Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Horus1

14 nov 2020, 13:13

Efkes ter info: het waren niet Coens en Quicky die betrapt werden, maar Coens en De Crem die in een restaurant zaten te eten zonder te verblijven in het daarbijhorende hotel.

tokkio

14 nov 2020, 16:29

sibarita schreef: ↑
Gisteren, 22:03
Een paar weken geleden werden Van Quickenborg en Coens betrapt tijdens een etentje in een hotel !! Veel ophef hierover , maar Quicky heeft het probleem vakkundig opgelost !
Het is toch maar belasting geld, beter dan in de rij te gaan staan voor de voedsel bedeling.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

14 nov 2020, 18:41

Het ECDC heeft nogmaals twee kleurkes moeten bij creëren , nu ook ééntje voor het aantal boven de gemiddeld 960 besmettingen per dag. Triestig .... :cry:

Afbeelding

Wil.

14 nov 2020, 20:41

Straf, hé, dat je vanuit 'de ruimte' zelfs de taalgrens in belgië ziet liggen 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

14 nov 2020, 20:43

En het Brussels Gewest :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

14 nov 2020, 21:08

Ondertussen in Zweden:

Afbeelding

Wat zegt het aantal gevonden besmettingen in feite over de ernst van de situatie?

Op 8 april waren er in Zweden 115 doden op één dag geteld. Toen werden er ook 654 mensen besmet op één dag.

Op 1 november stierven er zowaar 20 (!) mensen. Toen telde men 3.610 besmettingen op die dag. In de periode van 14 dagen die vooraf gingen werden ook geregeld meer dan 2.000 besmettingen vastgesteld.

Het aantal gevallen steeg maal 5,5. Het aantal doden verminderde tot bijna 1/6.
Aan de 'kenners' om een besluit te trekken.

gast43

15 nov 2020, 07:40

Maar is niet alleen Zweden : zie naar Italië en Frankrijk , en al de rest .

Is onmenselijk ( Italië)

sibarita

15 nov 2020, 10:03

Horus1 schreef:
14 nov 2020, 13:13
Efkes ter info: het waren niet Coens en Quicky die betrapt werden, maar Coens en De Crem die in een restaurant zaten te eten zonder te verblijven in het daarbijhorende hotel.
klopt volledig Horus 1 : mijn geheugen werkt maar voor 50 % ! Je wordt ouder papa zingen de kinderen !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fred1950

16 nov 2020, 09:38

Fred1950 schreef:
14 nov 2020, 12:10
MichelN schreef:
14 nov 2020, 11:53
Fred1950 schreef:
13 nov 2020, 18:05
Hoelang zit de NVA nazi partij al in de Vlaamse Regering ? Die regering is bevoegd voor de WZC's , niet de federale.
Fredje SoF, je bent hier al eens buitengevlogen vanwege je aanhoudende nazi-gejank. Op naar je volgende exit?
Als de Vlaamse Regering voor WZC's doet wat de Federale voor de ziekenhuizen doet ga ik mijn woorden terug nemen. Goed ?
En ik ben blijkbaar niet de enige die over de Vlaamse Regering en haar WZC beleid klaagt : mensenrechten werden geschonden !

. "Er waren mensen die dagenlang in pyjama bleven, soms niet gewassen werden en zelfs foute medicatie kregen"
Wij hoorden zelfs over iemand die anderhalve week geen water had gekregen. Die mevrouw is gestorven van uitdroging,

https://radio1.be/mensenrechten-onze-wo ... ernational

Amnesty International vraagt dan ook enkele duidelijke maatregelen om het recht van bewoners van woonzorgcentra op de hoogst haalbare zorgstandaard te respecteren en te vervullen, onder meer door ervoor te zorgen:

- dat woonzorgcentra prioritaire toegang krijgen tot regelmatige testing en voldoende beschermingsbemiddelen krijgen
- dat er volledige en gelijke toegang tot ziekenhuiszorg is voor woonzorgbewoners
- dat de belangen van de bewoners vertegenwoordigd worden in het debat over nieuwe richtlijnen en bezoekregelingen
- dat er extra controlemechanismen komen om kwaliteit van de zorg en het respecteren van de mensenrechten te controleren

frits1955

16 nov 2020, 10:04

"Wat Vlaanderen zelf doet, doet het beter". Alvast niet wat WZC,s betreft.

Dicksy

16 nov 2020, 10:10

Fred1950 schreef:
Fred1950 schreef: ↑13 nov 2020, 18:05
Hoelang zit de NVA nazi partij al in de Vlaamse Regering ? Die regering is bevoegd voor de WZC's , niet de federale.
En ik ben blijkbaar niet de enige die over de Vlaamse Regering en haar WZC beleid klaagt : mensenrechten werden geschonden !

."Er waren mensen die dagenlang in pyjama bleven, soms niet gewassen werden en zelfs foute medicatie kregen"
Wij hoorden zelfs over iemand die anderhalve week geen water had gekregen. Die mevrouw is gestorven van uitdroging,"
- Maar in het artikel van Amnesty heb ik toch nergens gelezen dat NVA nazi partij werd vermeld.
- Ook kan nergens iets vinden dat diezelfde N-VA nazi partij opdracht zou gegeven hebben aan de WZC's om mensen dagenlang in hun pyjama te laten liggen, liefst foute medicatie te geven en indien mogelijk om ze niet te wassen.
Ook kan ik nergens iets vinden dat diezelfde N-VA nazi partij opdracht zou gegeven hebben om die rusthuisbewoners minstens anderhalve week geen water te geven waardoor die vrouw (en bij uitbreiding onze oudjes) zouden sterven door uitdroging? :roll:
(Misschien heb jij daar een link van en trek ik mijn woorden natuurlijk terug)

De fout ligt in eerste instantie bij de WZC's zelf, zij zijn de eerste lijns verzorgenden en moeten tekortkomingen terecht aanklagen. Maar hetgeen u hier neerpent is alleen te wijten aan laksheid van het personeel op kap van haar residenten. Schiet op uw tsjevenvriend, lid van de 'familiepartij' bij uitstek. Hij is bevoegd voor de WZC's maar als deze geen voorstellen/aanpassingen/maatregelen neemt/wil nemen of negeert, hem aangereikt door diezelfde WZC's om goedgekeurd te worden door de regering is het zijn en alleen zijn schuld.

Fred1950

16 nov 2020, 10:36

Dicksy schreef:
16 nov 2020, 10:10
....
De fout ligt in eerste instantie bij de WZC's zelf, zij zijn de eerste lijns verzorgenden en moeten tekortkomingen terecht aanklagen. Maar hetgeen u hier neerpent is alleen te wijten aan laksheid van het personeel op kap van haar residenten. Schiet op uw tsjevenvriend, lid van de 'familiepartij' bij uitstek. Hij is bevoegd voor de WZC's maar als deze geen voorstellen/aanpassingen/maatregelen neemt/wil nemen of negeert, hem aangereikt door diezelfde WZC's om goedgekeurd te worden door de regering is het zijn en alleen zijn schuld.
En wie is verantwoordelijk voor het financiële plaatje en de besparingen in de WZC sector ? Zonder opleiding en zonder voldoende personeel/materiaal kan je geen proper werk leveren. Die "tsjevenvriend" verdedigde zich destijds met de woorden "het personeel in WZC's" hoeft geen masker te dragen". Kon hij iets anders beweren als WZC's het recht op mondmaskers werd ontzegd omdat er geen geld voor vrij werd gemaakt. En wie moest dat geld vrijmaken ? Wie zwaait er de scepter in de Vlaamse Regering ? Wie beweert dat er in de zorgsector moet bespaard worden. Wie speelt er de nazi ?

frits1955

16 nov 2020, 10:49

Vlaanderen is bevoegd voor het toezicht en het reilen en zeilen in de WZC´s. Ontkennen dat de grootste partij van de Vlaamse regering mee boter op het hoofd heeft is Trumpiaans.

Dicksy

16 nov 2020, 10:57

frits1955 schreef:
Vlaanderen is bevoegd voor het toezicht en het reilen en zeilen in de WZC´s. Ontkennen dat de grootste partij van de Vlaamse regering mee boter op het hoofd heeft is Trumpiaans.
Niet lullen communist. Als de bevoegde minister de problemen niet aankaart in de bevoegde commissie of negeert is hij verantwoordelijk.

Wil.

16 nov 2020, 11:06

frits1955 schreef:
16 nov 2020, 10:04
"Wat Vlaanderen zelf doet, doet het beter". Alvast niet wat WZC,s betreft.
Weet je dat zeker? Heb je de feiten gecheckt?

Uit de gegevens van Sciensano:

Afbeelding

Het gaat over de periode van juni tot 21 oktober. Er is nauwelijks een week te vinden dat de aantallen van Vlaanderen uitstijgen boven die van Wallonië. Let op: het zijn geen percentages, maar wel nominale waarden. En dit niettegenstaande het feit dat Vlaanderen een veel hoger bevolkingsaantal heeft dan Wallonië. De bevolking van Wallonië is ook nog eens jonger dan de Vlaamse.

Zet je die getallen om naar percentages, dan wordt het extreem.

Kortom: jouw claim dat Vlaanderen het niet beter doet is een overduidelijk geval van Fake News - 'Trumpiaans' zoals je hierboven nog schreef. Maar ja, de feiten doen er niet toe, hé?