In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

03 nov 2020, 07:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren vroeg gaan slapen en dus vandaag vroeg op. Keuken en living zijn al volledig gedaan , want manlief wou extra vroeg inloggen vandaag. Zit nog in pyjama, maar ga toch eerst de strijk doen en pas dan ga ik douchen en boven alles doen. Bij de strijk zit een witte klassieke chemisier van mij, had die aangehad bij de begrafenis, had die bij de vorige was al gewassen en gestreken. Maar dat ding strijkt zo ontzettend moeilijk dat ik het vandaag opnieuw ga opstrijken. En de eerste keer had ik het op strijkdroog gestreken, maar het heeft niet mogen baten. Doe dat hemd ook niet vlug aan.

Muddy Maddy, proficiat met de negatieve test.
En ja, manlief en ik hebben gisteren beslist dat we, zolang dat de hondenschool in lockdown is, dat we privélessen gaan nemen met Matice. We mochten een dag kiezen en dat is zondag geworden, telkens om 10.00H, kunnen we nadien nog naar de bakker voor broodjes. Nu ga ik wel terug op de plein ipv manlief.
De lessen worden gegeven door de eigenaar/therapeut. Hij ging rekening houden met mijn knie, wat ik erg attent van hem vond. Moest Matice niet net in een hoger klasje hebben gezeten, denk ik niet dat we die lessen zouden gedaan hebben. Maar de oefeningen die hij nu krijgt ( hij heeft ze nog maar 2X gedaan), zijn totaal anders dan de vorige. En ik heb geen zin terug van 0 te moeten beginnen als de hondenschool terug open mag. Betalen per privéles een paar €'s meer dan bij de gewone les, echt niet veel.

Oma-C, hoop dat jij een betere nachtrust hebt gehad. En dankjewel voor het mooie overzichtje.

Anjelier, ik denk ook dat de bouw gewoon doorwerkt hoor. Hen misschien eens achter de veren zitten.
Jouw manlief was gisteren verstandiger dan ik, wat betreft het wandelen met onze viervoeters.
Ik ben gisterennamiddag met Matice gaan wandelen, het was droog toen ik vertrok, maar plots kwamen we in een heuse stortbui terecht. Hond nat, ik nat. Manlief heeft hem mij helpen afdrogen met die speciale handdoek die in een koker zit. En die werkt echt wel goed.

HVT, de douche nog kunnen afwassen, of was de fut op :) ? Loop jezelf maar niet voorbij.

Granny M, ik hoop van harte dat de werken gedaan zijn in jouw wijk. Elektriciteit, wij denken daar niet over na, maar als er geen meer is, ontdek je pas dat je haast niets meer kunt doen. Gelukkig kon jij jou nog goed behelpen.

Zo, ga douchen en uitvissen wat ik ga aantrekken. Denk al dat ik weet wat.

Ik wens iedereen een mooie dinsdag, en moest je toch naar buiten gaan, dan is een extra jasje geen luxe.
Liefs en dikke knuffels aan jullie allen.

Muddy Maddy

03 nov 2020, 08:29

Goede morgen seizoentjes,

vandaag de ingreep. eerst ontbijt en dan douchen en aankleden. ventje zet me af en komt me halen.
dan deze middag rusten. ik hoop dat het goed verloopt, ik niet te lang moet wachten en zo voort.
natuurlijk eerst papieren in vullen.
heb gisteren een mail gehad van Suus dat ze terug op fb zit. haar beste vriendin Marieke is besmet met Covid en is erg ziek. Erg jammer natuurlijk.
Ir. komt morgen niet op mijn verzoek. het is te zot zo want ze houdt toch geen afstand heb ik al gemerkt. en de volgende keer mag ze een mondmasker aandoen. willen of niet.
Ventje zit in videogesprek met zijn collega. ik ga zelf een kopje koffie maken.
gisteren wilden we de ribben eten maar die hadden een vreemde geur. geen risico genomen en wegesmeten. dan maar iets anders gegeten. vandaag eitjes met frieten want ik weet niet hoe laat ik uit de kliniek ga komen.
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe.
Cats Rule!

Oma-C

03 nov 2020, 09:32

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen alle seizoentjes :wink:
een stralende zon en een mooie blauwe lucht
maar wel koud, ja, het is november hé :roll:

straks even goed aangekleed naar de postbus
wandelen, ik heb nog verjaardagskaarten die
in de bus moeten en wie weet welk weer het
morgen is :oops: als er niemand langskomt
kan ik ze ook niet meegeven :oops:

Iedereen heeft goed z'n bezigheid, :lol: dat is
maar goed in deze vervelende periode, een goede
bezigheid zoeken om de gedachten te verzetten :roll:

M-M sterkte in het ziekenhuis, en hopelijk ben
je straks weer terug en kan je thuis rusten :)
jammer dat de vriendin van Suus besmet is
hopelijk komt het allemaal goed na een quarantaine
en kan ze uit het ziekenhuis blijven.... :oops:

Alle andere seizoentjes, sorry zonder naam
een hele fijne dag, geniet van wat kan maar loop
jezelf niet voorbij, we zijn geen 3X7 meer :oops: :wink:
Groetjes aan allen en tot ......:)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

03 nov 2020, 12:56

Oef, de douche is zonder ongelukken, zoals vallen en uitschuiven, gepoetst geraakt.
Gisteren toch nog raam, radiator, lavabo, toilet en de losse stukken gedaan.
Zoals Clive heb ik nu alles dweilklaar voor na mijn middagboterhammetje.
De horren zijn ook afgewassen en staan klaar om naar het zolder gebracht te worden.
Deze namiddag nog drie ramen in de slaapkamers en de vloeren en dan is de boven oké.
Rode kamer is op een hip en een wip gedaan.
Blauwe kamer is nu een varkensstal...alles staat overhoop en in de weg...
Ik zou geen goede poetsvrouw zijn vrees ik en traag, traag.
Ik erger me aan mijn eigen gepruts.

Morgen de beneden gedeeltelijk.

Dahlia's deel twee moeten ook nog uitgedaan en de tulpenbollen en de narcissen geplant.
Over die border moet ik nog eens nadenken.
Ik wil daar meer kleurrijke en bloemrijke lage vaste planten in, maar die dahlia wil ik ook behouden...
Ik zal mijn millimeterpapier eens bovenhalen een dezer.

De zon weet het niet goed.

Dames een prettige dag nog.

Oma-C

03 nov 2020, 13:59

Gggrrrr, ik zag net dat zoon weer
veel te vroeg al de verjaardagskaarten
heeft meegenomen, naar de brievenbus
er lagen er een paar klaar, die zijn ook weg
Dus mensen die pas in December verjaren
zullen ook een maand te vroeg hun kaartje krijgen :oops:
ik had er een paar gereed gelegd als zoon
hier aankwam en wou ze naar de postbus brengen
hij zegde dat zal ik wel meenemen dan moet jij niet buiten
Heel mooi en veilig natuurlijk, maar hij heeft
ineens de andere ook meegenomen...
Ik heb nu gezegd dat het niet meer mag...
Dat hij alleen mag meenemen wat ik echt klaar heb gelegd :roll: :?
ik hoop dat het nu goed in z'n oren zit... :lol:

Helena, grote schoonmaak zo te zien :oops:
Niet teveel willen doen ineens hoor... er komen nog dagen :oops:

Er is heel veel wind en er komen ook meer wolken
ik ga nog wat op de pc opruimen... dat is ook eens nodig
heb naar de dokter gebeld voor de uitslag van de X ray
hij zal zelf terugbellen dus moet ik hier blijven en wachten :roll:
tot later.....

granny M

03 nov 2020, 14:41

Ik ben een verschrikkelijke huisvrouw wat horren betreft, ik neem ze nooit in de herfst uit. Als ik een poetsrage heb, haal ik ze er even uit en neem me meteen voor dat vaker te doen, kuis ze netjes af en haak ze terug in ....en vergeet ze dan meteen.
Morgen voor mijn eerste griepspuit in ?? jaren. Zal wel een marathon zijn, de afspraken zijn om de 5 minuten gepland, lopende bandwerk. Heb om even voor 10 uur geboekt, dan zal ik wel tegen de middag zeker thuis zijn :D
En vandaag hier stralend weer, meteen geprofiteerd en lekker rondgewandeld.
De achterbuurvrouw vroeg, waarom ik zo raar liep in de tuin. Uitgelegd dat ik dan de kine-oefeningen nog netjes volhield, daar hoorde ook o.a. achteruit links en rechts lopen bij. Zien jullie het voor je ?Ze dacht dat het een soort yoga was. Kom nog altijd balletjes/pijltjes van de buurjongetjes tegen in de border, er staat een emmertje nu klaar voor ze te verzamelen.
Ik heb tegen buurvrouwke gezegd, dat jij Clive zo'n handige doek had voor Matice. Hun hondje begint flink te groeien, ze ging eens op internet zoeken.
En hopelijk mag MM op tijd naar huis en krijgt Oma-C vlug bericht van de dokter.
MammyRetro, zo jammer dat het thuis zo moeilijk blijft. Een keertje ruzie is niet erg, maar zulke lange periodes en voor het minste, kan me indenken dat je er onder lijdt, een virtuele knuffel voor jou er tussendoor !
Tijd voor mijn mandarijntjes, kleinzoon vraagt regelmatig of ik wel 2 x fruit per dag eet. Ja hoor met plezier.
tot de volgende allemaal, houdt U kloek en struis (of iets minder struis, maakt niet uit) als jullie het maar veilig volhouden :D

Helena van Troje

03 nov 2020, 15:26

En toen de geopende bus vloeibaar schuurmiddel uit mijn handen viel, nadat eerst de gevulde theepot omviel in de theemuts had ik het gehad voor vandaag.
Ik laat de boel de boel en ga seffens een stukje wandelen denk ik

anjelierken

03 nov 2020, 18:58

Hallo iedereen,

GrannyM: een tas koffie s'morgens is het beste begin van de dag.Daar wordt je echt wakker van ( allez ik toch).
Als er hier stroompanne is, maak ik koffie zoals vroeger.Water koken en gieten door een filter.Is een beetje omslachtig , maar je hebt dan toch koffie :D .

HVT: niet teveel hooi op de vork hé, er komen nog dagen :D .En ja, je kunt zo van die dagen hebben, dat het kan tegengaan.Morgen beter.

Oma-C:Je zal eens aan zoon z'n oren moeten trekken :D .Maar ik denk dat de jarigen het niet erg zullen vinden, dan kunnen ze een beetje langer genieten van het kaartje.

Clive: vooraleer manlief gaat wandelen, checkt hij eerst de buienradar.

MM: succes met de ingreep en goed rusten hé.Dat Marieke vlug mag genezen.

Daarstraks videochat met zoon en natuurlijk de ukjes.Die zijn dan door het dolle heen, roepen .Dan zie je alle hoeken van de kamer :D , want zij houden de gsm vast.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

04 nov 2020, 07:14

Goede morgen, woensdag alweer
omac zoon heeft voor een goed aktie willen doen
Verder weet ik niet meer wat de geschreven IS ,
Straks de douche onder, ,en weet nog niet wat ik ga doen :x :evil:
Fijne dag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

04 nov 2020, 08:27

Goede morgen seizoentjes,

Allez, de ingreep is gebeurd, nu veel rusten. ik voel wel waar die naalden gezeten hebben, Links had ik daar niet veel last van, maar die facet is groter dan rechts. ben vroeg in mijn bed gekropen. we hebben eitjes met frietjes gegeten en dan een ijsje. ventje moest werken en was bijna vergeten mij terug te komen halen. madamtje rechtover mij had een slapend been dat niet wakker werd. ze mocht nog tot 14 u 30 blijven en dan.... van haar was het van een hernia.
Nu is het afwachten tot de gewone consultatie bij de dokter V. doorgaat. Denk van niet, maar hoorde het verplegend personeel tegen iemand anders zeggen dat het wel doorging want die moest een paar weken nadien naar dr achternaamgenoot. ( maar dan hoef je geen covidtest)
Gisteren kwamen we uit de kliniek en het was al stevig aan het waaien.
Ventje moet op boodschap want ik zit zonder fruit of yoghurt. zal nu wel een stukje chocolade nemen. denk van wit met rijstkorrels erin.
Ir. mag niet komen. vond het ook niet echt veilig genoeg omdat zij geen mondmasker draagt wat ze nochthans verplicht is volgens de fb site HHH. daar heb ik al genoeg info gekregen van andere huishoudhulpen over wat klanten mogen en niet.
Bij de schoenmaker hangt er een briefje dat je je schoenen mag komen afhalen na afspraak. hij is geen essentiële dienst. hopelijk hebben ze vandaag gedaan met hun geklop en geklief. Buurman v probeerde restjes planken aan ventje te slijten maar we hebben verleden jaar zelfs de stoof niet gebrand. dus zegt ventje: ik neem een andersman brol niet meer aan want wat moet ik er mee? wij hebben zo geen "bol" om naar het containerpark te rijden en we zouden een remorque moeten huren want "burenbijstand" is weer naar nul met de uitbraak van de covid. Het is hier weer elk voor zichzelf.
Ventje zou nog naar de hubo moeten voor een nieuwe fles voor de soda stream. die nemen die flessen terug aan als "leeggoed". kan hij een zak theelichtjes meebrengen als ze er hebben.
ga vandaag kaartjes maken. rust ik ook. vandaag eten we boomstammetjes. met fruit.
ventje merkte gisteren op dat er van die eieren weinig eiwit was. zoveel te beter. bij de goedkope merken van ei, heb je meer eiwit dan geel.
Gimly heeft gegeten en een grote vogel gemist op het dak van de freule. hij "eist" nu iedere keer een verse teljoor 's morgens. wat me opvalt is dat het dan ten minste allemaal grotendeels opgegeten wordt. ventje is even zijn werkgerelateerde mails aan het lezen. dat hoeft normaal niet. ik ga eens kijken hoe de keuken er bij ligt. denk dat de pan van de eitjes nog vettig staat te wezen. :?
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

clive

04 nov 2020, 08:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, hoop dat de ingreep goed gelukt is. Spijtig van de vriendin van Suus, hoop dat ze vlug terug beter wordt.

Oma-C, die zoon van jou, hoe durft hij :D :D :D :D :D :D . Jouw kaartjes zijn zo mooi dat het er niet toe doet als ze wat vroeger in de bus vallen. Er stond gisteren inderdaad een stevige wind. Hoop dat de dokter jou gebeld heeft, uiteraard met goed nieuws.

HVT, en toen stopte het bezig bijtje, toen zowel het schuurmiddel als de thee op de vloer lagen :) . Dat kun je zo hebben hé, van die pechdagen. Hoop dat je een frisse neus bent kunnen gaan halen en dat je vandaag een betere dag hebt.

Granny M, op BOL.COM kun je zo'n handdoek bestellen voor nog geen 10€. De naam is : NOBBY SPEED.DRY COMFORT. Als je dat intypt kom je er onmiddellijk op uit. Je hebt ze in het blauw en in het roze. Het is werkelijk een wondermiddel om jouw hond droog te krijgen. Want toen ik het net opzocht, zei manlief dat het misschien verstandig was er eentje bij te bestellen om in de auto te leggen.
Ik laat mijn horren ook zitten, want ook in de winter moet gelucht worden en ze storen mij niet.
Succes bij de dokter voor jouw griepspuit, dat je niet te lang moet wachten. Ik zie jouw wandeling in de tuin zo voor me :D .

Anjelier, heb ook zo'n weerapp. Maar af en toe is die toch wat te optimistisch. Fijn dat je de Ukjes toch kunt
"zien en horen".

Mammyretro, wens jou heel veel sterkte. Wou dat ik meer kon doen.

Gisteren brak een zilver armbandje van mij, zo maar doormidden. Het is te oud om te laten maken. Heb dat al heel lang. Vandaag boven alles poetsen. Denk eraan de dikke dons terug op te leggen, want deze nacht had ik het ondanks een warme jumpsuit aan, een beetje fris. Venster staat dan ook op klap, anders sta ik op met hoofdpijn.

Hoop dat alles oké is met MJ en Wilde eend.

Zo, ik wens iedereen een mooie woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

04 nov 2020, 09:43

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
Ja zoon doet dat gewoonlijk omdat ik
nu sedert de veranderingen van de post
ver van een postbus woon, en ja met goede bedoelingen
maar ik heb gezegd dat hij het eerst moet vragen :oops:
dan kan ik het nakijken en alsnog meegeven

Alle seizoentjes een fijne zonnige dag net als gisteren,
het is wel koud maar de mist is gevallen en alles is goed nat :roll:

M-M fijn dat jouw ingreep goed gelukt is... sterkte verder

clive een aangename dag vandaag :)ik heb de dokter gebeld,
hij zou terugbellen, heb nog niks gehoord, dus afwachten...

Helena, onhandigheid... waarschijnlijk door vermoeidheid,
dus wat meer rusten af en toe :oops:

anjelierken, ja die kleintjes weten niet dat jij zo het hele huis ziet :lol:

Alle seizoentjes een zonnige dag gewenst...
mammyretro, Granny M, wilde eend, M-J, en wie ik "vergeet"
allen een knuffeltje en sterkte als je 't kan gebruiken
groetjes en tot later :)

Helena van Troje

04 nov 2020, 10:17

hallo,

ander en beter vandaag zeker
het ziet er zo aanlokkelijk uit om buiten te werken
zou kunnen koud zijn
maar ik moet plichtsgetrouw binnen verder doen
deze week rond geraken zal al niet meer lukken
daaraan zie je dat J. niet voor niets om de veertien dagen hier staat.
ondertussen zit ik hier mijn tijd te verdoen
dat omdat ik eigenlijk een link moest bekijken die de oudste had doorgestuurd.
ondertussen heb ik online een nieuwe plantenwinkel ontdekt in de binnenstad
mijn geliefde bloemenwinkel gaf er de brui aan tijdens de eerste lockdown
het gaat een B&B worden ook pech dat ze nu net wil starten...

als ik nu een je m'en foutiste was dan ging ik nu in de zithoek met een boekje in mijn zeteltje zitten in het zonnetje, maar dan gaat mijn huis noot proper geraken

anjelierken

04 nov 2020, 14:59

Hallo iedereen,

Wou daarstraks antwoorden , maar de stroom viel uit.We hebben hier meer dan 1 uur zonder stroom gezeten.De wasmachine draaide , viel uit, toen er weer stroom was, zette die het programma gewoon verder.Is gemakkelijk.Bij mijn vorige machine was dat dan een gans gedoe.

MM: fijn dat de ingreep geslaagd is, rust maar goed.

Manlief heeft het gras afgereden.Met al die regen ziet het er prachtig uit, mooi groen.

Had onlangs spinazie gezaaid in de serre, die staat nu mooi uit.Fijne groene sprietjes.Ga ze straks vloeibare voeding geven, want anders blijven ze sprieterig :D .

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

04 nov 2020, 20:30

fijne avond dames, slaap wel voor straks ,hou jullie haaks,
bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi