Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

frits1955

28 okt 2020, 20:49

Seg, 'nuttige (communistische) idioot' van het twintigste knoopsgat,
Nog zo'n minkukel die alleen maar kan schelden. Jij plaatst een stuk uit een artikel uit 2002 rond VDB zonder enige verdere vermelding. Zet er dan bij: " In 2002 ..." Dan valt dat stukje te situeren. Verdere commentaar:

Afbeelding

Afbeelding

Dicksy

28 okt 2020, 21:09

frits1955 schreef:
Prima VeraVandaag, 17:04
Dat was o.a. Vandenbroucke toen hij minister van Gezondheid was! Hij heeft perk en paal gezet aan het aantal kinesistbeurten want mijnheer vond dat het anders te duur werd! Rotvent.
Nog zo'n minkukel die alleen maar kan schelden. Jij plaatst een stuk uit een artikel uit 2002 rond VDB zonder enige verdere vermelding. Zet er dan bij: " In 2002 ..." Dan valt dat stukje te situeren. Verdere commentaar:
Het stukje kon men al situeren in de tijd en begrijpen dat het niet over nu ging maar over zijn (VDB) vorige doortocht op het departement volksgezondheid. :roll: Mensen zoals u moeten blijkbaar altijd alles ingelepeld krijgen voor ze iets begrijpen. Daarom dat ik ook schreef:
Lees van in het begin en geef dan commentaar.
En dat schelden:
Seg, 'nuttige (communistische) idioot' van het twintigste knoopsgat,
Dat was maar een schatting. Het kan ook hoger liggen maar dat weet u beter dan ik.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 28 okt 2020, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera

28 okt 2020, 21:31

paullamb schreef:
28 okt 2020, 18:11
Tiens Prima Vera,
U bent toch wel abuis, het is de Nva die verkondigde dat er in de zorgsector nog veel te rapen valt!
VDB heeft daar niks mee te maken. Omdat ze in Vlaamse regering de baas zijn , zetten ze de rem op veel maatregelen. Inderdaad, de economie moet blijven draaien , maar ten kostte van hoeveel doden?
Dat kan hun niks schelen, Zij zitten in hun kooi en worden dagelijks bediend ( gratis hoor)
De Slappe Jan moet luisteren van wat de Chef zegt.
Hij is weeral van gedacht veranderd e zijn povere maatregelen gaan vannacht al in( na advies van de chef,want het huis blussen vooraleer het in brand staat is niet in goede aarde gevallen,
Sorry Paul waar ik van spreek is jaren terug nog voor MDB minister van gezondheid was. Voordien is dat Vandebroucke geweest. Vrijdagmorgen is het zelfs nog ter sprake gekomen bij onze huisdokter dat hij er verantwoordelijk voor was dat er bespaard werd én zeker in de kinesitherapie. Meer heb ik niet gezegd ook niet over JJ. Ik had het over toen én daar dragen we de gevolgen ook nog altijd van. Jij zal toch wel weten wanneer Vandenbroucke destijds minister was van dat departement niet? En dat heeft wat mij betreft nu niets te maken met al de rest. En idd elke minister op die post heeft echt wel besparingen doorgevoerd. Maar op geen enkel moment is er een NVA'er op die post geweest. Als jij geen slecht woord wil horen van Vandenbroucke dan spijt me dat maar ik ga me voor de rest echt niet verlagen tot al die scheldpartijen hier van de éne naar de andere. 'k Heb het al eens vermeld, het is hier erger dan in een kindercrèche. Het enige dat men hier nog leest zijn scheldpartijen én altijd door dezelfde individuen, moeten ze daar zo oud voor geworden zijn.

Dicksy

28 okt 2020, 21:42

Sorry Prima Vera maar als men mij bestempeld als venter van fake berichten.....ja, dan ben ik serieus op mijn p.k getrapt en dan reageer ik ook navenant.
Iedereen kon, of zou toch moeten, opmaken dat uw posting van 17.04 hoegenaamd niets te maken had met de positie van VDB nu in deze huidige regering maar zich in het verleden situeerde.

Prima Vera

28 okt 2020, 22:04

Dicksy schreef:
28 okt 2020, 21:42
Sorry Prima Vera maar als men mij bestempeld als venter van fake berichten.....ja, dan ben ik serieus op mijn p.k getrapt en dan reageer ik ook navenant.
Iedereen kon, of zou toch moeten, opmaken dat uw posting van 17.04 hoegenaamd niets te maken had met de positie van VDB nu in deze huidige regering maar zich in het verleden situeerde.
Dicksy ik heb jou in ieder geval niet bestempeld als venter van fake berichten, hebben anderen gedaan.
Ik heb louter over VDB gesproken in zijn toenmalige hoedanigheid van minister. Voor de rest denk ik niet dat ik op iemand gereageerd heb.
En begrijpend lezen is er velen niet gegeven.
Maar wat ik wel begin te begrijpen is dat hier niemand nog het bos door de bomen ziet én niemand nog begint te weten wie op wie reageert én alles door elkaar begint te halen.

Fred1950

28 okt 2020, 22:17

Prima Vera schreef:
28 okt 2020, 22:04
....
Maar wat ik wel begin te begrijpen is dat hier niemand nog het bos door de bomen ziet én niemand nog begint te weten wie op wie reageert én alles door elkaar begint te halen.
Dat is wat gebeurt als politiekers op café gaan :lol:

Dicksy

28 okt 2020, 22:18

Hebt u ook niet gedaan mocht het zo zijn over gekomen. Maar mensen die enkel het laatste bericht lezen en niet heel de discussie volgen en/of niet volgen aan wat er vooraf ging zijn nog al eens rap om conclusies te trekken die op niks trekken.
Zoals frits1955 schreef ’venter van fake berichten’ dan voel ik mij wel degelijk in mijn kruis gepakt en dat pik ik niet.

Fred1950

28 okt 2020, 22:32

Dicksy schreef:
28 okt 2020, 22:18
Hebt u ook niet gedaan mocht het zo zijn over gekomen. Maar mensen die enkel het laatste bericht lezen en niet heel de discussie volgen en/of niet volgen aan wat er vooraf ging zijn nog al eens rap om conclusies te trekken die op niks trekken.
Zoals frits1955 schreef ’venter van fake berichten’ dan voel ik mij wel degelijk in mijn kruis gepakt en dat pik ik niet.
Als "ingenieur" snap ik dit soort polemieken van de laatste bladzijden niet. Iedereen heeft toch alle tijd om zijn berichten te formuleren zodat deze "chat" een beetje respectabel blijft. Maar wat ik nog het minst begrijp is dat er "verontschuldigen" en dergelijke over en 't weer worden geslingerd terwijl hier toch maar gesprekken worden gevoerd tussen mensen die mekaar nog van haar of pluimen kennen, maar zich blijkbaar toch nog heel persoonlijk aangesproken voelen en gedragen alsof ze ergens tezamen aan een toog staan.

@Dicksy

Wat men hier over mij zou schrijven raakt nooit mijn koude kleren, en ik zou me dus ook nooit "in mijn kruis gepakt" voelen.

Fred1950

29 okt 2020, 08:18

Dit wordt desastreus , erger dan Italië :cry:

Gisteren 21548 nieuwe besmettingen en 132 overlijdens. En dat zijn dus allemaal besmettingen met symptomen.

Dicksy

29 okt 2020, 09:48

De mens (7,7 miljard op deze aardkloot) is het virus en corona de remedie. 8O 8O

Willy Sommers besmet met coronavirus: "Het is een onzichtbare vijand waar we geen vat op hebben"

Zanger Willy Sommers (68) is besmet met het coronavirus. De Lennikenaar werd tijdens een controle van zijn hart in het ziekenhuis plots onwel. Daarop werd hij onder andere getest op het coronavirus en die test blijkt nu positief. "Ik heb geen enkel idee waar ik het virus heb opgelopen. Ons hele gezin heeft zich altijd zo goed mogelijk aan de maatregelen gehouden", vertelt Willy.

Zo goed mogelijk was dus nog niet goed genoeg Willy. :roll:

bluevelvet

29 okt 2020, 10:14

Dicksy schreef:
29 okt 2020, 09:48

Zo goed mogelijk was dus nog niet goed genoeg Willy. :roll:
Zo goed mogelijk 8O 14 dagen eerder heeft de Lennikenaar nog een optreden gehad :!:

Dicksy

29 okt 2020, 10:26

Fred1950 schreef:

Gisteren 21548 nieuwe besmettingen en 132 overlijdens. En dat zijn dus allemaal besmettingen met symptomen.
https://www.rapidtests.org/

boeffer

29 okt 2020, 11:01

Iedereen in zijn kot en daar overleeft Corona.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

29 okt 2020, 11:03

Fred1950 schreef:
29 okt 2020, 08:18

Correctie ( mijn fout :oops: ) : Gisteren 21048 nieuwe besmettingen
boeffer schreef:
29 okt 2020, 11:01
Iedereen in zijn kot en daar overleeft Corona.
De ziekenhuizen roepen op tot een lockdown zoals in maart.

bluevelvet

29 okt 2020, 13:39

Waar hebben ze bij Sciensano in godsnaam leren tellen?
Het juiste perspectief !

https://www.facebook.com/carine.knapen1 ... 6222588953

België beschikt over 106 ziekenhuizen met een totale beddencapaciteit van ongeveer 37.000 bedden (volgens een update zijn het er 52.000 )waarvan net geen 2.000 ICU bedden met mogelijkheid tot uitbreiding naar 5.000. ( Bron : Agentschap Zorg en Gezondheid ).
In een normaal jaar worden gemiddeld 7.000 mensen per dag opgenomen in een Belgische ziekenhuis (alle aandoeningen). Bron : Statbel.
De cijfers van dagelijkse ziekenopnames geven een vertekend beeld. Wie naar een ziekenhuis gaat voor een operatie of een andere behandeling moet verplicht een PCR-test ondergaan. Indien zij positief testen worden zij geregistreerd als coronapatiënt en uit voorzorgsmaatregel op een corona-afdeling gelegd terwijl zij geen symptomen hebben noch krijgen en behandeld worden voor andere aandoeningen dan corona.
De cijfers van Sciensano inzake de ziekenhuisopnames zijn foutief. Er wordt geen rekening gehouden met alle personen die het ziekenhuis dagelijks verlaten.

https://pnws.be/wp-content/uploads/2020 ... .16.14.jpg
image.jpeg

Grafieken laten een voorbeeld zien hoe men foutief rekent.

In een normaal jaar overlijden gemiddeld 300 mensen per dag aan alle mogelijke aandoeningen. Dat is gemiddeld 109.500 per jaar.