Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

04 nov 2020, 18:05

wardje schreef:
04 nov 2020, 04:52
Ice;
Dat Xandernieuws waar je naar verwijst is riooljournalistiek , niks is er goed overal kritiek opgeven maar zelf geen oplossingen voorstellen , zo kan je alles in een slecht daglicht plaatsen.
De auteurs van de artikels zijn niet kenbaar wat al veel wil zeggen.
Ice je weet toch ook wel nepberichten zijn onder meer te herkennen aan ONTBREKENDE BRONVERMELDING of sensationele beweringen. De mensen lezen flarden van zo 'n berichten en beginnen dat als waarheid te zien .
Mij overtuig je niet met je beweringen als ik al deze beweringen lees wat Xandernieuws schrijft je wordt als je alles gelooft gebrainwasht zodat gans de wereld verkeerd loopt.
Nu weet ik waar je de mosterd vandaan haalt om zo halsstarrig tegen het beleid in te gaan , dat er veel fout loopt , dat ga ik niet ontkennen maar niet alles loopt fout en een mens leert uit zijn fouten ook zo een beleid mag ik hopen.
wardje misschien moet je ook eens kijken onderaan elk artikel, daar wordt gewoonlijk de bron vermeld van Xandernieuws.

Een voorbeeld :

https://www.xandernieuws.net/algemeen/4 ... r-normaal/

Onderaan vind je de Bron :
https://electroverse.net/44000-scientis ... dont-work/

44,000 SCIENTISTS, PUBLIC HEALTH EXPERTS, AND CLINICIANS SIGN A DECLARATION THAT STATES LOCKDOWNS DON’T WORK. (1 november 2020l.

In het artikel wordt verwezen :arrow: https://gbdeclaration.org/

GREAT BARRINGTON DECLARATION
On October 4, 2020, this declaration was authored and signed in Great Barrington, United States, by:

Onderaan vind je een waslijst van artsen : “ Medical and Public Health Scientists and Medical Practitioners “ is iemand zeker dat ze fake zijn kunnen ze nog altijd googlen op de namen.

De video met de drie top professoren werd op sociale media verspreidt.

Dat Xandernieuws artikelen vertaald en op zijn site plaatst is zijn zaak. Niet te snel spreken over nepberichten. Waar rook is is VUUR !
Niemand dwingt je daar allemaal in te geloven, aan ieder om ZELF op zoek te gaan.
Als forumleden die artikelen willen bespreekbaar maken is toch niets mis mee :roll:

Fred1950

04 nov 2020, 21:20

bluevelvet schreef:
04 nov 2020, 18:05
....
De video met de drie top professoren werd op sociale media verspreidt.
Social media heeft net de faam om alle laag bij de grondse info te tonen, het zijn informatie vuilbakken. Het doel van social media is steeds op één of andere manier geld verdienen door reclameboodschappen te brengen. Ik loop daar niet hoog mee op, integendeel het leidt tot verloedering en afstomping.
...Waar rook is is VUUR !
...
Dat zijn dwaallichtjes zoals op een kerkhof of boven een moeras.

hovel

04 nov 2020, 22:09

Over Xandernieuws:
Bron: https://nos.nl/artikel/2326004-meeste-b ... ieuws.html
Veel berichten zijn afkomstig van sites als Xandernieuws, WantToKnow en Ella Ster. Dat zijn bekende complotsites, zegt nepnieuwsexpert Peter Burger van de Universiteit Leiden.
Auteur: https://twitter.com/schellevis
Bron: https://hoax.fandom.com/nl/wiki/Xandernieuws
Xandernieuws (of Xander Nieuws) is een complottheorieënwebsite en haatblog die allerhande pseudowetenschap, kwakzalverij en andere complottheorieën publiceert en aanprijst.

Xandernieuws bestaat sinds 5 september 2008[2], en heeft sindsdien het internet al vervuild met duizenden onzinartikels. De naam van de website moet worden beschouwd als (X)ander Nieuws[3], wat de indruk moet wekken dat je er "ander nieuws" kan lezen - maar vooralsnog vind je er niets dat kan worden getoetst aan de realiteit.
Bron: https://sites.google.com/site/dehoaxwij ... ieuwssites
NEDERLANDSTALIGE VALSE NIEUWSSITES
Xander Nieuws: xandernieuws.punt.nl (zie HoaxWiki)
Ik kan bovenstaande alleen maar beamen. Ja ik heb meerdere artikelen gelezen. Al na de eerste zin weet je wat een onzin het allemaal is.

The Great Barrington Declaration is al even idioot:
5 failings of the Great Barrington Declaration’s dangerous plan for COVID-19 natural herd immunity

Bijdragen die overlopen van roepen, tieren, verwijten, beschuldigen, .... verwijzingen naar nep nieuws websites, ... kromme redeneringen, .... zijn per definitie ongeloofwaardig.
Poster bevind zich in drijfzand. Hoe harder je spartelt hoe dieper je zinkt.

Dicksy

04 nov 2020, 22:32

Het is een hoax want.......het is geen hoax want.......is 1+1 altijd 2. 🤔
Ice

05 nov 2020, 09:31

En, Wardje: gaan we de discussie nog aan over het plan achter het opzettelijke corona wanbeleid of blijven we kibbelen over wat nepnieuws zou kunnen zijn en welke media geloofwaardig en objectief zou kunnen zijn?
Kies maar.

De eerste armoede slachtoffers van de onnodige maatregelen voor de niet-dodelijke dreiging, minder dan de seizoensgriep, worden al zichtbaar.
Je zal maar wéér technisch werkloze zijn met loonverlies of een alleenstaande moeder met kinderen als thuishulp met dienstencheques...om nog maar te zwijgen van de vele behoeftigen en ouderen die nu hun thuishulp moeten missen en verzorging in/of een rusthuis niet kunnen betalen.

Bij sommigen begint het nu eindelijk te dagen waarom corona zo buiten alle proportie opgeblazen werd tot dodelijke dreiging om maatregelen te kunnen opleggen voor controle die onze welvaart kapot maken en de bevolking verarmen.
De eerste tekenen zijn er al en dan zijn ze nog niet eens begonnen met ons te pluimen voor de schade die ze zelf veroorzaakt hebben door onnodig alles op slot te gooien en met bedrieglijke steunmaatregelen ons belastinggeld uit te delen.
Corona is niet te stoppen, net zomin als je een verkoudheid zou kunnen vermijden door maatregelen, we moeten erdoor, net zoals bij de jaarlijkse seizoensgriep. :roll:

Seppe123

05 nov 2020, 10:16

Ice, volgens u kunnen de mensen in het rusthuis hun verzorging niet meer betalen door de maatregelen tegen het coronavirus? Ik weet heel zeker dat de pensioenen niet gezakt zijn door corona he. Wat verzin je nog allemaal om uw gelijk te halen. Vele mensen komen met hun pensioen niet toe voor het rusthuis, dat heeft niets met de maatregelen tegen corona te maken En hier blijft thuishulp gewoon komen zoals vroeger. Poetshulp mag alleen niet komen als er een besmetting is, maar dat wordt betaald. En als er gewone griep in een huis is, ga je zelfs niet graag werken.

wardje

05 nov 2020, 10:50

Ice ;
We gaan het simpel houden jij blijft bij jouw standpunt en ik bij het mijne , op het einde van de rit zien we wel wie gelijk heeft rekening houdende dat het virus misschien daar toch nog een stokje voorsteekt en onze gezondheid ondermijnt.
Ice

05 nov 2020, 11:34

Seppe123 schreef:
05 nov 2020, 10:16
Ice, volgens u .....
Niks "volgens mij"!! :x
Ik reageer niet meer op trollen die denken te kunnen komen insinueren wat ik bedoel. :roll:
Als je te dom bent om begrijpend te kunnen lezen of te kwaadaardig door mij woorden in de mond te leggen dan lul je er maar alleen op los.
Ik maak geen tekeningskes meer voor idioten die niet willen begrijpen wat ze lezen zodat ze anderen onterecht kunnen verwijten maken door insinuaties om als een kleuter denken gelijk te kunnen halen.
Ice

05 nov 2020, 11:50

wardje schreef:
Ice ;
We gaan het simpel houden jij blijft bij jouw standpunt en ik bij het mijne , op het einde van de rit zien we wel wie gelijk heeft rekening houdende dat het virus misschien daar toch nog een stokje voorsteekt en onze gezondheid ondermijnt.
En wat is jouw standpunt dan wel?
Ik heb nog geen uiteenzetting van jouw standpunt gelezen.....enkel dat al mijn informatie nepnieuws zou zijn door 1 website (terwijl ik diverse bronnen gebruik) als hoax te beschouwen. 8O ...vergeet je de argumenten en feiten bij je standpunt ook niet? :mrgreen:

meredith

05 nov 2020, 13:17

Ice schreef:
05 nov 2020, 11:50
wardje schreef:
Ice ;
En wat is jouw standpunt dan wel?
Ik heb nog geen uiteenzetting van jouw standpunt gelezen.....enkel dat al mijn informatie nepnieuws zou zijn door 1 website (terwijl ik diverse bronnen gebruik) als hoax te beschouwen. 8O ...vergeet je de argumenten en feiten bij je standpunt ook niet?
Er zijn er hier toch een paar op dit forum die nog altijd niet door hebben dat eender welke idioot eender wat kan zetten op het world wide net, met filmpjes en al. Er zijn er zelfs die zich uitgeven voor wetenschapper/dokter met een boel diploma's en als je dan heel even op onderzoek gaat dan ontdek je dat ze die 'behaald' hebben aan een niet en nooit bestaande universiteit. Het is zoals de reclame op tv. mensen kopen een product omdat ze op tv gezegd hebben dat het goed is.
Eendracht maakt macht

wardje

05 nov 2020, 13:48

Ice;

Mijn standpunt is heel eenvoudig "geloof er niks van dat de covid dient om de mensen in het gareel te houden", jij wel.
Wat ik zie en hoor van mensen die ganse dagen het beste van zichzelf geven om de mensen er door te helpen en dan voortdurend moeten lezen dat wetenschappers , schriftgeleerden en profeten het beter weten en minimaliseren als een griepsoort en dat het allemaal zo'n vaart niet loopt ,wel daar distancieert ik mij ervan en ga er nu geen blad meer aan vuil maken en denk dat ik hier op het forum niet de enige ben of zou mij moeten schroom lijk vergissen.

E.T.

05 nov 2020, 14:03

Jullie vergissen jullie helemaal niet. :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

bluevelvet

05 nov 2020, 15:56

Dicksy schreef:
04 nov 2020, 22:32
Het is een hoax want.......het is geen hoax want.......is 1+1 altijd 2. 🤔
Yep ! 50% - 50% :P :P

Seppe123

05 nov 2020, 18:54

Ice, UW woorden:
'.om nog maar te zwijgen van de vele behoeftigen en ouderen die nu hun thuishulp moeten missen en verzorging in/of een rusthuis niet kunnen betalen.' En je had het over de armoedeslachtoffers van de onnodige maatregelen tegen covid.
Dit heb JIJ geschreven om 9u31. Nu beweer jij dat je dat niet geschreven hebt en je begint de mensen die hierop reageren weer uit te maken. En niet toegeven he, het staat wel zwart op wit.
Je weet na een paar uur niet meer wat je zelf uit uw duimen zuigt.
De pensioenen zijn NIET gezakt door de maatregelen, of dat van u wel?

Seppe123

06 nov 2020, 10:59

En als we het dan toch hebben over de financiele slachtoffers: dit zijn vooral de zieke mensen door covid: weken in het ziekenhuis, weken op intensieve ( wat kost dit?) 7 maanden werkonbekwaam. Ze moeten al maanden verder met 65 procent van hun inkomen.
Ik heb met veel mensen gesproken. Vele zelfstandigen durven zelfs openlijk toegeven dat ze toch een ferme premie gekregen hebben terwijl ze eigenlijk verder werkten. Mensen in de horeca: elke maand dat ze dicht zijn: 1/10 van hun jaaromzet krijgen ze zomaar zonder iets te moeten doen. Terwijl personeelskosten, verwarming enz ook wegvallen. De meeste gepensioneerden hebben nog nooit zoveel kunnen sparen als de vorige maanden.
In oktober: minder faillissementen dan vorig jaar, dank zij de steun van de regering.
Maar eigenlijk is geld nog het minste belangrijk. Het leed van alle zieken en nabestaanden van doden is veel erger.
Maar ik heb ook veel respect voor de mensen van de horeca hier, die ondanks hun eigen tegenslag van sluiting elke dag gratis maaltijden leveren aan het ziekenhuis voor het verplegend personeel. Dat is pas solidariteit i.pl.v. over de maatregelen te klagen.