In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een late goeie morgen allemaal
wij hebben lang geslapen vandaag en we kunnen er maar deugd van hebben hé
ik heb wel nog enkele werkjes te doen vandaag maar dat loopt niet weg en de dag is nog lang genoeg
het zonnetje is er ook al van deze morgen want de vorige dagen was het hier donker en bewolkt , maar soit de zomer is voorbij en de winter doet zijn intrede en dat heeft ook zijn charme vind ik
puzzel ook een goeie morgen
en met mijn schoonvader gaat het niet zo goed , hij ligt veel te bed overdag en moet verschillende keren per dag aan een apparaat om meer adem te hebben en hij doet niks anders dan slapen
maar mijn schoonmoeder denkt dat zij de koningin is en wil daar ook zo behandeld worden en zij zegt omdat ze daar zoveel betaalt dat iedereen die daar werkt moet doen wat zij zegt want anders begint ze uit te vliegen en te schelden
we kregen vorige week zelfs een telefoon van het rusthuis om daar over te spreken want tis al zover gekomen dat er daar één van de verpleegsters niet meer in haar buurt mag komen of ze begint haar uit te schelden
frankje mooie kunstwerkje weer van jou
An-W , mooie bloemen in mijn lievelingskleur
Remie ook weer de nodige bezigheden zeker vandaag ??
gerda ook voor jou een mooie woensdag
jadi crepinetten heb ik nog nooit gegeten en ik weet ook niet welk vlees er in zit
voor alle leutertjes nog een aangename woensdag
en nu vlug weer verder doen sè
want tis alweer bijna middag
daaaaaag

wij hebben lang geslapen vandaag en we kunnen er maar deugd van hebben hé
ik heb wel nog enkele werkjes te doen vandaag maar dat loopt niet weg en de dag is nog lang genoeg
het zonnetje is er ook al van deze morgen want de vorige dagen was het hier donker en bewolkt , maar soit de zomer is voorbij en de winter doet zijn intrede en dat heeft ook zijn charme vind ik
puzzel ook een goeie morgen
en met mijn schoonvader gaat het niet zo goed , hij ligt veel te bed overdag en moet verschillende keren per dag aan een apparaat om meer adem te hebben en hij doet niks anders dan slapen
maar mijn schoonmoeder denkt dat zij de koningin is en wil daar ook zo behandeld worden en zij zegt omdat ze daar zoveel betaalt dat iedereen die daar werkt moet doen wat zij zegt want anders begint ze uit te vliegen en te schelden
we kregen vorige week zelfs een telefoon van het rusthuis om daar over te spreken want tis al zover gekomen dat er daar één van de verpleegsters niet meer in haar buurt mag komen of ze begint haar uit te schelden
frankje mooie kunstwerkje weer van jou
An-W , mooie bloemen in mijn lievelingskleur
Remie ook weer de nodige bezigheden zeker vandaag ??
gerda ook voor jou een mooie woensdag
jadi crepinetten heb ik nog nooit gegeten en ik weet ook niet welk vlees er in zit
voor alle leutertjes nog een aangename woensdag
en nu vlug weer verder doen sè
want tis alweer bijna middag
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
een goeie middag iedereen
onze menu , spaghetty van het huis met veel groentjes en lekker kippengehakt
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
daaaaaag

onze menu , spaghetty van het huis met veel groentjes en lekker kippengehakt
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
daaaaaag

thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52
goedemiddag,
Zonnebloemetje dus ze merken daar nu ook hoe moeilijk je schoonmoeder is.kan nog wat worden.
Ik had nog nooit gehoord van crepinette
menu hier: wortelen met saucijzen.
Ik ga even mijn man zijn haar knippen
fijne avond.
Zonnebloemetje dus ze merken daar nu ook hoe moeilijk je schoonmoeder is.kan nog wat worden.
Ik had nog nooit gehoord van crepinette
menu hier: wortelen met saucijzen.
Ik ga even mijn man zijn haar knippen
fijne avond.
Iedere dag een lach
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Crepinette
Een crepinette kan van varkens- en of kalfsgehakt worden vervaardigd. Het gebruikte vlees is mager en fijn gemalen. De kruiding is zacht en niet overdadig. Het gehakt wordt met de hand tot platte schijven gevormd. Bovenop komt een toefje verse peterselie. Vervolgens wordt de schijf omwikkeld met varkensnet*. Tijdens het bakken smelt een groot deel van het net en geeft de smaak af aan het gehakt. Daarnaaast maakt het vlies het gehakt een weinig sappiger.
Een crepinette kan van varkens- en of kalfsgehakt worden vervaardigd. Het gebruikte vlees is mager en fijn gemalen. De kruiding is zacht en niet overdadig. Het gehakt wordt met de hand tot platte schijven gevormd. Bovenop komt een toefje verse peterselie. Vervolgens wordt de schijf omwikkeld met varkensnet*. Tijdens het bakken smelt een groot deel van het net en geeft de smaak af aan het gehakt. Daarnaaast maakt het vlies het gehakt een weinig sappiger.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Bert
Hey leuterkes,
ik kom eventjes langs om jullie een fijne avond te wensen en om te zien of jullie het goed stellen hier.
Persoonlijk gaat het met mij niet zo best, ik zit in een gigantische dip.
Geen zin om te lezen of te schrijven (lees typen).
Sporadisch doe ik wel even de laptop open om vluchtig de laatste gebeurtenissen
te volgen en de mooie plaatjes te bewonderen.
Het zal wat tijd vragen om uit mijn put te klauteren, maar het zal mettertijd wel lukken.
Hoop doet leven zeggen ze dan.
Dus, voor alle leuterkes een fijne avond verder.
Tot latersss...
ik kom eventjes langs om jullie een fijne avond te wensen en om te zien of jullie het goed stellen hier.
Persoonlijk gaat het met mij niet zo best, ik zit in een gigantische dip.
Geen zin om te lezen of te schrijven (lees typen).
Sporadisch doe ik wel even de laptop open om vluchtig de laatste gebeurtenissen
te volgen en de mooie plaatjes te bewonderen.
Het zal wat tijd vragen om uit mijn put te klauteren, maar het zal mettertijd wel lukken.
Hoop doet leven zeggen ze dan.
Dus, voor alle leuterkes een fijne avond verder.
Tot latersss...
-
halloooo een goeie avond allemaal
deze namiddag wat kuiswerkjes gedaan o.a. de gordijnen gewassen uit de keuken en ook de ruiten natuurlijk en dan ook nog alle ruiten buiten gewassen beneden en dan ook nog met mijn zeemvel het stof afgeveegd zodat alles nu weer blinkt , en nu ben ik nog een lekker koekebroodje aan 't bakken om morgenochtend vers van te eten
Bertje wat leuk dat je nog eens langskomt en doe maar kalm aan zodat je weer uit jou dipje geraakt , nog veel sterkte
jadi als ik het zo bekijk dan spreekt die crepinette mij niet zo erg aan maar ja ik ben dan ook heel kieskeurig hoor met eten
thijli ja ze kennen mijn schoonmoeder daar nu al en haar kuren ook vrees ik
puzzel op jou vraag antwoorden kan ik niet want dat weet ik ook niet , maar die ene verpleegster mag van de directie niet meer in de kamer van mijn schoonouders komen omdat mijn schoonmoeder haar niet kan uitstaan en daardoor begint ze die verpleegster direct uit te schelden en ze maakt zich zo kwaad dat ze bijna geen adem meer heeft volgens die medewerkster van het rusthuis die ons heeft opgebeld vorige week , dus wat zullen we daar nog allemaal mee beleven
marietteke , ghyra , Bekske , miesje , omadina , jadi , Bertje , Sita , Lenk , Remie , Flowers , gerda , puzzel , An-W , thijli , mama-inge , Tontoos , frankje en granny M
nog een gezellige avond verder
en nu ist bijna tijd om mijn broodje uit de oven te halen
en daarna nog efkes relaxen in een warm badje sè
daaaaaaag

deze namiddag wat kuiswerkjes gedaan o.a. de gordijnen gewassen uit de keuken en ook de ruiten natuurlijk en dan ook nog alle ruiten buiten gewassen beneden en dan ook nog met mijn zeemvel het stof afgeveegd zodat alles nu weer blinkt , en nu ben ik nog een lekker koekebroodje aan 't bakken om morgenochtend vers van te eten
Bertje wat leuk dat je nog eens langskomt en doe maar kalm aan zodat je weer uit jou dipje geraakt , nog veel sterkte
jadi als ik het zo bekijk dan spreekt die crepinette mij niet zo erg aan maar ja ik ben dan ook heel kieskeurig hoor met eten
thijli ja ze kennen mijn schoonmoeder daar nu al en haar kuren ook vrees ik
puzzel op jou vraag antwoorden kan ik niet want dat weet ik ook niet , maar die ene verpleegster mag van de directie niet meer in de kamer van mijn schoonouders komen omdat mijn schoonmoeder haar niet kan uitstaan en daardoor begint ze die verpleegster direct uit te schelden en ze maakt zich zo kwaad dat ze bijna geen adem meer heeft volgens die medewerkster van het rusthuis die ons heeft opgebeld vorige week , dus wat zullen we daar nog allemaal mee beleven
marietteke , ghyra , Bekske , miesje , omadina , jadi , Bertje , Sita , Lenk , Remie , Flowers , gerda , puzzel , An-W , thijli , mama-inge , Tontoos , frankje en granny M
nog een gezellige avond verder
en nu ist bijna tijd om mijn broodje uit de oven te halen
en daarna nog efkes relaxen in een warm badje sè
daaaaaaag

granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Zonnebloemetje,
Je zou het echt eens moeten proberen zo'n crepinette. Zo rauw net als op het plaatje ziet het er ook een beetje raar uit, maar als je het zachtjes aan bakt, kleurt het "netje" mooi bruin. ( Als het daarin tegen zwart ziet, is het gewoon aangebrand en dus niet te eten
) en geniet maar weer van je badritueel.
Bertje, fijn om iets te lezen van jou. Ik stuur je een virtueel laddertje om uit de put te klimmen, op het gemakske aan.
En ook Mama-Inge een heleboel dozen en helpende handjes om voor de Kerst in jullie nieuwe huis te zitten.
En verder aan allemaal gewoon groetjes, maar niet minder goed bedoeld...
Je zou het echt eens moeten proberen zo'n crepinette. Zo rauw net als op het plaatje ziet het er ook een beetje raar uit, maar als je het zachtjes aan bakt, kleurt het "netje" mooi bruin. ( Als het daarin tegen zwart ziet, is het gewoon aangebrand en dus niet te eten
Bertje, fijn om iets te lezen van jou. Ik stuur je een virtueel laddertje om uit de put te klimmen, op het gemakske aan.
En ook Mama-Inge een heleboel dozen en helpende handjes om voor de Kerst in jullie nieuwe huis te zitten.
En verder aan allemaal gewoon groetjes, maar niet minder goed bedoeld...
-
ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39

hallo allemaal....
was een mooie zonnige dag,toch ff van genieten....
vitamine D opdoen
ja de winter is nog lang genoeg......
en er toch wat van proberen te maken.....
maar veel knutselen,en voor kerst ideeen op doen,
toch gezellig maken in huis.....
sterkte voor allemaal.......
fijne avond en hou jullie gezond......
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Ik ben er weer effe. Mijn eigen kletsen of slagen op de blote poep gegeven voor de Hollanders dat is mijn kont, bips, achterwerk,... Ik zit in dip en waarom. Ik ben gezond, heb werk, mijn man is gezond, mijn moeder mijn eigen kinderen waarom voel ik me dan zo down soms. Mijn huis is van nature warm ingericht, warme kleuren en tinten
Ik ben heel dankbaar hier in dit topic is er steun van iedereen naar iedereen elk op zijn eigen manier, maar de steun is er, Ik ben daar heel dankbaar voor. En dit geeft moed.
Ik ga proberen de draad terug op te pakken.
Menu deze avond, gepocheerd kabeljauwhaasje met puree en stoofprei met gestoofde rozijnen in zoete sherry.
Bertje blijven lezen, probeer positief te blijven denken, het is een moeilijke periode maar de leuterkes hangen aan elkaar. Probeer de steun die je hier krijgt in je op te nemen. Sommige zeggen het hier met heel weinig woorden maar die paar woorden die hier stonden waren voor mij een grote steun. Kruip uit je dip de winter is nog heel lang
Pff ik ben aan het preken, was niet de bedoeling.
Ik ben heel dankbaar hier in dit topic is er steun van iedereen naar iedereen elk op zijn eigen manier, maar de steun is er, Ik ben daar heel dankbaar voor. En dit geeft moed.
Ik ga proberen de draad terug op te pakken.
Menu deze avond, gepocheerd kabeljauwhaasje met puree en stoofprei met gestoofde rozijnen in zoete sherry.
Bertje blijven lezen, probeer positief te blijven denken, het is een moeilijke periode maar de leuterkes hangen aan elkaar. Probeer de steun die je hier krijgt in je op te nemen. Sommige zeggen het hier met heel weinig woorden maar die paar woorden die hier stonden waren voor mij een grote steun. Kruip uit je dip de winter is nog heel lang
Pff ik ben aan het preken, was niet de bedoeling.
-
halloooo nog efkes in de rapte sè
granny M ik denk dat ik verslaafd ben aan mijn bad 's avonds en daarna placeer ik mij in mijn zetel onder een dekentje voor de tv en daar ben ik eigenlijk ook aan verslaafd , maar er zijn ergere dingen dan dat om aan verslaafd te worden hé
ghyra dat de winter voor de deur staat en dat we veel moeten thuis blijven door die corona , daar hebben wij echt geen probleem mee hoor en wij vervelen ons nooit
en hier was het vandaag ook een zonnige dag
Lenk verzorg je maar goed en verwen jezelf ook maar eens want dat kan deugd doen
en zo zal jij misschien weer uit jou dipje komen en met Lenka eens goed bezig zijn kan ook eens leuk zijn zowel voor haar als voor jou , en hopelijk voel jij je dan weer beter , veel sterkte nog en vlug weer beterschap
en nu ist tijd om te gaan slapen want het zandmannetje is al in aantocht
voor alle leutertjes nog een goede nachtrust
slaapwel en tot morgen

granny M ik denk dat ik verslaafd ben aan mijn bad 's avonds en daarna placeer ik mij in mijn zetel onder een dekentje voor de tv en daar ben ik eigenlijk ook aan verslaafd , maar er zijn ergere dingen dan dat om aan verslaafd te worden hé
ghyra dat de winter voor de deur staat en dat we veel moeten thuis blijven door die corona , daar hebben wij echt geen probleem mee hoor en wij vervelen ons nooit
en hier was het vandaag ook een zonnige dag
Lenk verzorg je maar goed en verwen jezelf ook maar eens want dat kan deugd doen
en zo zal jij misschien weer uit jou dipje komen en met Lenka eens goed bezig zijn kan ook eens leuk zijn zowel voor haar als voor jou , en hopelijk voel jij je dan weer beter , veel sterkte nog en vlug weer beterschap
en nu ist tijd om te gaan slapen want het zandmannetje is al in aantocht
voor alle leutertjes nog een goede nachtrust
slaapwel en tot morgen

Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Inderdaad Z-Bloemetje, U heeft me aangestoken om (te)veel op 'n dag te willen doen.

=================================================

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook 'n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen ,
Bert en Lenk , dat in de put zitten hebben veel mensen momenteel las ik ergens in een krant.
Het zullen er wel nog meer worden denk ik.
Ik gooi ook even een laddertje naar beneden zodat jullie er weer uitgeraken

Zonnebloemetje , dat is toch wat met je schoonmoeder .
Inge , wanneer krijg je de sleutel ? Nog voor de kerst ? En moet er veel de woning gedaan worden ?
Ghyra weer een mooie uil.
Frankje een mooi plaatje ook weer met mooie bloemen.
Remie , leuke cartoons plaats jij steeds.
Crepetines zijn niet aan mij besteed want ik eet geen varkensvlees en geen kalfsvlees ( ik vind de smaak niet lekker .
Fijne dag allemaal .
foto van gister avond .
Bert en Lenk , dat in de put zitten hebben veel mensen momenteel las ik ergens in een krant.
Het zullen er wel nog meer worden denk ik.
Ik gooi ook even een laddertje naar beneden zodat jullie er weer uitgeraken

Zonnebloemetje , dat is toch wat met je schoonmoeder .
Inge , wanneer krijg je de sleutel ? Nog voor de kerst ? En moet er veel de woning gedaan worden ?
Ghyra weer een mooie uil.
Frankje een mooi plaatje ook weer met mooie bloemen.
Remie , leuke cartoons plaats jij steeds.
Crepetines zijn niet aan mij besteed want ik eet geen varkensvlees en geen kalfsvlees ( ik vind de smaak niet lekker .
Fijne dag allemaal .
foto van gister avond .'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'