Coronavirus
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ja er is meer getest en ja er werden meer positieven gevonden maar dat er meer Covid gevallen zijn is niet te wijten aan de hoeveelheid testen ...
Als het voor u niet duidelijk is helpt misschien volgende stelling:
Hadden we maar niemand getest dan waren de IC's nu leeg.
Als het voor u niet duidelijk is helpt misschien volgende stelling:
Hadden we maar niemand getest dan waren de IC's nu leeg.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Er bestaan remedies voor dat ge het coronavirus NIET kunt krijgen :
Wielrenner worden en ge krijgt het virus niet al zit je met tientallen bij elkaar ZONDER mondmasker:
https://sporza.be/nl/2020/11/03/geen-en ... 394706177/
Moest ge nu toch het beestje te pakken hebben dan is dat ook nog geen probleem om er snel van af te geraken
en die remedie heet : voetballer worden en binnen de kortste keren zijt ge ervan verlost (en zonder bijwerkingen want ge kunt ineens het veld terug op!)
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=810
Vrijdags nog beestjes..... maandag zijn die foetsie!!
Wielrenner worden en ge krijgt het virus niet al zit je met tientallen bij elkaar ZONDER mondmasker:
Moest ge nu toch het beestje te pakken hebben dan is dat ook nog geen probleem om er snel van af te geraken
en die remedie heet : voetballer worden en binnen de kortste keren zijt ge ervan verlost (en zonder bijwerkingen want ge kunt ineens het veld terug op!)
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=810
Vrijdags nog beestjes..... maandag zijn die foetsie!!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En mocht het toch zo zijn dan zal het niet hen liggen maar aan deze liggen:Paul Siemons schreef:

Een 'bekend' viroloog schreef hierover:
Er bestaat zoiets als een besmetting door een aerosol met zwevende beestjes. Zelfs met mondmasker en als de besmette persoon al niet meer te bespeuren valt kan je er nog besmet door geraken. Het is allemaal zo simpel niet ....
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dicksy schreef: ↑03 nov 2020, 21:03En mocht het toch zo zijn dan zal het niet hen liggen maar aan deze liggen:Paul Siemons schreef:
Een 'bekend' viroloog schreef hierover:
Er bestaat zoiets als een besmetting door een aerosol met zwevende beestjes. Zelfs met mondmasker en als de besmette persoon al niet meer te bespeuren valt kan je er nog besmet door geraken. Het is allemaal zo simpel niet ....![]()
![]()
Polleke @Paul Siemons , hoeveel ploegen hebben al niet forfait gegeven omdat een renner ervan besmet was geraakt ? Het snot ervan vliegt in het rond, en de coureur erachter krijgt de volle lading.
Aerosols ? Die vliegen in de open lucht de hoogte in.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 04 nov 2020, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ice
Sinds het begin?! Waar haal jij ineens EPIDEMIE??
Corona was toch een PANDEMIE dat dodelijke dreiging betekent maar nu blijkt dus dat corona van in het begin een EPIDEMIE en dus géén dodelijke dreiging is geweest?
Met wiens kl*ten wordt er hier eigenlijk gespeeld?!
of is van ranst een viro-lóóg van mn botten die niet eens het verschil kan maken tussen een pandemie en epidemie? Tussen een dodelijke of NIET-dodelijke dreiging die geen maatregelen vereist?
van ranst zegt ook dat "men geen greep kán hebben op een epidemie" - wélke epidemie?
Dus, de pandemie corona is voorbij en nu is corona opeens van in het begin een epidemie geweest waar men nu geen greep kan op hebben?
Waarom zijn er dan maatregelen genomen en gelden nu nog STEEDS maatregelen als er nooit een dodelijke dreiging, van categorie A zoals ebola, gewéést is?!
Inderdaad niet te geloven...
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Ice, u zegt: 'Waarom zijn er dan maatregelen genomen en gelden nu nog STEEDS maatregelen als er nooit een dodelijke dreiging, van categorie A zoals ebola, gewéést is?! '
Ik denk dat de kans dat je van Ebola sterft in Belgie bijna 0 is. Elke dag sterven er nu in Belgie 163 mensen aan Corona. Dit aantal stijgt nog elke dag. Maar dat vindt u waarschijnlijk goed, want dan kan u bewijzen dat er elke dag 163 bedden op intensieve leeg zijn. Allé, toch voor een paar uur, want er komen er elke dag meer binnen. Het leger is al aan't helpen in de ziekenhuizen, er worden al patienten naar Duitsland gevoerd omdat er hier geen plaats meer is. Maar jij blijft hardnekkig volhouden dat er niets aan de hand is. Alles is opgezet spel. Dit is echt geen aflevering van Familie of Thuis. Dit is echt he! Maar ja, jij denkt dat uw waarheid de enige echte is, al 8 maanden lang. Alle berichtgeving van over heel de wereld is nep volgens u. En kom nu niet weeral af met uw cijfertjes he.
Iedereen mag een mening hebben, zeg jij. Groot gelijk. Maar als wij een mening hebben, kan jij alleen maar reageren met tieren, schelden en beledigen. Jij vindt dat alleen jij een mening mag hebben.
Ik denk dat de kans dat je van Ebola sterft in Belgie bijna 0 is. Elke dag sterven er nu in Belgie 163 mensen aan Corona. Dit aantal stijgt nog elke dag. Maar dat vindt u waarschijnlijk goed, want dan kan u bewijzen dat er elke dag 163 bedden op intensieve leeg zijn. Allé, toch voor een paar uur, want er komen er elke dag meer binnen. Het leger is al aan't helpen in de ziekenhuizen, er worden al patienten naar Duitsland gevoerd omdat er hier geen plaats meer is. Maar jij blijft hardnekkig volhouden dat er niets aan de hand is. Alles is opgezet spel. Dit is echt geen aflevering van Familie of Thuis. Dit is echt he! Maar ja, jij denkt dat uw waarheid de enige echte is, al 8 maanden lang. Alle berichtgeving van over heel de wereld is nep volgens u. En kom nu niet weeral af met uw cijfertjes he.
Iedereen mag een mening hebben, zeg jij. Groot gelijk. Maar als wij een mening hebben, kan jij alleen maar reageren met tieren, schelden en beledigen. Jij vindt dat alleen jij een mening mag hebben.
-
Allemaal patiënten die op IC lagen want ik volg dat niet zo?Fred1950 schreef:Gisteren stierven er 268 aan covid-19.Seppe123 schreef: ↑Vandaag, 10:29
..... Elke dag sterven er nu in Belgie 163 mensen aan Corona. Dit aantal stijgt nog elke dag. ....
Wat ik weet is, en men mag mij absoluut corrigeren, dat de toestand van een patiënt toch ernstig te noemen is wanneer hij/zij op de IC belandt met een besmetting. Worden die na een behandeling niet ter observatie voor enkele dagen op een gewone kamer gelegd of op een midcare-afdeling.
Als ik lees dat Sophie Wilmes opgenomen werd op IC op 22/10/2020 en reeds op 30/10/2020 ontslagen werd (na 8 dagen) en naar huis gestuurd voor verder herstel stel ik mij toch vragen bij de criteria die gehanteerd worden om op IC terecht te komen?
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Die is toch eerst nog op een gewone kamer terecht gekomen na haar IC dagen én dan pas naar huis gezonden.Dicksy schreef: ↑04 nov 2020, 12:56Allemaal patiënten die op IC lagen want ik volg dat niet zo?Fred1950 schreef:Gisteren stierven er 268 aan covid-19.Seppe123 schreef: ↑Vandaag, 10:29
..... Elke dag sterven er nu in Belgie 163 mensen aan Corona. Dit aantal stijgt nog elke dag. ....
Wat ik weet is, en men mag mij absoluut corrigeren, dat de toestand van een patiënt toch ernstig te noemen is wanneer hij/zij op de IC belandt met een besmetting. Worden die na een behandeling niet ter observatie voor enkele dagen op een gewone kamer gelegd of op een midcare-afdeling.
Als ik lees dat Sophie Wilmes opgenomen werd op IC op 22/10/2020 en reeds op 30/10/2020 ontslagen werd (na 8 dagen) en naar huis gestuurd voor verder herstel stel ik mij toch vragen bij de criteria die gehanteerd worden om op IC terecht te komen?
-
Daar heb ik niks van gelezen maar kan er ook over gezien hebben. Ze is dan wel heel snel hersteld op de IC en goed voor haar dan.Prima Vera schreef:
Die is toch eerst nog op een gewone kamer terecht gekomen na haar IC dagen én dan pas naar huis gezonden.
22/10/2020 opgenomen op IC - 30/10/2020 melden de media dat ze ontslagen is = 8 dagen. Laten we die dag(en) op een gewone kamer er nog aftrekken..........
-
Ice
Jongen, jongen....begrijpen wat je leest kun je blijkbaar niet...Seppe123 schreef: ↑04 nov 2020, 10:29Ice, u zegt: 'Waarom zijn er dan maatregelen genomen en gelden nu nog STEEDS maatregelen als er nooit een dodelijke dreiging, van categorie A zoals ebola, gewéést is?! '
Ik denk dat de kans dat je van Ebola sterft in Belgie bijna 0 is. Elke dag sterven er nu in Belgie 163 mensen aan Corona.
......
Als er ebola zou zijn dan pas zouden deze maatregelen broodnodig én gerechtvaardigd zijn.
Corona staat nu opeens niet meer op de dodelijke lijst, vergelijkbaar met ebola, en dus zijn diezelfde maatregelen als voor ebola niet nodig - te moeilijk?
Als corona niet als dodelijke dreiging zou verklaard geweest zijn, (bepaalt door WHO!) dan zouden er geen maatregelen of lockdown geweest zijn want die zijn enkel nodig bij een dodelijke dreiging zoals ebola.
Dan zou er geen schade zijn en zouden wij niet in ons kot moeten blijven, dan was er geen lockdown, geen mondmaskers, geen faillisementen want er is geen dodelijke dreiging.
Is dat nu zo moeilijk om te snappen? Nee, toch?
Zou je dan niet beter verontwaardigd zijn dat ze je hebben wijsgemaakt dat het zo dodelijk was als ebola terwijl dat niet waar is? Dat je onnodig al het hele jaar met schrik en opgesloten zit?
Ik ontken niks en hou niet vol dat er niks aan de hand is...er is enkel een griep, zelfs bewézen minder erg dan de jaarlijkse seizoensgriep, en NIET de dodelijke dreiging vergelijkbaar met ebola dat ze je wijsmaakten om je te kunnen opsluiten.
Is het zo wat duidelijker? Of nog niet?
Je zou blij moeten zijn nu blijkt dat corona niet zo erg of zo dodelijk is als ebola want anders was de helft van alle corona zieken/besmette met symptomen en de helft vd hele bevolking nu al begraven.
Dan was de hele wereldbevolking gehalveerd want ebola verspreidt zich razendsnel, 1 op de 2 mensen gaat eraan dood en níemand geneest ervan!
Ebola: 50% kans op overlijden
Corona: 0,125% kans op overlijden en tóch werden maatregelen genomen alsof het een dodelijke dreiging zoals ebola betrof.
Op de rest van je veronderstellingen ga ik zelfs niet meer in wegens irrelevant, naast de kwestie en verwijten naar mij persoonlijk boeien mij niet in het minst.
Weerleg nu maar eens.
-
127 in WZC's , 139 in ziekenhuizen, ( 2 onbekend of thuis ) . Van diegene die in de ziekenhuizen gestorven zijn mag men aannemen dat de kunstmatige beademing in de IC niet heeft aangeslagen, m.a.w. dat de longen compleet naar de kl*ten waren.
@Ice
Zijt ge daar weeral met uw fake cijfers ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 04 nov 2020, 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Allemaal IC doden ? Normaal worden ook de sterfgevallen van de WZC’s meegerekend, zelfs nog altijd de vermoedelijke sterfgevallen waarvan artsen menen dat ze gestorven zijn aan COVID-19.
Volgens de statistieken waren er op
1 nov. 145 sterfgevallen
2 nov. 152 sterfgevallen
3 nov. 27 sterfgevallen
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640
Bezie grafiek onder het kopje Overlijdens
Klik je op de rode streepjes op datum van 1, 2 en 3 november dan zie je bovengenoemde aantal doden verschijnen.
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Dezelfde cijfers worden volgens Sciensano hier ook op teruggegeven.
Iets moeilijker om te navigeren.
Onder het kopje “deaths”
Aantal doden = 325 (= 145+152+27)
Bekijk de grafiek van “Daily new death’s”
Klik telkens op de groene lijn boven 1, 2 en 3 nov. dan kan je op elke datum de bovengenoemde cijfers aflezen.
Ik hoop dat het duidelijk is !
-
Bekijk GIJ maar eens de cijfers van vandaag van https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf onder "Sterfgevallen" en vergelijk die met die van gisteren.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
@ Ice,
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201104_93916204
Vandaag in het nieuwsblad : Steven Van Gucht waarschuwt: “Eerst wc-deksel sluiten, daarna pas doorspoelen”
Had jij het er al niet over dat er besmettingsgevaar dreigt uit de W.C pot
“ Er is aangetoond dat het virus zich ook in kleine mate via uitwerpselen verspreidt. Daarom is het belangrijk dat je het deksel van de wc steeds naar beneden doet voor je doorspoelt, zeker bij toiletten in openbare ruimtes. Tijdens het doorspoelen, kunnen er immers wolken ontstaan die viruspartikels bevatten en het is belangrijk dat die in de pot blijven en niet de ruimte invliegen. Na een toiletbezoek moet je dan uitgebreid je handen wassen.”
verklaart viroloog Steven Van Gucht tegenover de VRT
Gelukkig zijn de café’s en restaurants gesloten die “broeihaarden” van viruspartikels

Alhoewel
niet zo evident als je niet thuis bent en je moet dringend roll:
Dan maar de viruspartikels in je ‘underwear’ houden

Andere wetenschappers menen dat het niet zo’n vaart zal lopen dat fecaliën het virus overdragen
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201104_93916204
Vandaag in het nieuwsblad : Steven Van Gucht waarschuwt: “Eerst wc-deksel sluiten, daarna pas doorspoelen”
Had jij het er al niet over dat er besmettingsgevaar dreigt uit de W.C pot
“ Er is aangetoond dat het virus zich ook in kleine mate via uitwerpselen verspreidt. Daarom is het belangrijk dat je het deksel van de wc steeds naar beneden doet voor je doorspoelt, zeker bij toiletten in openbare ruimtes. Tijdens het doorspoelen, kunnen er immers wolken ontstaan die viruspartikels bevatten en het is belangrijk dat die in de pot blijven en niet de ruimte invliegen. Na een toiletbezoek moet je dan uitgebreid je handen wassen.”
verklaart viroloog Steven Van Gucht tegenover de VRT
Gelukkig zijn de café’s en restaurants gesloten die “broeihaarden” van viruspartikels
Alhoewel
Dan maar de viruspartikels in je ‘underwear’ houden
Andere wetenschappers menen dat het niet zo’n vaart zal lopen dat fecaliën het virus overdragen