Coronavirus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Vertel het mij eens. Ik weet alleen iemand die zei dat er nog veel kan bespaard worden in de sociale zekerheid en in de gezondheidszorg door overbodige medische onderzoeken en voorschrijven van overbodige medicatie.Fred1950 schreef:
En vertel me eens, welke idioot kwam er regelmatig op TV verkondigen dat er moest bespaard worden in de gezondheidssector ?
Of bedoelt u dat de neusspray die niet meer terugbetaald wordt bij een verkoudheid als een besparing?
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Dat was o.a. Vandenbroucke toen hij minister van Gezondheid was! Hij heeft perk en paal gezet aan het aantal kinesistbeurten want mijnheer vond dat het anders te duur werd! Rotvent.Dicksy schreef: ↑28 okt 2020, 16:59Vertel het mij eens. Ik weet alleen iemand die zei dat er nog veel kan bespaard worden in de sociale zekerheid en in de gezondheidszorg door overbodige medische onderzoeken en voorschrijven van overbodige medicatie.Fred1950 schreef:
En vertel me eens, welke idioot kwam er regelmatig op TV verkondigen dat er moest bespaard worden in de gezondheidssector ?
Of bedoelt u dat de neusspray die niet meer terugbetaald wordt bij een verkoudheid als een besparing?![]()
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Och god, ik ben pas beginnen te genezen ( op mijn manier ) van de gevolgen van mijn indeukingsfracturen toen ik niet meer naar de kinesist ging, het hielp toch allemaal niet ....Prima Vera schreef: ↑28 okt 2020, 17:04Dat was o.a. Vandenbroucke toen hij minister van Gezondheid was! Hij heeft perk en paal gezet aan het aantal kinesistbeurten want mijnheer vond dat het anders te duur werd! Rotvent.Dicksy schreef: ↑28 okt 2020, 16:59Vertel het mij eens. Ik weet alleen iemand die zei dat er nog veel kan bespaard worden in de sociale zekerheid en in de gezondheidszorg door overbodige medische onderzoeken en voorschrijven van overbodige medicatie.Fred1950 schreef:
Of bedoelt u dat de neusspray die niet meer terugbetaald wordt bij een verkoudheid als een besparing?![]()
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
bluevelvet schreef :

Oké Dicksy, was klein misverstandHOLÁ, Ik vind die quote van Ice NIET terugJij Dicksy ?
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 28 okt 2020, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Vers van de roddelpers
"Van Gucht houdt van horrorfilms" , genre The Ring ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Ring_(2002_film) ) , maar niet waar er veel bloed te zien is , omdat hem dat vanuit zijn opleiding "niets zegt" 
-
En ik heb eens ergens gelezen, het was een Engels onderzoek, dat aantoonde dat wie naar rampenfilms e.d. keek meer kans had om in deze coronatijden te overleven omdat men bepaalde dingen opstak uit dit soort films, dingen die bleven hangen, om te overleven.Fred1950 schreef:
Vers van de roddelpers"Van Gucht houdt van horrorfilms" , genre The Ring ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Ring_(2002_film) ) , maar niet waar er veel bloed te zien is , omdat hem dat vanuit zijn opleiding "niets zegt"
En nee, daar droegen ze geen mondmaskers, hadden geen handgel bij en sleurden niet met liters alcohol (tenzij ze van de delhaize kwamen, maar dat is een ander soort alcohol.
-
Ik neem dat punt met plezier terug en verwijder dan ook mijn bericht dat ik schreef.bleuvelvet schreef:
Neem dat punt nu maar terug
HOLÁ, Ik vind die quote van Ice NIET terugJij Dicksy ?
Uit het artikel:
En die zinssnede gaat dus over het gevolg van beleid dat gevoerd werd in 2000 en slaat terug op de alinea erboven.In 2000 waren er in België genoeg ziekenhuizen, genoeg ziekenhuisbedden en genoeg verpleegkundigen. In 20 jaar tijd zijn alleen al in Brussel 11 ziekenhuizen gesloten en meer dan 3000 bedden wegbezuinigd. In heel België is het aantal ziekenhuisbedden in diezelfde periode afgenomen met 50.000. Meer dan 60 procent van de verpleegkundigen werkt niet langer in een ziekenhuis, zegt professor Jean-Jacques Houben van de Université libre de Bruxelles in een video op Facebook.
Tegen de overheid zegt hij: “Stop met liegen. Er zijn genoeg ziekenhuisbedden. Ook zijn er genoeg verpleegkundigen, maar u bent ze kwijtgeraakt omdat u hen niet waardeerde en niet genoeg betaalde.”
mijn excuses aan jullie.
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Tiens Prima Vera,
U bent toch wel abuis, het is de Nva die verkondigde dat er in de zorgsector nog veel te rapen valt!
VDB heeft daar niks mee te maken. Omdat ze in Vlaamse regering de baas zijn , zetten ze de rem op veel maatregelen. Inderdaad, de economie moet blijven draaien , maar ten kostte van hoeveel doden?
Dat kan hun niks schelen, Zij zitten in hun kooi en worden dagelijks bediend ( gratis hoor)
De Slappe Jan moet luisteren van wat de Chef zegt.
Hij is weeral van gedacht veranderd e zijn povere maatregelen gaan vannacht al in( na advies van de chef,want het huis blussen vooraleer het in brand staat is niet in goede aarde gevallen,
U bent toch wel abuis, het is de Nva die verkondigde dat er in de zorgsector nog veel te rapen valt!
VDB heeft daar niks mee te maken. Omdat ze in Vlaamse regering de baas zijn , zetten ze de rem op veel maatregelen. Inderdaad, de economie moet blijven draaien , maar ten kostte van hoeveel doden?
Dat kan hun niks schelen, Zij zitten in hun kooi en worden dagelijks bediend ( gratis hoor)
Hij is weeral van gedacht veranderd e zijn povere maatregelen gaan vannacht al in( na advies van de chef,want het huis blussen vooraleer het in brand staat is niet in goede aarde gevallen,
-
De nagel op de kop en de waarheid, niets anders dan de waarheid ( en laat de geel-zwarten nu maar grollenpaullamb schreef: ↑28 okt 2020, 18:11Tiens Prima Vera,
-
Natuurlijk heeft de N-VA dat verkondigt of vindt u normaal dat een arts doorverwijst, na de nodige onderzoeken gedaan te hebben, naar een andere arts en deze arts dezelfde onderzoeken doet als de doorverwijzende arts. Bloed trekken, scans, en wat nog meer.........Paullamb schreef:
Tiens Prima Vera,
De onderzoeken gedaan door de doorverwijzende arts worden in de vuilbak gekieperd en het hele zooitje wordt opnieuw gedaan omdat de arts naar wie is doorverwezen schatplichtig is aan het ziekenhuis waar hij werkt. 2x langs de kassa passeren bij de SZ is wat de N-VA aangekaart heeft want voor de patiënt maakt het geen zier uit wie wat betaalt.
Dring het aantal onnodige keizersneden terug, zet meer in op digitalisering, voer meer ingrepen uit in daghospitalisatie en zorg voor een verdere uitbreiding van het GMD-dossier (een huisartsdossier dat alle gegevens van de patiënt omvat zodat onder meer dubbelonderzoeken worden vermeden).
https://www.n-va.be/nieuws/besparen-in- ... rgverlener
Dus hun opmerkingen zijn meer dan terecht dat er nog veel kan bespaard worden in de gezondheidssector.
(en nu kan men beginnen mekkeren over.....propagandablaadje N-VA enz...enz... maar denk er eens over na.)
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Ik moet daar niet over nadenken! Maar dat vdB daar ineens bij betrokken wordt verbaasd me wel.
Is de NVa de weldoener van de zorgsector geworden? Ik denk het niet .
Maar interpretaties zijn altijd mogelijk, en de NvA doet er alles aan om de huidige maatregelen te bestrijden, Begrijpe wie begrijpen kan!!!
Slappe Jan wringt zich in alle bochten om de bevelen van BdW op te volgen!
Zijn huis staat nog niet in brand, maar Vlaanderen wel
Maar de top van NvA trekt zich niets van uit, Eten en drinken gratis aan huis geleverd!!
Maar interpretaties zijn altijd mogelijk, en de NvA doet er alles aan om de huidige maatregelen te bestrijden, Begrijpe wie begrijpen kan!!!
Maar de top van NvA trekt zich niets van uit, Eten en drinken gratis aan huis geleverd!!
-
Het zou kunnen dat Prima Vera hier op doelt. Verder moet men dan de website van RIZIV analyseren wie nog in aanmerking komt voor 60-beurten en voor welke behandeling, vroeger en nu. En dat is nu heel verschillend dankzij...........VDB?Pallamb schreef:
Ik moet daar niet over nadenken! Maar dat vdB daar ineens bij betrokken wordt verbaasd me wel.
'Minister Vandenbroucke wil voor 44,6 miljoen euro besnoeien in de sector. Eerder al had hij een ballonnetje opgelaten. Een patiënt zou niet langer 60 kine-sessies per jaar (per pathologie) kunnen krijgen, maar nog slechts 20. Of de minister dat idee behoudt, is onduidelijk. ,,Hij heeft een nieuw voorstel ingediend bij het Riziv. Ik kan daarover nog niets zeggen'', laat diens woordvoerder Bob Vandevoorde weten.'
-
Seg, 'nuttige (communistische) idioot' van het twintigste knoopsgat, ga bij de pvda u belangrijk voelen. Lees van in het begin en geef dan commentaar.frits1955 schreef:Weer zo'n venter van fake berichten. Een artikel uit...jawel 2002. Da's begot 18 jaar oud.Minister Vandenbroucke wil voor 44,6 miljoen euro besnoeien in de sector.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 28 okt 2020, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Oké Dicksy, klein misverstand, heb mijn posting ook aangepast.