen Royal Canin en ook de supermarkten maar onderzoek heeft uitgewezen dat die duurder zijn en niet altijd voldoen aan wat een kat eigenlijk mag. Kijk ook eens naar Poes haar drinkgewoontes want daar kun je ook veel uit leren. Kijk ook het gebit na. het tandvlees moet roze zijn en niet wit wat op bloedarmoede kan wijzen. Oei, ik lijk hier wel een echte dierenarts. Stuur anders maar wat extra informatie op ( je hebt mijn mailadres, dan kan ik het een eerst aan kattenliefhebbers doormailen als je denkt niet genoeg aan mijn informatie te hebben.)
Granny M: wat voor dieven zijn dat, een hekwerk stelen en de brievenbus op de koop toe! mocht mijn bakker halve broden doen van een klein broodje was mijn broodprobleem opgelost. hopelijk kunnen ze de dieven toch vangen want ik denk niet dat de familiale tussenkomt.
Zo, ik ga een kopje koffie maken en nadenken over een nieuwe pot soep.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe.
Cats Rule!

Muddy Maddy

26 okt 2020, 08:25

@Clive: ik denk dat je de familie niet eens zal mogen begroeten. en de roosjes afgeven aan de begrafenisondernemer. sorry maar met de nieuwe regelmenten ben ik nog niet naar zo'n Covid maatregel begrafenis geweest. Hou je kloek en ik begrijp dat je hoofdje er niet naar staat.
liefs.
Cats Rule!

Oma-C

26 okt 2020, 09:00

Afbeelding

Een goede morgen aan alle seizoentjes :wink:
de zon probeert erdoor te komen, de wind is gestild
maar het voelt echt herfstig aan :oops:

clive, een naamkaartje aan het boeketje en afgeven
aan de begrafenisondernemer, die zorgt dat het
op z'n plaats komt, geen leuke bijeenkomst
ik wens je sterkte.... we gaan allemaal.... en het wordt
niet op voorhand gevraagd of gezegd :oops: :oops:
Sterkte aan de familie ook... :(

M-M, ja, van thuis uit werken is zoals 'op het werk'...
van dat tot dat uur met alleen de eventuele pauzes
ertussen..... en Big brother kijkt toe.... :roll:
het zal op sommige plaatsen wel nodig zijn,
't is geen vakantie maar werk hé :oops:
Er wordt nergens betaald om andere dingen te doen of zo... :)
Niet makkelijk maar zo gaat dat, de man van clive
moet ook zo werken en er zijn er nog wel meer :oops:
't is aanpassen natuurlijk.... sterkte :?

Helena, er zijn weinig dingen die zolang moeten
bewaard worden.... maar het kan...toen was er
nog geen pc waar alles op bewaard werd.. :roll:
Hopelijk is het opgelost geraakt.
Het lijstje is nog zoals het hoort, :oops:

Alle seizoentjes nog een aangename werkweek...
straks is het Allerheiligen... wat gaat het snel
het was al heel druk op het kerkhof om grafstenen
op te poetsen en bloemen te zetten :?
Een fijne dag, groetjes en tot.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

26 okt 2020, 09:07

@Oma C: het is sommigen al opgevallen dat er personen zijn die "thuiswerken" maar niet eens achter hun computer zitten. ze doen klusjes in huis of zo, die lopen er de kantjes af en daar willen ze in brussel waar iedereen thuis zit vanaf vandaar nu die gsm. het zal wel zo'n vaart niet lopen maar Ventje mocht oorspronkelijk maar 2 dagen thuis werken. Omdat de afstand 1 km te groot was, heeft er en commandant beslist dat ventje net als zijn collega die van evergem moet komen 3 dagen te geven.
dat is al nuttig gebleken bij de eerste lockdown. ik heb niets tegen zijn thuiswerk ( in tegendeel) maar wel tegen diegene die er van profiteren. en daar is het nu juist om te doen.
Cats Rule!

Oma-C

26 okt 2020, 09:13

Dag M-M, ik begrijp het heel goed, :)
als iemand bij mij komt werken moet die
ook niet vanalles anders doen voor zichzelf :oops:
die wordt betaald om z'n werk te doen
Maar er zijn er altijd die anders denken
en daar moet iedereen voor boeten... :oops:
controle is nodig....
Fijne dag verder.... :wink:

Helena van Troje

26 okt 2020, 09:44

Dat is niet fijn dat profiteren met thuiswerken,MM.
Er zijn er anders die op het werk even goed de kantjes ervan af lopen hoor.
En als je, gelijk onze jongste, soms tot heel laat 's avonds nog aan het werk bent voor het werk.
Dan is het misschien niet zo erg als je tussen door de boodschappen doet op een tijdstip waarop er minder volk in de winkel is.
Laatst had hij een last minute opdracht waardoor hij het hele weekend in de weer geweest is om de wetteksten en zijn presentatie klaar te krijgen.
Onder het weekend komt de baas niet kijken.
Ik ken verschillende mensen die thuis werken en meer en langer werken dan op het werk, omdat je op het werk meer aangepaste hulpmiddelen hebt dan thuis.
Jongste heeft dan nog het nadeel dat de wifi regelmatig uitvalt omdat hij niet boven de servers van de nabije school uitkomt.Die hebben een heel sterk netwerk dat alles in de buurt overklast.
Tot zover thuiswerk.

Oeps de zon is ineens terug weg, ja maar...

Het probleem met de papieren van de zus is niet opgelost geraakt met financieel nadeel...

Waarschijnlijk krijg ik Poes binnenkort over de vloer, ook al gaan ze niet met vakantie.
Het is terug oorlog tussen de twee dames en soms helpt het als ze een paar dagen gescheiden zijn geweest om de vrede terug in huis te hebben. Voor zolang het duurt.

Hoe zou de poes van Wilde Eend het doen in haar nieuwe huisje?

Clive je zal de bloemetjes gewoon moeten afgeven aan de begrafenisondernemer.
Bereid je maar voor op een rare afscheidsviering.
Het is allemaal nogal "afstandelijk", letterlijk en figuurlijk.

Oef, ik heb net mijn afspraak met de luisterdokter in het ziekenhuis afgezegd.
Dat verliep zonder problemen. Ik heb zolang mogelijk gewacht, maar ik ga het niet zoeken.

Ondanks alles goede moed aan iedereen!

clive

26 okt 2020, 11:34

Afbeelding
Goedemiddag,

Wil jullie bedanken voor de antwoorden op mijn "probleempje". Het is een katholieke begrafenis en dat is echt al heel lang geleden dat ik daar nog op geweest ben. Meestal zijn het burgerlijke begrafenissen.
Maar ga dan het zo doen, zoals jullie zeggen. Manlief brengt me even, want moet daar een beetje netjes verschijnen. Doe een gekleed zwart broekje aan, met een iets langer wit klassiek hemdje en daarover mijn zwarte blazer. En om er iets kleur in te brengen, een zacht gekleurd juweelsjaaltje.

Overleden buurvrouw was een heel fiere dame, hoe vaak wij het over kleding en mode hadden, onbeschrijflijk. Ga ze missen.

Liefs aan jullie allen.

granny M

26 okt 2020, 12:43

Lief van jou, Clive om op zo'n manier aan je buurvrouwtje te denken ..Toch kan zo'n corona-mis ook wel mooi zijn ( al ben ik niet katholiek ) de muziek die meestal heel onverwachte herinneringen oproept, eventuele levensloop waarin ook leuke dingen verteld worden. Ja het is nu eenmaal zo in deze tijd, maar je kan tenminste nog naar de mis gaan, hier is het aantal bezoekers nog altijd strikt maximum en als je dan een grote familie/vriendenkring hebt wordt het al moeilijk wie er aanwezig mag zijn.
Maar het verdrietigst vind ik dat de mensen elkaar niet mogen troosten...
En M.M. goede tips over poezen, ook lief van jou om er over te schrijven. Al heb ik nu geen poes meer, lees het toch met interesse.
En over thuiswerken, gelukkig kunnen de kinders nog naar school. Als je 2 of 3 kinderen hebt, die op internet de schoollessen moeten volgen is het dikwijls moeilijk en dan schrijf ik nog niet over de gezinnen, waar meestal niet genoeg media-toegangen
voorhandig zijn. Maar dat er ook van geprofiteerd wordt is een ding dat zeker is.
Kreeg vanmorgen weer een ziekenhuis rekening binnen. Stel je voor, dat je niet bij een ziekenfonds bent aangesloten( en zo zullen er toch nog mensen zijn) dan is het leed toch niet te overzien. Ik weet wel, dat je in dat geval misschien een afbetalingsplan/ financiële hulp kunt krijgen, maar ben blij dat bij mij alles (redelijk ?) goed geregeld is en mij geen zorgen hoef te maken.
Ik stop er mee, want Poetske is er !!
lieve groetjes ...

Oma-C

26 okt 2020, 15:14

granny M schreef:
26 okt 2020, 12:43
Kreeg vanmorgen weer een ziekenhuis rekening binnen. Stel je voor, dat je niet bij een ziekenfonds bent aangesloten( en zo zullen er toch nog mensen zijn) dan is het leed toch niet te overzien. Ik weet wel, dat je in dat geval misschien een afbetalingsplan/ financiële hulp kunt krijgen, maar ben blij dat bij mij alles (redelijk ?) goed geregeld is en mij geen zorgen hoef te maken.
Granny M, In België is iedereen "verplicht verzekerd" bij een mutualiteit
maar wie geen extra hospitalisatie verzekering heeft zal het weten
als je voor een ingreep naar de kliniek moet... dan wordt je gestroopt :oops:
De rekeningen die je dan bovenop krijgt, :oops: :roll:
goed verzekerd is het beste want we worden allemaal ouder
en dan beginnen de meeste problemen en kwalen.... we verslijten hé... dat komt erbij....

Ik heb zopas mijn aanpassing gedaan van de overschakeling
van gas en elektra, dat gaat gratis via "Ichoosr"
(gezamenlijke groepsaankoop) en dat scheelt weer een hoop,
het is de moete om over te schakelen, en het werk wordt door hen gedaan
ik moest alleen mijn toestemming geven, na grondig lezen natuurlijk.... :lol:
Dat is al de zoveelste keer en altijd is er wel een firma die eruit springt
met de prijzen....en alle beetjes helpen... :wink:
Zo ga verderdoen... allen een fijne dag en misschien tot vanavond
ik zie wel... :)

Helena van Troje

26 okt 2020, 15:54

Dat hebben wij geweten dat grootvake geen hospitalisatieverzekering had en er alleen maar één kreeg tegen een huizenhoge premie.
Meer dan eens aan de maximumfactuur geraakt op die elf jaar.

Muddy Maddy

27 okt 2020, 06:40

Goede morgen seizoentjes,

Uitwerkdag vandaag voor ventje en aangezien ik naar de dokter moet om mijn griepspuit te laten zetten, mee opgestaan. ik heb de hele nacht koud gehad. denk dat de 4 seizoensdonsdekens hun beste tijd hebben gehad. Vandaag wordt er beslist wat er met het thuiswerk moet gebeuren aangezien de regels weer iets verstrengd zijn. Ventje hoopt op 1 dag naar het werk om papieren op te halen en weg wezen. maar ze kunnen weer van alles niet doen. er zijn er al een paar in quarantaine sinds de besmetting van Zeger en dan zijn er ook geen extra maatregelen getroffen.
Ventje zei dat de verwarming in de slaapkamer maar op 1 stond en nu heeft hij hem op 3 gezet zodat nu de ergste kou weer zal verdwijnen. de badkamer wordt 10 ' voor de wekker afgaat opgewarmd. de verantwoordelijken van een schip moeten zich vandaag bij ventje aanbieden aangezien hij geen controle gaat doen op een schip waar je wel in zeer nauw contact komt met de bemanning. ( er is daar niet al te veel passeerplaats)
Mijn cardigan van B&B via libelle is toegekomen. dacht dat ik hem later ging krijgen. er zitten wel geen knopen aan maar ik heb nog een paar passende broches liggen. moet iets makkelijks zijn om uit te trekken om die spuit te laten zetten. nog mijn medicatievoorraad nakijken en briefjes vragen wat ik te kort heb, want ik zal waarschijnlijk pas in December terug moeten om een bloedafname.
Ventje moet ook gaan tanken en zal dus een paar minuten later op het werk zijn maar hij heeft nog min. staan. ben benieuwd of de naft weer zal in prijs gestegen zijn.
HVT, Granny M, ik ben verzekerd via ventje zijn werk bij DKV. na zijn pensioenering kan hij die laten voortzetten. hij is naar zo'n wetswinkel geweest en ik geloof dat hij van brandverzekering of een andere verzekering is veranderd omdat die voordelig uitkwam. Of als ventje beslist dat niet verder te zetten zal het via het ziekenfonds zijn maar ik heb een bestaande aandoening en ik denk dat ze een beetje moeilijk zullen doen. En DKV is ook niet een van de goedkoopste.
nu we zullen die brug wel oversteken als het zover is.
zou in november naar mijn moeder moeten. maar ik moet eerst zien of mijn ingreep doorgaat en of ik geen afspraken heb met Tom. Alle klokken zijn verzet door de buurman, maar het van kleur veranderend klokje op de schouw dat moet Ventje doen. Verleden jaar kreeg die onder zijn voeten dat hij niet geweest was om ook de klok in de keuken te komen verzetten. Hij moest het uit zichzelf gedaan hebben zei moeder.
Gimly heeft nog niet door dat het uur veranderd is. hij is een beetje van slag en is aan het trunten.
Hij heeft nochthans flink gegeten want deze morgen was zijn vlees op, wat zelden gebeurd.
moeten volgende week bij zoo+ zijn speciale zakken korrels bestellen.
Als hij halverwege zijn tweede zak zit, is het daar tijd voor.
Doordat we toen bij de eerste bestelling gekozen hebben voor een bepaald plan, heeft hij dan nog 10% korting. En de zakken zijn veel goedkoper dan toen ik ze bij de apotheek bestelde. ( en dan liep het bij de nieuwe regelmatig in het honderd- Fabienne had altijd een voorraadje liggen)
ik ben van apotheek moeten veranderen omdat mijn dokter zaken doet met de verre apotheek. Ze hebben in de tijd daar een soort verbond mee gesloten.
De meisjes gaan moeten verhuizen van buro als de beheerder van het schip komt want er mogen max. 3 personen in hun buro ( ruim genoeg om de 1, 5 meter afstand te houden en ook tussen de buro's) deze middag moet ik naar Tom en ik zit weer met opvliegers. een T-shirt en die cardigan zullen voldoende wezen. het was gisteren koud zei ventje toen hij naar de ldl ging om een butternut en spruitjes. Hij mag de butternut vanavond aanvallen. Butternut- spruitjes-paprika soep. zal ook wel lekker zijn. de rest van de spruitjes blancheren en invriezen. ze kunnen nog dienen als de hutsepotgroenten in promo staan. Ventje is gewoon van hutsepot in dikke stukken te eten, terwijl bij mij de groenten klein werden gesneden. Moeder deed nooit worst bij haar hutsepotvlees, terwijl schoonmoeder dat wel meekookte. Ik doe nu ook gekookte worst bij het hutsepotvlees en de groenten zijn fijn gesneden. een mix van de twee recepten dus. Schoonmoeder gebruikte een snelkookpan terwijl de mijne daar bang van was/is. papa had dat gekocht en de eerste keer dat ze het gebruikte moest ze zijn hulp inschakelen toen dat ding begon te sissen. Daarna is snelkookpan in de berging verdwenen. ik zelf heb dat niet en zou het ook niet gebruiken. ik zou liever zo'n slowcooker hebben. 's morgens alles erin en 's avonds eten is klaar.
Opvlieger is aan het zakken. moet nog een afspraak maken voor een pedicure maar van ventje mag het niet 's avonds zijn. Op fb stond er dat er weer pompoen die de kinderen gemaakt hebben verdwenen zijn aan de voordeuren van de mensen. erg hè. iemands stenen kikker ( uit de act.on )was ook gestolen. bij mij hebben ze twee jaar geleden mijn kerstballenslinger afgetrokken en de ballen onder hun schoenen verbrijzeld. Buurman zei het me op het vistijn dat nu dit jaar ook niet doorgaat. Wou het jaar erop iets in elkaar knutselen maar ventje zei dat ik geen moeite moest doen.
Bij buurman v hebben ze een keer geprobeerd zijn siergras uit te trekken maar dat is een gekarteld blad en ze vonden bloed. Hebben ze geen tweede keer gedaan. Toen er een levering zout werd gebracht met zo'n steekwagentje omdat het onderhoud van de waterverzachter gedaan was heb ik de persoon gezegd het binnen te zetten. het kan hen al dienen zei wijlen Willy van het kruidenierswinkeltje. van hem hebben ze een koperen aftrekker voor de ramen gejat.
We wachten tot ventje iets van zich laat horen en gaan dan naar de boerderij. boot moet nog toekomen en heb bijna alles om erin te steken. moet ook nog m'n sims doen. Klondike is al een tijdje geleden.
Fijne dag seizoentjes, hou jullie warm en keep safe.
Cats Rule!

clive

27 okt 2020, 08:04

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Granny M, buurvrouwtje verdiende zoveel meer dan een aantal roosjes. Zij zei altijd dat ik mooi aan was en ik vond haar dan altijd klassevol gekleed. Zij veranderde minstens 1 keer per dag van outfit, vooral als ze buiten in haar tuintje bezig was. Daar kon ze uren van genieten. Maar begrijp ook dat ze een mooie leeftijd heeft om te gaan. Bovendien had ze op het laatste veel pijn volgens haar zoon. Ze is thuis overleden, dat was haar laatste wens. Ze zei vaak tegen mij dat ze hoegenaamd nooit in een rusthuis zou gaan, dat vond ze een vreselijk idee.

Moet vandaag dan naar de kapper kin plaats van morgen. Om 15.15H. Ga proberen tegen dan boven alles gepoetst te hebben, als ik goed doordoe, zou ik tegen dan klaar moeten zijn. Heb nu al een strijkje achter de rug. Dat was wel niet veel.

Zo, ga Matice zijn ontbijt geven, als hij wil eten natuurlijk en ga me douchen en dan begin ik onmiddellijk boven met het bed af te trekken en leg ik al nieuwe hoeslakens. En dan lucht ik de dons in de droogkast en als die klaar is, kan ik boven beginnen.

Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne dinsdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C

27 okt 2020, 09:38

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
regen hier, maar het begint lichter te worden...

clive je zal je buurvrouwtje nog lang missen
lieve mensen blijven in je hart hangen... :) sterkte...

M-M, DKV is een goede verzekering , en duur maar ja
de kosten in een ziekenhuis zijn nog duurder,
je hebt niet veel keuze, als geholpen wil worden...

Helena, ik heb hetzelfde meegemaakt, nooit stilgestaan
bij een hospitaalverzekering, als je zo jong bent
denk je daar niet aan, tot het noodlot toeslaat :oops: :roll:
toen kon het niet meer voor hem, Hij was te ziek en dan
doen ze dat niet meer, :roll: maar ik heb zelf
nog wel een kunnen afsluiten voor mij...en daar
heb ik al dikwijls geluk mee gehad....

Ik ga nog proberen bij de kapster een afspraak te maken
want een van de dagen wordt alles weer platgelegd
en dan kan het misschien niet meer, dan ben ik terug proper
ik zeg wel proberen want ze werkt niet op ma en di...afwachten...

Granny M, jouw poetske draagt toch wel een masker.?
je doet het voor elkaar en voor jezelf hé, oppassen
hoe lief ze ook zijn ze kunnen wel "beestjes" overbrengen
die meisjes komen bij veel mensen...
't is maar een tip hé, sorry :oops:

Alle seizoentjes een fijne dinsdag wat je ook van plan bent te doen...
ik ga verderwerken....Groetjes allen en tot...

granny M

27 okt 2020, 10:28

Goede morgen dames,
Ja hoor Oma-C, Poetske draagt een mondkapje. Daar hebben we goede afspraken over gemaakt meteen. Als ze buiten de ramen lapt, kan ze het naar beneden trekken en boven ook ,daar staan in de dag altijd de ramen op kiep en ze zet de ramen even tegen elkaar wijd open als ze naar beneden komt. Ik ben dan toch beneden en de koffie drinkt ze in de keuken alleen.
Het is wel niet zo gezellig, maar safety first toch ? Daar heb je groot gelijk in. En dan kijken we weer uit naar vlg jaar, dan kunnen we buiten samen een kopje drinken, maar nu is het echt wel te koud + de regen natuurlijk.
Ik was vroeger gratis ook bij mijn man verzekerd op zijn werk, maar toen hij overleden is, hield dat op. Ik kon daar wel blijven, maar de premie was astronomisch hoog en heb dan een hosp. verzekering bij CM gepakt. Dit is eigenlijk de eerste keer, dat ik er gebruik van moet maken.
Het is wel een rompslomp voor het terugvragen van de kosten. Vroeger stapte je het kantoor in je dorp/stad binnen en alles werd meteen in orde gebracht. Nu moet je bellen en blijven bellen, want elke keer krijg je iemand anders aan de lijn en het is elke keer anders. Fotokopies van alles gepakt en dan in de brievenbus van de CM stoppen en maar afwachten wat er van komt.
Ik heb een lijst met de bedragen gemaakt om bij te houden hoe en wat er al betaald + terug betaald is. Maar bv van de kine krijg ik een deel terug van de CM, maar moet ik ook nog een deel terug krijgen via de hosp. verz., hoe ze dat gaan doen is mij nog een raadsel maar ik wacht geduldig af. Dochter heeft het met mij overlopen en vlg haar houd ik het prima in orde zo :D
En ik mag mijn pollekes kussen, want mijn levensstijl hoeft er niet onder te lijden.
Alleen ben ik eerlijk gezegd af en toe wel een beetje jaloers, als ik al die foto's zie van wandelingen in de diverse hoekjes en mooie tuintjes en uitstapjes . Maar dan spreek ik mezelf streng toe en tel mijn zegeningen (echt waar) .
Zo genoeg gezaagd, vlg keer weer optimischer mailtje !

anjelierken

27 okt 2020, 12:53

Hallo iedereen,

MM: dank je wel voor je antwoord.Ik ga je een pb sturen.Anders wordt het hier een ganse epistel over de kat.

GrannyM: je lijkt me een heel opgewekte madam, ik heb je nog nooit weten klagen.
Over die gestolen omheining of hekje, ja da's schandalig.Wat mensen allemaal durven :evil: .

Ben al naar het wzc geweest voor de was, dus in de namiddag wassen.Onderweg gestopt bij de vishandelaar, heb zeetongfilets gekocht , stond in promo.Is echt lang geleden dat we dat gegeten hebben.

Morgen een pot chrysanten kopen, ga er kopen met die middelgrote bloemen voor een bloemstukje te maken.Dat bloemstukje ga ik donderdag maken , en vrijdag met zus naar het kerkhof.In de tuin vind ik genoeg groenmateriaal.Heb zo al een idee.

Dames, tot morgen allemaal.