In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

05 nov 2020, 20:31

Muisjes wonen niet alleen graag bij mij.
Jongste had een foto bij van zijn tuinhuismuis.
Maar dat is geen gewone muis.
Ze heeft zo van die mooie grote oren gelijk Mickey Mouse.
Buiten het feit dat ze ook een zwak heeft voor de isolatie die hij onder het plafond heeft aangebracht doet ze geen kwaad. Dus mag ze blijven van hem.

Nog een fijne avond iedereen.

Oma-C

05 nov 2020, 20:32

Afbeelding

kinderen zijn de boodschappen komen brengen
ik kan er weer tegen voor een aantal dagen :lol:
Slaapwel allemaal, tot morgen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

06 nov 2020, 08:09

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, het spijt me te horen van het overlijden van jouw kennis. Heb je gisteren kunnen gaan wandelen ?
Moest lachen met zoon, dat kan niet iedereen zeggen dat Mickey Mouse bij jou inwoont :D

Granny M, zo eens een berichtje waarmee je kunt lachen is ook wel eens fijn vind ik. Het moet niet altijd kommer en kwel zijn. En we kunnen, buiten de regels volgen, er toch niets aan doen.

Muddy Maddy, jullie moeten dringend een cursus "kats " volgen. Ik praat een beetje "honds", maar blijkbaar niet vloeiend genoeg, want Matice luistert af en toe niet :D .

Oma-C, fijn dat de boodschappen zijn gearriveerd. En tegen mezelf praten ,doe ik ook hoor. Voordeel daarvan is als ik antwoord dat ik altijd gelijk heb :D .

Anjelier, jullie hebben dan een mooie fietstocht gemaakt en een veilig babbeltje gedaan. Het was dan ook heerlijk weer gisteren. Alles nog oké met jouw vader ?

Mammyretro, dan zijn de maatregelen bij jullie ook erg streng. Helaas wat moet moet. Verlang naar het ogenblik dat dit allemaal achter ons gaat liggen, maar dat zal nog heel lang duren, vrees ik.

Ga dadelijk douchen en dan boven al alles doen en de was mee naar beneden brengen en die sorteren en al een wasmachine instoppen. En dan kan ik mijn keuken en mijn living gaan dweilen, daar alles laten drogen en alles terugzetten. Dan gaan wandelen met Matice en dan rust ik me een half uurtje en dan dweil ik de volledige benedenverdieping en zorg door voor de was. De strijk ervan is voor morgenochtend, want niet alles kan in de droogkast.
Ben een beetje zenuwachtig voor zondag voor de privéles van Matice. Nu ga ik terug de plein op met hem en dat is geleden van 12 juni. Maar ben wel blij dat we besloten hebben die lessen te nemen, want 6 weken geen hondenschool is niet niets. Ik doe wel oefeningen met hem in het bos, maar dat is toch nog anders dan met een trainer erbij. Want ik zelf maak ook bepaalde fouten waar ik me niet bewust van ben.
Wij hebben besloten steeds op zondag te gaan, altijd om 10.00H. Kunnen we nadien naar de bakker. En elke les duurt een uurtje. Het zal wel lukken.

Zo, ga plaats maken voor Muddy Maddy en de andere Seizoentjes.

Ik wens iedereen een mooie vrijdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

06 nov 2020, 08:17

Goede morgen seizoentjes,

Ventje moet Dinsdag naar het werk dus ik moet zijn werkjas nog naaien. kan ik dan gelijk een knoop aannaaien. zijn broekzoom moet ook gedaan worden maar deze is in de was.
ventje gaat boodschappen doen in de ldl. gisteren die gedaan van de carref. zaten beetje boven ons tarief maar dat komt omdat de beenhouwer gesloten is. nu hopen dat het niet is zoals verleden jaar toen had stefanie een ingreep met complicaties en hebben ze heel kerst en nieuw niet open geweest. moesten noodgedwongen ons plan trekken qua menu en dat is toch gelukt. 't zal dit jaar hetzelfde zijn.
heb gisteren een teen nagel schaar gekocht bij een on line pharma bedrijf. doe ik het met een gewoon nagelschaartje dan heb ik last van gescheurde nagels. met alle gevolgen van dien.
en dat schaartje wordt dan bot.
vandaag een stukje kabeljauw gewoon gepocheerd en ventje wil zijn zalm gebakken. zal maar moeten zien dat de pan nadien afgewassen is anders ruikt de keuken ernaar. zeker als hij dat stoomgeval gebruikt. vergeet dan de dampkap aan te steken. vandaag ook eitjes koken.
de soep was gelukt en lekker. ventje vond de koolsmaak van de spruitjes tot uiting komen, ik proefde juist courgette. maar we hebben daar ons vitamientjes mee binnen.
vandaag dus naaien en verder kaartjes maken. we zouden morgen hot-dogs eten dus moet ventje wel naar de ldl. zondag zijn het lamskoteletjes met aardappelballetjes want kroketten durven bij ons uiteen spatten als ze uit de diepvries komen en van gelijk welk merk. dus nemen we meestal verse. die hebben ze niet in de ldl, alleen verse frieten.
Gimly wil weer eten. heeft al een anderhalf zakje binnen.
ik heb ventje om een kopje koffie gezonden. straks mag hij de naald rijgen. ik zie dat niet meer.
Fijne dag seizoentje en keep Safe!
Cats Rule!

clive

06 nov 2020, 08:59

Afbeelding

clive

06 nov 2020, 08:59

Afbeelding

Oma-C

06 nov 2020, 09:35

Afbeelding

Een zonnige vrijdagmorgen alle seizoentjes :)
het is frisjes, maar ja we kunnen niet veel
meer verwachten, we zijn Allerheiligen voorbij :oops:
't wordt stilaan winter, het gras van de tuintjes
was wit aangevroren, maar de zon heeft het
laten ontdooien en nu is alles nat :wink:

clive, jouw 2 plaatjes willen niet, of is het alleen hier
dat ik ze niet zie... :roll: jammer
Maak er een mooi weekend van met Matice in de privé les :)

M-M, moeilijk als je wil naaien en je krijgt de draad
niet in de naald, ik heb het soms ook maar de volhouder wint
en dan lukt het wel, daarom laat ik zo'n werkjes nooit liggen
als het teveel wordt dan is het nog moeilijker :oops:
succes ermee en hopelijk is het snel klaar

Heerlijk gaan fietsen anjelierken, ik wou dat ik het ook nog kon
ik kan het nog wel maar durf het niet meer wegens mijn
draainissen en bang om te vallen, ik heb al bijna een jaar
niet meer met mijn fiets gereden, alleen met de hometrainer
maar dat is niet hetzelfde, maar die staat stevig tegen het omslaan :oops:

Helena, ik dacht ook nog: wat zal die muizenfamilie daar gefeest hebben
en ze weten dat je er niet bij kan :roll: wat gaan ze nog ruineren :roll:
zeker nu het kouder wordt en ze graag binnen lekker warm zitten :oops:

Alle seizoentjes, mammyretro, Granny M, wilde eend, M-J,
en de anderen.... een fijne vrijdag en op naar het weekend
Groetjes en tot... :wink:

wingerd

06 nov 2020, 10:56

Hallo allemaal,
kom nog eens even een nieuwtje brengen...Na 6 maanden zonder hond, hebben we er dus terug ene geadopteerd. Het is een wat ouder (past meer bij ons) Portugees straathondje, een ex-sukkelaar... Dus die kan hier hopelijk nog wat gelukkige dagen doorbrengen. :)

clive

06 nov 2020, 11:14

@ wingerd, proficiat met jullie lieve nieuwe viervoeter. Die is weer met zijn poepje in de goede boter gevallen. Dus van harte gefeliciteerd en een pootje van Matice.

anjelierken

06 nov 2020, 12:50

Hallo iedereen,

Clive: bericht gekregen van wzc van vader , dat er 5 nieuwe besmettingen zijn op zijn afdeling.Volgende week terug testing.Het komt gevaarlijk dichterbij.De bewoners hebben terug kamerisolatie.

Wingerd: proficiat met de nieuwe huisgenoot.Dat beestje zal nog een gelukkige tijd bij jullie doorbrengen.Geniet er maar van.

Straks duik ik in de tuin, moet mijn tuinbeelden nog binnen zetten ( dacht daar vannacht ineens aan).Verder nog enkele kleine klusjes.In het zonnetje zal het aangenaam zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

06 nov 2020, 14:57

Jammer, ik kon de 2 plaatjes van Clive ook niet zien. En ik ben al zo curieus van aard. Maar het komt misschien nog wel in orde.
Fijn dat er weer een hondje een lief thuis heeft gevonden !
Vanmorgen op live-stream een begrafenis kunnen volgen van een buurvrouwtje verderop, 75 jaar.
Ik was toch blij, als je dat zo mag schrijven dat ik er op die manier toch bij kon zijn.
Zij en haar man zijn op hetzelfde moment in de wijk komen wonen (toen net nieuw) dus wij zijn de oudste generatie met nog een paar koppels. De rest is al veel jonger, maar we komen nog altijd op voor iedereen en elkaar in de mate van mogelijke. Ik heb bv een hele lange uitschuifladder in de garage hangen en die komt vaak van pas voor karweitjes bij de mensen.
Heb vandaag mijn "Ourson" sprei gewassen, kent iemand dat nog onder jullie ? Het is zo'n zalige sprei met zachte bovenkant.
Niet lachen : hij is al meer dan 50 jaar oud ( huwelijkscadeau !) maar is niet kapot te krijgen ( natuurlijk alleen gebruik in de winterperiode )
Effen zachtgrijs en gaat gewoon in de droogkast :D Ik verheug me al op vanavond, leg hem dan half gevouwen op het achtereind van het bed voor lekkere warme voetjes. Mocht het heel hard gaan vriezen, kan ik hem nog openslaan.
En van de griepspuit heb ik tot heden niets gemerkt, maar ik had hem wel van te voren vlg de goede raad van Oma-C uit de koelkast gehaald.
Dames voor allemaal vanavond een kalme nacht en slaap lekker !

mammyretro

06 nov 2020, 17:36

goede avond,
ben toch naar de markt geweest,met de fiets,want als ik mijn boodschappen tas moet
dragen tot ik thuis ben,krijg ik ape armen :lol:
mijn fiets aan de carfour gezet,en daarna wat op de markt gewandelt
toen ik aan het werk van sch zus kwam(ze werkt bij de notaris in het dorp)
zag ik dat de pompiers er waren,even gaan kijken en een smsje
naar haar gestuurd, een colega was van de trap gevallen
ouf ,was gerusd,
angelierke moet de mijne ook nog binnen zetten ,voor papie in pensioen ging
deed ik het altijd eind oktober,nu mag ik niet meer
nieuwe regels van hem
wingerd veel plezier met je nieuwe huis genoot,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

06 nov 2020, 18:52

Goede avond allemaal, ik kwam nog even piepen
en alles gaat schijnbaar naar wens :wink:

Granny M, niet ik maar ik denk dat M-M de tip had gegeven
om de griepspuit even van tevoren uit de koelkast te leggen
maar goed zo, beter geen last hé... :)
toch goed dat je zo de begrafenis kon volgen, trieste bedoening
maar ja, we staan er allemaal voor vroeg of laat...
en ja zo'n sprei ken ik, lekker warm hé :)

wingerd proficiat met de nieuwe aanwinst, het beestje zal
gelukkig worden bij jullie, jullie weten hoe ermee om te gaan
geniet samen nog, het hondje zal het goed hebben :)

mammyretro, ik denk dat het koud was op de fiets en goed
dat het niet je schoonzus was waarvoor de pompiers daar waren :oops:

anjelierken, hopelijk blijft je vader gespaard van het virus,
het komt overal nu hé... ik duim dat hij goed mag blijven :roll:

Alle seizoentjes een goede avond en straks een rustige nacht
slaapwel en tot morgen :wink:

clive

07 nov 2020, 06:40

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dankjewel voor het mooie overzichtje. Je hebt meer dan gelijk dat je nimmer fietst met jouw draainissen, veel te gevaarlijk voor jou. Maar het spijt me wel, want jij fietste graag. Gelukkig heb jij jouw hometrainer, dan kun je de profwielrenners achter jou laten en toch fietsen wat niet om kan vallen.

Granny M, zo'n sprei ken ik ook nog hoor. Heb jaaaaaaren geleden met de opkomst van de donsdekens en de overtrekken, ze weg gedaan. Maar heb die jaren gehad en niets is zo mooi als een keurig opgemaakt bed, vind ik. Ben mijn bed ooit eens vergeten op te maken en zag dat pas toen ik slapen ging. Heb dat toen opgemaakt voordat ik erin kroop. Manlief vond dat toen hilarisch . Het spijt me te horen van jouw buurvrouwtje.

Anjelier, ik brand ' s avonds altijd een theelichtje voor jouw vader, dat hij covidvrij mag blijven.

We hebben al zolang al niets gehoord van MJ en van Wilde eend. Beiden zijn echt wel heel druk bezig, denk ik. Maar hoop dat daar alles oké is .

Matice is ook opgestaan, maar is al terug een dutje aan het doen. Het is nog een beetje te vroeg voor hem. Heeft wel al één van zijn speelgoedboxen omgekieperd. Kan ik straks als ik daar stofzuig, weer opruimen. Nu ligt hij met zijn snoet op een grote speelgoedolifant.
Normaal was deze week de trimster langs gekomen, maar met de corona is dat weer niet door gegaan. Zijn volgende afspraak = 4 januari. Hij gaat er met zijn lange krullen er weer lief uitzien.
Morgen dan de eerste privéles om 10.00H . Moest hij niet net verhuisd geweest zijn naar een hoger klasje, had ik dat misschien niet gedaan, maar ik ben bang dat hij als hij 6 weken enkel hier oefeningen doet, dat hij veel gaat vergeten en er zijn oefeningen bij die ik hier niet kan doen. Dus ben wel blij met mijn besluit die lessen te nemen.

Wou gisteren een fotootje van hem op het topic zetten, maar dat is me helaas niet gelukt. Ik en computers :oops:

Zo, ga strijken voordat ik me ga douchen. En dan als ik gedaan heb, het licht HH doen. De strijk valt mee vandaag. Die gaat vlug gedaan zijn

Het zou een stralende dag worden vandaag. Moeten nog boodschappen gaan doen, kan dan misschien mijn nieuw jeansjasje met teddy aandoen. Dat is echt wel een warm.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie, zonnige zaterdag.
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

clive

07 nov 2020, 08:28

Afbeelding

Eindelijk een fotootje van Matice