Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

08 nov 2020, 13:26

Fred1950 schreef:
Ik bleit niet hoor, ik kan het nog lang op zijn Chinees uithouden. Als iedereen zijn mondmasker al in de vuilbak zou gekieperd hebben, zal ik er nog mee rondlopen, net zoals een Chineeske. :lol: Dat is wat men het "nieuwe normaal" noemt. :twisted:
Uw collega commie keurt het goed:

Afbeelding

Fred1950

08 nov 2020, 14:18

bluevelvet schreef:
08 nov 2020, 13:25
Dicksy schreef:
08 nov 2020, 13:06
Fred1950 schreef:

Wacht maar af als zou blijken dat het vaccin ( van eender van welke producent ) amper immuniteit brengt of slechts voor een paar maanden. Dan .... is de rest van de wereld verplicht om de Chinese methodes te volgen. Begin al maar te bleiten.

Wordt gij dat dan echt niet moe, al 8 maanden aan het bleiten. En het zal nog veeeeeeeeel langer duren. :roll:

Waarom niet de Zweedse methode volgen :roll: Ik loop liever zonder mondmasker :!:
De Zweden zijn "koele" gasten, die hebben heel kleine bubbels, praten weinig ( dus weinig druppels ) , en kussen of knuffelen niet. :lol: :twisted:

Charlie Maru

08 nov 2020, 14:42

Fred1950 schreef:
08 nov 2020, 13:18
Ik bleit niet hoor, ik kan het nog lang op zijn Chinees uithouden. Als iedereen zijn mondmasker al in de vuilbak zou gekieperd hebben, zal ik er nog mee rondlopen, net zoals een Chineeske. :lol: Dat is wat men het "nieuwe normaal" noemt. :twisted:
Oppassen dat ge geen spleetogen en een geel vel krijgt hé Fred..... :mrgreen: :mrgreen:

Als ik sedert maart in totaal 5 uur een mondmasker heb opgehad zal't veel zijn en ik heb ook nog niet te maken gehad met corona.
Maar ja.....ik pas dan ook maar gewoon mijn eigen regels toe......afstand en gezond verstand. :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

08 nov 2020, 16:43

Charlie Maru schreef:
08 nov 2020, 14:42
Fred1950 schreef:
08 nov 2020, 13:18
Oppassen dat ge geen spleetogen en een geel vel krijgt hé Fred..... :mrgreen: :mrgreen:
Dat gebeurt alleen maar bij stommelingen die Curcuma preparaten slikken. :lol:
Als ik sedert maart in totaal 5 uur een mondmasker heb opgehad zal't veel zijn en ik heb ook nog niet te maken gehad met corona.
Maar ja.....ik pas dan ook maar gewoon mijn eigen regels toe......afstand en gezond verstand. :wink:
Ik draag in huis ook geen masker, maar steeds als ik een winkel of een andere gesloten ruimte binnenstap. En daar doe ik mijn ding, ik slenter er niet rond.

tokkio

08 nov 2020, 17:14

is de rest van de wereld verplicht om de Chinese methodes te volgen. Begin al maar te bleiten.
u bedoelt deze:
Door het wijdverbreide gebruik van het internet en het feit dat er ieder uur updates over de nieuwe situatie volgden, reageerden Chinezen razendsnel op de crisis. Buiten de regio Wuhan en vijftien andere steden in de provincie Hubei, waar meer dan 60 miljoen mensen wonen en die verplicht in lockdown gingen,
Dat vaccin is een ander paar mouwen ,ik lees hier dat ze nog de methode gebruiken van......1950,omdat ze veel geïnvesteerd hebben in de werkwijze,dat vind ik een moeilijke, we blijven ook niet rijden met auto's van 1950,we zijn bijna 2021......en 7,8 miljarde mensen.......
Veel bedrijven blijven vertrouwen op technologieën uit de jaren 1950 voor de ontwikkeling van griepvaccins. Men injecteert het griepvirus in embryonale kippeneieren, dat zich vervolgens vermenigvuldigd en waaruit de vaccins- tam gehaald wordt. Je hebt ongeveer één ei nodig voor één dosis vaccin. Je kan je zeker wel voorstellen wat een logistieke onderneming dit is.
Bron:
https://www.itg.be/N/Artikel/nieuwe-cor ... moet-weten
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

08 nov 2020, 17:23

tokkio schreef:
08 nov 2020, 17:14
is de rest van de wereld verplicht om de Chinese methodes te volgen. Begin al maar te bleiten.
u bedoelt deze:
Door het wijdverbreide gebruik van het internet en het feit dat er ieder uur updates over de nieuwe situatie volgden, reageerden Chinezen razendsnel op de crisis. Buiten de regio Wuhan en vijftien andere steden in de provincie Hubei, waar meer dan 60 miljoen mensen wonen en die verplicht in lockdown gingen,
Het is niet de lockdown op zich die het verschil maakt. Wij hebben ook de maart/april lockdown gekend. Het verschil zit hem in de manier waarop ze die organiseren en hoe minutieus ze hierbij te werk gaan. Ze laten niets aan het toeval over.
Dat vaccin is een ander paar mouwen ,ik lees hier dat ze nog de methode gebruiken van......1950,omdat ze veel geïnvesteerd hebben in de werkwijze,dat vind ik een moeilijke, we blijven ook niet rijden met auto's van 1950,we zijn bijna 2021......en 7,8 miljarde mensen.......
Veel bedrijven blijven vertrouwen op technologieën uit de jaren 1950 voor de ontwikkeling van griepvaccins. Men injecteert het griepvirus in embryonale kippeneieren, dat zich vervolgens vermenigvuldigd en waaruit de vaccins- tam gehaald wordt. Je hebt ongeveer één ei nodig voor één dosis vaccin. Je kan je zeker wel voorstellen wat een logistieke onderneming dit is.
Bron:
https://www.itg.be/N/Artikel/nieuwe-cor ... moet-weten
Dat bewijst dat het mensdom er sinds de babyboom generatie niet slimmer op geworden is. Ik schreef hier al dat de laatste "revolutionaire" uitvinding de halfgeleider was, en die werd in 1947 uitgevonden. Al de rest wat we nu kennen is "evolutie" van techniek die vóór de jaren '50 ook al bestond.

tokkio

08 nov 2020, 18:12

Nee Fred, en het staat nochtans in het rood, dagelijkse updates, dagelijks....hier blijven ze achter de feiten aanlopen, geven ze halfslachtige maatregelen die kant nog wal raken,en te veel bazen op het werk,meesters in onduidelijkheid,en ze weten niet wat te doen omdat we in een democratie zitten, China is een dictatuur,als ze daar zeggen springt in het water dan doen ze het..........en binnen is binnen blijven, anders krijgen ze een heropvoeding cursus.........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

08 nov 2020, 18:30

tokkio schreef:
08 nov 2020, 18:12
Nee Fred, en het staat nochtans in het rood, dagelijkse updates, dagelijks....hier blijven ze achter de feiten aanlopen, geven ze halfslachtige maatregelen die kant nog wal raken,en te veel bazen op het werk,meesters in onduidelijkheid,en ze weten niet wat te doen omdat we in een democratie zitten, China is een dictatuur,als ze daar zeggen springt in het water dan doen ze het..........en binnen is binnen blijven, anders krijgen ze een heropvoeding cursus.........
Ik schreef toch dat zij minutieus te werk gaan, en wij er eerst wekenlang over moeten palaveren. Dat heeft niets met dictaturen te maken, maar met de manier van denken. Er bestaan nog een pak andere dictaturen op onze bol, en daar loopt het WEL even fout als bij ons.

Fred1950

09 nov 2020, 09:54

Heugelijk nieuws, er zijn records gesneuveld .... :(

De kaap van 50 miljoen besmette personen wereldwijd is overschreden, en België .... heeft de kaap van 500.000 besmette personen gehaald. Een landje zo groot als een speldekop haalt dus met zijn 11 miljoen één procent van het totaal aantal besmettingen ter wereld met zijn 7,7 miljard bewoners. Ge moet het maar kunnen. :roll: En wat de overlijdens betreft ..... wereldwijd zijn er 1,25 miljoen overlijdens en België kent .... iets meer dan 13.000 overlijdens. Ligt dat "toevallig" ook niet rond de 1 % ? :evil:

Dicksy

09 nov 2020, 10:10

Het is erg hé maar wereldkampioen voetbal kunnen ze niet worden alhoewel ze ook hier eerste staan op de wereldranglijst. :mrgreen:

Fred1950

09 nov 2020, 10:57

Ik kan er toch niet bij lachen, zelfs niet groen. :(

Bedraagt ons BBP ook 1 % van het wereld BBP ? Halen wij ook 1 % innoviteit en uitvindingen ? Hebben we ook 1 % van de wereldhandel in handen ? Hebben we 1% van het wereldkapitaal in handen ?

Dicksy

09 nov 2020, 11:29

Fred1950 schreef:
Ik kan er toch niet bij lachen, zelfs niet groen. :(

Bedraagt ons BBP ook 1 % van het wereld BBP ? Halen wij ook 1 % innoviteit en uitvindingen ? Hebben we ook 1 % van de wereldhandel in handen ? Hebben we 1% van het wereldkapitaal in handen ?
U moet er niet om lachen maar ik lach eigenlijk om u. Heelder dagen bleiten, ja bleiten, over uw aantal besmettingen en doden. Als u, zoals eerder al schreef, uw eigen opgelegde quarantaine zult opheffen als het aantal besmettingen lager dan 10 is, gaan we nog jaaaaaaren plezier hebben van u op het forum.
Leer er mee leven of ga wonen in het beloofde land China, blijven bleiten zal niet helpen.
De mens wikt maar het virus beschikt.

Fred1950

09 nov 2020, 11:35

Dicksy schreef:
09 nov 2020, 11:29
..... Als u, zoals eerder al schreef, uw eigen opgelegde quarantaine zult opheffen als het aantal besmettingen lager dan 10 is, gaan we nog jaaaaaaren plezier hebben van u op het forum.
....
:D
Dat zou inderdaad het geval kunnen worden. Maar tegen dan ben ik al lang geband geweest van dit forum. :wink:

bluevelvet

09 nov 2020, 12:16

Fred1950 schreef:
09 nov 2020, 09:54
Heugelijk nieuws, er zijn records gesneuveld .... :(

De kaap van 50 miljoen besmette personen wereldwijd is overschreden, en België .... heeft de kaap van 500.000 besmette personen gehaald. Een landje zo groot als een speldekop haalt dus met zijn 11 miljoen één procent van het totaal aantal besmettingen ter wereld met zijn 7,7 miljard bewoners. Ge moet het maar kunnen. :roll: En wat de overlijdens betreft ..... wereldwijd zijn er 1,25 miljoen overlijdens en België kent .... iets meer dan 13.000 overlijdens. Ligt dat "toevallig" ook niet rond de 1 % ? :evil:
Dicksy noemt Fred1950 nen bleiter, en het is nog waar ook :mrgreen:

Men kan het ook eens nuchter bekijken.

Van de 500.000 besmette personen zijn er 13.000 overlijdens, waarvan ca. 75 % bejaarden, en waarvan nog eens een groot aantal 85+ers. Kan men van dat virus beweren dat het een een killer-virus is ? volgens sommige wetenschappers/medici is dat niet zo !

Volgens statistieken sterven er in ons land elk jaar ca. 110.000 mensen, allerlei aandoeningen inbegrepen.
Hoeveel van die 75% Corona doden (bejaarden) hadden nog eens onderliggende ziektes, hartproblemen, diabetici, longziekten, kanker, enz..... die MET covid-19 gestorven zijn. Die kunnen geen twee keer in de statistieken opgenomen worden ! Dan zullen waarschijnlijk de sterfgevallen te wijten aan die ziektes, in de statistieken minder hoog liggen dan vorige jaren ?

Er was een oversterfte gedurende de maanden maart-april en ook in augustus tijdens de hittegolf. Men kan maar van definitieve oversterfte spreken als het jaar verstreken is.
Volgens Sciensano : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/02 ... e-stavaza/
”In de week van 11 mei was er voor het eerst weer ondersterfte. Het is de vraag of deze trend blijft aanhouden. Gebeurt dat inderdaad en overlijden er de komende maanden steeds veel minder mensen dan normaal, dan zou dat een aanwijzing kunnen zijn dat veel mensen die overleden aan het coronavirus, dit jaar sowieso zouden komen te overlijden.”

En wat met de griepdoden, die zijn er toch ook elk jaar te betreuren ?
Of zullen er eind dit jaar alleen nog maar COVID-19 doden geregistreerd worden en zal griep dan voor de rest van het jaar onbestaande zijn ! Hadden virologen niet beweerd dat er nog geen griep heerste ?
Is al wie zich nu ziek voelt besmet met het coronavirus ?

Waarom ons land hoog in de statistieken staat ?
Niet alleen vatten de officiële statistieken maar een deel van de dodentol, er zijn ook grote verschillen in hoe landen hun coronadoden tellen . Zo werden in België tijdens de eerste golf sterfgevallen in rusthuizen als coronadoden bestempeld, ook al waren ze NIET getest. Dat verklaart voor een deel waarom ons land bovenaan de internationale ranglijst staat.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 09 nov 2020, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

09 nov 2020, 12:33

bluevelvet schreef:
09 nov 2020, 12:16
....
Van de 500.000 besmette personen zijn er 13.000 overlijdens, waarvan ca. 75 % bejaarden, en waarvan nog eens een groot aantal 85+ers. Kan men van dat virus beweren dat het een een killer-virus is ? volgens sommige wetenschappers/medici is dat niet zo !

....
Als ge het nuchter bekijkt , dan zouden er toch geen bejaarden en al zeker geen 85+ plussers met corona mogen besmet geraken. Die worden toch allemaal in woonzorgcentra perfect afgeschermd tegen een besmetting of niet soms ? In een zorgcentrum in Lemberge zet men zelfs militairen in "ter bescherming" , en gij nu ....

Of vindt ge het allemaal niet zo erg is dat al die oudjes dood gaan ? 8O Of is dat goed voor de portemonnee van de erfgenamen, misschien. :roll: Uw ethisch gevoel is blijkbaar ook al dood.