Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

07 nov 2020, 17:02

Fred1950 schreef:
07 nov 2020, 08:51
Het rare is dat onze cijfers steeds ongeveer een gelijk verloop kennen met Nederland. Hééél raar. 8O
Oh ja ?
Vergelijken we de cijfers op een correcte manier van de bezetting van de ziekenhuizen met deze van Nederland dan stellen we vast :

https://nos.nl/artikel/2355453-voor-het ... t-wel.html

De bezetting van de ziekenhuizen nam wel verder af. In totaal liggen er nu 2445 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2512), van wie 603 op de IC (gisteren: 607).

Er werden 180 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Dat zijn 81 nieuwe opnames minder dan gisteren. (Aantal besmettingen 5-6 nov. = 7272 (een stijging van 288 met de dag voordien)

Zelfs als zou het aantal besmettingen gelijk lopen — wat ik sterk betwijfel. — lopen de opnames in IC en andere coronabedden niet gelijk op.

Fred1950 zal weer ‘s iets zeggen sé : :roll: zit weer volledig naast de werkelijkheid .

Cijfers in België :
De cijfers van het aantal doden opgegeven door Sciensano op 5 november zijn zoals naar gewoonte bijgesteld van 22 naar 151.

Aantal (voorlopig) doden op 6 november : 21.
Aantal opgenomen in onze ziekenhuizen op 6 november : 593
Aantal ontslagen : 629.

Morgen zal Sciensano het aantal doden nog maar eens bijstellen :roll:

Idefix

07 nov 2020, 17:18

Ik krijg de indruk dat Sciensano en de Virologen beter sommige mensen van dit forum zouden moeten aanwerven, die kunnen blijkbaar beter tellen..
De zon is gratis voor iedereen

Seppe123

07 nov 2020, 17:26

Tokkio, u had een heel wijze grootmoeder. Een hond zie je afkomen, en misschien is hij zelfs ongevaarlijk. Maar het covidvirus is een onzichtbare vijand.

Fred1950

07 nov 2020, 18:46

bluevelvet schreef:
07 nov 2020, 17:02

....
Zelfs als zou het aantal besmettingen gelijk lopen — wat ik sterk betwijfel. — lopen de opnames in IC en andere coronabedden niet gelijk op.
Dat is puur afhankelijk van de ziekenhuis politiek die zij voeren en wij anders voeren.
Fred1950 zal weer ‘s iets zeggen sé : :roll: zit weer volledig naast de werkelijkheid .

Helemaal niet. Ik kijk naar de vorm van de curves van het aantal besmettingen. Beide landen kennen zowat dezelfde heuvels , pieken en dalen, bijna om hetzelfde moment. Alleen loopt België telkens zowat 7-14 dagen achter. op Nederland.

bluevelvet

07 nov 2020, 21:30

Fred1950 is weer eens aan het spartelen :mrgreen: Zal nog eens herhalen :!:

Coronacijfers in Nederland :

In totaal liggen er nu 2445 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 603 op de IC

In België

Op 6 november aantal bezette coronabedden in ziekenhuizen 7208
Op 6 november aantal coronapatiënten op IC : 1459

Morgen zullen de cijfers weer bijgesteld worden voor Nederland en België.

Voor Fred1950 gaan de cijfers tussen beide landen gelijk op 8O

E.T.

07 nov 2020, 22:55

bluevelvet schreef:
07 nov 2020, 21:30
Voor Fred1950 gaan de cijfers tussen beide landen gelijk op
Fred1950 schreef:
07 nov 2020, 18:46
Helemaal niet. Ik kijk naar de vorm van de curves van het aantal besmettingen.
Beide landen kennen zowat dezelfde heuvels , pieken en dalen, bijna om hetzelfde moment.
:!: Je kan geen "naakte" cijfers met elkaar vergelijken, met grafieken kan dat wel.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

bluevelvet

08 nov 2020, 01:27

E.T. schreef :
Je kan geen "naakte" cijfers met elkaar vergelijken, met grafieken kan dat wel.
8O 8O Allez, hopla, twee slimmeriken t’hope te goare : Fred1950 en E.T. :mrgreen:
:arrow: Of hoe dom kunt ge zijn :idea:

Hoeveel mensen zijn in Nederland opgenomen volgens deze grafiek van 6 november :?:
= minder dan 2500

image.jpeg

bluevelvet schreef :
Coronacijfers in Nederland :
In totaal liggen er nu 2445 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 603 op de IC

= minder dan 2500 patiënten.

Dat “naakte” cijfer (volgens E.T. kan je die cijfers niet vergelijken, waar heeft die leren rekenen :roll:)
2445 wat ik eerder schreef komt overeen met de grafiek hierboven :idea:
maar volgens Fred1950 en E.T. gaan de cijfers gelijk op voor België en Nederland :roll:
willen ze mij doen passeren voor dom ......... :|
Iedereen kan zien dat Nederland nog ver weg is van het aantal bezette coronabedden in onze ziekenhuizen dat gisteren op 7208 stond :idea:

https://nos.nl/artikel/2355453-voor-het ... t-wel.html

Fred1950

08 nov 2020, 02:19

bluevelvet schreef:
08 nov 2020, 01:27
....
Dat “naakte” cijfer (volgens E.T. kan je die cijfers niet vergelijken, waar heeft die leren rekenen :roll:)
2445 wat ik eerder schreef komt overeen met de grafiek hierboven :idea:
maar volgens Fred1950 en E.T. gaan de cijfers gelijk op voor België en Nederland :roll:
Ik schreef : "Het rare is dat onze cijfers steeds ongeveer een gelijk verloop kennen met Nederland."
willen ze mij doen passeren voor dom ......... :|
...
Ge kent toch het verschil in betekenis tussen "gelijke cijfers" en "een gelijk verloop van cijfers" ? Zoniet passeert ge voor dom. :lol:

Ge zoudt ook al lang moeten weten dat ik me nooit met ziekenhuisopnames bezig hou, en dat het hier over besmettingscijfers ging. Absolute (ziekenhuis)cijfers erbij sleuren en vergelijken is zelfs zinloos omwille van het verschil in bevolkingsaantal. Dat zou toch duidelijk moeten zijn.

bluevelvet

08 nov 2020, 10:35

Fred1950 schreef :
Ik zou het zelfs niet pikken als Sciensano cijfers nadien zou aanpassen. Ze moeten maar precies en correct te werk gaan.
Heb je al een schrijven gestuurd naar Sciensano met je klachten :mrgreen:

Het dodenaantal van 6 november werd bijgesteld van 21 naar 150.

Op 7 november meldt Sciensano 28 overlijdens
495 zijn opgenomen
744 zijn ontslagen.

Fred1950 zal meer dan 1 grafiek nodig hebben om telkens curves aan te passen, s’anderendaags zijn ze al niet meer van tel, wat zeg ik ? al na een paar uren niet meer :D

Dat hij ne keer de cijfers weergeeft van het aantal ziekenhuisbedden die ingenomen zijn door coronapatiënten, dat is voor iedereen begrijpelijker in plaats van met curves van besmettingen af te komen. Op nieuwsberichten en in ziekenhuizen gaat het niet om curves van besmettingen :!:

Ik meen dat Fred1950 houdt van sensatie (zie hoe gretig hij is om bv. het aantal besmettingen van de VS mee te geven of van de opflakkering in Zweden) terwijl de meeste “besmette” mensen zonder gevolg zijn of een mild verloop kennen en zijn die curves in feite weinig beduidend. Hoeveel testen zijn er al uitgevoerd 4-5 miljoen ? Waarvan duizenden “positieven”, zou Fred1950 misschien een curve bijgehouden hebben van diegenen die uiteindelijk opgenomen werden :?:
Vanzelfsprekend zijn hierin cijfers belangrijker dan curves !

E.T.

08 nov 2020, 11:57

Statistieken bestaan uit cijfers.
En achter die cijfers zitten mensen en die zijn een beetje ziek, gewoon ziek, ernstig ziek, bijna dood of helemaal.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

08 nov 2020, 12:45

Dramaqueen :P

Fred1950

08 nov 2020, 12:58

bluevelvet schreef:
08 nov 2020, 10:35
.....
Ik meen dat Fred1950 houdt van sensatie (zie hoe gretig hij is om bv. het aantal besmettingen van de VS mee te geven of van de opflakkering in Zweden) terwijl de meeste “besmette” mensen zonder gevolg zijn of een mild verloop kennen en zijn die curves in feite weinig beduidend. Hoeveel testen zijn er al uitgevoerd 4-5 miljoen ? Waarvan duizenden “positieven”, zou Fred1950 misschien een curve bijgehouden hebben van diegenen die uiteindelijk opgenomen werden :?:
...
Ah bon, het is dus allemaal zo erg niet. :roll: Die besmette personen "zonder gevolg" besmetten wel anderen MET gevolg. En diegenen die er ziek van worden zitten minstens 10 dagen thuis uit te zweten, met maandenlange klachten nadien. Met zieke of zich ziek voelende mensen draait de economie ook vierkant.

Dat is nu eens het verschil met China zie. Ginder gaan ze 9 miljoen mensen testen als er "amper" een paar honderd besmettingen geteld worden. Hier wordt die paar honderd beschouwd als niet bestaand met na een maand of zo alle gevolgen vandien.

Wacht maar af als zou blijken dat het vaccin ( van eender van welke producent ) amper immuniteit brengt of slechts voor een paar maanden. Dan .... is de rest van de wereld verplicht om de Chinese methodes te volgen. Begin al maar te bleiten.

Dicksy

08 nov 2020, 13:06

Fred1950 schreef:
Fred1950 Gisteren, 08:51
Uiteraard, met +8000 besmettingen per dag zouden de Chinezen nog steeds moord en brand roepen, maar ja, een Belgisch kindvolwassenhand is gauw gevuld, nietwaar. De cijfers moeten dus nog héél veel lager worden ( tot onder de 10 per dag ! ) vooraleer IK ga versoepelen. :) Het rare is dat onze cijfers steeds ongeveer een gelijk verloop kennen met Nederland. Hééél raar. 8O
Wacht maar af als zou blijken dat het vaccin ( van eender van welke producent ) amper immuniteit brengt of slechts voor een paar maanden. Dan .... is de rest van de wereld verplicht om de Chinese methodes te volgen. Begin al maar te bleiten.

Wordt gij dat dan echt niet moe, al 8 maanden aan het bleiten. En het zal nog veeeeeeeeel langer duren. :roll:

Fred1950

08 nov 2020, 13:18

Dicksy schreef:
Fred1950 schreef:
Fred1950 Gisteren, 08:51
Uiteraard, met +8000 besmettingen per dag zouden de Chinezen nog steeds moord en brand roepen, maar ja, een Belgisch kindvolwassenhand is gauw gevuld, nietwaar. De cijfers moeten dus nog héél veel lager worden ( tot onder de 10 per dag ! ) vooraleer IK ga versoepelen. :) Het rare is dat onze cijfers steeds ongeveer een gelijk verloop kennen met Nederland. Hééél raar. 8O

Wordt gij dat dan echt niet moe, al 8 maanden aan het bleiten. En het zal nog veeeeeeeeel langer duren. :roll:
Ik bleit niet hoor, ik kan het nog lang op zijn Chinees uithouden. Als iedereen zijn mondmasker al in de vuilbak zou gekieperd hebben, zal ik er nog mee rondlopen, net zoals een Chineeske. :lol: Dat is wat men het "nieuwe normaal" noemt. :twisted:

En éh , is het al 8 maanden ? De Chinezen waren al na 6 maanden van het virus af, op een paar buitenlandse besmettelingen na. 8)

bluevelvet

08 nov 2020, 13:25

Dicksy schreef:
Fred1950 schreef:

Waarom niet de Zweedse methode volgen :roll: Ik loop liever zonder mondmasker :!:
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 08 nov 2020, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.