Nog eens nieuwe Covid-maatregelen:
-
doggy - Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02
Inderdaad Zeveneken, deelgemeente van Lochristi.
Een 2-tal weken geleden ook nog eens in het nieuws.
OKRA Zeveneken en zeker 40 mensen besmet omdat er 2 die naar het etentje waren gekomen een test hadden ondergaan, in quarantaine moesten blijven en … toch waren gekomen.
Tel dus samen 90 + 40 + 40 = 170 besmettingen de laatste 14 dagen.
OKRA Zeveneken en zeker 40 mensen besmet omdat er 2 die naar het etentje waren gekomen een test hadden ondergaan, in quarantaine moesten blijven en … toch waren gekomen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Okra Zeveneken waren "aerosol" besmettingen, dus door de uitgeademde lucht van de besmette personen op méér dan 1,5 meter afstand !doggy schreef: ↑03 nov 2020, 12:01Inderdaad Zeveneken, deelgemeente van Lochristi.
En wat uw dochter betreft, 10 % van de tests zijn "valse negatieven" , of in simpele woorden , 10 op de 100 geteste personen kunnen wel degelijk besmet zijn alhoewel de test negatief was. Veel hangt er van af hoe goed de test door de dokter of wie dan ook, afgenomen werd.
Dus , opletten geblazen en vooral jijzelf als je al niet van de jongste bent of een onderliggend probleem hebt.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/26 ... a-etentje/doggy schreef: ↑03 nov 2020, 12:01Inderdaad Zeveneken, deelgemeente van Lochristi.
”Volgens enkele kranten zouden de 2 personen het resultaat van een coronatest niet afgewacht hebben en zouden ze niet in quarantaine gebleven zijn zoals het hoort. Ze zouden zo dus anderen aangestoken kunnen hebben. Medevoorzitter Marcel De Zutter kan die versie van het verhaal niet bevestigen, maar hij is wel verbaasd dat er zoveel besmettingen gebeurd zijn, ondanks het nauwgezet naleven van de coronamaatregelen.
We hebben alle regels gevolgd en toch zo veel besmettingen. We krijgen er kop noch staart aan. Ik zat zelf met mijn vrouw en zes andere gasten aan een tafel. Mijn vrouw en ik en de twee mensen recht tegenover ons zijn negatief en de andere vier gasten hebben positief getest. Ik begrijp het ook niet."
Aan dezelfde tafel, vier besmet en vier niet ? Toch raar hé !
Is het met zekerheid te zeggen dat de vier positief getesten door het etentje in het restaurant besmet geraakten
Zouden de aerosols hun “slachtoffers” uitkiezen, gij wel, gij niet ......
De voorzitster van de seniorenclub, een 74-jarige, vertelde dat ze de verspreiders niet kende
Hoe? Volgens kranten waren er twee besmette mee aan tafel, maar de voorzitster kent ze niet.
Men mag zomaar geen schuldigen aanduiden zonder het zeker te weten.
NIEMAND is veilig ..... zei Wilmès en ze zal het geweten hebben.
In een woonzorgcentrum in Zeveneken geraakten een 130-tal personen besmet..... werden de maatregelen dan niet gerespecteerd ? Mondkapjes, afstandsregels..... blijken het virus niet tegen gehouden te hebben
-
Gij snapt dus de ballen van wat een aerosol is en hoe die zich verplaatst.bluevelvet schreef: ↑03 nov 2020, 14:21.....
We hebben alle regels gevolgd en toch zo veel besmettingen. We krijgen er kop noch staart aan. Ik zat zelf met mijn vrouw en zes andere gasten aan een tafel. Mijn vrouw en ik en de twee mensen recht tegenover ons zijn negatief en de andere vier gasten hebben positief getest. Ik begrijp het ook niet."
Is het met zekerheid te zeggen dat de vier positief getesten door het etentje in het restaurant besmet geraakten![]()
Zouden de aerosols hun “slachtoffers” uitkiezen, gij wel, gij niet ......![]()
![]()
....
Duidelijk NIET dus !bluevelvet schreef: ↑03 nov 2020, 14:21....
In een woonzorgcentrum in Zeveneken geraakten een 130-tal personen besmet..... werden de maatregelen dan niet gerespecteerd ? Mondkapjes, afstandsregels..... blijken het virus niet tegen gehouden te hebben![]()
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
De zoveelste criticaster op rij. Nog eventjes de nutteloosheid van de maatregelen benadrukken en ons groot gelijk is weeral bewezen.bluevelvet schreef: ↑03 nov 2020, 14:21https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/26 ... a-etentje/doggy schreef: ↑03 nov 2020, 12:01Inderdaad Zeveneken, deelgemeente van Lochristi.
”Volgens enkele kranten zouden de 2 personen het resultaat van een coronatest niet afgewacht hebben en zouden ze niet in quarantaine gebleven zijn zoals het hoort. Ze zouden zo dus anderen aangestoken kunnen hebben. Medevoorzitter Marcel De Zutter kan die versie van het verhaal niet bevestigen, maar hij is wel verbaasd dat er zoveel besmettingen gebeurd zijn, ondanks het nauwgezet naleven van de coronamaatregelen.
Is het met zekerheid te zeggen dat de vier positief getesten door het etentje in het restaurant besmet geraakten![]()
![]()
De voorzitster van de seniorenclub, een 74-jarige, vertelde dat ze de verspreiders niet kende
Hoe? Volgens kranten waren er twee besmette mee aan tafel, maar de voorzitster kent ze niet.![]()
Men mag zomaar geen schuldigen aanduiden zonder het zeker te weten.
NIEMAND is veilig ..... zei Wilmès en ze zal het geweten hebben.
In een woonzorgcentrum in Zeveneken geraakten een 130-tal personen besmet..... werden de maatregelen dan niet gerespecteerd ? Mondkapjes, afstandsregels..... blijken het virus niet tegen gehouden te hebben![]()
Maar één juiste oplossing om onheil te voorkomen; een maandenlang durende lock-down en dergelijke spijtige ongelukken worden vermeden. De strop van de lock-down mag best nog wat aangetrokken worden, want er is nog te veel speelruimte. Misschien ook de onzichtbare influencers opsporen, die ondergronds werkzaam zijn vanuit hun cel.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Tja Fred1950 niets maar dan ook niets gaat of kan dit virus tegenhouden. Enkel een koord uit de gamma of de hubo voor zijn gastheer.Fred1950 spchreef:Gij snapt dus de ballen van wat een aerosol is en hoe die zich verplaatst.bluevelvet schreef: ↑Vandaag, 14:21
.....
![]()
Een aerosol trekt zich niets aan van "de regels" en dus al evenmin van die 1,5 meter.
O ja, uw complete lockdown zoals bij de chineeskes. Vergeet het maar en a propos.......de mensen houdt je toch niet binnen of u moest nog gaan wensen dat het fake bericht (dat China hun bewoners doodschoot die uit hun kot kwamen tijdens quarantaine) toch maar geen fake bericht was geweest. Geniet van het leven en voor de rest deal with it.
-
Slachtoffer geworden van influencers dan?De Kannibaal schreef:
De zoveelste criticaster op rij. Nog eventjes de nutteloosheid van de maatregelen benadrukken en ons groot gelijk is weeral bewezen.
Maar één juiste oplossing om onheil te voorkomen; een maandenlang durende lock-down en dergelijke spijtige ongelukken worden vermeden. De strop van de lock-down mag best nog wat aangetrokken worden, want er is nog te veel speelruimte. Misschien ook de onzichtbare influencers opsporen, die ondergronds werkzaam zijn vanuit hun cel.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Gij zijt weer bij de gelukkige. Ze hebben de handboeikes weeral voor een half uur los gedaan. Straks nog eventjes gevoederd worden, en gij zit weer veilig in Uw cel, beschermd tegen indringers.Dicksy schreef: ↑03 nov 2020, 15:59Slachtoffer geworden van influencers dan?De Kannibaal schreef:
De zoveelste criticaster op rij. Nog eventjes de nutteloosheid van de maatregelen benadrukken en ons groot gelijk is weeral bewezen.
Maar één juiste oplossing om onheil te voorkomen; een maandenlang durende lock-down en dergelijke spijtige ongelukken worden vermeden. De strop van de lock-down mag best nog wat aangetrokken worden, want er is nog te veel speelruimte. Misschien ook de onzichtbare influencers opsporen, die ondergronds werkzaam zijn vanuit hun cel.![]()
-
U bent toch het levende bewijs dat mensen met een enkelband voor geen haar te vertrouwen zijn. U was toch besmet ondanks uw ’huisarrest’, niet?De Kannibaal schreef:
Gij zijt weer bij de gelukkige. Ze hebben de handboeikes weeral voor een half uur los gedaan. Straks nog eventjes gevoederd worden, en gij zit weer veilig in Uw cel, beschermd tegen indringers.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Voor het eerst in de coronacrisis liggen er meer dan 7.000 mensen in het ziekenhuis met COVID-19.
1.302 van hen hebben intensieve verzorging nodig, dat is het hoogste aantal sinds het begin van de epidemie in ons land. Net zoals in bepaalde ziekenhuizen in Antwerpen en Brussel, is er vanaf vandaag ook in het
UZ Leuven geen bezoek meer toegelaten.
Nog maar een maand geleden was er in Groot Leuven geen Corona probleem
1.302 van hen hebben intensieve verzorging nodig, dat is het hoogste aantal sinds het begin van de epidemie in ons land. Net zoals in bepaalde ziekenhuizen in Antwerpen en Brussel, is er vanaf vandaag ook in het
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Wat las ik in De Tijd nog niet zo heel lang geleden:E.T.schreef:
Voor het eerst in de coronacrisis liggen er meer dan 7.000 mensen in het ziekenhuis met COVID-19.
'Toch is de situatie ook hier niet zomaar te vergelijken met de eerste golf. Nu nemen ziekenhuizen veel sneller covidpatiënten op dan in maart en april, toen ziekenhuisbedden in een heel hoog tempo volliepen. Met de huidige toename dreigt echter een overrompeling in de komende paar weken, vandaar dat de regering vrijdagavond tot een strenge lockdown overging.'
Volgende bedenking dan maar:
- Werden de criteria versoepeld om opgenomen te worden in het ziekenhuis t.o.v. maart/april.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Kan er mij iemand uitleggen waarom men in een IT winkel wel een GSM of smartphone mag verkopen, maar een laptop niet, waarom een tuincentrum wel een kerstboom mag verkopen , maar geen lichtjes, waarom men geen huis mag bezoeken om te kopen of om te huren.....
Waarom al die onlogische maatregelen, wie begrijp die pestmaatregelen, en wie laat die uitvoeren, ze zijn zo zot als een deur , al die corona maatregelen
Waarom al die onlogische maatregelen, wie begrijp die pestmaatregelen, en wie laat die uitvoeren, ze zijn zo zot als een deur , al die corona maatregelen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Tja.... Absurdistan (Synoniem van België) doet zijn naam alle eer aan.....tokkio schreef: ↑03 nov 2020, 17:37Kan er mij iemand uitleggen waarom men in een IT winkel wel een GSM of smartphone mag verkopen, maar een laptop niet, waarom een tuincentrum wel een kerstboom mag verkopen , maar geen lichtjes, waarom men geen huis mag bezoeken om te kopen of om te huren.....
Waarom al die onlogische maatregelen, wie begrijp die pestmaatregelen, en wie laat die uitvoeren, ze zijn zo zot als een deur , al die corona maatregelen![]()
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dat is allemaal om oneerlijke concurrentie tegen te gaan .... en dat is amper controleerbaar. Daar zit het probleem. Men zou beter ALLES sluiten waar twijfel mogelijk is , en alleen verkoop op afstand of afhaling toelaten. Dat is dan voor iedereen duidelijk. Ik bestel bijvoorbeeld mijn plantgoed rozelaars ook online, ik heb daar geen tuincentrum voor nodig .... En een kapotte GSM of laptop "inruilen" ( een nieuwe kopen dus ) , doe je ook online , of hooguit op afspraak Voor ALLES bestaat er een degelijke oplossing, Ugghh ... ( het opperhoofd heeft gesprokentokkio schreef: ↑03 nov 2020, 17:37Kan er mij iemand uitleggen waarom men in een IT winkel wel een GSM of smartphone mag verkopen, maar een laptop niet, waarom een tuincentrum wel een kerstboom mag verkopen , maar geen lichtjes, waarom men geen huis mag bezoeken om te kopen of om te huren.....
Waarom al die onlogische maatregelen, wie begrijp die pestmaatregelen, en wie laat die uitvoeren, ze zijn zo zot als een deur , al die corona maatregelen![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Maar wat wordt er ondernomen? Bvb, ontsmetting met UV licht, en is niet eens duur.
Het lijkt of men prost steeds maar voort met enkel wat gezichtsmaskers en zuivere lucht uit een zuurstoffles.
Het lijkt of men prost steeds maar voort met enkel wat gezichtsmaskers en zuivere lucht uit een zuurstoffles.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk