Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

31 okt 2020, 18:16

De Kannibaal schreef:
Van een non believer maakt men heel gemakkelijk een diepe believer op het ogenblik dat men de slangen door Uw strot jaagt. Als er ten minste een plaats beschikbaar is, en als men oordeelt dat gij hiervoor in aanmerking komt. Het zou eigenlijk ethisch onrechtvaardig om aan een non believer een bed of machine op te offeren.
Bent u er nu al achter waar gij in de fout gegaan bent of hebt u toch een lidkaart van de N-VA? 'Het zijn de ander maar zelf ben ik niet in de fout gegaan.'
Waar hebt u, die toch beweerd hebt altijd de wet te volgen, 'de wet niet gevolgd of hun aanwijzingen in de wind geslagen.' Want ook hier is het eigenlijk ethisch onrechtvaardig om aan deze mensen een bed of machine op te offeren. :roll: Ik denk dat zolang uw oorzaak (door wie, welke omstandigheden, enz.......) van besmetting niet opgehelderd is, u het minste recht van spreken hebt om te triëren op basis van.......laat staan iemand de mantel uit te vegen.
'Ik weet het niet' zou een te gemakkelijk excuus zijn om u dat recht toe te eigenen. Zulke mensen hebben dan een 11-letterwoord als naam..........

Fred1950

31 okt 2020, 18:39

Dicksy schreef:
.... Ik denk dat zolang uw oorzaak (door wie, welke omstandigheden, enz.......) van besmetting niet opgehelderd is, u het minste recht van spreken hebt om te triëren op basis van.....
Er bestaat zoiets als een besmetting door een aerosol met zwevende beestjes. Zelfs met mondmasker en als de besmette persoon al niet meer te bespeuren valt kan je er nog besmet door geraken. Het is allemaal zo simpel niet ....

Dicksy

31 okt 2020, 19:02

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑42 minuten geleden
.... Ik denk dat zolang uw oorzaak (door wie, welke omstandigheden, enz.......) van besmetting niet opgehelderd is, u het minste recht van spreken hebt om te triëren op basis van.....
Er bestaat zoiets als een besmetting door een aerosol met zwevende beestjes. Zelfs met mondmasker en als de besmette persoon al niet meer te bespeuren valt kan je er nog besmet door geraken. Het is allemaal zo simpel niet ....
U beaamt wat ik dus schreef:
'Ik weet het niet' zou een te gemakkelijk excuus zijn om u dat recht toe te eigenen. Zulke mensen hebben dan een 11-letterwoord als naam..........

De kannibaal

31 okt 2020, 19:16

Fred1950 schreef:
31 okt 2020, 18:39
Dicksy schreef:
Een doktersbezoek, een consultatie in het ziekenhuis, een afgebroken kroon op een tand, allemaal noodzakelijke dingen, maar mogelijke oorzaken. Men weet het niet. En dan kunnen de non-believers nog tevreden zijn dat mijn voodoo kennis nog niet volstaat, want anders lagen er hier al een aantal met hun voeten naar de hemel. :D :D

Fred1950

31 okt 2020, 19:19

Dicksy schreef:
31 okt 2020, 19:02
Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑42 minuten geleden
U beaamt wat ik dus schreef:
Als het bewezen is dat iemand besmet geraakte omdat hij zelf geen masker droeg en dan ook eens in contact kwam met personen die er ook geen droegen, dan zou die persoon van mij ook getrieerd worden naar een minder intense behandeling. Gisteren liet mijn overbuur ( een villa bewoner ) twee nogal ongure types zonder mondmasker binnen en droeg er zelf ook geen. Dit soort idioten lopen er nog steeds rond.

E.T.

31 okt 2020, 19:22

Maar als je niet geloofd in Corona dan hoef je toch ook geen behandeling :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

31 okt 2020, 19:24

E.T. schreef:
31 okt 2020, 19:22
Maar als je niet geloofd in Corona dan hoef je toch ook geen behandeling :mrgreen:
Juist :lol:

bluevelvet

31 okt 2020, 20:09

Fred1950 schreef:
31 okt 2020, 19:19

Als het bewezen is dat iemand besmet geraakte omdat hij zelf geen masker droeg en dan ook eens in contact kwam met personen die er ook geen droegen, dan zou die persoon van mij ook getrieerd worden naar een minder intense behandeling. Gisteren liet mijn overbuur ( een villa bewoner ) twee nogal ongure types zonder mondmasker binnen en droeg er zelf ook geen. Dit soort idioten lopen er nog steeds rond.
Ik denk dat dat liedje goed past bij Fred1950 in zijn straatje :mrgreen:

In zijn straatje zijn 't allemaal komeren
Alles wat er daar gebeurt
Niemand die kan er passeren
Of ze worden gekierd en gekeurd
Deur de spleten van zijn gordijnen
heeft hij ‘t allemaal gezien,
En Fredje weet alles bovendien.....

:P :P :P

Dicksy

31 okt 2020, 20:17

E.T. schreef:
Is dat zoiets als de discussie of een moordenaar een tweede kans verdient in de maatschappij. Zet men hem terug in de maatschappij bestaat de kans dat hij hervalt. Geloof je niet in corona dan heb je geen recht op een behandeling want je pakt een bed af van een believer. De kans is dus zeer reëel dat die geweigerde not-believer nog meer slachtoffers maakt onder de believers met alle gevolgen van dien voor die believers.
De not-believer elimineren dan maar? :roll: Zal niet helpen denk ik als ik lees:
door De kannibaal » 44 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 18:16
Een doktersbezoek, een consultatie in het ziekenhuis, een afgebroken kroon op een tand, allemaal noodzakelijke dingen, maar mogelijke oorzaken. Men weet het niet.
Allemaal not-believers die op doktersbezoek geweest zijn, een consultatie in het ziekenhuis hadden, een afgebroken kroon hadden op een tand....... :roll: :roll:

Fred1950

31 okt 2020, 20:24

bluevelvet schreef:
31 okt 2020, 20:09
...

Ik denk dat dat liedje goed past bij Fred1950 in zijn straatje :mrgreen:

In zijn straatje zijn 't allemaal komeren
Alles wat er daar gebeurt
Niemand die kan er passeren
Of ze worden gekierd en gekeurd
Deur de spleten van zijn gordijnen
heeft hij ‘t allemaal gezien,
En Fredje weet alles bovendien.....

:P :P :P
:lol: Goe gevonden ( en aangepast ) :wink:
Ice

01 nov 2020, 11:34

E.T. schreef:
31 okt 2020, 17:54
Afbeelding
Dat is dan vast om de enorme files door rijen lijkwagens, die we nu overal het verkeer zien opstoppen, te kunnen oplossen? :P
Gezellig lijkkisten opeen gestapeld, dan liggen ze tenminste niet meer zo eenzaam als in het WZC waardoor ze in de kist terecht kwamen en nog goedkoper ook. :mrgreen:
E.T. schreef:
Weet je wat ook een feit is? Bij de huidig verdubbelingstijd van slechts negen dagen zijn half november al die 2000 bedden vol en tegen eind van de maand alle 4000
Half december 8000 tegen Kerstmis 16.000
En tegen kerstmis ligt heel België op de IC, zeker? :roll: ...ah, dáárom voorspelde piggy de block dat we kerstmis niet meer kunnen vieren zoals anders want dan liggen we al allemaal aan de beademing? :P
Gij gelooft ook nog in Sinterklaas? :twisted:

E.T.

01 nov 2020, 12:46

Ice schreef:
E.T. schreef:
Weet je wat ook een feit is? Bij de huidige verdubbelingstijd van slechts negen dagen zijn half november al die 2000 bedden vol en tegen eind van de maand alle 4000
En tegen kerstmis ligt heel België op de IC, zeker?
Er staat bij de huidige verdubbelingstijd

Tegen Kerstmis 2021 zijn er dan bijna geen Belgen meer 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

01 nov 2020, 15:22

E.T. schreef:
Ice schreef:
E.T. schreef:
Weet je wat ook een feit is? Bij de huidige verdubbelingstijd van slechts negen dagen zijn half november al die 2000 bedden vol en tegen eind van de maand alle 4000
En tegen kerstmis ligt heel België op de IC, zeker?
Er staat bij de huidige verdubbelingstijd
....
Die 2000 bedden zouden pas vol kunnen liggen als de huidige verdubbelingstijd van vandaag blijft aanhouden tot half november wat helemaal niet zeker is.
Dat is is dus maar een VERONDERSTELLING waarmee ze toegeven niet te kunnen weten of morgen er ook een verdubbelingstijd zál zijn waardoor het dus helemaal niet zeker is dat half november al 2000 lege bedden vol ZOUDEN KUNNEN liggen met.... zíeke covid-patiënten? :roll:

Maw: waarzeggerij en een duidelijke veronderstelling maar gij noemt dat een FEIT? 8O :roll:
Yep, sinterklaas wordt nog geloofd... :P

ALS de huidige verdubbelingstijd van slechts negen dagen zich ZOU voortzetten, DAN ZOUDEN..... :roll:
ALS mijn tante kl*ten ZOU hebben, dan zou ze mijn oom zijn....??? :P
Het is mogelijk geen feit dat er LEGE bedden zijn want dat kan betwijfeld worden doordat niet-covid patiënten geen bed meer krijgen, anders zouden er mogelijk zelfs helemaal geen lege bedden zijn.
Het is ook geen feit dat het bij de huidige verdubbelingstijd gaat over zieke covid-patiënten maar mogelijk over het aantal besmettingen zonder symptomen.
Dan zijn ze vast weer opnieuw meer aan het testen met onbetrouwbare pcr-testen op a-symptomatische besmettingen om dan met vals positieve cijfers de ziektecijfers mee te kunnen opsmukken? (Zoals ze al járen gewend zijn te doen met begrotingscijfers? :P )

En GOOGLE nu eens de definitie van feiten...héhé :roll: ..ik zal het je gemakkelijk en hopelijk begrijpelijker maken en het tekeningske er nog maar eens bijzetten:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Feit
Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, doordat het ofwel zintuiglijk waargenomen ofwel instrumenteel gemeten kan worden.. Een feit moet met objectieve waarnemingen vastgesteld en getoetst kunnen worden
Zou je nu een vaststaand feit kunnen onderscheiden van een onzekere veronderstelling voor de toekomst? :roll: Anders moet je dringend terug naar de schoolbanken... :twisted:
E.T. schreef:
Tegen Kerstmis 2021 zijn er dan bijna geen Belgen meer 8O
Inderdaad, toch en enkel als je zo dom bent om een veronderstelde verdubbelingstijd die ze je wijsmaken en coronadoden door hartinfarcten, te geloven. :twisted:

Overigens, verwees ik naar piggy de block die al in september kon voorspellen dat we kerstmis 2020 (ik zal het jaartal maar vermelden voor je weer begint te fantaseren :twisted: ) niet meer normaal zullen kunnen vieren zoals gewoonlijk, want piggy wist toen blijkbaar al dat we tegen kerstmis 2020 dan al allemaal aan de beademing zouden liggen.. :roll:
Misschien gebruikt piggy dezelfde politieke, glazen bol waarmee ook de begroting wordt voorspeld. :P

Idefix

01 nov 2020, 16:57

Ice, .Met mijn mentaliteit kan ik alleen maar medelijden met u hebben. Ik denk dat ge een heel ongelukkige mens zijt en dat vind ik spijtig.....
De zon is gratis voor iedereen

tokkio

01 nov 2020, 17:02

E.T. schreef: ↑
Gisteren, 17:54
Weet je wat ook een feit is? Bij de huidig verdubbelingstijd van slechts negen dagen zijn half november al die 2000 bedden vol en tegen eind van de maand alle 4000
Dat kan niet, volgens de nieuwe minister van volksgezondheid,heeft hij in zijn regering's verklaring gezegd dat ,eens de limiet bereikt is op de covid afdeling de deuren dicht gaan, dus trek uw plan,of wordt het dan , verboden ziek te worden aan covid 19 of anders een boete.......dat kieken durft wel wat zeggen,als opgeraapte minister,daar is er meer dan n'en hoek af, dan vind ik blokske toch beter, die zegde alleen "blijf in uw kot" :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.