Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

02 nov 2020, 09:51

Goedemorgen allemaal!
Gisteren zijn we niet buiten gekomen, ik heb gefotoshopt en mijn ventje heeft naar de koers gekeken en we hebben met smaak gegeten van de kaastaart, was een recept van Jeroen Meus van afgelopen week op tv
Afbeelding
En in de late namiddag hebben we dan gefacetimed met de zoon, ze hadden zich verkleed voor Haloween en ze hebben een selfie doorgestuurd...
Afbeelding
Vandaag niet speciaals te doen, ga straks ons make halen zij is de enige die in ons huis mag komen in deze barre coronatijden!
Ga richting badkamer, tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

02 nov 2020, 11:09

Goeiemorgen

Vandaag de dag om onze dierbaren te herdenken en mooie herinneringen op te halen, helaas kunnen we het niet doen samen met de familie.

Afbeelding

Voor deze namiddag heb ik een wandeling gepland :evil:
't zal dan toch eerst wat moeten beter worden buiten
want momenteel miezert het hevig (van die waar je goed nat van wordt) en is er bovendien vel wind.
We zien nog wel.

Menu : Goulash à la Erika...
'k heb er al goesting naar
nog een uurtje wachten :wink:

Veve, die kaastaart ziet er super uit
'k ga ook eens op zoek naar het recept
Oud maar niet Out

corry

02 nov 2020, 11:28

Goedemorgen,

De muur staat vol met planken zodat geen enkel pluimpje schade kan aanrichten.🥺😂
Dak van berging liggen ook planken op vastgehouden met straatstenen.

Afbeelding

Vrijdagavond was er een aanvaring met buurvrouw over ons.
Stout buurtje stond met haar auto achter buurvrouw over ons geparkeerd, deze was alles aan het uitladen.
stout buurtje heeft al toeterend van stil naar heel luid en lang , gereden tot bumper van buurvrouw haar auto om plaats te maken om kunnen door te rijden. Er is een discussie tussen hen ontstaan,liep een beetje uit de hand.Zoals jullie kunnen zien op de foto is het een kleine moeite om achteruit te rijden, en via een andere weg naar haar parking te raken.
gevolg stout buurtje is naar politie van De Haan gereden, deze kwam polshoogte ter plaatsen nemen en is zonder veel omhaal terug vertrokken met de mededeling dat hij genoeg wist en deze mevrouw best een serviceflat zou boeken.
Stout buurtje heeft al met meerder ruzie om verschillende redenen.

Wij laten het over ons gaan, hebben wel een foto van haar dak genomen, je weet maar nooit als er nog eens een storm passeert.

Groetjes en laat de dagen passeren omdat het niet anders kan, we zitten droog, hebben eten , en zien mekaar graag.😂😂

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Erika1

02 nov 2020, 13:26

Ritavdm schreef:
02 nov 2020, 11:09
Voor deze namiddag heb ik een wandeling gepland :evil:
't zal dan toch eerst wat moeten beter worden buiten
want momenteel miezert het hevig (van die waar je goed nat van wordt) en is er bovendien vel wind.
We zien nog wel.

Menu : Goulash à la Erika...
'k heb er al goesting naar
nog een uurtje wachten :wink:
Hallo allemaal,
Wat een verschil met Limburg, heb net het gras afgereden en struiken gesnoeid, het is hier bijna 21°, er staat wel stevige wind maar zelfs die is warm en doet deugd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig is mijn zoet zonnetje nog net vorige week naar de kapper kunnen gaan, helaas zal ik er nog enkele weken op moeten wachten ( is anders wel nodig ) :D
Goed dat ik de vriezer tijdig heb aangevuld met veel lekkers :wink:
Verder pluk ik de dag zoals ie komt, voor de rest zien we wel :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

02 nov 2020, 17:44

Wind, regen, Covid 19... niets kan ons op maandagnamiddag binnen houden

en nee, er staan geen champignons op het menu :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog veel meer op mijn fb
Oud maar niet Out

corry

03 nov 2020, 08:54

Goede zonnige morgen

Wachten op telefoon van het ziekenhuis voor Staf zijn bloedtransfusie.
Hoorde het al aan zijn stem, is minder krachtig, ook kort van adem.

Erika, wat een dotje is je trouwe viervoet

De natuur is mooi in de herfst, Rietjes stapt er dagelijks door.

Heb nooit kunnen vermoeden dat ik zolang niet buiten kon komen, ga vandaag proberen een korte wandeling te maken, onderdanen hebben het moeilijk.

Veveke, met photoshop kan je experimenteren, je doet het super goed.

November de maand waarin er een jaartje bijkomt, verschil zie ik niet, voel het wel, moet het met tegenzin toegeven.🥴

Ivette gaat het een beetje ?

Onder de chauffeurs van de kusttram nemen de besmettingen toe, meerdere trams worden volledig ontsmet na een dag te hebben rond gereden. 🥺
Zal niet makkelijk worden voor ieder die door zijn werk blootstaat aan besmettingen.

Gelukkig kunnen wij onze plan trekken en zijn nog met twee.🤞

Groetjes en nog een fijne dag

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

03 nov 2020, 09:03

goeie morgen iedereen
wevelgem bij zonsopgang

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

03 nov 2020, 17:18

Buiig, binnen, boeken weer :roll:
Oud maar niet Out

meme-rietje

04 nov 2020, 08:00

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

04 nov 2020, 09:38

Goede morgen,

Ja Erika, zo moet het eigenlijk hé, "pluk de dag". Ik probeer dat ook, maar het is zeker niet gemakkelijk dezer dagen. En ik begrijp heel goed dat sommige mensen het extra moeilijk hebben. hebben een gezellige namiddag samen gehad. Lennert had zijn cursus Frans mee, ja die zit al in het 5de middelbaar, om een beetje te oefenen. Mama Sylvia en Simba zijn dan 's avonds naar huis gereden. Lennert is ook nog gisteren bij mij gebleven. Gisteren hebben we dan ons verdiept in zijn Franse lessen. Ik doe dat wel graag. En... hij heeft me beloofd elke dag een beetje te oefenen. Ja, het is niet zo gemakkelijk voor de jeugd, met die vakanties en de lessen on-line. Het vraagt zeker en vast meer inzet.

Het is nu mooi weer aan zee, misschien wel een beetje frisjes, maar zo heb ik het graag.
Ik zou wel een wandeling maken, maar wacht op de technieker voor het tweejaarlijks nazicht van de verwarmingsketel. Daarbij verwacht ik ook nog een pakket van coolblue,via post nl.... dus zal ik maar een beetje geduld oefenen...

Ik wens jullie allemaal een heel mooie dag toe. Wees voorzichtig maar probeer positief te blijven...
niet altijd gemakkelijk, dat ondervind ik ook wel.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

04 nov 2020, 11:11

Goeiedag allemaal

Ontbijt
Ritje op de home-trainer
Douche
Krant lezen
Enkele noodzakelijke boodschappen : brood en vlees
Verse soep maken en proeven
Keuken dweilen
en 't is tijd om te koken : hamburger - erwtjes - puree

Voor deze namiddag : zeker een flinke wandeling want het zonnetje is er !
Oud maar niet Out

Ritavdm

04 nov 2020, 17:40

Nee maar ...

waar zitten jullie allemaal ?

Aan 't zonnen ?
Oud maar niet Out

Erika1

04 nov 2020, 18:05

Ritavdm schreef:
04 nov 2020, 17:40
Nee maar ...

waar zitten jullie allemaal ?

Aan 't zonnen ?
Euch nee hoor, gaan werken :lol: daarna pakje afhalen bij bpost, voorschrift afhalen bij huisarts, dan naar aptheker, afspraak maken met thuisverpleegster en dan mijn tukje niet vergeten hé :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

vera-maria

04 nov 2020, 19:22

Goedenavond allemaal!
Wij hebben een avondwandeling gemaakt hadden zo een 8000 stappen op de stappenteller!
Afbeelding
Zijn hier naar het nieuws aan het kijken en gaat natuurlijk over Amerika...die Trump wat een clown!
Alles hier bijgelezen...Corry wat een naar buurtje...en al een afspraak voor Staf voor een bloedtransfusie?
Nee Rita niet aan het zonnen geweest vandaag....heb vandaag ons huisje gepoetst doe het anders op maandag maar ons make is hier maandag en dinsdag geweest!
Gisteren heel lekker gekookt, een recept van Jeroen Meus een groentelasagne...was met groene kool, koolrabi, en een bruxette van champignons ter vervanging van gehakt...was superlekker maar heb er bijna 2 u werk aangehad!
Ons mama heeft 2 keer opgeschept...en ik had nog veel over maar mama had al eten voor morgen en heb dan naar mijn schoondochter gebeld en heb het op de vensterbank gezet buiten en ze is er in de namiddag om gekomen!
En maandag had ik Luikse balletjes gemaakt naar een recept uit Libelle, had dat nog nooit gegeten en dat is ook superlekker, we vinden het zelfs lekkerder dan balletjes in tomatensaus!
Goh is nog altijd over Amerika op het nieuws...
Ga mijn pyjama aan doen, wens jullie nog een fijne avond daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

04 nov 2020, 19:28

Luikse balletjes met poepgelei (lek - perensiroop) in de saus ????
Je brengt me op een idee, voor morgen te laat want 'k heb al mijn kip uit de diepvriezer gehaald maar zeker volgende week eens op het menu.

Ja, die Amerikaanse toestanden je zou er zelf gek van worden.
'k zou eigenlijk ook niet weten voor wie van de twee te kiezen hoor
't is kiezen tussen de pest en cholera mijn inziens.
Oud maar niet Out