Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Aankaarten , en bij wie ? Als De Wever roept "zet die ploat af" kruipt Beke in zijn holleke.Dicksy schreef: ↑16 nov 2020, 10:57Niet lullen communist. Als de bevoegde minister de problemen niet aankaart in de bevoegde commissie of negeert is hij verantwoordelijk.frits1955 schreef:
Vlaanderen is bevoegd voor het toezicht en het reilen en zeilen in de WZC´s. Ontkennen dat de grootste partij van de Vlaamse regering mee boter op het hoofd heeft is Trumpiaans.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wie al een ouder, familielid, of vriend regelmatig bezoekt in een RVT weet dat het meer commer en kwel is dan alleluja,RVT's zijn er om winst te maken,dus besparen ze op alles wat mogelijk is,ook op een pamper,en ze krijgen steun van vrijwilligers,dat is dan een verzorgende die ze niet moeten betalen,nu zijn ze wel in de belangstelling gekomen, door de vele besmettingen en de overlijdens , maar in een normaal jaar is het altijd een witte bladzijde, alleen als er een iemand echt gaat klagen dat de verzorgen van zijn moeder of vader te gortig is ,zal men "eens gaan kijken"en als die persoon die een onderzoek vraagt, maar niemand kent die "belangrijk" is, dan loopt hij met zijn kop tegen de muur.. "Er waren mensen die dagenlang in pyjama bleven, soms niet gewassen werden en zelfs foute medicatie kregen"
Wij hoorden zelfs over iemand die anderhalve week geen water had gekregen. Die mevrouw is gestorven van uitdroging,
Buiten dat de verzorgende persoon flink veel geld moet op tafel leggen voor zijn kamer, en wat eten,krijgen ze ook nog subsidie, en heel dat bedrag samen zit in een grijze zone,en ze laten het achterste van hun tong niet zien wat ze,en waarvoor ze het gebruiken....
Men kan het alleen een beetje zien aan de beurs cijfers die omhoog gaan........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
In de media werd valselijk bericht gegeven over een nijpend tekort aan IC-bedden, deze keer in Nederland.
Omdat de situatie in Nederlandse ziekenhuizen door een nieuwe golf besmettingen als bedreigend werd beschouwd stelde de Duitse deelstraat Noordrijn-Westfalen tachtig bedden beschikbaar voor Nederlandse coronapatiënten die IC-zorg nodig hebben.
Maar volgens LCPS, ‘Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding’ waren er op dat moment, 21 oktober, nog 165 IC-bedden in Nederland beschikbaar.
Op 23 oktober lijkt de nood echt aan de man te zijn. Behalve de NOS zijn RTL Nieuws, SBS6, ANP, en Omroep Flevoland opgetrommeld om het dramatische moment te komen filmen en het item later die dag uit te zenden. Het NOS Journaal opent met het nieuws dat twee coronapatiënten per helikopter vanaf het Flevoziekenhuis in Almere naar de IC in het Duitse Münster worden gevlogen. ‘Om de druk op Nederlandse ziekenhuizen te verlichten’ wordt gezegd, terwijl er die dag nog 125 IC-bedden beschikbaar waren
Alle ziekenhuizen hadden een excuse gevonden om geen patiënten meer op te vangen.
Wat schandalig
https://www.vpro.nl/argos/lees/nieuws/2 ... edden.html
Er werden geen nieuwe patiënten meer overgebracht naar Duitsland. De twee patiënten zijn inmiddels thuis.
Stel je voor, in een vreemd land met een vreemde taal, daar wil je toch niet naar toe als je ziek bent
Omdat de situatie in Nederlandse ziekenhuizen door een nieuwe golf besmettingen als bedreigend werd beschouwd stelde de Duitse deelstraat Noordrijn-Westfalen tachtig bedden beschikbaar voor Nederlandse coronapatiënten die IC-zorg nodig hebben.
Maar volgens LCPS, ‘Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding’ waren er op dat moment, 21 oktober, nog 165 IC-bedden in Nederland beschikbaar.
Op 23 oktober lijkt de nood echt aan de man te zijn. Behalve de NOS zijn RTL Nieuws, SBS6, ANP, en Omroep Flevoland opgetrommeld om het dramatische moment te komen filmen en het item later die dag uit te zenden. Het NOS Journaal opent met het nieuws dat twee coronapatiënten per helikopter vanaf het Flevoziekenhuis in Almere naar de IC in het Duitse Münster worden gevlogen. ‘Om de druk op Nederlandse ziekenhuizen te verlichten’ wordt gezegd, terwijl er die dag nog 125 IC-bedden beschikbaar waren
Alle ziekenhuizen hadden een excuse gevonden om geen patiënten meer op te vangen.
Wat schandalig
https://www.vpro.nl/argos/lees/nieuws/2 ... edden.html
Er werden geen nieuwe patiënten meer overgebracht naar Duitsland. De twee patiënten zijn inmiddels thuis.
Stel je voor, in een vreemd land met een vreemde taal, daar wil je toch niet naar toe als je ziek bent
-
Men wil in de Belgische ziekenhuizen ook steeds een aantal IC bedden overhouden voor niet covid gevallen. Iemand die levensgevaarlijk gewond geraakt bij een verkeersongeval zou volgens hen dus maar moeten sterven.bluevelvet schreef: ↑16 nov 2020, 23:53.....
Oei, wat erg !Stel je voor, in een vreemd land met een vreemde taal, daar wil je toch niet naar toe als je ziek bent![]()
En hoera , we zijn terug gezakt tot onder de grootste piek van de eerste golf in maart/april : 1932 "weekend" besmettingen ( piek op 15 april was 2454 besmettingen ).
Aantal nieuwe besmettingen in China .... ( trommelgeroffel ) .... 22 !
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Gisteren kondigde Van Gucht aan dat men opnieuw meer gaat testen: ook mensen zonder symptomen die waarschijnlijk in contact zijn gekomen met besmette personen, zullen weer getest worden. Hij voegde eraan toe dat bijgevolg het aantal vastgestelde gevallen van besmetting weer zou gaan stijgen.
Logisch: hoe meer je test, hoe meer gevallen je vindt. (Bij IQ-tests is dat ook zo: hoe meer tests je afneemt, hoe meer idioten je vindt, Sof.
Tijdens deze opstoot hebben we 20 keer meer gevallen gevonden dan de eerste keer, maar we hebben minder doden genoteerd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Is niet helemaal waar, als meer testen doet, stijgt je IQ (een beetje)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Hangt er van af bij welke bevolkingsgroep men die tests doorvoert. Als men zich beperkt tot de witte-boord ambtenaren en het politieke wereldje vindt men inderdaad procentueel meer idioten.
Oh ja, mijn huisdokter is compleet het noorden kwijt met dat virus. Het is helemaal niet te vergelijken met een griep waarbij alle zieken zowat dezelfde symptomen vertonen. Hij ziet een grote verscheidenheid in hoe besmette personen op het virus reageren. Hij haalde aan dat iemand een bepaalde waarde aan IgG antistoffen had opgebouwd, en na een bepaalde tijd was dat aantal terug gaan stijgen tot hele hoge waarden. Ik sprak het magische woord "herbesmetting" uit.
De lobbies beginnen ondertussen terug te klagen en te zagen. Nu zijn het de immobiliën en makelaars die hun huisjes niet verkocht krijgen als kopers de aangeboden krotten en betonnen bunkerkoten niet meer mochten bezoeken.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zou mij ook niet verwonderen als je alle dagen zo ne bietekwiet over de vloer krijgt zoals u die begint te lullen over cijfertjes en komt zagen om een pilletje tegen paniekaanvallen.Fred1950 schreef:
Oh ja, mijn huisdokter is compleet het noorden kwijt met dat virus.
Heeft hij u al doorverwezen naar een psychiater.......hij zal rap zijn noorden terug vinden.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je begrijpt de mededeling niet (je wil niet begrijpen) in het kader van wat hier werd gesteld: het gaat er niet om dezelfde persoon te testen en nogmaals te testen. Men breidt het aantal testpersonen uit en dan krijg je als resultaat meer gevallen aan de onderkant (en ook aan de bovenkant): dus meer idioten, zoals ik aan Sof probeer duidelijk te maken.
We hebben in dit land ongeveer het 20-voud aan gevonden cases van coronabesmetting, maar het aantal doden is merkelijk kleiner dan tijdens de eerste golf. De medische wetenschap gaat met rasse schreden vooruit, hé, ET? En dan moeten die vaccins nog komen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
In mijn cariere meer goede werknemers gezien dan die de A2 of A1 gestudeerd hadden.
Niet iedereen in onze generatie hadden thuis de middelen om verder te studeren of hadden een hoog IQ
Maar boerenverstand heeft soms goede oplossingen.
Ik weet het IQ van Trump niet, maar de vent is goed om bij "de Broedrs van Liefde" opgenomen te worden.
Mijn schaakmaat JP Moeyersons was niet van de slimste maar was wel schaakmeester.
Het geniale grenst soms aan de waanzin
Niet iedereen in onze generatie hadden thuis de middelen om verder te studeren of hadden een hoog IQ
Maar boerenverstand heeft soms goede oplossingen.
Ik weet het IQ van Trump niet, maar de vent is goed om bij "de Broedrs van Liefde" opgenomen te worden.
Mijn schaakmaat JP Moeyersons was niet van de slimste maar was wel schaakmeester.
Het geniale grenst soms aan de waanzin
-
De hersenen zijn al even of nog complexer dan het covid-19 virus. Sommigen hebben een uitmuntend schrijverstalent zoals 'Ice' , maar zijn te zwak om het verschil tussen een hoax of een leugen en de waarheid te ontdekken. Anderen zijn dan uitstekend in het kopiëren en manipuleren van prentjes en grafiekjes. De wereld zou saai zijn moest iedereen even slim of dom zijn.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
De beste mop vandaag kwam van het Radio EEN nieuws....
Samengevat kwam het hier op neer
".... Rusland kampt ook met Corona en sommige zieken zijn bijna niet te bereiken met ziekenwagens..
en ook dat er al 33.931 doden waren waarvan vandaag 442
en het volgende werd erbij gezegd :
"MAAR RUSLAND TELT ENKEL MAAR DE CORONADODEN DIE OVERLEDEN ZIJN AAN HET COVID19 VIRUS.."
Samengevat kwam het hier op neer
".... Rusland kampt ook met Corona en sommige zieken zijn bijna niet te bereiken met ziekenwagens..
en ook dat er al 33.931 doden waren waarvan vandaag 442
en het volgende werd erbij gezegd :
"MAAR RUSLAND TELT ENKEL MAAR DE CORONADODEN DIE OVERLEDEN ZIJN AAN HET COVID19 VIRUS.."
-
Ach ja, ik heb Martine Tanghe ook al horen en zien praten over "het aantal corona doden, 't is te zeggen, mensen die overleden zijn door het covid-19 virus" Men plaats mensen voor de micro die welbespraakt en zonder stotteren overkomen, maar daarom zijn het nog geen bollebozen op inhoudelijk vlak.Paul Siemons schreef: ↑17 nov 2020, 18:53....