Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

31 okt 2020, 10:13

J-M De Decker is een volksvertegenwoordiger die niet stilzit. Hij heeft een zeer brede kennis en houdt zijn mond niet. Bovendien is hij goed van de tongriem gesneden.

In dit stuk maakt hij nogmaals duidelijk hoe belgische bewindmakers weigeren in te grijpen wanneer de aanloop naar terreur zichtbaar wordt.

Verplichte lectuur voor wie meent dat hij/zij geen Gutmensch is, maar bij tijd en wijle toch te verdediging van de islamideologie op zich wenst te nemen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

31 okt 2020, 13:35

Wat te denken van mannen die geen bevelen toestaan van een vrouwelijke overste?
Mijn kleindochter heeft zelfs schrik van een promotie tot hoofdmagazijnier van een grote keten.
Daar er verschillende islamieten er als lader werken.
En zij de bestellingen met haar medewerkers op het bureel de boel op de juiste camion moet regelen in de juiste aflevering route
Leeftijd 22 jaar en graduaat boekhouding gestudeerd en spreekt meerdere talen.

Wil.

01 nov 2020, 13:30

Wat heel recent voorafging:

1. De leraar Paty onthoofd door een correcte volgeling van Mohammed.

2. Een vrouw vermoord en onthoofd door een trouwe volgeling van de profeet, en dit op de dag van de verjaardag van 'de beste mens die ooit geleefd heeft' .

Gisteren:

3. Een orthodoxe geestelijke uit Lyon wordt met een jachtgeweer neergeschoten. Hij is zwaargewond afgevoerd.

Nochtans had de president beloofd "de Fransen kunnen erop rekenen dat de Staat hen zal toestaan om hun godsdienst in alle vrijheid en veiligheid te beleven."

Tot zover de woorden van Macron.
Gelijkaardige moslimterreur zal in de actualiteit blijven tot er onder de politieke klasse een algemeen inzicht komt in wat de bron is van deze moorden en aanslagen.

Zou een Tunesische imam de spelregels van zijn religie kennen?

Dans une vidéo diffusée le 19 octobre sur Facebook, un imam tunisien connu pour ses prises de position radicales après l'attentat de Charlie Hebdo appelait à décapiter les Français qui offensent Mahomet.

en nog:

Béchir Ben Hassen, imam, (...) assure d’abord que les quatre écoles juridiques de l'Islam autorisent la décapitation de toute personne qui offense le prophète.

Maar deze imam wordt gelukkig beschouwd als een 'salafist' . Phew! Da's een pak van mijn hart. Nu zijn we safe.

Idefix

01 nov 2020, 16:39

En toch wordt het altijd maar herhaald dat Islam vrede is...............zelfs door Islamieten die andere Islamieten vermoorden. Of hoe lang een radicale tegenstelling nog kan mee gaan. Islam is geen vrede, Islam is terreur. Zo lang er in de Westerse landen Islamieten zijn gaat dit altijd maar erger en erger worden omdat ze stilaan in de meerderheid beginnen te komen.. Wie nu nog niet begrepen heeft hoe de toekomst van zijn kleinkinderen er gaat uitzien noem ik een pure idioot. Zelfs nu na deze g-feiten, en degenen die nog gaan volgen, is er niemand die reageert. Ja de politie is in staat van opperste waakzaamheid, alsof dat nu iets gaat bijbrengen of veranderen. Waarom komen we nu niet met honderdduizenden op straat om tegen die terreur te protesteren???
Stel u voor wat er zou gebeuren bij het volgende scenario.
Een Christen gaat naar de moskee en onthoofd daar enkele Islamieten......................Ziet ge het beeld in de straten al???????? In alle steden brandstichtingen, plunderingen en gevechten met de ordediensten gevolgd door een reeks bommen.
Het enige dat wij doen is een artikel lezen en zeggen dat het toch Godgeklaagd is hé...Tamme schapen zijn we en zo zien de moslims ons ook.
De zon is gratis voor iedereen

Wil.

02 nov 2020, 11:50

Een imam uit British Columbia beschreef Samuel Paty, als "une sale excuse d’être humain", man met een verwrongen geest en een vervloekte.

Geen woord van afkeuring voor de Tsjetsjeen die Paty heeft onthoofd. De hooggeleerde imam voegde eraan toe:
'Oh, Allah, geef de islam en de moslims uw kracht en verneder de ongelovigen en meergodenaanbidders (= christenen). Oh Allah, vernietig de vijanden van de islam en roei de ketters en de ongelovigen uit. Oh, Allah, kom diegenen ter hulp die overal de jihad voeren in uw naam.'

Dit is geen persoonlijke oproep van deze imam. Het is een standaardaanroeping tot Allah die elke vrijdag wordt voorgelezen in sommige moskeeën.

Idefix

02 nov 2020, 15:01

Wil. schreef:
02 nov 2020, 11:50
Een imam uit British Columbia beschreef Samuel Paty, als "une sale excuse d’être humain", man met een verwrongen geest en een vervloekte.

Geen woord van afkeuring voor de Tsjetsjeen die Paty heeft onthoofd. De hooggeleerde imam voegde eraan toe:
'Oh, Allah, geef de islam en de moslims uw kracht en verneder de ongelovigen en meergodenaanbidders (= christenen). Oh Allah, vernietig de vijanden van de islam en roei de ketters en de ongelovigen uit. Oh, Allah, kom diegenen ter hulp die overal de jihad voeren in uw naam.'

Dit is geen persoonlijke oproep van deze imam. Het is een standaardaanroeping tot Allah die elke vrijdag wordt voorgelezen in sommige moskeeën.
Daar gaan we binnen afzienbare tijd de gevolgen wel van zien. Er zijn er hoe langer hoe meer die 'het licht' gaan gezien hebben....

sibarita

03 nov 2020, 11:41

Daar gaan we binnen afzienbare tijd de gevolgen wel van zien. Er zijn er hoe langer hoe meer die 'het licht' gaan gezien hebben.... schreef Idefix en rapper dan we dachten , nu in Wenen ! 4 doden en veel gewonden !

De jeugdige dader was in april 2019 veroordeeld tot 22 maanden gevangenis en in december 2019 weer vrijgelaten omwille van zijn leeftijd !!

[ber galt als junger Erwachsener und fiel damit unter die Privilegien des Jugendgerichtsgesetzes.][/b]

Het gerecht in Oostenrijk is zo goed als het belgische !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Idefix

03 nov 2020, 11:55

sibarita schreef:
03 nov 2020, 11:41
Daar gaan we binnen afzienbare tijd de gevolgen wel van zien. Er zijn er hoe langer hoe meer die 'het licht' gaan gezien hebben.... schreef Idefix en rapper dan we dachten , nu in Wenen ! 4 doden en veel gewonden !

De jeugdige dader was in april 2019 veroordeeld tot 22 maanden gevangenis en in december 2019 weer vrijgelaten omwille van zijn leeftijd !!

[ber galt als junger Erwachsener und fiel damit unter die Privilegien des Jugendgerichtsgesetzes.][/b]

Het gerecht in Oostenrijk is zo goed als het belgische !
Daar hadden ze gsteren dus weeral prijs.... Een JONGERE;;;;;
Bron. HLN
Er raken stilaan meer details bekend over de aanslagpleger die gisteren in Wenen door de politie werd neergeschoten. Het zou gaan om de 20-jarige Kujtim Fejzulai, die al eerder veroordeeld werd voor lidmaatschap aan terreurgroep IS en zowel het Oostenrijkse als Noord-Macedonische staatsburgerschap bleek te hebben.

URSULAMI

03 nov 2020, 13:47

Oud sprookje begint met " Er was eens"
Een sprookje anno 21'ste eeuw begint met "Er was eens een bekende van de politie"

Maar nu is er nog meer horror dan vroeger met de heks

Hartelijk dank aan "onze" vertegenwoordigers , die gene shit geven om onze veiligheid maar zeer bezorgd zijn om de mensenrechten van crapuul

Wil.

05 nov 2020, 17:33

De Franse ambassadeur in Zweden werd geïnterviewd op SVT2 n.a.v. het terugroepen van de Franse ambassadeur in Turkije.
Op de vraag of er een conflict op komst is tussen Frankrijk en de moslimwereld antwoordt de ambassadeur: "Wel, laat me om te beginnen dit zeggen: Frankrijk is een moslimland. De islam is de tweede godsdienst in Frankrijk . Wij hebben tussen 4 en 8 miljoen moslims in Frankrijk. "

Los van de uitspraak 'tussen 4 en 8 miljoen moslims' (zó weinig weten de autoriteiten wat ze in huis hebben) zegt die dwaas dat Frankrijk een moslimland is, terwijl er zo'n 60 miljoen niet-moslims aanwezig zijn.

Dicksy

05 nov 2020, 18:42

Wil. schreef:
Los van de uitspraak 'tussen 4 en 8 miljoen moslims' (zó weinig weten de autoriteiten wat ze in huis hebben) zegt die dwaas dat Frankrijk een moslimland is, terwijl er zo'n 60 miljoen niet-moslims aanwezig zijn.
Tenzij het sarcastisch bedoelt is maar denkelijk doelt hij op het het feit dat de moslims in Frankrijk mogen doen en laten wat ze willen zolang ze zich maar ver houden van het koppensnellen, ongeacht hun aantal. :roll:

Wil.

05 nov 2020, 19:00

Ik heb dat sarcasme niet ontdekt in zijn woorden. Ik hoop dat ik verkeerd ben in deze zaak.

socrates

05 nov 2020, 19:48

Van een ambassadeur kunnen we toch geredelijk aannemen dat die ook weet wat diplomatie inhoudt. Dat in acht nemend kan men zich afvragen wat precies zijn bedoeling mag zijn geweest met zijn uitspraak. Hij vergeet wel even dat Frankrijk een heel uitgesproken "leken"staat wil zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

05 nov 2020, 20:16

Men kan zijn uitspraak natuurlijk interpreteren zoals men zelf wil.
"Wel, laat me om te beginnen dit zeggen: Frankrijk is een moslimland. De islam is de tweede godsdienst in Frankrijk . Wij hebben tussen 4 en 8 miljoen moslims in Frankrijk. "
Ondanks de aanslagen blijven de moslims welkom in Frankrijk.
"Wel, laat me om te beginnen dit zeggen: Frankrijk is een moslimland. De islam is de tweede godsdienst in Frankrijk . Wij hebben tussen 4 en 8 miljoen moslims in Frankrijk. "
Hij doet het als waarschuwing dat het echt de verkeerde kant opgaat in Frankrijk.

En hij schopt niemand tegen de schenen. Van een diplomaat worden nu eenmaal 'diplomatische' antwoorden verwacht en voor mij is dit er zo eentje. :wink:

Wil.

06 nov 2020, 15:25

Misschien wil hij (d.i. Frankrijk) gewoon bij de moslims op een goed blaadje komen. Dat soort 'appeasement' werkt averechts: het leidt ertoe dat de winnende partij gewoon harder op het gaspedaal zal drukken.