In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

07 nov 2020, 09:05

Dag seizoentjes allemaal ,

Wingerd : wat ben ik blij voor jullie dat er terug een nieuwe huisgenoot een gouden mandje bij jullie heeft gevonden .. Zal jullie allemaal goed doen ! :-)
Clive : zo',n mooie foto van prins Matice ! Een lieverd , dat zie je zo ...
Granny M : ja, die ourson dekens had ik ook en /of "Sole Mio" ..Was lekker warm ..
Zo jammer dat we in deze droeve tijden niet eens aanwezig kunnen zijn bij begrafenissen of crematies , op momenten dat je je familie of vrienden zo hard nodig hebt ...
Verder is het hier nog steeds niet zo rustig als ik zou willen .... :( :( Problemen met gebreken aan en in het huis , die de vorige huurder niet gemeld heeft en nu zit ik er mee .. Dus maar weer het huurderssyndicaat te hulp roepen / ik had zo gehoopt dat dat niet meer nodig zou zijn ....helaas ...
Ik ben 10 kg vermagerd en 10 jaar ouder geworden ............... De buurt is wel redelijk rustig / iedereen heeft een hond en of een kat . Maar dat stoort me niet . Niets weegt op tegen de ellende en het lawaai dat ik bij de vorige buren heb meegemaakt ....
Nu ben ik aan het wachten op de hersteller van de frigo /het is nog onder garantie ..

Oma-C

07 nov 2020, 09:26

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een zonnige morgengroet, ben blij dat
straks als het machien uitgedraaid is
de was naar buiten kan, hopelijk droogt het ook :roll:
vanmiddag dan de strijk, want ik heb
het graag weer opgeruimd :wink:

clive dank je voor de foto van je maatje,
't is een schattige snoet met z'n krullen :lol:
en ja 't is wachten op de verzorgers, haren knippen
en voetenverzorgers we moeten allemaal wachten
hier ook en dat doet dan geen deugd aan de voeten
ik probeer de scherpe hoekjes wat bij te houden
maar dat is niet hetzelfde als een goeie verzorging :oops:
En ik heb ook graag mijn bed opgedekt na de verluchting

Ale seizoentjes, een fijne dag vandaag nog
morgen zou het regenachtiger worden,
dus geniet nog van een wandeling of een werkje in de tuin
het zou minder koud worden maar nat....
't is altijd wel iets wat we niet zo graag hebben :oops: :roll:

Ik ga plaats maken voor wie na mij komt,
M-M, anjelierken, Granny M, Helena, wilde eend,
mammyretro,
of wie ik (sorry) vergeet :oops:
Allen een fijne dag, mijn wasmachine roept,
ik kan weer in gang schieten :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

07 nov 2020, 10:10

Goede morgen seizoentjes,

Ik was nauwelijks beneden of de telefoon stopte met rinkelen. ( missed call) oei- wat zal ik nu weer te horen krijgen? en ja hoor, waar zat ik??? nog boven. ben nu nog maar pas gedaan met antwoorden en luisteren.
Clive: oef, je foto is dan toch gelukt. Matice is een mooie jongen met fijne krullen. hij heeft wel een lange frou- frou. ja, wij mogen ook niet voor ons haar, onze voetjes.
Granny M: ik heb die "Solo Mio"dekens ook nog gekend. mijn moeder heeft er nog op zolder liggen. ik heb twee fleecedekens op mijn dekbed liggen, maar die verschuiven tijdens de nacht. vannacht was het weer plasmarathon en ik heb telkens ze moeten herleggen. dan waren mijn voeten te warm en dan te koud dus sokken aan, af, aan, af. geen wonder dat ik niet stipt de telefoon kon opnemen want ik was amper wakker geworden.
Wilde eend: wat jammer dat je nu nog niet fijn in je nieuwe woonst zit. 'k kan geloven dat je 10 jaar ouder bent geworden en 10 kilo vermagerd, hopelijk komt alles snel op zijn plooi!
Anjelier: wat erg voor je vader: kamerarrest. :(
VTM kwam gisteren filmen voor die lichtjes. het was niet onze wijk, maar ze zijn gaan filmen in Stene. 't is daar sjieker. :roll: het regende comentaren op fb, dat als je naar buiten ging en meedeed aan deze onzin je besmettingen bij maakte en van gaan ze het nooit leren?
ik ga nu pillen nemen en dan eens kijken wat er voor fruit eerst op moet gegeten worden. vandaag hot- dogs met soep, das nu de tweede keer dat ventje soep mee-eet. misschien omdat hij ze grotendeels mee samen gemaakt heeft?
moeder had weer veel te vertellen. er zou bij hen nu een viswinkeltje zijn. duur. tsja.
Gisteren wou collega dat ventje met mij ging gaan wandelen. daarvoor moet je al de auto nemen en eenmaal weg is plaats vergaan hier. kinderachtig, ja, zeker. zij heeft ten minste een oprit. :roll:
met goed weer kan ik beter werken aan mijn kaartjes. het daglicht is dan net fel genoeg.
Gimly zijn eten komt vanmiddag toe, en mijn teennagelschaar heeft vertraging. dat was met de eerste golf ook zo. we gaan dan nog maar eens wat afvijlen. zo duwt die nagel niet meer tegen mijn sloef.
Gimly is niet content. hij is al niet gewoon dat ik telefoneer terwijl hij eten krijgt en mijn koffie maak ( zonder zoetjes want 't moest rap gaan) Dus beest mag op een blauw steentje plassen zeiden ze in brugge, dan ben je weer blij!
Beest zal straks ook vies zijn want er wordt hier straks gemopt! ( ik heb geen hulp meer gehad sinds verleden maand en wij vermoeden dat ze covid heeft gehad. Daisy had nl gezegd ...als ze volgende week nog ziek is, wil je dan vervanging.... en ik had gezegd neen. toen zei ze de tweede keer dat ze geen vervanging had en ik heb Suus om dat te bevestigen en ik zei dat ik geen had gevraagd. wat zeggen ze ook weer, doe het beter, doe het zelf?)
Nu de hoogte punten van de krantjes lezen.
Fijne dag seizoentjes! Keep safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

07 nov 2020, 10:53

Zo elegant hij daar ligt te poseren.
Fotogenieke woef.
Dat wil ik geloven dat hij er lief gaat uitzien als hij nog tot januari op de trimster moet wachten.
Je zal een speldje in zijn haar moeten doen opdat hij nog zou kunnen zien. :D

Vandaag moeten alle bloembollen de gerond in.
Nog even wachten tot na het middageten.
Dan schijnt het zonnetje daar op die plaats.

Proficiat met de nieuwe huisgenoot Wilde Wingerd.
Als die toestanden nog veel langer gaan duren vrees ik toch ook nog overstag te gaan voor een nieuwe poes.

Geniet van de voorlopig zonnige windstille herfstdag.
Kon ik nu nog maar verre wandelingen maken...
Durfde ik nog maar met de auto rijden tot aan een bos.

anjelierken

07 nov 2020, 13:27

Hallo iedereen,

Clive: een heel mooie foto van Matice, maar ja , is ook een mooie hond.Dank je wel voor het branden van een kaarsje voor vader.

Oma-C: wij hopen ook dat vader niet getroffen wordt door het virus, want dan ziet het er niet goed uit.Naar het schijnt hebben de besmette bewoners milde klachten.

MM: is al de 2de keer kamerarrest.Het vorige arrest was nog maar pas opgeheven hoogstens 14 dagen.

Wilde eend2:oei, terug problemen.Laat je goed bijstaan door de huurdersbond.Dat gebeurt wel heel vaak dat je problemen pas opmerkt als je er in woont.Bij zoon was dat ook zo.Daar hebben we ook dingen opgemerkt die niet pluis waren , en vaak kosten met zich meebrengt om het te herstellen :roll: .

Ourson dekens ken ik niet, maar Solo Mio dekens wel :D , die hadden mijn ouders ook.Waren heel warm.We hebben ooit eens een schoolreis gemaakt naar een fabriek waar ze die dekens maakte.Ik denk dat vroeger elk huisgezin zijn Solo Mio deken had.

Straks de tuin in, gisteren al een beetje gedaan.Maar eenmaal na 16u wordt het toch frisser.Manlief heeft ook een beetje werk in de tuin, die gaat de rand rond de vijver verbreden.Niet dat dat echt nodig is, maar heeft nog stenen genoeg over, vandaar.Kan hij gemakkelijk rond de vijver gaan, voor het uitscheppen van bladeren enz.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

07 nov 2020, 16:26

goede namiddag
het was mooi weer,dus een klein wandeling gemaakt,van 1 uurtje ,meer
mag niet,door covid protocol
vandaag mijn hoofd niet bij,te veel in mijn hoofd
ben wat boos op mijn nicht ,hoe ze doet met haar moeder (mijn zus )dus :evil: :evil:
mijn zus vroeg om enkele boodschappen te doen en brood mee brengen
ze had geen brood mee , :evil:
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

08 nov 2020, 08:08

Goede morgen seizoentjes,

ik heb gisteren geen kranten gelezen en niet gemopt want Suus en ik hebben een videochat gehouden via messenger. tegen dan was het nieuws. Suus weet nu ook voor wat het camera-icoontje staat. kunnen we nu wat makkelijker kletsen. ze heeft haar oude hobby met klei weer opgenomen en wat leuke dingen gemaakt. die moeten nu geschilderd worden als ze droog zijn.
onderwijl heb ik ventje zo ver gekregen dat hij een knipvel nam en het prentje voor moeder eruit knipte. kwestie van het zelf niet te moeten doen: verdeel en heers :D
Clive: ik hoop dat je privè les met Matice een leuke les wordt. misschien heeft hij wel one- on- one lessen nodig want zijn foto toont ook een beetje wat ondeugends ( zijn ogen) heb ik me vergist maar droeg hij geen sjaaltje?
heb vanmorgen een spuwplekje gevonden en Gimly wilde naar buiten dus ik denk dat het weer zover is.( we zijn nochthans geen nieuwe maan, maar het laatste kwartier)
ik heb al koffie. heb een grote soeppot afgewassen en het steelpannentje. vandaag eten we lamsvlees. ik vertelde Suus dat wij hier geen thee lichtjes meer kunnen kopen omdat die onder "kerst" vallen. ( zij zeggen waxinelichtjes) dat vond ze er over. toch heeft ventje er gevonden in de webshop van hubo. zal ze dan de volgende keer dat hij een lege fles van de soda stream wegdoet er bestellen. hij moet dinsdag daar toch passeren omdat hij naar de buro moet voor vergadering.
het op halen van de poststukken enz maar alles ligt plat dus ook de post. :roll:
hebben gisteren naar chicago med gekeken en het lijkt er op dat het weer de cliffhanger was. :?
Dus vandaag verder doen met DS9! het wordt spannend met de aankomende oorlog tussen de federatie en de Dominion gesteund door de jem' hadar. een acteur die jefferey coombs heet heeft al verschillende rollen op zijn palmares staan in DS9 met van die speciale make-up. hij verraad zich bij mij door zijn stem. Christopher Heyerdall is ook zo iemand. En niet te vergeten Ronn Perlmann. die heeft zelf geen prostetics nodig om hem te herkennen. 1 zin en ik weet wie hij is.
ik zal de mop emmer toch klaarzetten maar dan met dettol-allesreiniger. dan ben ik er onmiddelijk bij als Gimly weer ziek wordt.( hopelijk zet het zich niet door, maar deze morgen wou hij geen eten.)
verder de keuken opkramen. gisteren kwamen ventje en ik een beetje in conflict. ik had hem iets gevraagd maar hij was met zijn gsm bezig en had niets gehoord dus ben ik zelf naar de frigo gegaan en toen viel zijn eurocent. ik had hem om een sneetje ham gevraagd. ( van zo'n stukjes die ze aan een prijsje wegdoen in de carref.)
Zo, ik ga een tweede kopje maken en dan rustig verder de krant lezen. is dan wel oud nieuws maar papa las elke krant wel een paar keer per dag van de eerste bladzij tot de laatste. hij had een abonnnement. hebben nog problemen gehad om dat op te zeggen als ik me niet vergis.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

08 nov 2020, 09:29

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een mooie zonnige dag weerom, fijn is dat...
dus als het kan een wandelingetje doen,
en genieten van de mooie dagen nu ze er zijn :)

M-M, fijn dat Suus een mooie hobby heeft nu ze alleen is
en ik heb gisteren bij lidl wel theelichtjes zien liggen
hele dozen, (maar ik gebruik alleen led-lichtjes die ik kan
opladen) ik dacht direct aan jou als ik ze zag staan...:)

clive zal bijna in de privéles zijn met Matice
ik ben benieuwd hoe het verloopt :roll:

mammyretro, 't helpt niks dat jij je kwaad maakt :oops:
sommige mensen denken alleen aan zichzelf
en zijn onverbeterlijk :oops: waarschijnlijk
ook met een gezin en eigen problemen, zo gaat dat :oops:

anjelierken, ik hoop dat alles nog goed is met je vader
het virus is langzaam aan 't minderen,
maar je moet maar pech hebben, sterkte...:)
die ourson beddeksels werden verkocht als bedsprei
je kan ze googelen, ze zijn pluizig en je kan ze
in alle kleuren nu nog kopen

Iedereen een aangename zondag...
ik heb net mijn broodmachine gevuld :wink:
straks ruikt het hier weer lekker naar vers brood :)

anjelierken

08 nov 2020, 11:27

Hallo iedereen,

Heb al een taart gebakken, straks versieren met slagroom en fruit.
Voor volgende week zal het kaastaart worden, denk ik, is al lang geleden.

Gisteren in de namiddag in het zonnetje koffie gedronken, was zalig.We moesten ons wel op tijd verzetten, want de zon kroop achter het huis.Dat gaat nog redelijk snel.Verder de tuinklusjes gedaan.

In de namiddag blijven we thuis, er zal wel veel volk zijn , voor het wandelen en fietsen.Zag gisteren beelden van aan de zee, veel te veel volk.Hier rechtover is een trage weg en heb al veel mensen zien passeren.In de namiddag zal dat nog meer zijn.

Dames, tot morgen.

Helena van Troje

08 nov 2020, 11:29

Hallo iedereen,

Ik zit hier nog een beetje te suffen.
Het gevoel dat je hebt na een nachtje nachtdienst.
Ik noem dat mottig zijn.
Het was half vier eer ik eindelijk sliep.
Het straffe is dat ik gewoon klaar wakker bleef.
Geen gepieker of zo, neen, gewoon geen slaap.
Heeft iemand een middel om niet voor tv in slaap te vallen?
Dat is funest.

Voor de rest vandaag b verder werken in de tuin.
Zoveel mogelijk buiten zijn.
Nu ga ik mijn pistoleetje halen als er tenminste niet teveel volk bij de bakker is.

Laat de zon schijnen in jullie huizen!

clive

08 nov 2020, 14:04

AfbeeldingAfbeelding

Aan zee in Texel in betere tijden.

Oma-C

08 nov 2020, 14:15

@ clive, heerlijk zeelucht opsnuiven,.... zalig :lol:
zoon en sch-dochter zijn gaan fietsen naar Yerseke
vanmiddag (en terug natuurlijk) :lol:
nog genieten van de mooie dag....

Helena, niet moe genoeg geweest.. :oops:
vervelend als je zolang wakker ligt ik ken er alles van :roll: :oops:
niet voor tv in slaapvallen ?... :roll:
niet in een gemakkelijke zetel gaan zitten of liggen :oops:

anjelierken, mmmm lekker vers gebak
laat het smaken, kaastaart is ook niet te versmaden :lol:
maar voor mij alleen bak ik niet meer, alleen een broodje
geniet ervan...
Allen een fijne dag :)

granny M

08 nov 2020, 16:10

Wat heerlijk toch om foto's van vroeger en nu (Matice) terug te zien ! Ik doe dat 's nachts wel eens als ik ook wakker ben (HvT) en dan denk ik : heel eventjes de pc opzetten en dan terug naar bed. Maar ongemerkt is het dan al vlug véél later. Je gaat van het ene jaar naar het andere, van de kleinzoon heb ik vanaf zijn geboorte ( en zelfs al daarvoor : zwangere mama , maken van de baby-kamer enz)
Ook hilarische filmpjes dat hij gewoon recht in de camera een onverwacht plasje doet ( dat zal nu niet meer lukken denk ik :D ) je kunt het zo gek niet denken of ik heb wel iets van de meest verschillende momenten . Het allermooiste kreeg ik van de kinders, die tot de ontdekking kwamen dat er bij klussen in hun eigen huis in het begin van 2002, nog foto's opstonden van mijn man die ijverig aan het helpen was, waar we op dat moment nog niet bij stil stonden.... Vakantie foto's, sneeuwfoto's ( sneeuw ?? Jaja, toen nog wel) Sweet memories.
Maar dat is in de moderne tijd natuurlijk nu gemakkelijk, boven-onder van opzij , geen leuke foto genoeg ? Delete !
Vroeger was het van een fotorolletje wegbrengen naar de winkel, na een week ophalen, zijn ze allemaal gelukt ? Dan bijbestellen, weer een week wachten enz. Albums maken met onderschriften, maar dat had toch ook zijn charme toch ?
Tot zover, ik ga mijn dagelijkse wandelingetje nog even doen, dochter was vroeg vandaag, als ik terug kom staat er nog een
bananentaartje in de koelkast, mmm

Seizoentjes, fijne dag nog voor jullie allemaal zonder uitzondering !

clive

09 nov 2020, 08:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bedankt allemaal voor de mooie overzichtjes. Na het posten van Matice aan zee en ik wou reageren op iedereen , ging de bel. Onze naaste buren, die meer vrienden zijn dan buren stonden voor de deur met helaas slecht nieuws. Buurvrouw haar vader was in de ochtend overleden, hij sukkelde al een tijdje met zijn gezondheid, maar zo vlug had niemand van ons verwacht. Buurvrouw stond in tranen en heb ze beiden binnen gelaten, zoiets bespreek je niet op de drempel van de voordeur.
Wij hebben toen ze binnen waren ons op die manier gezet dat er steeds een anderhalve meter tussen ons in zat. Ze deed haar verhaal en je zag dat ze daar de behoefte aan had. Hebben wij nu de covidregels overtreden, ik weet het niet. Want we waren dan met 4 in de living. Ook geen knuffels gegeven.
Zij hebben een heel grote familie en ze hebben moeten kiezen wie erop de begrafenis mag komen. Want aan 15 man zitten die dadelijk. Ze zijn na een paar uurtjes vertrokken. En dan heb ik wel zoveel mogelijk afgeveegd en ontsmet. Vind het erg dat we niet naar de begrafenis kunnen gaan, was er graag geweest voor de nodige steun te geven , zeer zeker voor mijn buurvrouw.

Ander en plezanter onderwerp. De privéles van Matice. Dat was er eentje met vallen en opstaan. De oefeningen waren mij een beetje wereldvreemd en zowel Matice als ik deden fouten. Ben heel erg blij dat ik geweest ben. Zal nog heel veel met hem moeten oefenen. Na de les, bespraken wij zijn les met de lesgever/ therapeut en die zijn vaststelling was voor mij bedoeld, namelijk, dat ik veel en veel te soft ben voor Matice.
En dat moet ik vooral deze week oefenen, harder proberen te zijn voor Matice: (verbaal dan wel niet fysiek). Want anders gaat hij zich dominant gedragen tegenover mij en dat is niet de bedoeling.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een prettige maandag.
Liefs en voor ieder een dikke knuffel.

Oma-C

09 nov 2020, 09:02

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:

Mijn oprecht medeleven aan clive, daar is de kaars voor bedoeld...
ja als je oudere buren hebt kan zoiets elke dag voorvallen,
en dikwijls gaat het ineens te rap, vooral in deze tijden :(
veel sterkte , ook voor de getroffen familie... :(

Granny H, die herinneringen heb ik ook nog van allerlei foto's
verzamelen in een album, het laatste album dat ik gemaakt heb
was na het overlijden van mijn man, ik heb toen een collectie
gemaakt vanaf zijn geboorte tot dat hij overleed :(
Het was niet makkelijk maar ik ben er blij mee,
ook voor de kinderen later....er zitten ook mooie
en grappige herinneringen tussen :wink: :oops:

Ik maak plaats voor al wie nog wenst na te komen...
Allen een fijne maandag en geniet nog van het zonnetje,
ik ga de dagelijkse huistaken doen, en verder zie ik wel :)